CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Je Golfje kon wel een opknapbeurtje gebruiken daar:p
En Sportecs zijn onder een Leon gewoon helemaal goed (onder meerdere auto's trouwens:D)!

Ik heb geen verstand van auto's joh. Als je echt iemand met verstand van auto's wilt spreken moet jeEl Magico eens mailen. Die vent roeleert echt man... Hij is mijn grote voorbeeld. Ik hoop dat ik ooit aan zijn kennis en inzicht kan tippen...

Ik begrijp er helemaal niets van, hoe kan ik hem dan een prive bericht sturen als zijn account continu geblokkeerd is? Dan kan hij mijn vraag toch niet lezen noch beantwoorden?

Gebruik jij trouwens je auto ook voor naar het werk? Want ik heb weleens gehoord dat je zo'n turbo blok goed moet warm rijden en volgens mij lukt dat niet binnen +/- 8.6km? Wel schitterende auto overigens.

(y)

@BRG, die variant kan inderdaad ook ;)

@BaasB, dank je! Ik ben zelf ook erg blij met m'n Sportecs. Je ziet ze gelukkig niet zoveel onder een Leon en kwalitatief een erg goed wiel, dus dik tevreden (y)

Auto warmrijden doe ik altijd. Daarom trap ik het gaspedaal nooit volledig in naar het werk. Ik neem altijd minimaal een km of 20 zodat de olie lekker op temperatuur is. Zelfde verhaal met afkoelen. Het laatste stuk rij ik op m'n dooie gemakje zodat alles lekker kan koelen.

Tja, waar zal ik beginnen... Ik weet dat er zat mensen zijn die me voor gek gaan verklaren. Dat doe ik zelf namelijk ook, maar toch... Ik deel graag even mijn hersenspinsel met jullie:

Ik zit erover te denken om de Leon in te ruilen voor wat anders. Waarom? Ja goeie... maar ik denk even hardop (type hardop dus...):

De Leon is vrij duur per kilometer
Ik gebruik het vermogen nauwelijks (al is het wel verdomd lekker als ik het doe)
Ik word helemaal gek van mezelf als ik mijn auto ergens parkeer (als er maar niemand tegen rijdt, zo ver mogelijk wel van een winkel, liefst apart in een hoekje, tig keer denken of er toch niemand... enz. enz. enz.)

Maar... wat moet er dan voor in de plaats komen?
Ik realiseer me dat ik qua snelheid en luxe er in principe altijd op achteruit ga. Vind maar eens een dergelijke auto met dezelfde specificaties die jonger is. Ik heb namelijk geen zin om veel bij te betalen.

Er is al vanalles door m'n hoofd geschoten. Van een 4x4 (hoge instap ivm rug, eventueel paardentrailer trekken voor paard van vriendinlief, robuuste kar, stoepjes e.d. steken dan niet zo nauw) tot een Smart Roadster (wat heb ik een plezier aan dat autootje beleefd en wat mis ik die nog regelmatig zeg, ik zou er zo eentje terug willen, verklaar me voor gek, maar het is echt zoooo veel fun).

Maar nu ben ik benieuwd wat jullie vinden/denken. Help me uit de droom (nachtmerrie) of deel gewoon je mening...

Alvast bedankt!

CorZa
(uw moderator in bange dagen... of de rest van de week)

o_O

De Leon houden en niet zo aanstellen als je m parkeert:p.

Ff serieus: ik zou voorlopig niets anders nemen. De Leon bevalt toch nog goed? Dat het dure auto is, heb je als het goed is rekening mee gehouden bij de aanschaf dus dat zou geen probleem moeten zijn. Gewoon nog ff doorrijden dus (y).

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik word helemaal gek van mezelf als ik mijn auto
> ergens parkeer (als er maar niemand tegen rijdt,
> zo ver mogelijk wel van een winkel, liefst apart
> in een hoekje, tig keer denken of er toch
> niemand... enz. enz. enz.)
>
>
> Alvast bedankt!
>
> CorZa
> (uw moderator in bange dagen... of de rest van de
> week)
>
> o_O

Als je er zo over denkt, betekent dat volgens mij alleen maar de de Leon je pronkstuk is, veel voor je betekent. Ik denk dat je er spijt van krijgt als je hem "inruilt".

Tsja, ik vind dat je hem moet houden, gewoon omdat het zóó'n gaaf ding is. Aan de andere kant kun je natuurlijk een zwarte :)p) Leon 1.6 kopen (jonger, zuiniger en dus goedkoper) voor de lange ritten en de Golf II gebruiken voor de boodschapritjes e.d.

Zeer lastig, maar je moet er maar goed over nadenken!

@GSI Fahrer, toen ik de auto kocht woonden we nog niet samen. Sterker nog, toen kende ik mijn vriendin nog niet ;)

@Frank, dat is ook zo. Ben apetrots op die auto. Maar toch...

@PG, niks voor jou?

Owja, vergeten te vermelden... Ik heb de auto nu ruim 5 jaar en er staat nog maar 53.000km op de teller...

Goh, bekend probleem. Alleen parkeer ik hem wel waar ik wil. Houd wel overdreven rekening met stoeprandjes ed.
Maar ik "spaar" hem niet.

Kosten per kilometer zijn stevig en ik maak té veel kilometers eigenlijk.

Maarja, wat koop je dan weer? Zoek in dezelfde klasse eens iets met dezelfde luxe en vermogen, dat is bijna niet te vinden.

Als ik zo weinig kilometers als jouw zou maken ging ik opzoek naar een Impreza WRX oid., maar daar heb jij niets aan natuurlijk.

CorZa zei:
@GSI Fahrer, toen ik de auto kocht woonden we nog niet samen. Sterker nog, toen kende ik mijn vriendin nog niet

Ah kijk... Dat kun je dan niet plannen idd. Dan is het simpel: als je het niet meer kunt/wilt betalen, moet je er afscheid van nemen. Misschien ongevoelig maar het is niet anders;).

@Richard: ik denk dat een Impreza WRX qua kilometerkosten duurder is dan een Leon. Ik weet niet wat de Leon verbruikt maar een Impreza doet rond de 1 op 8!

Hahaha, Impreza WRX / GT Turbo is echt een auto die al jaaaren in mijn lijstje van droomauto's (binnen budget) staat, maar gezien de km-prijs en vaste lasten van zo'n auto... niet echt een verbetering dan ;)

Komt ook door mijn rug nu dat ik weinig kilometers maak natuurlijk. En omdat ik de eerste anderhalf jaar een Smart Roadster als 2e auto erbij heb gehad (reed ik op anderhalf jaar 4x zoveel kilometers mee dan de Leon overigens...).

Ja Richard, jij weet als geen ander hoeveel auto je voor je geld hebt. Da's erg lastig om daarin te verbeteren. Zeker in mijn geval omdat ik de mijne destijds nieuw gekocht heb...

Ik zou de Leon absoluut houden. Zoals FrankSplinter al aangeeft, geeft jouw hersenspinsel al aan dat de auto veel voor je betekent. Er is dus een grote kans dat je spijt gaat krijgen.

De Smart Roadster biedt veel fun, maar die zou ik sowieso laten staan i.v.m. je rug.

Overigens valt het me aardig mee (of tegen :)) wat een Leon Topsport/FR nog moet opbrengen als ik de prijzen van occassions zie.

Een foto zegt meer dan 1000 woorden:

Untitled-1-1.jpg

Dat weet ik wel zeker Nick, ik melde alleen even wat ik zou willen doen als ik een stuk minder kilometers zou maken.
Ik weet dat dat voor CorZa geen optie is.

Volgens mij ga je dan toch al gauw uitkomen bij de "gezins" auto's. :(

De Leon doet zo'n 1 op 10 in mijn geval... Maar ik denk zomaar dat de verzekering en het onderhoud van een WRX nog net een tandje duurder is...

Er is al vanalles door m'n hoofd geschoten. Van een 4x4 (hoge instap ivm rug, eventueel paardentrailer trekken voor paard van vriendinlief, robuuste kar, stoepjes e.d. steken dan niet zo nauw) tot een Smart Roadster (wat heb ik een plezier aan dat autootje beleefd en wat mis ik die nog regelmatig zeg, ik zou er zo eentje terug willen, verklaar me voor gek, maar het is echt zoooo veel fun).

Kijk, daar zeg je zowat ...
Kan je niet helemaal ongelijk geven ...
Ik heb maar een oud MX-5-ke en laat het al node geparkeerd achter in de grote stad :(

Zo'n L200 van het vorige model moet toch te vinden zijn voor de waarde van je Leon ...

Mitsubishi_L200_front_20071016.jpg

Zie de voordelen wel zitten ...

@British Racing Green:
Mijn foto zegt meer dan 1000 woorden, maar de jouwe ook! :D Het zijn alleen andere woorden. ;)

B-Real Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat weet ik wel zeker Nick, ik melde alleen even
> wat ik zou willen doen als ik een stuk minder
> kilometers zou maken.
> Ik weet dat dat voor CorZa geen optie is.
>
> Volgens mij ga je dan toch al gauw uitkomen bij de
> "gezins" auto's. :(

Lees t nu ook. Mi scusi!

Koen zei:
Een foto zegt meer dan 1000 woorden:

Da's waar, alleen dan wel liever met de huidige wielen eronder ;)

Photoshoot27.png

Photoshoot28.png

@BRG, weet je, dat is niet eens zo verkeerd. Garage is 6x6 meter, dus dat moet passen, alleen ik denk dat die ook flink prijzig is qua lasten. Hier betalen we belasting naar gewicht he... ;)

Tjonge, als je naar die foto's kijkt dan moet je toch zelf ook weten dat je gewoon een prachtige auto hebt?
Ik zou tzt. dan de Golf inruilen voor iets nieuwers en burgerlijkers :)

Trouwens, als de auto wel weg gaat denk je dan weer aan mij voor je velgen? :D

CorZa zei:
De Leon doet zo'n 1 op 10 in mijn geval... Maar ik denk zomaar dat de verzekering en het onderhoud van een WRX nog net een tandje duurder is...

Die van mij rijd 1:8 en kost 58 euro in de maand all-risk.(met 9 schadevrije jaren)
Rijd wel super...

1482541-A.JPG

@BRG, dat gaat echt niet passen. Ik heb me ooit eens in zo'n ding gewurmd... kon het dak niet meer dicht... Da's in de winter toch wel een pré voor me :D

@B-Real, toevallig dat je dat zegt. Ik zit hier al een tijdje mee in m'n hoofd natuurlijk. En laatst... we stonden op een groot parkeerterrein (helemaal achteraf natuurlijk). Het zonnetje scheen op de auto, de velgjes blonken je tegemoet... ik zei nog tegen Dais: "Tis toch wel een mooie auto he?" ;)

@Ck, ik had bijna zo'n model gekocht. Een zwarte. Was destijds van een echte liefhebber. Had ruim over de 300pk, datacomputer, alle opties, STI uitvoering, zwart, echt fraai. Maar verstandig niet gedaan ;)

Je mag hem in termijnen betalen. Nu de eerste 99% en morgen het resterende procentje ;)

Nee, dat snap ik helemaal Robin. Ik heb voor deze auto ook 5 jaar gespaard... :)

Denk dat je als het vooral om de kosten gaat lekker door moet blijven rijden, slechts 53k in 5 jaar en alles wat je vanaf nu gaat rijden met deze auto kost alleen maar minder per kilometer. Inruilen op iets minder sportiefs gaat je alleen maar verdriet doen en ik denk dat de besparing nihil is omdat je toch je knip zal moeten trekken als je een andere auto koopt die ook nogeens nieuwer moet zijn. Particulier verkopen en dan bv voor de helft van de opbrengst een andere auto kopen is natuurlijk wel goedkoper maar denk niet dat dat de bedoeling is.

Je mag hem in termijnen betalen. Nu de eerste 99% en morgen het resterende procentje

Wauw! Genereus! :D

Nee, dat snap ik helemaal Robin. Ik heb voor deze auto ook 5 jaar gespaard...

Hehe, en daarbij, hij zal de komende 4 jaar toch 5 dagen per week stil blijven staan. :(

Corza, de Leon weg doen!!!

Ga daar nog maar eens een paar nachten over slapen.
De Leon betekent zoveel voor jullie.
Of zijn er andere redenen om de auto weg te doen?
Doe rustig aan, de verkoopprijs gaat toch tegenvallen.

Zal inderdaad vast een moeilijke keuze zijn, de Leon blijft een erg fraaie auto.(y)

Dank allen!

@jfg, ik weet het... zou me ook erg zwaar vallen. Ik vond het al lastig om de Smart te zien vertrekken...

@Charger, dank je.

Jullie maken het me niet makkelijker. Een giga-schuldgevoel aanpraten lukt aardig ;)
Lastig hoor... nog meer nachten erover slapen bezorgt me nog een chronisch slaaptekort.

Hmmmmm........ :rolleyes:

Eeuwig zonde als je deze auto weg doet. Het wordt knap lastig om iets terug te krijgen wat je meer plezier gaat brengen dan deze auto. Zonder bijbetaling uiteraard.

CorZa

Wil je een ban aan je broek hebben ???
Seat weg, CorZa weg.

A6-Red

Moderator VAG Concern

Nu ff serieus:

Kan me voorstellen dat je in jouw situatie met je rug tot dit besluit kan komen.
Zit van de seat en het sportieve rijgedrag is nu niet bevoordelijk voor een slechte rug.

Maar wat ervoor terug nemen is nogal een moeilijke vraag/keuze

Zal toch wat moeten zijn waar je goed in kan stappen en een degelijk comfort heeft zodat je weer fatsoenlijk kan uitstappen als je een aardige rit achter de rug hebt.

Betekent dus of een MPV of een SUF maar ja welke ?

Smart is een blijft en te gek wagentje maar denk dat je dan weer hetzelfde fysieke probleem heb.

en wat dat parkeren betreft......das een fobie en kan je heel simpel overwinnen.
Hartje Den-Haag parkeren, 2 deuken oplopen en je fobie is over :D

Altea FSI? Is toch een soort van compromis tussen een Leon en een MPV... en voor een wat hoge auto ziet hij er niet heel beroerd uit.

@rjthefrisian, ja idd. Mission impossible...

@A6-Red, hahaha. Leuke reactie van je :)
Tja, lastig, maar je raakt wel de waarheid. Voor alle voors en tegens valt wat te zeggen natuurlijk. Maar geen MPV voor mij hoor. Ik blijf wel autoliefhebber ;)

@Wouter, nee geen Altea. Die is nog stugger dan mijn auto... Ziet er inderdaad niet eens zo beroerd uit, maar toch... Al zie ik wel in dat mijn 19" ook niet echt bijdraagt aan een comfortabele rit, maar dat terzijde ;)

@Barri, daar zeg je wat. Maar dan zit ik nog met de Leon he... ruilen? Hahaha, nee toch maar niet :T

@BRG, dat gaat echt niet passen. Ik heb me ooit eens in zo'n ding gewurmd... kon het dak niet meer dicht... Da's in de winter toch wel een pré voor me big smile smiley

Maar ik meen mij wel te herinneren dat "dubbele meter Ralf ofzo" zijn goddelijke lichaam probleemloos in zijn Tigra TT kon wurmen ...
Misschien een optie?
Zijn naar mijn gevoelen massaal tweedehands te krijgen voor relatief lage prijzen ...

13571_1100094652256.jpg

En een 206cc zal ik je maar niet aanpraten zeker ?

Euh, nee dank je. Die 206CC wordt niks. Ik heb sowieso niks met Peugeot (al vind ik sommige modellen wel te doen), maar een 206CC is echt he-le-maal niks voor mij. Da's meer iets voor mijn vriendin zeg maar ;)
207 is al iets fraaier vind ik.

De Tigra TT is wel een leuk karretje. Ik vind de kofferbak wel frustrerend en nutteloos langzaam en onnodig ingewikkeld openen, maar qua auto vind ik het een leuk model.

Ik ga eens spitten in enkele tweedehands sites voor de prijzen.
Roadster blijft ook nog altijd knagen.

Misschien een idee om voor vriendinlief op termijn een wat meer praktische auto te nemen en voor mij een fun-mobiel :)

A.s. maandag weer naar UZ Gent. Daar eens vragen of er op dokters-/professorsvoorschrift geen regeling te treffen valt ;) (just kidding)

Corza, sterkte in Gent!

De beste rug-vriendelijke auto voor jou is helaas een Meriva!
Zul je een ouwe-lullen auto vinden maar is geweldig rugvriendelijk.
Je stapt niet in maar loopt gewoon naar binnen.

Dank je wel Jaap :D

Een Meriva? Oei... euh, dat gaat me toch net wat te ver hoor. Ik ben en blijf wel autoliefhebber, dus ik blijf toch wat kritisch. Gelukkig zit er niet echt haast bij ;)

Kon het niet laten hoor:)

logo0006.image

Deze reactie geeft wel aan hoe ik er over denk als je je prachtige Leon weg wilt doen voor iets verstandigs..... daar krijg je (ik kan het weten) ALTIJD spijt van!

Yes, Ik had jaren geleden een heerlijke Alfa 75 2.0 TS (Schroefset, mooi spruitstuk, squadra chip) en hij reed als een skelter.... heerlijk. Echt voor mij een fantastische auto.

Totdat ik weer een studie ging oppakken en ik voor mijzelf bedacht dat tijdens het studeren deze Alfa wellicht veel te duur zou zijn... dus een Peugeot 106 1.5 d gekocht.... Wat heb ik die Alfa gemist zeg.... ik kon er echt wel bij tijd en wijle verdrietig van worden...

Ik ben bang dat jou hetzelfde kan overkomen....

Ik zou de Leon wegdoen, maar, ik zou überhaupt al geen Leon gekocht hebben ;) Althans, zeker niet zo'n uitvoering.

Misschien een auto waar je ook "in de toekomst" iets aan hebt? Skoda Superb?

1584702_1.jpg

Waarom zou jij nooit een Leon gekocht hebben?

Voor een Superb voel ik me nog wat jong. Ik ben nog maar 30 he ;)

@BK, dat snap ik maar al te goed. Van een prachtige emotie-volle auto naar een burgerhokje... sorry, maar zo is het helaas wel gegaan.

@BRG, mooie auto. Alleen nogal aan de prijs geloof ik. Zeker in Nederland ;)

Polo Cross dan ?

1240116-0001-500x375-f.jpg

In Eeklo staat er eentje tweedehands bij de Peugeot-garage voor pakweg 14.000 EUR ...

(Maandag misschien eens passeren na je doktersbezoekje)

Ik vind dat best een leuke auto. Enorm nutteloos natuurlijk. 4x4 looks, maar niets van dat alles n praktijk. Maar qua auto op zich. Leuk ding...

Hogere instap,
en je kan er zonder gezichtsverlies mee komen aanrijden aan de manège ...

Ten eerste vind ik de auto op zich al niet mooi en hij is wat klein. Daarnaast heeft-ie -voor mij- geen uitstraling, althans niet de uitstraling die ik zoek/wil. De Leon II idem. Ik zou -als ik een Seat zou kiezen- liever een nieuwe Ibiza kopen.

Met 30 kun je je prima vertonen in een Superb hoor.. Ben je ook te jong voor een Passat?

Een nieuwe Ibiza? Sorry, maar dan vind ik zowel de Leon II als de Polo/Golf Cross een stuk fraaier en mooier in verhouding dan de nieuwe Ibi... Maar da's mijn persoonlijke mening.

Passat... tja, toch wat "vlotter" dan een Superb vind ik.

@BRG, mee eens (y)

Terug
Bovenaan