Barri's bolides

^^^ opvallend. :p

opel-adam-1-4-bi-fuel-unlimited-intellilink-pack-cruise-climate-control-17-velgen-dab-bl.jpg

Geen verkeerde keus hoor; compact, op LPG, ondanks het weinig rijden tóch wat voordeel in de rijdende kosten..

https://www.autowereld.nl/opel/adam/1-4-bi-fuel-unlimited-intellilink-pack-cruise-climate-control-17-velgen-dab-bl-35815209/foto.html

.. maar ik vermoed zomaar, omdat het internet meer hits daarop gaf, dat het een VAG auto is geworden. ;)

Edit: voor de nieuwe lezers op deze pagina: er komt inderdaad wat anders in plaats van de Focus. De reden zie je onderaan de vorige pagina.

Ja, toch een keer VAG. Rijdt minder sportief dan een Focus, dat staat vast (en vindt mijn vrouw ook heel fijn zegt ze). Maar verder is het in alles toch een stap vooruit. Meer dan ik ervaarde in een Focus van 2019. En ik wilde eigenlijk geen twee keer dezelfde auto. Had wel langer willen zoeken (al kost dat ook best wat tijd), maar dit exemplaar zet bijna alle vinkjes op mijn lijstje.
En natuurlijk doet de kleur wonderen: kurkuma yellow en kiwi green op één oprit, dat is toch ultiem! :cool:

Op Google zie ik vrijwel elk model voorbij komen in die kleur. Van Aerton to Transporter, dus we wachten netjes af tot de Golf hier getoond wordt :D

Barri zei:
Ja, toch een keer VAG. Rijdt minder sportief dan een Focus, dat staat vast (en vindt mijn vrouw ook heel fijn zegt ze). Maar verder is het in alles toch een stap vooruit. (..)

Dat is ook belangrijk.

Barri zei:
(..)
Had wel langer willen zoeken (al kost dat ook best wat tijd),

Ja, in dit draadje viel het wel mee.. maar elders heb ik je toch wel vaak zien schrijven dat je merken/modellen nog wel een keer zou willen bezitten.
Maar goed, dat is dan misschien ook meer voor erbij dan het jaar rond inzet.

Barri zei:
(..)
En natuurlijk doet de kleur wonderen: kurkuma yellow en kiwi green op één oprit, dat is toch ultiem! :cool:

Opvallend ..zeker. Nu ben ik kleurenblind.. in mijn ogen is het redelijk gelijk aan elkaar. Wordt het tzt dan niet toch '2 tinten rood op één oprit'?

@Durashift: een dagelijkse auto moet het voor mij vooral doen, en dan ook goed doen. Daarnaast is het leuk om 'm leuker te maken, maar dat ie betrouwbaar is vind ik echt het belangrijkst.
Een extra auto erbij is altijd leuk, maar dat zit er dit jaar even niet meer in.

Kleur: nee, het zijn echt totaal verschillende kleuren: goudgeel en knalgroen. Best grappig op de oprit, naast de twee zilvergrijze auto's van de buren :D

@Rembrandt: ja, ik weet niet of ik zelf ga klooien daarmee. Maar ik zal vast een lijstje hebben straks :) Dat is inderdaad wel leuk bij een VAG.
Voor DAB en een achteruitrijcamera moet er ook wat hardware aangepast worden, maar dat zag er niet ingewikkeld uit. Zijn toch wel fijne upgrades (bij de Focus toch een maand van kunnen genieten...).

@Marc: even afhankelijk van de uitkering van de verzekeraar, maar er moet inderdaad een zomersetje komen. Idealiter inderdaad een fijn setje origineel 18 inch. Die van de Focus ligt nog op de vliering, dus die kan binnenkort Marktplaats op.

Daarnaast gaat er een afneembare trekhaak besteld worden. Makkelijk bij een VAG uit die tijd: de uitsparing in de bumper zit er al, dat is echt ongelofelijk slim opgenomen in het design.
En ik zag dat chippen bij Vagtechniek nu maar €399 kost, grrrr... :D

Ik moet nog even de bevestiging van de verkoper op papier hebben, maar toch alvast een fotootje:

Ik vind die velgen juist helemaal niet duur. Voor een setje 18 inch onder de Astra K van mij vragen ze zo 1000 tot 1250 euro...wil ze er ook nog graag onder hebben maar ze zijn bijna niet te krijgen en vragen er hoofdprijzen voor.

Maar lekker fris kleurtje. Ik vind alleen wat jammer dat de rails op het dak niet verchroomd zijn. Zit veel chroom op de auto maar die zijn nog zwart. Of alles zwart of alles chroom.

Haha ik zeg net tegen m'n vrouw: er moeten eigenlijk ook nog verchroomde dakrails op... :D Maar dat is zo'n klusje wat ik niet zelf wil doen.

Ik denk dat antraciet velgen wel mooi staat:
18 inch: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1816733078-volkswagen-golf-salvador-18-inch-velgen-origineel-zomerset>
19 inch: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1814778857-5x112-19-inch-pretoria-velgen-volkswagen>

Tja..je hebt momenteel twee kampen. Sommigen vinden chroom chique en netjes staan; anderen wrappen het liefst al het chroom zo snel mogelijk zwart...:)

Maar inderdaad wat dakrails vervangen lijkt me geen prettig klusje...:)

Kan je die dakrails niet ( laten ) wrappen?
Zou niet zo snel gaan lopen rommelen om bijvoorbeeld je hemel los te maken etc.

Wat balen van je Focus! Wel een prima opvolger, vind het geen mooie auto maar wel erg leuke kleur en goeie allrounder. En interieur van die generatie ziet er gewoon goed uit!

Vind de zwarte dakrails absoluut niet storen. Banden, grille, koplampen, raamstijlen e.d zijn ook donker dus een prima geheel

Chromen handgrepen en dakrails maakt 'm wel af! Chiquere verschijning én gelijk geschikt voor de rubriek over de kleuren. Fraaie auto Barri!

Zonde van de Focus, maar wat telt is dat je er gezond en wel uit gestapt bent. Snel een opvolger gevonden, kleurtje is leuk! Hopelijk veel plezier ervan!

Jeetje, dat wil je liever niet meemaken....
Enig idee van de oorzaak? Je vermeld dat je de motorkap nog hebt geopend en vuur zag: waar ongeveer? Plastic inlaatspruitstuk?

Bovenop, onder de rubber afdekking van het blok. Oftewel, precies daar waar de benzine met hogedruk stroomt. Blijft gevaarlijk, zo'n ouderwetse auto die op brandbaar spul loopt :)
Ook zelf is dat haast niet te blussen, want je moet dan met een hand die afdekking half omhoog halen en met de andere de blusser bedienen.
Maar in de volgende auto komt wel een kleine blusser te liggen want het niet kunnen proberen van blussen voelt verdomd machteloos.

Ja ik wilde wel een stapje omhoog. Keek daarom ook naar de Leon met 150pk bijvoorbeeld.
Maar een driecilinder beviel me ook goed hoor, echt een fijn blokje.

Bekend gezegde; "in de brand, uit de brand". Mooie Golf in een lekker opvallende niet leasekleur.
Jammer natuurlijk van de mooie Focus. Zo wil je als auto ook niet aan je einde komen. Kan mij goed voorstellen dat je weer wat anders gekozen hebt.
Het lukt mij ook niet om een auto van hetzelfde merk, laat staan hetzelfde type te kopen. Mijn Focus heeft nu ook een andere eigenaar. Succes met de Golf en vooral veel rij- en modificeerplezier.

HarrieD zei:
Mooie Golf in een lekker opvallende niet leasekleur.
Daar over gesproken : via m'n werk kan ik natuurlijk vrij gunstig een ex leaser kopen. Maar dan is ie zwart of grijs en met een beetje geluk staat er een blauwe of witte.
Daarnaast wilde ik led/xenon en stoelverwarming. Dan wordt de spoeling dun.

Nu eerst ff op vakantie, en daarna ophalen en snel op zoek naar een set wielen voor de zomer. Hij staat namelijk op winterbanden.

En vwb dat gezegde : deels mee eens. Had namelijk niet gepland zoveel uit te geven aan een auto.
Nog geluk dat ik niet net een hobby dingetje had gekocht.

Lekker kleurtje Berry, jullie wagenpark fleurt de Nederlandse wegen tenminste een beetje op :cool:
Jammer dat het op deze manier moest gebeuren, maar hopelijk is de financiële domper niet te groot.

De Golf is in elk geval een fijne auto. Zelfs de traag nagelende TDI die ik een paar maanden als voorloopauto had beviel uitermate goed. Ondanks dat ie traag was, was het eenmaal op snelheid een prima Autobahn cruiser op de terugweg van vakantie.

Ben benieuwd naar de verdere uitrusting overigens, dat is toch altijd een beetje afwachten bij VW.

Ik heb zo'n golf 7 2 weken als leenauto gehad dit jaar. Wel een uitermate kale bak maar wel met 1.4 TSI, dat was toch wel prettig (zeker in vergelijking met een 3 cilinder). ook de ruimte en overzichtelijkheid was erg fijn. Wel echt een typisch VW product; dus blinkt ook nergens echt in uit maar scoort overal een dikke prima. De uitrusting is ook soms maar de vraag maar dat lijkt hier ook dik in orde

Maar knappe (geen antraciet) wielen maakt hem helemaal af (y)

Het rijdt en schakelt echt wel anders dan de Focus. Een stuk neutraler, dat vind ik wel jammer.
De uitrusting is goed: discover media (dus nog mee draaiknoppen), stoelverwarming, parkeersensoren rondom, ACC, led koplampen, ruiten achter ietsjes getint, en de ergo active stoel waarbij echt alles in te stellen is en voorzien van een massage functie.

Mis tov de Focus dan: half leer, dab, achteruitrijcamera. Maar daar komen dus ook weer wat andere dingen voor terug.

Zo, dat is even scrikken!
Zonde van de Focus.
Leuk kleurtje op de Golf.
ik lees dat je een afneembare trekhaak wilt? ik heb op mijn Touran een originele wegklapbare laten monteren.
voordeel is dat hij uit het zicht is als je hem niet gebruikt, maar dat hij wel altijd beschikbaar is, zelfs als de bagageruimte vol zit.
Mocht je het adres zoeken, stuur maar een berichtje, zij kunnen die achteruitrijcamera ook fixen zie ik.

Wat jammer van de Focus. Lijkt me behoorlijk schrikken! Golf is erg leuk in dit kleurtje, zie je erg weinig. Toevallig gisteren nog een Arteon zien staan in deze kleur, mag van mij vaker te zien zijn op de weg.

Dat is balen van de Focus zeg. Zoals je zegt blijft het natuurlijk brandbaar spul dat benzine goedje. Net een lekje wat niet opgevallen is of net ontstaan is en daar ga je. De kans is heel klein maar niet 0. Een bekende had het met een Alfa 156 diesel precies zo.
En zeker met een modernere auto is zelf blussen niet te doen. Eenmaal in de brand betekent eigenlijk altijd wel total-loss. In de oldtimers heb ik wel een brandblusser liggen maar daar heb ik nog wel enige hoop dat je er vroeg bij zou kunnen zijn en je goed bij de bron kan blussen.

Maar goed; qua kleur ga je er wel heel sterk op vooruit. En hier en daar wat opties die ook wel erg fijn zullen zijn.
Veel success met de afhandeling van het papierwerk en de verzekering uitkering.

Wat naar zeg.
Feli met de Golf, ziet er goed uit, interessante kleur. Veel mensen in m'n omgeving die er naar alle tevredenheid in rijden, volgens mij een echte allemansvriend.

Heel erg schrikken lijkt me dat! Veel plezier van de Golf en gelukkig dat je er zelf niks aan over hebt gehouden.

Barri zei:
De uitrusting is goed: discover media (dus nog mee draaiknoppen), stoelverwarming, parkeersensoren rondom, ACC, led koplampen, ruiten achter ietsjes getint, en de ergo active stoel waarbij echt alles in te stellen is en voorzien van een massage functie.

Klinkt goed.
Is het led of xenon?

Discover Media is prima. Pro voegt niet heel veel toe, anders dan dat het iets luxer oogt.
Sterker nog, de Amundsen (Skoda's Discovery Media) uit mijn vorige auto vond ik praktischer (met name bij navigatie) dan de huidige Discover Pro. Draaiknoppen zijn ook praktischer, al zul je meestal via stuurbediening doen, lijkt me.

Wat VCDS dingetjes:
- altijd groot licht (groot licht assistent)
- Scandinavische setting DRL (ook achter verlichting)
- geheugen op stoelverwarmingsstand
VCDS lijstje (Duits)

Discover Pro heeft ook een groter scherm toch? Dat is natuurlijk altijd prettig om te hebben :)
Fysieke knoppen op/naast het scherm is in elk geval een dikke plus, veel handiger om blind te bedienen tijdens het rijden.

Overigens zal ook de navigatie wel erg prettig aanvoelen tov Ford (als je dat al had en hebt?). Ik vind dat bij VW erg prettig werken (y)
En anders Android Auto, dat zal Discover Media ook wel ondersteunen vermoed ik?

LED koplampen is ook wel prettig. Sowieso meer/beter licht, maar ik vond het halogeen in mijn Golf echt niet mooi ogen met die lelijke dagrij LED's er in verwerkt (lichtopbrengst was absoluut prima overigens!).

Led of xenon was ook wel een voorwaarde :)
Volkswagen navi is altijd top, ik gebruik meestal echter m'n telefoon. Android Auto is nog niet vrijgeschakeld zag ik, ga ik wel eens laten doen.

Nu hopen dat de schade expertise snel gaat. Begrijp dat ik eerst een bedrag van een opkoper krijg, en daarna het verschil met de dagwaarde van de verzekeraar. Ik dacht dat dat allemaal in één via de verzekeraar ging maar dus niet.

Nette Golf in een prachtige kleur! Vind hem zelf in het geel het mooist als 5-deurs in R-Line trim, deze is een stukje praktischer en comfortabeler.
Setje grotere wielen maakt hem wel af.

Vijfdeurs R-line met panoramadak had de verkoper net binnen, eentje zonder cruise control. 6k duurder dan deze...
Idd nog een setje knappe wielen met zomerbanden scoren.

@Rembrandt dit is led. De standaard led, dus ik denk dat grootlicht assistent ook niet gaat werken omdat je dan een extra camera in de ruit nodig hebt.
Drl achter is iets wat ik idd ga laten doen als het nog niet ingesteld is.

@klassiekerrijder: kijk, dat klinkt goed. Ik vond ze ook verrassend goed zitten. Erg belangrijk, een goede stoel.

Oef, wat een nachtmerrie, brand tijdens het rijden. :eek: En terecht snel gehandeld met de vervanging, zo'n kleur kom je niet vaak tegen dus als deze alle vinkjes zet helemaal goed! Geweldige kleur, moet ik ook nog even bevestigen. :)

Ik zie plaatjes van een gele Golf, iets over wielen afhankelijk van verzekering... en dacht dat de zomerset van de Focus gestolen was. Blijkt dat toch even anders! Lijkt me enorm schrikken, gelukkig geen persoonlijk leed te betreuren.

Wel zonde van de zo goed op smaak gebrachte Focus. Aan de andere kant, dat komt met deze flitsende VW vast ook weer helemaal goed. Vind het model an sich niet spannend, maar deze kleur is schitterend. Altijd mooier ook dan een nieuwe Focus, dat model klopt van geen kant en rijdt niet zo fijn als jouw type deed.

Ik heb pas inderdaad in het nieuwe model gereden, maar vond het weinig vooruitgang tov mijn Focus.
De Golf rijdt echt anders, dat is wel even wennen. Mijn vrouw is er blij mee, want dan neem ik bochten rustiger :D

Inmiddels de assurantie tussenpersoon, de verzekeraar zelf en de schade expert gesproken. Het is ook niet niks uiteraard. Men is er gelukkig goed mee bezig. Feit dat de expert vandaag al belde is positief, hij is er vrij vlot bij.

Terug
Bovenaan