Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita & Jaguar XKR Convertible

Hmmm.... ik dacht dat ik wist wat er komen ging maar nu tast ik nog een beetje in het duister. Ben benieuwd Thomas! :T

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
@omniradius
Ik vind dat niet zo moeilijk hoor. Sinds oktober staat die soms al 2 weken stil en moet ik mijzelf er aan herinneren dat ik hem nog heb haha. Maar vanavond nog even blokje om gedaan: waanzinnig. Wat een geweld haha. Wat een super ding. Hoe is het bij jou?

Haha, dat geweld van de 4C weet ik me nog goed te herinneren ja! Jody was de hele avond nog van slag. "Nooit meer" zei ze hahaha! Goed gedaan dus (y) :)
Bij ons staat de "racewagen" :rolleyes: tegenwoordig ook vaker stil dan dat ie rijdt. Het klojo management op mijn werk heeft besloten betaald parkeren in te voeren vanaf 2019 wat inhoudt dat ik dan mag gaan betalen om met de auto naar werk te gaan :(
Nu pakte ik al vaker de bus dan dat ik de auto nam, maar vanaf volgend jaar zal ik dus doordeweeks de auto helemaal niet meer gaan aanraken...
Wat me wel doet denken van, waarom heb ik nog een auto. Maar ja autoloos zijn vind ik ook weer zo onhandig, plus de Paseo kost haast geen drol in vaste lasten.

@Barri
Haha, ik heb het in ieder geval geprobeerd, maar het is niets voor mij blijkbaar.
We gaan het zien. Aanbod is niet top. Model is weinig verkocht.

@Brent
Niet zo spannend toch dit keer? Een w204 coupe. Een mooie, in AMG line, 1.8t motor en wat opties die vereist zijn.

@Omni
Haha, sorry! Het is dan in ieder geval een beleving dat ze nooit meer vergeet haha!
Wat vervelend van het betaald parkeren! Wil de werkgever geen uitzondering voor zijn medewerkers maken?
Autoloos zou ik echt niet kunnen zijn. Dan lever je echt een stuk vrijheid in, in mijn optiek. De mogelijkheid om altijd direct overal heen te kunnen gaan zou ik mijzelf nooit ontnemen.

Nieuwe daily!

y6vbv2om.jpg

umdkj7ox.jpg

tdh8w4c8.jpg

W204 coupe
2012
1ste eigenaar, jaarlijks dealer onderhouden
1.8t met 156pk
AMG pakket
Bi xenon met assist
Assist plus
Stoelverwarming
Gescheiden climate
Elektrische stoelen
Elektrische schokdempers
7 traps automaat (zijdezacht)
Licht en regensensor
Navi en de rest van het infotainment
En dan vergeet ik vast nog heel veel.

Leuk ding maar wat mij betreft heeft deze Coupe altijd wel 1 heel groot nadeel vergeleken met de sedan en station versie.
Op een of andere manier staat de enkele uitlaat aan slechts 1 kant van de auto echt heel kaal/goedkoop.
Bij zowel de sedan als de station variant heb ik dat niet, bij de Coupe valt het me echt altijd op, klopt gewoon niet op een of andere manier, te kaal ofzo of niet echt in evenwicht.

Mooi! Gelukkig met amg pakket, doet echt een hoop met iedere C. Nog plannen ermee op tuning gebied? Ben wel benieuwd waarom je niet voor een 3 coupe bent gegaan, comfort?

Total Loss zei:
Leuk ding maar wat mij betreft heeft deze Coupe altijd wel 1 heel groot nadeel vergeleken met de sedan en station versie.
Op een of andere manier staat de enkele uitlaat aan slechts 1 kant van de auto echt heel kaal/goedkoop.
Bij zowel de sedan als de station variant heb ik dat niet, bij de Coupe valt het me echt altijd op, klopt gewoon niet op een of andere manier, te kaal ofzo of niet echt in evenwicht.
Ik vind die enkele pijp niet zo'n probleem. Overigens hebben die dat ook hoor. Pas vanaf(!) de C350 heb je 2 pijpen achter. Is wel aan te pakken, maar het stoort mij totaal niet.

Damianw26 zei:
Mooi! Gelukkig met amg pakket, doet echt een hoop met iedere C. Nog plannen ermee op tuning gebied? Ben wel benieuwd waarom je niet voor een 3 coupe bent gegaan, comfort?

Klopt, zonder AMG pakket vind ik het niet eens een echt mooie auto. Maar met AMG pakket en deze optionele velgen is het hele totaal pakket in mijn ogen zeer smakelijk.
Tunen ga ik niet doen. Vermogen is echt meer dan prima.

Gekozen voor de C omdat het interieur echt een een heel stuk beter is dan de E91. Daarbij vind ik de 4-serie niet echt denderend qua design. Daarbij is het rijden gewoon souverijn! Niet normaal hoe mooi dit rijdt. Elektrische dempers, maken de auto comfortabeler op slechte wegen en bij sportief rijgedrag scherpt die de boel aan. Merk je heel erg goed.

Ik vind die enkele pijp niet zo'n probleem. Overigens hebben die dat ook hoor. Pas vanaf(!) de C350 heb je 2 pijpen achter. Is wel aan te pakken, maar het stoort mij totaal niet.

Weet wel dat die andere ook een enkele pijp hebben maar daarbij boeit het me niet. Alleen bij de Coupe juist wel.
Misschien omdat je onbewust van een Coupe net wat meer verwacht! ;)

In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst. (y)

@total loss
Ik kan je redenering voorstellen. Het is ook maar 156pk, maar het voelt meer dan adequaat. Dat pijpje stoor ik me verder niet aan.

@michel
Dank je wel!

@uwbuurman
Ik vind het een hele elegante, ingetogen auto. Niet een "in your face" auto. Denk dat ik hier prima mee kan voorrijden.

Lijkt een net exemplaar. Uit Duitsland, of is het nou toch een Belgische kentekenplaat die erop zit? Welk navigatiesysteem zit erin, Command of Garmin/Becker?

Qua comfort gaat er niets boven een Mercedes, het rijdt en stuurt heel relaxed. Wat dat betreft wel een enorme tegenstelling met de Alfa, zal echt even omschakelen zijn elke keer. Veel plezier met de Benz.

Dat is nog vlot gegaan, heel tof (y)
Mooie auto hoor, ingetogen met een sportief randje, echt heel chique. Veel plezier en ik ben benieuwd hoelang je 'm standaard laat ;)

Heel eerlijk gezegd vind ik deze generatie C-klasse coupé veel mooier dan de huidige die ik veel te rond en daardoor te soft (vrouwelijk) vind. Deze is ingetogen sportief. Mooie kar!

Ben benieuwd of je niet die Italiaanse flair gaat missen. De Duitsers stoppen niet zoveel emotie in hun auto's.

Wel bijzonder dat Mercedes deze C Coupé destijds zo dicht bij de E Coupé heeft geplaatst. In feite was die E Coupé natuurlijk ook gebouwd op basis van de C-Klasse, maar met gelijke motorisering zat er wel even 8k prijsverschil tussen. En de afmetingen komen grotendeels overeen, zelfde wielbasis en breedte, slechts 10 cm meer lengte voor de E. Ook qua interieur is er veel overeenkomst.
Al zijn het uiterlijk toch wel heel verschillende auto’s, de C is wat sportiever en de E is wat stijlvoller.

Heel netjes Thomas! Niet de auto die ik direct had verwacht bij je, haha. Maar ziet er heel goed uit! :cool:

@Damianw26
Klopt, het maakt het een compleet andere auto. Tuningplannen heb ik niet. Voelt meer dan snel genoeg aan. Veel koppel ook. Verbaas me erover. Misschien eens een vermogensmeting doen.

@BENZine
Duitsland. Is een Duits handelskenteken. Het is wel een versie met Becker. Ik was eerder op de dag bij een andere wezen kijken, wel met Command alsmede Harmann Kardon, maar die was alles behalve netjes. Deze was smetteloos.
Ik merkte dat toen ik uit de C in de 4C stapte, dat ik de 4C veel meer waardeerde dan wanneer je uit de Yps erin stapt. Het verschil tussen comfort en sportiviteit is fantastisch. Het is echt geweldig om zulke uiteenlopende auto's te mogen bezitten. Beide doen hun ding geweldig.
Het eerste waar ik onderweg in de C aan dacht is dat het soort ontspanningstherapie is. Ongelooflijk hoe stil en soepel dit ding rijdt. Veel koppel ook nog! Je merkt dat het gemaakt is om heel, heel lang mee te gaan.

@Nico GTR
Dank je wel! Ik vind hem ook schitterend. Mijn vrouw is bij huis gaan werken, dus kan lopend! Op een vrije dag kan ik het zo plannen (heb steeds meer regie over mijn agenda, hiephoi!) dat ik de 4C mee neem naar kantoor (slechts klein stukje), dan kan zij de Mercedes meenemen.

@Matthijss
Dat vind ik dus ook. Ingetogen sportief en chique. Vind het de mooiste Mercedes van de afgelopen jaren. Daarom moest het ook een C Coupe worden.

@madmat
Nee, ik moet ik er ook nog steeds aan wennen haha. Het is qua imago wel even een dingetje, maar ach, dat went wel weer.

@Brent
Dank je wel!
Ik merk dat ik iedereen verbaas, maar zo honkvast ben ik nou ook weer niet hoor. Een Mercedes heb ik altijd al zeer weten te waarderen. Af en toe bij Bofkont blokjes om in die geweldige wagens. Heerlijk!

Haha, ik geloof dat zeer zeker! Maar laat jouw topic nu vooral heel Italiaans getint zijn en daarnaast ook natuurlijk ooit over Guilietta's gesproken waarin je aangaf misschien daar toch weer naar terug te verlangen. :p Dus ja, voor mij dan toch een verrassing.

Brent® zei:
Haha, ik geloof dat zeer zeker! Maar laat jouw topic nu vooral heel Italiaans getint zijn en daarnaast ook natuurlijk ooit over Guilietta's gesproken waarin je aangaf misschien daar toch weer naar terug te verlangen. :p Dus ja, voor mij dan toch een verrassing.

Ik heb nog proefgereden met een 2018 Giulietta 170pk met TCT. En ja, dat rijdt echt ongelooflijk goed. Echt knap hoe goed de laatste generatie Giulietta is geworden. Voelt behoorlijk "premium" aan. Geen afrolgeluiden, geen kraakjes, heerlijke stoelen, etc. Maar ik kende de auto eigenlijk te goed. Daarom wou ik mij eens laten verrassen. En dit was een auto die mij zeer goed op het netvlies lag. Het grappige is: pas 3 weken geleden kwam die op de radar nadat ik op de A1 werd ingehaald door 1. Ik dacht direct: "die vind ik mooi!". Zo startte de zoektocht en de rest is alweer geschiedenis haha.
De Yps trouwens ook net verkocht. Wordt woensdag opgehaald.

Net exemplaar maar ik had niet minder verwacht van je.:)
Rijden in een Mercedes is inderdaad iets van onthaasten. Het gemak en comfort waarmee een Benz rijdt is ongehoord. Het andere uiterste heb je reeds in je garage staan.

Erg mooi model die W204 coupe, je hebt ook een erg mooi exemplaar te pakken. Ik vond de C180 estate een enorm fijne auto, de coupe zal er zeker niet voor onder doen. Wellicht jammer dat er geen Command in zit, maar dat mag de pret niet drukken. Heel veel plezier ermee.

BENZine zei:
Qua comfort gaat er niets boven een Mercedes, het rijdt en stuurt heel relaxed. Wat dat betreft wel een enorme tegenstelling met de Alfa, zal echt even omschakelen zijn elke keer. Veel plezier met de Benz.

Leuke combi zo!(y) En die afwisseling is natuurlijk prachtig. Enjoy!

Je ziet ze veel te weinig helaas, erg mooie auto en naar mijn mening veel beter in verhouding als een 3-serie coupé (y)

Ik vind een 3 Coupé wel wat sportiever ogen dan de C204, en wat ik vooral jammer vind is dat de C Coupé geen frameloze ruiten heeft (toch wel een must voor een Coupé vind ik eigenlijk). De auto is natuurlijk ook niet als coupé ontworpen, is pas laat toegevoegd aan het 204-gamma en is daardoor ook maar kort geproduceerd. Met frameloze zijruiten hadden er veel meer aanpassingen gedaan moeten worden en waren de kosten veel hoger geweest.

Wat ik wel zou doen met deze auto is het "ontchromen" van de raamlijsten, hetzij vervangen voor zwarte lijsten of eventueel laten wrappen. Geen must, maar zal de auto wel een iets sportiever voorkomen geven.

Dat wordt lekker comfortabel kilometers maken (y). Op de kleur na (blijf zilver altijd saai vinden) een prachtige uitvoering.

@Michel
Klopt! Juist die tegenovergestelde karakters vind ik zo leuk en laten je juist genieten van die specifieke kwaliteiten. Toen ik overstapte van de C klasse in de 4C waardeerde ik de 4C ineens nog meer dan wanneer ik vanuit de Ypsilon kwam.

@Caspian
Dank je wel. Ik vind de uitvoering zoals ik hem heb gekocht ook erg mooi. Command is inderdaad een gemis, maar het Becker systeem voldoet ook meer dan prima en heeft veel update mogelijkheden.

@funf
Dank je wel!

@B-Real
Klopt, plus dat de algehele afwerking en kwaliteit echt op een hoger plan staat. Gebruikte materialen in het interieur zijn ook stuk voor stuk indrukwekkend. Geen hard plastic op de deuren, tapijt tot halverwege de middenconsole, etc. etc.

@BENZ
Die frameloze ramen zijn optisch jammer, maar anderzijds qua betrouwbaarheid geen hard gemis. Als ik de 4C soms open met vastgevroren ramen in de ochtend vraag je je toch af: hoe lang gaat dat goed...
Het chroom stoor ik mij trouwens niet zo aan. Dat had ik destijds bij de Giulietta wel, waarna ik het ook heb gewrapt, maar bij deze auto vind ik het, waarschijnlijk ook door de lichte kleur en chroom in de grill, niet zo storend. Zie wel even hoe dat gaat bevallen de komende tijd.

@Adinsx
Dank Tom! Het gaan zeker plezierige kilometers worden. :)

Gisteravond ook maar gelijk even een AMG velgenset (18 inch) met Dunlop winterwielen gekocht. Als het kenteken er op zit gaan deze er direct onder. Gaat om deze set:

mercedes_e_coupe_w207_amg_alufelgen.jpg

Fijne daily. (y) Ondanks dat het geen echte Coupé is (imo, hij mist de frameloze portieren ;)) toch een erg fraaie auto!

@Benz
Tja, ik vind ze beide gaaf. Deze hebben wel een wat lagere ET waarde dus komen nog wat verder naar buiten te staan. De zomerset staat al goed op de hoeken, dus hopelijk is niet to much.

@Marc
Dank je wel! Exact mijn gedacht. Een zeer tijdloos ontworpen auto. Al verschilt de facelift wel zeer met de eerste generatie.

@Joel
Dank! Fijn is die zeker. Nog even wachten op de kentekenpapieren (zaterdag zijn ze er). Voor mij is een coupe een 2 deurs auto. Ik snap de frameloze ramen, maar voor mijn gevoel is dit toch wel een echte coupe.

Joël D. zei:
Ondanks dat het geen echte Coupé is (imo, hij mist de frameloze portieren ;))

Maak je je om dat soort details nog druk, in een tijd dat mensen vijfdeurs SUV's en vierdeurs sedans ook al met droge ogen voor coupe uitmaken?

rinlj1dwyhkycfdpqyxa.jpg

17c831_031.jpg

s velthuis zei:
Joël D. zei:
Ondanks dat het geen echte Coupé is (imo, hij mist de frameloze portieren ;))

Maak je je om dat soort details nog druk, in een tijd dat mensen vijfdeurs SUV's en vierdeurs sedans ook al met droge ogen voor coupe uitmaken?

Laten we het dan meteen goed doen en de auto als coach aanduiden :)

Zo, de winterset en kentekenplaten zijn gemonteerd. Auto gelijk even gewassen afgelopen weekend. Zo staat hij er momenteel bij:

h4e5rf22.jpg

l5dtgda8.jpg

Ik vermoed dat de 4C lang stil gaat staan. Het weer is er niet meer voor om er mee te rijden, plus dat het comfort van de Benz mij momenteel wel heel erg goed bevalt. Hopelijk binnenkort wel een mooi weekend om de 4C nog even los te laten.

Heerlijke auto lijkt me dit! Kan me goed voorstellen dat je de 4C meer laat staan als je zo'n luxe en comfortabele Benz voor de deur hebt staan.
Anderzijds, als de zon op een gegeven moment weer terugkeert zal je vast weer met een enorme glimlach de 4C keihard op zijn staart willen trappen :)

Dit jaar tijdens Viva Italia heb ik dan eindelijk je mooie 4c gezien. Mooi geluid zit er in zeg!
kqjuhBn.jpg

Ik was niet de enige die erg blij werd van de 4c, gezien de blik van de bezoeker.
L6WRkc6.jpg

L7VYa88.jpg

Pas thuis zag ik goed dat ik je volgens mij hier had kunnen aanspreken.

Ben je ook nog de baan op geweest?

Hi Peter!

Ja dat klopt, dat ben ik inderdaad :) De volgende keer gewoon aanspreken hoor (y)
Helaas ben ik niet de baan op geweest. Ik heb, zoals je wellicht kunt zien, de verkeerde banden achterop zitten. De banden waren te hoog waardoor de sporing compleet zoek was. Daardoor even wat minder vertrouwen om de baan op te gaan.
De juiste banden zouden voor het weekend nog binnen komen (de oude moesten er echt af, daar kwam het canvas al doorheen (vrij netjes in 10 maanden tijd al zeg het ik zelf :)), maar helaas kwamen ze niet. Dus moest dit setje er echt even op.
Ik had daarom mijn ticket verkocht aan iemand die er desperate 1 zocht.

De 4C bevalt verder echt nog heel erg goed. Het blijft een heerlijke wagen. In juni ga ik er nog een keer de ring mee op. Auto heeft net bij de dealer zijn grote beurt weer gehad maar wordt toch wel een stuk minder gebruikt dan vorig jaar. Enerzijds de winter en het weer, maar ook omdat de benz onwijs goed bevalt. Dat is echt een heerlijke auto. :)

Maar weer is een update'je. De Mercedes en Alfa draaien allebei nog naar volle tevredenheid hun rondjes. Ze hebben beiden op het reguliere onderhoud na weinig aandacht nodig. Heerlijk betrouwbare auto's. Met de Mercedes paar weken naar Italië geweest (nadat we in mei ook al in Italië waren, maar toen met de 4C). Toch geinig dat de Mercedes dan met 156PK toch gewoon 241km/ph loopt op een vlakke Autobahn (239 GPS). Met 1 op 14,5 ook relatief zuinig!

bd5bd234a5012550e85924eb018a0a85-full.jpg

Italie was weer prachtig. Mijn vrouw en ik zijn naar een Italiaanse school gegaan om het Italiaans verder onder de knie te krijgen. Dit omdat mijn vrouw een bedrijf is gestart in Italiaanse Bruiloften, waarbij stellen een all inclusive (3 daagse) bruiloft boeken.
Met de Alfa is leuker, maar de Mercedes is wel heerlijk comfortabel. Zeker op de Italiaanse wegen. Veel mooi's gezien in Italie:

Frustrerend momentje in de Mercedes met zo'n Porsche voor je:
f89063e7b254626836aa2663ae2f4f28-full.jpg

Heerlijke Nederlandse RR met prachtig oud stel erin, tijdens het doorkruisen van Genua:
588a82705a9fec8f6943c977697542e0-full.jpg

Nieuwe auto van de eigenaresse (63 jaar) van 1 van onze partnerlocaties. Toch grappig zo'n ouwe tante in zo'n matgrijze AMG:
2wdtwzkg.jpg

Heerlijke 993!
rb232fhd.jpg

Vandaag nog even een stuk getoured met de 4C. Ongelooflijk: op de autobahn gewoon sneller van 100-200 dan een nieuwe M5 competition waar ik echt het gas achter hem moet lossen. Ook sneller dan een Porsche 911 carrera S targa (voorlaatste serie). De 4C went qua extremiteit gewoon nooit. Zo heerlijk door de bochten en zo waanzinnig snel in de rechte lijn.
Van de week kennis geholpen met de import van een Cayman S 2013 (nieuwe type). Ik ben serieus onder de indruk. Haalt het qua sportiviteit en absolute snelheid niet bij de 4C, maar de wijze waarop de 3.4 6 cilinder achter je aan het zingen is, is indrukwekkend. Dat mis ik dan wel in de 4C, die altijd LUID is, maar niet kan zingen. Beetje Pavarotti versus Slipknot. De auto's zijn echter, ondanks hun lay-out onvergelijkbaar met elkaar(!).
Nog even een filmpje van de terugweg:
https://www.youtube.com/watch?v=4QsexfkPu5g

Beide goede auto's!

Heerlijke wagen die 4C en het vertrouwen in een dergelijke auto krijgen om hem tot de max te gebruiken lijkt me prachtig! (y)

Terug
Bovenaan