Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Stelvio Quadrifoglio & Fiat 500X Sport DolceVita & Jaguar XKR Convertible

Ik heb net de nodige GoPro beelden teruggevonden van de 4C. Ga ze even gauw aan elkaar plakken en dan hier delen. Tjonge, krijg alweer kippenvel van het geweldige geluid van deze auto. :)

Ik zou zeggen, speakers (met een beetje bass) aan ;)

Krrijg ze helaas nog niet aan elkaar geplakt, komt nog. Fixed
@Thomas, ik stuur de bronbestanden naar je via WeTransfer dit weekend.
Moet ergens nog meer beeld en foto's hebben namelijk. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=sx9hO4LEBV4

Nieuw gekocht? Gefeliciteerd. In de mooiste kleur uiteraard. Heb er wel eens één in het echt zien en horen rijden. Geweldig geluid.

Gefeliciteerd Thomas. Veel veilige kilometers toegewenst. Ik denk dat je van de zomer inderdaad prima bij klanten voor kan rijden in de 4C. Economisch ook prima verantwoord. Vandaag met de PHEV van Alkmaar naar Leeuwarden gereden en de 1 op 14 heeft die zeker niet gered:) Alhoewel ik na 2 weken PHEV nu op een gemiddelde zit van 1 op 25. Maar dat is met heel weinig ritten zoals vandaag. Dus die ga ik op zeker niet volhouden.

@Arosa
En toch durf ik het niet aan. Voor de klanten, sowieso het zakelijk verkeer, komt er dus een MiTo. Echt veel haast heeft het nu nog niet. De komende maand red ik mij nog wel even.

@Bofkont
Klopt, maar mij er ook weinig zorgen om. Heb nu Polymer Netshield erover heen en dat vult de swirls al aardig op. Je ziet ze nu al moeilijker.

@Opspeed
Thanks! Jouw keuze destijds zette mij toen al aan het denken over de 4C. Nu, paar jaar later, is het dan zover. Heb jij Rosso Competizione, of Rosso Alfa?

@Speedtouch
Dat klopt. Ik kan voor mijzelf stellen dat ik het in ieder geval gedaan heb. Rijdend met deze wagen besef je ook dat dit een uitstervend type auto is. Tegenwoordig moet een auto vooral een compromis zijn (zie reclame Seat Arona), om te zorgen dat het een brede doelgroep aanspreekt. De 4C is niets van dat. Dat vind ik juist ook zo gaaf.

@Springbok
Vraag me af of het ooit gaat wennen. Echt, wat een wagen.

@funf
Thanks!

@Damian
Thanks! Bruut is inderdaad juist omschreven

@adinsx
Gaaf hoor alle beelden. Toch merk je op beeld niet hoe het daadwerkelijk in de realiteit overkomt. Dan is de auto nog harder, nog luider dan op beeld.

@SLB BMW
Thanks!

@Arno S
Nee, gebruikt bij de Alfa dealer in Den Haag.

@EdeG83
Dank je wel. Ik besef nog altijd niet helemaal dat dit ding van mij is. Kan echt niet wachten op het voorjaar....:rolleyes:

@Michel
Dank je wel! Om je een idee te geven: van huis naar kantoor deed ik met de Outlander 1 op 7. Dat was dus zonder te stekkeren, met koude motor, door de stad over een afstand van ongeveer 5km. Met de 4C vanmorgen deed ik het in 1 op 12.

Verder gisteren met een goede vriend afgesproken om in de ochtend de Holterberg te bedwingen. Hij in zijn m4 met competition package, ik in de 4C. Ge-wel-dig. Die geluiden door het bos, in de ochtend terwijl er nog niemand is. Heerlijke bochten, af en toe even de achterkant die uitbreekt, maar dat nooit te ver doet in de neutraal stand. De Race-stand heb ik nog niet aangedurfd. Dan gaat alles uit namelijk.
Verder zijn gisteravond de spacers eronder gekomen. Dat ziet er echt 23 keer beter uit. Ik heb voor en achter 15mm spacers geplaatst. Achteraf had ik toch graag voor iets minder en achter iets meer gedaan. Maar al met al is het een enorme verbetering en staat de auto nu veel beter (lees: dikker) op zijn wielen.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
BENZine zei:
michel1975 zei:
Ik denk dat je van de zomer inderdaad prima bij klanten voor kan rijden in de 4C.

Misschien dan 's ochtends wel ff een extra overhemdje en een busje deo mee van huis nemen :).

Hoe primitief ook, airco zit er wel op ;)

Dat had ik ook niet anders verwacht. Ik doelde erop dat het meer werken geblazen is in de 4C dan in de gemiddelde vertegenwoordigersauto, en het zal iets meer vergen van je concentratievermogen neem ik aan :D

Opspeed zei:
Alfa rosso, jouwe toch ook?

Klopt! Is jouw wagen nog origineel, of heb je hem laten chippen? En zo ja, waar heb je dat laten doen en wat is het effect op de 4c?

Heb er niets aan laten doen. Betrouwbaarheid is voor mij belangrijk omdat ik hem als daily gebruik. Ook vind ik hem nog steeds geweldig zoals die is, gewoon twee handjes aan het stuur en werken. Iedere dag genieten.

Opspeed zei:
Opspeed zei:
Alfa rosso, jouwe toch ook?

Klopt! Is jouw wagen nog origineel, of heb je hem laten chippen? En zo ja, waar heb je dat laten doen en wat is het effect op de 4c?

Heb er niets aan laten doen. Betrouwbaarheid is voor mij belangrijk omdat ik hem als daily gebruik. Ook vind ik hem nog steeds geweldig zoals die is, gewoon twee handjes aan het stuur en werken. Iedere dag genieten.

Helder en begrijpelijk. Het is in standaard trim natuurlijk al een absurd snel apparaat.

Potjandikkeme, wat een mooi geluid maakt dat ding!
Ik draaide gisteren op de singel via de middendoorsteek, toen reed je voorbij, zag in m'n ooghoek een 4C, moest jij wel zijn
Gaaf hoor!

Woehoeeee, daar issie dan! Helaas door drukte heb ik me hier even wat minder laten horen, maar *PIEP* wat een heerlijk apparaat! :cool:

Guus Leferink zei:
Potjandikkeme, wat een mooi geluid maakt dat ding!
Ik draaide gisteren op de singel via de middendoorsteek, toen reed je voorbij, zag in m'n ooghoek een 4C, moest jij wel zijn
Gaaf hoor!

Ja, dat is wel het nadeel met een opvallende auto. Bijna iedereen ziet je en weet waar je geweest bent. :)

Zaterdagmiddag gespot in Gronau ter hoogte van de K&K, ik kwam in een blauwe up! je tegemoet rijden. Schitterend apparaat! Veel geluk er mee! Zal vast niet de laatste keer zijn dat ik je in de regio spot.

@Guus
Jammer, ik jou helemaal niet gezien. Maar dat was ik inderdaad! Ik reed volgens mij erg kalm aan, dus je moet je maar eens voorstellen wat je hoort wanneer je hem goed los trekt. :)

@Brent®
Thanks man! Het wachten duurde even, maar vloog aan de andere kant ook wel weer voorbij. Ik ben er erg content mee. Geweldige wagen!

@De Schaduw
Dat klopt. Mensen gaan de wagen ook herkennen, zeker omdat er maar 1 van hier in mijn plaats is. Daarom wil ik er ook niet teveel mee binnen de stad rijden.

Ik ken de Holterberg alleen maar van 1x een scootertochtje, dat was al leuk en vorig jaar in de zomer er 1x met de motor geweest. Niet zo leuk met al die fietsers.
Op een winterse zondagochtend en dan lekker vroeg is het heerlijk genieten daar met twee van zulke auto's :D

Geniet er van en blijf af en toe wat verslagen posten, zeker als je ook wat vakanties/toerritten doet. Altijd lekker leesvoer :)

B-Real zei:
Ik ken de Holterberg alleen maar van 1x een scootertochtje, dat was al leuk en vorig jaar in de zomer er 1x met de motor geweest. Niet zo leuk met al die fietsers.
Op een winterse zondagochtend en dan lekker vroeg is het heerlijk genieten daar met twee van zulke auto's :D

Geniet er van en blijf af en toe wat verslagen posten, zeker als je ook wat vakanties/toerritten doet. Altijd lekker leesvoer :)

Ga ik zeker doen. De auto is nu een beetje nutteloos, want echt veel kun je niet met dit weer. Maar zodra de zon schijnt zal ik is wat foto's posten (ook nu de spacers eronder zitten) en wat filmpjes posten.

@Thomas: Ooit wil ik hem een keer zien, hoe en waar weet ik nog niet, maar *piep* hier gaat je hart sneller van kloppen! o_O

Biermagnaat zei:
Zaterdagmiddag gespot in Gronau ter hoogte van de K&K, ik kwam in een blauwe up! je tegemoet rijden. Schitterend apparaat! Veel geluk er mee! Zal vast niet de laatste keer zijn dat ik je in de regio spot.

Dat klopt! Haha, nu moet ik nog meer auto's in de gaten gaan houden. En ja, de 4C zie je niet snel over het hoofd. Ik kom daar altijd om even goedkoop super plus te tanken.

Brent® zei:
@Thomas: Ooit wil ik hem een keer zien, hoe en waar weet ik nog niet, maar *piep* hier gaat je hart sneller van kloppen! o_O

Je bent altijd welkom hier in het oosten. Kunnen zo een keer afspreken.

.Timo zei:
Wat een fantastisch apparaat (y)

Thanks!

Ontstaat er nu geen enorme leegte ?
Voor zover ik zie heb je nu de perfecte auto.
Wat moet je nu dan nog ?
Die Mito voor erbij straks boeit niet echt en wat moet je daarna ?
Lastig hoor ! ;)

Kunnen we er niet een soort forumdag van maken? Lekker bijvoorbeeld Assen zodat iedereen een rondje kan rijden om het circuitrecord te verbreken:).

Vrij rijden dag op Assen is sowieso wel leuk! (y) Goed idee Boppie!

Overigens vind ik het gebrek aan foto's wel wat jammer. :LOL::D Ik wacht met smart!

Hij kan natuurlijk ook gewoon een toertocht maken.
Gewoon even netjes persoonlijk bij alle forummers langs, ff bakkie doen, kort proefritje etc.

Ik ben wel in voor weer een ritje met deze 4C hoor. Dag of vijf weer naar Sauerland, ook prima ;)

Ik zou zeggen, dagje plannen ergens, wanneer het mooi weer is. (y)

Klinkt als een leuk idee! 8 april ga ik tijdens viva italia al de baan op :) wie gaat daar nog meer naar toe? Zit zelf in de sessie van 11.00 uur.

Ik twijfel nog. Dan zou ik ‘s middags gaan.

Vandaag rij ik lekker rond in de Yps van mijn vrouw. Blijft een fantastische auto. Toch even een offerte laten opstellen voor een Mazda 2 GT-M lijn. Vind dat wel leuke guitige wagentjes. Absoluut een alternatief voor een MiTo. Even kijken of de prijs interessant is.

Voor een tweedehands neem ik aan? Welke model? Vorige generatie vermoed ik, prijstechnisch gezien? Bijzonder, en goed, dat je je blik breder hebt dan alleen Italiaans :)

En wat moeten die klanten van jou denken: van een dikke Giulietta naar een standaard Yp! :)

Barri zei:
Voor een tweedehands neem ik aan? Welke model? Vorige generatie vermoed ik, prijstechnisch gezien? Bijzonder, en goed, dat je je blik breder hebt dan alleen Italiaans :)

En wat moeten die klanten van jou denken: van een dikke Giulietta naar een standaard Yp! :)

Klopt, modeljaar 2009-2014 is dat. Bij de klanten die in deze periode bezoek kan ik redelijk goed om de hoek parkeren. Daarom nog niet mega veel haast. Of zijn afspraken extern, zoals bij Van Der Valk. Ik heb dus afgelopen 2 dagen met de 4C dat gedaan. Vandaag naar Amsterdam (binnenstad, dus niemand die hem ziet) en vanavond naar een vestiging van een klant, waar ik het laatste stuk carpool (laat de auto op een carpoolplaats achter, vandaar de Yps vandaag) met een collega.

Je doet er alles aan zodat jou klanten de 4C niet zien maar gaat vervolgens met een(met alle respect wat het is een leuke auto) Mazda 2 wel in de kijker bij klanten rijden?

Blijkbaar hechten jou klanten er nogal veel waarden aan met wat voor auto jij komt aanzetten dan is het logisch dat je niet in een 4C komt maar is een mazda 2 dan niet het andere uiterste?

Typisch, hangt je cliëntele af van klanten die jouw auto beoordelen? Ik begrijp heus wel dat je niet met een BMW 760 iL komt aanzetten voor de deur.

Het zou mij juist altijd een leuk en ontspannen gespreksonderwerp lijken, voor momenten dat het overleg even minder zakelijk van aard is.
Kan me zelfs voorstellen dat een klant een rondje mee zou willen...

Een nette Mazda 2 of Mito is toch gewoon een "normale" auto wat verder niet opvalt?
Bij sommige klanten kom ik zelfs ook thuis. Daar staat de auto op de oprit.
Bij andere staat de auto bij een vestiging op een parkeerplaats en zit ik met medewerkers die onderaan de arbeidsmarkt acteren. Daar kun je echt totaal niet met een 4C aankomen. Onbespreekbaar. Geven collega's ook aan.

Dat denk ik ook Thomas. Bij ons ben je absoluut welkom met de 4C, maar bij bijvoorbeeld collega's die bladen uitgeven in de Food&Horeca komt het toch anders over. Misschien wel een beetje 'wild'.

Ik zou overigens voor een Mito gaan, dat straalt wat meer passie uit, maar dan kijk ik er weer met een autobril naar. :)

"Helaas" is dit natuurlijk gewoon het typische probleem in Nederland, hier wordt je afgerekend op een "te dikke/dure" auto want dan zal je wel teveel betaald krijgen voor de diensten die je aan de klant levert. (Ik kan me ooit een gesprek herinneren bij mijn oude stage, waar een leverancier aan kwam zetten met een Maserati QP, die man was daarna geen leverancier meer! Wat totaal nergens op sloeg, want de directeur van het stagebedrijf had zelf met zijn vader een klassieke Bentley!)

Laatst was ik op de beurs in Duitsland en dan komen mensen gewoon in hun McLaren/RS6/Porsche etc langs, want in Duitsland ben je dan succesvol dus willen mensen graag zaken met je doen. :p (Toevallig dat gesprek gevoerd met een Duitse collega hier op het werk)

Maar ik zou lekker voor een mooie MiTo kijken, het liefste in dezelfde kleur als de 4C want denk dat dat geweldig bij elkaar zal staan. :LOL:

Suzuki-Swift-Sport-Ablaze-Red-Test-Drive-Review-2013+(21).jpg

Swift Sport is (eigen ervaring) ook een geweldig rijdende auto. Niet duur in gebruik en toch veel lol.

Terug
Bovenaan