forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Autoweek, Jan Remkes. Waarom is wel de vormgeving herzien maar niet de inlogprocedure? Dit is toch ongelooflijk knudde, en zo is het al langere tijd:

F3MpWFy.png

1. Klik op inloggen, prima (y)

fGxVqym.png

2. Uhm ja, dat weet ik. Daarom klikte ik zojuist op inloggen :confused:

v3hlyDu.png

3. Ja, helder (y)

SRY1dG8.png

4. Hoezo reeds ingelogd? o_O

5. En dan moet je nog een nodeloze stap maken om weer bij het forum te komen :(

Waarom moet dit met zoveel onnodige stappen? :rolleyes:

Sanoma geeft gewoon niks meer om het forum

Maak het forum lastig / moeilijk / irritant om te gebruiken en het bloed vanzelf dood. Waarna de stekker er geheel uitgetrokken kan worden onder het mom van te weinig animo

En waarom heet ik ineens "PM xxx" i.p.v. "@PM"?

xxx gebruik ik liever in correspondentie met m'n vriendin...

Pobresh zei:
zombies zei:
Pobresh zei:
Bij "recente topics" staan ze echter wel gewoon, maar je kunt na het aanklikken van een categorie dus niet zien welke topics nieuwe berichten hebben.
even naar je account en weer naar het forum en het werkt wel weer.

nope. helaas niet.

Misschien begrijp ik het niet, maar je kunt toch ´actieve topic´ aanklikken, dan krijg je toch automatisch ook de nieuwste en de reacties op andere?

Total Loss zei:
speedtouch zei:
adinsx zei:
Zie ik het over het hoofd, of is dat 'zoekvakje' verdwenen? Daar klopte ik vaak even mijn username in om te kijken of ik ergens vermeld ben. Makkelijker dan alle topics doorneuzen.

Rechts bovenin staat toch ´zoeken´?

Volgens mij zoekt die niet in het forum maar meer in de artikelen van Autoweek zelf, tests, reportages etc.

Dat inderdaad. Ik wil de doorzoekfunctie van het forum graag terug. Dan vindt je snel je eigen Posts maar ook waar iemand je nickname noemde.
Handig om ergens op te reageren, of een topic een kick te geven als de TS niet reageerde.

Misschien werkt de zoek url nog wel bedenk ik me. Vanavond eens proberen ;)

ow, hebben sommigen hier nu pas problemen met inloggen?

Ik al een langere tijd.. dat ik ff een kwartier of wat het forum open moet hebben staan voordat het inlogscherm op-popt.

Net nog weer eens geprobeerd om via 'account' in te loggen.. maar meer dan de (aangepaste) cookies accepteren doet die knop niet.

Het is niet anders, vrees ik..

Ik heb ondertussen nergens last meer van. Inloggen gaat goed, forum gaat goed inclusief de vlaggetjes. Posten gaat zonder problemen.

adinsx zei:
Total Loss zei:
speedtouch zei:
adinsx zei:
Zie ik het over het hoofd, of is dat 'zoekvakje' verdwenen? Daar klopte ik vaak even mijn username in om te kijken of ik ergens vermeld ben. Makkelijker dan alle topics doorneuzen.

Rechts bovenin staat toch ´zoeken´?

Volgens mij zoekt die niet in het forum maar meer in de artikelen van Autoweek zelf, tests, reportages etc.

Dat inderdaad. Ik wil de doorzoekfunctie van het forum graag terug. Dan vindt je snel je eigen Posts maar ook waar iemand je nickname noemde.
Handig om ergens op te reageren, of een topic een kick te geven als de TS niet reageerde.

Misschien werkt de zoek url nog wel bedenk ik me. Vanavond eens proberen ;)

In de bovenste zwarte balk de muis op "forum" houden, in het dropdownmenu is de functie "zoeken" de tweede van onder. Zo zoek je volgens mij echt alleen maar op het forum. :)
[size=x-small]Edit: Op PC dan, gsm weet ik niet.[/size]

speedtouch zei:
Pobresh zei:
zombies zei:
Pobresh zei:
Bij "recente topics" staan ze echter wel gewoon, maar je kunt na het aanklikken van een categorie dus niet zien welke topics nieuwe berichten hebben.
even naar je account en weer naar het forum en het werkt wel weer.

nope. helaas niet.

Misschien begrijp ik het niet, maar je kunt toch ´actieve topic´ aanklikken, dan krijg je toch automatisch ook de nieuwste en de reacties op andere?

Voorheen stonden er vlaggetjes in de topicoverzichten van de verschillende categoriën. Daaraan kon je zien of een topic nieuwe posts had.
Veel forums hebben er trouwens ook ander kleurgebruik voor (bijvoorbeeld, gelezen topics grijs)
Dit is nu compleet weggevallen. De ene persoon blijkt ze gewoon te zien, de andere niet.

Ik zie ze alleen als ik alle recente berichten aanklik bovenaan de site. Dat is niet handig.
Er is inmiddels ook al een apart topic over.
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?3,5850550

Tot voor kort waren de thema's "Nieuws Tests Auto's Occasions Tools Forum" bovenaan op de pagina leesbaar (zie bericht van Wouter82 op pag. 22).
Nu zijn ze te vinden linksboven, de 3 streepjes voor het embleem Autoweek. Best onhandig maar weer.....

rw54 zei:
Tot voor kort waren de thema's "Nieuws Tests Auto's Occasions Tools Forum" bovenaan op de pagina leesbaar (zie bericht van Wouter82 op pag. 22).
Nu zijn ze te vinden linksboven, de 3 streepjes voor het embleem Autoweek. Best onhandig maar weer.....
Is dan ook een fout, want ik ze gewoon bovenaan staan zoals ze daar al stonden voor de update van de site. Wel op de pc.

Ik vind het lettertype op veel plekken te groot, ik heb inmiddels de zoomfunctie op 90% gezet en daarmee is het voor mij nu op de meeste plekke goed.

De vlaggetjes zie ik wel, maar lijken wel een beetje in elkaar gedrukt. Ik gebruik ze overigens best veel om in 1x naar de (voor mij) meest recente post in een topic te gaan.

Verder ziet het er al met al wel wat strakker/moderner uit. Hoe quotes worden weergegeven is ook mooi, maar de aanhalingstekens zouden misschien wel iets kleiner mogen.

Ah, ja, met zoom op 90% is er net een flintertje van het 'new post' vlaggetje zicht- en aanklikbaar.

Goed bezig die prutsers van Sanoma.

Inlogprocedure is nu wel heel vervelend geworden.

Ik moest op mijn iPad al continue opnieuw inloggen, wat vreselijk irritant is. Maar nu lukt het me alleen via mijn account. En dan nog herkend het forum me pas wanneer ik in mijn account ben gegaan. Als ik daarna naar het forum ga heb ik weer de ingelogde status.
Let wel, zolang ik op Autoweek zit. Maak ik even een uitstapje naar iets anders, kan ik weer van voor af aan beginnen.

En hij begint die kuren nu ook al te vertonen op de (Windows-)laptop, waar ik eerder de problemen nog niet had.

Je moet er kennelijk wat voor over hebben om op het Autoweek-forum mee te doen.:(

EN IK WORD GEK VAN DIE CODE! o_O

Beste Mods, kunnen jullie svp doorgeven dat de site echt niet te doen is. 80 keer per dag opnieuw inloggen, captchas die niet te lezen zijn. De lol van het reageren gaat er wel vanaf zo.

Ik onderschrijf jullie problemen, maar ik kan ze helaas niet oplossen. Ik heb alles doorgegeven...

Terence
Autoweek moderator

Rutger DC zei:
PM xxx zei:

Ik ben voortaan D C xxx in plaats van D-C. Wat fijn.

Het nieuwe forum kan blijkbaar geen leestekens in nicknames meer aan, ook punten en zo. Ik zie de laatste tijd een heleboel nicknames die daardoor ineens veranderd zijn.

Het inloggen is trouwens geen probleem als je bovenaan het scherm klikt op "Account" en dan weer teruggaat naar het forum, zo is mijn ervaring.

Wat ik ook merkwaardig vind is dat de opmaak verschilt. In IE zie ik de dikke blauwe kaders en dikgedrukte tekst wel, in Edge helemaal niet.

Terence zei:
Ik onderschrijf jullie problemen, maar ik kan ze helaas niet oplossen. Ik heb alles doorgegeven...

Terence
Autoweek moderator

Ff checken,
Had je mijn PB ontvangen?
Zojuist nogmaals geprobeerd, maar zie um nergens terug.

929V6 zei:
Rutger DC zei:
PM xxx zei:

Ik ben voortaan D C xxx in plaats van D-C. Wat fijn.

Het nieuwe forum kan blijkbaar geen leestekens in nicknames meer aan, ook punten en zo. Ik zie de laatste tijd een heleboel nicknames die daardoor ineens veranderd zijn.

Het inloggen is trouwens geen probleem als je bovenaan het scherm klikt op "Account" en dan weer teruggaat naar het forum, zo is mijn ervaring.

Verdraaid, mijn nickname is ook veranderd. (n)

114gti zei:
Terence zei:

Terence
Autoweek moderator

Ff checken,
Had je mijn PB ontvangen?
Zojuist nogmaals geprobeerd, maar zie um nergens terug.

Is Terence de moderator er nog?

Ondertussen gelukkig reactie van AW gehad op mijn mail.
De filter op update komt terug.
Binnen nu en twee weken is mij verteld.
Blij mee, want zonder is my review geen leuk dingetje meer om bij te houden en te volgen.

Geen idee hoe het bij anderen werkt, maar mij lukt het alleen nog om in te loggen via de Account-knop in de zwarte balk. Daarmee is de Log in-knop onder de kentekenzoeker overbodig, denk ik.

Ondanks die vermaledijde en voor kleurenblinden haast onleesbare captcha's, deze nacht toch 12 spamberichten voor fake id, fake rijbewijs, ...
Dat stom ding houdt spam dus echt niet tegen, maar maakt het forummen voor de goedmenende forummer wel hoogst onaangenaam.

British Racing Green zei:
Ondanks die vermaledijde en voor kleurenblinden haast onleesbare captcha's, deze nacht toch 12 spamberichten voor fake id, fake rijbewijs, ...
Dat stom ding houdt spam dus echt niet tegen, maar maakt het forummen voor de goedmenende forummer wel hoogst onaangenaam.

(y)

Ik heb zojuist (weer) een rondje topics verwijderd. Het is helaas inderdaad niet ideaal. Het ene ongemak weegt niet op tegen het andere ongemak in dit geval...

Het forum blijft continu evolueren dus hier vinden we ook wel weer iets op, maar op dit moment is het niet heel 'plezant' zullen we maar zeggen ;)

Ik ben tegenwoordig meer de passieve lezer (gast-lezer) geworden door omstandigheden. Toen ik eerder deze week zag dat de reviews weer bovenaan kwamen te staan na een update vond ik het wel tijd worden om 1 van de 2 updates die jullie nog tegoed hadden te posten.
Via 'mijn gegevens' viel me meteen op dat mijn gebruikersnaam is veranderd van eerste-opel naar eerste opel (zonder middenstreepje alias minteken). Toen ik dit weer wilde herstellen bleek dit helaas niet mogelijk. Alleen spaties, letters en cijfers blijken nog welkom dus helaas is ook mijn account noodgedwongen veranderd. Gelukkig heb ik bij andere fora het al eerder meegemaakt; dus ik ben van andere fora het inloggen met de spatie ertussen al gewend.

Voor wat betreft de review. Deze heb ik gisteren geupdatet qua tekst en hij is zojuist weer bovenaan komen te staan via 'publicatie-datum' omdat ik de sterren ingevuld heb en de review bleek anoniem te staan. Dat vind ik nou ook weer niet nodig, dus ik heb gezegd dat mijn nickname 'gewoon' genoemd mag worden.
Helaas ben ik er nog niet achter of je kunt zien hoeveel mensen je review bekeken hebben. Dit vond ik in het verleden makkelijk te zien; want een review maak je natuurlijk grotendeels voor jezelf maar het is wel leuk als je ziet dat hij ook door anderen gelezen wordt. Is er iemand die weet of je dit nog kunt zien? En zo ja, waar kun je dan zien hoe vaak je review bekeken is?

eerste opel zei:
Ik ben tegenwoordig meer de passieve lezer (gast-lezer) geworden door omstandigheden. Toen ik eerder deze week zag dat de reviews weer bovenaan kwamen te staan na een update vond ik het wel tijd worden om 1 van de 2 updates die jullie nog tegoed hadden te posten.
Via 'mijn gegevens' viel me meteen op dat mijn gebruikersnaam is veranderd van eerste-opel naar eerste opel (zonder middenstreepje alias minteken). Toen ik dit weer wilde herstellen bleek dit helaas niet mogelijk. Alleen spaties, letters en cijfers blijken nog welkom dus helaas is ook mijn account noodgedwongen veranderd. Gelukkig heb ik bij andere fora het al eerder meegemaakt; dus ik ben van andere fora het inloggen met de spatie ertussen al gewend.

Voor wat betreft de review. Deze heb ik gisteren geupdatet qua tekst en hij is zojuist weer bovenaan komen te staan via 'publicatie-datum' omdat ik de sterren ingevuld heb en de review bleek anoniem te staan. Dat vind ik nou ook weer niet nodig, dus ik heb gezegd dat mijn nickname 'gewoon' genoemd mag worden.
Helaas ben ik er nog niet achter of je kunt zien hoeveel mensen je review bekeken hebben. Dit vond ik in het verleden makkelijk te zien; want een review maak je natuurlijk grotendeels voor jezelf maar het is wel leuk als je ziet dat hij ook door anderen gelezen wordt. Is er iemand die weet of je dit nog kunt zien? En zo ja, waar kun je dan zien hoe vaak je review bekeken is?

Da's vreemd, als je je review bekijkt ( bij " mijn auto's, waar je je review ook kunt wijzigen) kun je, of beter gezegd kon je dat zien.
Nu staat het kadertje waarin dat stond er nog wel, maar er staat niets meer in.

Door al dat gekl**t met de site heb ik mijn reviews een tijdje geleden allemaal verwijderd. Het forum werkt nu heel redelijk maar heb vaak moeite met die captchas en heb ook niet het idee dat het de diehard spammers tegen houdt...

Het valt me op dat als je een review waardeert door b.v. goed of uitstekend aan te klikken, dat daarna deze 5 waarderingsvelden in de review nog steeds aanwezig zijn en wederom aangeklikt kunnen worden. Steeds was het zo dat je maar 1 x een waardering kon geven. Ook geen verandering meer in het %, hetgeen vroeger merkbaar was.

Barri zei:
Ik snap niet waarom er niet een wat betere check zit bij het aanmaken van profielen.

Simpele vraag en antwoord regel er in met een antwoordcontrole en je houdt eigenlijk alles buiten, zolang je de juiste vragen gebruikt (wat de kleur is van het autoweek logo bijvoorbeeld)

Maargoed, ze hebben een simpel vlaggetje na wekenlang gezeur ook nog steeds niet terug kunnen brengen. Dus ik vermoed dat degene die de website ingericht heeft incapabel is.
Of, ze denken van: ze stoppen vanzelf met zeuren als we ze lang genoeg negeren... (aangezien moderators ook niet of nauwelijks reageren in dit soort topics)
Poging om het forum dood te laten bloeden is in elk geval al aardig goed gelukt helaas...

Ben ik de enigste waarbij de reclame banner die links verticaal staat over de tekst heen komt. Kan de eerste paar woorden van elke regel zo niet lezen, heel irritant. Ook lastig de code intevoeren. Ik heb het op 2 PC's, allebei met chrome.

Verrek, dat scheelt. Maar hopelijk dan weg voor al actieve leden, en niet voor nieuwelingen? Anders hebben we zo weer een berg SPAM-topics hier :)

Misschien even een eigen topic(titel) van maken?

Zodat ingeschreven leden die hier soms nog wel meelezen maar geen zin meer hebben om in te loggen, vanwege die captcha, dit ook weten? :cool: (y)

Maar is er inmiddels ook een andere oplossing om dergelijke topics buiten de deur te houden? Niet dat ik me met de werkwijze van de beheerders wil bemoeien, puur uit interesse.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan