forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus het lag niet aan mij. Ik was mij al aan het afvragen wie ik nú weer onbedoeld tot op het bot beledigd had o_O Ik heb ooit een ban gehad obv een comment op de website dat van mijn kant totaal onschuldig bedoeld was maar wat kennelijk door de redactie als trollen/beledigend in hun richting opgevat werd. Om daar achter te komen was kostte ook niet weinig moeite, overigens.

Dus ik was wat op mijn hoede met die toestanden gister en vanmorgen. Heb preventief mijn reviews en autoverleden verwijderd uit mijn profiel. Mijns inziens waren die reviews nuttige toevoegingen aan de site, waar ik best wat tijd in had zitten. Maar waar ik absoluut geen zin in heb is dat die boel hier blijft staan terwijl ik er als auteur zelf geen controle meer over heb.

speedtouch zei:
Inderdaad die code is storend, ik begrijp het daarbij niet, want die kunnen 'criminelen' toch ook lezen. Ik zie er het voordeel niet van in.

De aanleiding voor het invoeren van de code was een lawine aan spams. Die wordt automatisch gegenereerd door de verzender. Die gaan dus geen onduidelijke code zitten ontcijferen om dan bericht per bericht te posten. Daartegen helpt dit systeem dus zeer effectief.
Storend is het wel, waarschijnlijk bestaan er betere systemen maar Autoweek heeft wel gelijk van een beveiliging toe te passen.

iDS zei:
speedtouch zei:
Inderdaad die code is storend, ik begrijp het daarbij niet, want die kunnen 'criminelen' toch ook lezen. Ik zie er het voordeel niet van in.

De aanleiding voor het invoeren van de code was een lawine aan spams. Die wordt automatisch gegenereerd door de verzender. Die gaan dus geen onduidelijke code zitten ontcijferen om dan bericht per bericht te posten. Daartegen helpt dit systeem dus zeer effectief.
Storend is het wel, waarschijnlijk bestaan er betere systemen maar Autoweek heeft wel gelijk van een beveiliging toe te passen.

Bij een nieuw topic openen kan ik me dat nog voorstellen, maar bij gewoon reageren op een reeds bestaande, bonafide topic niet.

Arievectra zei:
Heb een vraagje omtrent terughalen van oude topics.
Is het mogelijk om mijn oude 'Mijn Auto' topic terug te halen.
Kan het helaas pindakaes niet meer terug vinden, te lang niet gereageerd en is 'weggezakt' in het forum.

Vroeg het mij af of het kan.

?

Arievectra zei:
Arievectra zei:
Kan het helaas pindakaes niet meer terug vinden, te lang niet gereageerd en is 'weggezakt' in het forum.

?

Hier kun je al je forumposts teruglezen, is 14 pagina's maar er moet een reactie in je eigen topic tussen zitten lijkt me.
https://www.autoweek.nl/forum/searchuser.php?0,author=70614,match_type=USER_ID,match_dates=0,match_threads=0

Carfanatic zei:
Ook nu verschijnt er nog spam op het forum. beveiliging prima, maar de huidige wijze is wel kak.

We hebben dit al onder de aandacht gebracht. Er worden nu achter de schermen wijzigingen gedaan en hopelijk straks ook op de voorgrond merkbaar.

[D2] zei:
Arievectra zei:
Arievectra zei:

?

Hier kun je al je forumposts teruglezen, is 14 pagina's maar er moet een reactie in je eigen topic tussen zitten lijkt me.
https://www.autoweek.nl/forum/searchuser.php?0,author=70614,match_type=USER_ID,match_dates=0,match_threads=0

Precies, meer dan die historie is niet zichtbaar helaas.

Terence zei:
[D2] zei:
Arievectra zei:
Arievectra zei:

?

Precies, meer dan die historie is niet zichtbaar helaas.

Duidelijk, helaas pindakaas.
Bedankt voor de informatie.

stoterstangen90 zei:
Terence zei:
Carfanatic zei:
Ook nu verschijnt er nog spam op het forum. beveiliging prima, maar de huidige wijze is wel kak.

We hebben dit al onder de aandacht gebracht. Er worden nu achter de schermen wijzigingen gedaan en hopelijk straks ook op de voorgrond merkbaar.
En het huidige systeem werkt ook al niet meer.
Het huidige systeem werkt prima, het zijn nu alleen niet meer de bots die spammen, maar mensen zelf.

Wouter82 zei:
Als ik een bericht wil rapporteren, krijg ik deze foutmelding:

Error 503 Backend fetch failed

Backend fetch failed
Guru Meditation:

XID: 27052779

Varnish cache server

Je hebt niet gemerkt dat het hele forum er gisteren en deels vandaag uit lag?
Vandaag kreeg ik om de haverklap die 503tjes. pas nu lukt het weer enigszins om het forum te gebruiken.

Zie nog geen grote verbetering, het systeem lijkt me helemaal van de slag en loopt schokkerig en langzaam...
Vooral de startpagina met het autonieuws maakt problemen. Waarom iets dat sinds jaren prima funktioneert enz. enz...

Wat mij verbaasde was dat ik niet op het forum kon reageren, maar dat er wel door andere nieuwe posts en commentaren werden gepost.

zombies zei:
Wat mij verbaasde was dat ik niet op het forum kon reageren, maar dat er wel door andere nieuwe posts en commentaren werden gepost.

Mij ook. Werden de gebruikers batch-gewijs weer toegelaten op de site, ofzo?

Pobresh zei:
Je hebt niet gemerkt dat het hele forum er gisteren en deels vandaag uit lag?
Vandaag kreeg ik om de haverklap die 503tjes. pas nu lukt het weer enigszins om het forum te gebruiken.

Mijn melding was van ruim voor de geplande onderbreking.

Ik wou reageren op de frontpage, maar zag net op tijd dat daar mijn echte naam i.p.v. mijn nickname boven zou komen te staan...
Lijkt me AVG-technisch gezien toch wel een ernstig falen van de firma Sanoma...

929V6 zei:
Ik wou reageren op de frontpage, maar zag net op tijd dat daar mijn echte naam i.p.v. mijn nickname boven zou komen te staan...

Jeetje, das wel heel erg idd! Ik zou dat ook hebben.

Daar gaat AW toch inderdaad smerig de fout in

Om te voorkomen dat dat hier op het forum ook gaat gebeuren heb ik m'n echte naam maar even veranderd op m'n profiel

929V6 zei:

Als je dan post komt die toch onder je nickname te staan. Dus veranderen is niet nodig.

Kan trouwens de reacties niet lezen op het bericht dat VAG een claim van 1 miljard krijgt ivm inbreuk patentrecht.... Is dit toeval?

Pietzoveel zei:
Kan trouwens de reacties niet lezen op het bericht dat VAG een claim van 1 miljard krijgt ivm inbreuk patentrecht.... Is dit toeval?

Twijfel je toevallig aan toeval, Piet? Ook al om dat toevallig alle andere reacties toevallig wel te lezen zijn?

Het wordt nu echt grappig. Er stonden 65 reacties, zijn er nu 43. Geeft niks, ook die 43 zijn niet zichtbaar.

Zet de teller maar op 0 (nul ;) ) zou ik zeggen. Wie geeft er nou wat om een claimpje meer of minder?

De reviewwaardering is ook ineens ingeklapt. Was bij mij altijd boven de 90%, in 2014 was het ineens 60% van de ene op de andere dag, in de afgelopen weken is het ergens ineens van die 60% naar 7% gegaan. Geen idee waarom, het zal wel. :confused:

Hummm kan Mijn auto topic niet terugvinden. Zijn de topics ouder dan 12 maanden opgeruimd?

s velthuis zei:
De reviewwaardering is ook ineens ingeklapt. Was bij mij altijd boven de 90%, in 2014 was het ineens 60% van de ene op de andere dag, in de afgelopen weken is het ergens ineens van die 60% naar 7% gegaan. Geen idee waarom, het zal wel. :confused:

Dat is waarschijnlijk een kwestie van "herwaardering". :rolleyes:
De waardering van onze vorige auto, de Jazz, na "bergen en dalen", stond al tijden zo rond de 55% of zo en nu
a049.gif
[size=large]92%[/size]

Idem voor onze Yaris. Was 63%, nu 75%. Dat zou natuurlijk kunnen, maar die oude review van de Jazz...
c046.gif

Als je nu de App opent, zie je bijna uitsluitend reviews ipv de artikelen, 15 reviews waartussen 4 artikelen.

Ook niet echt een verbetering. (n)

Wat ook lachen is: als je de reviews opent en lezerswaardering selecteert zie je nu ruim 100 pagina's á 20 reviews met 100% waardering.
Oftewel 2000 reviews met 100% o_O

Jazzik zei:
s velthuis zei:

De waardering van onze vorige auto, de Jazz, na "bergen en dalen", stond al tijden zo rond de 55% of zo en nu
a049.gif
[size=large]92%[/size]

Idem voor onze Yaris. Was 63%, nu 75%. Dat zou natuurlijk kunnen, maar die oude review van de Jazz...
c046.gif

Maar 7%? Kan natuurlijk dat het een waardeloze review is, dan is het geen probleem. Maar als een review na 15 jaar ineens naar 7% zakt, vind ik dat wel vreemd. Of er klopt iets niet in het systeem, of iemand had tijd over of zo. Niet dat ik er wakker van lig, maar ik ben nieuwsgierig hoe zoiets ineens kan.

s velthuis zei:
Jazzik zei:
s velthuis zei:

a049.gif
[size=large]92%[/size]

c046.gif

Maar 7%? Kan natuurlijk dat het een waardeloze review is, dan is het geen probleem. Maar als een review na 15 jaar ineens naar 7% zakt, vind ik dat wel vreemd. Of er klopt iets niet in het systeem, of iemand had tijd over of zo. Niet dat ik er wakker van lig, maar ik ben nieuwsgierig hoe zoiets ineens kan.

Sinds de frontpage een 'update' gehad heeft zijn er van paar reviews de waardering gezakt en bij sommigen zie ik ineens 100% staan. Boeit me niet zoveel. Maar dat icm de verdwenen tekst van m'n review én dat ik niet meer normaal reviews kan vinden (zonder eerst merk+type in te voeren), denk ik dat de fout bij deze website ligt.......

Hellracer zei:
Sinds de frontpage een 'update' gehad heeft zijn er van paar reviews de waardering gezakt en bij sommigen zie ik ineens 100% staan. Boeit me niet zoveel. Maar dat icm de verdwenen tekst van m'n review én dat ik niet meer normaal reviews kan vinden (zonder eerst merk+type in te voeren), denk ik dat de fout bij deze website ligt.......

Het zou kunnen. In 2014 gebeurde iets soortgelijks, ook dat was na een update. Ik vermoed inderdaad ook dat het aan de website update ligt. Of iemand vindt me gewoon niet aardig, dat kan natuurlijk ook... :T

s velthuis zei:
Hellracer zei:

Het zou kunnen. In 2014 gebeurde iets soortgelijks, ook dat was na een update. Ik vermoed inderdaad ook dat het aan de website update ligt. Of iemand vindt me gewoon niet aardig, dat kan natuurlijk ook... :T
Bij zoveel daling is het niet niet aardig vind, maar is het een gruwelijke hekel hebben aan. Je moet toch aardig wat mensen negatief laten stemmen om het omlaag te krijgen ;)

Al de datums van de updates zijn uit mijn reviews verdwenen (of beter gezegd vervangen door het kryptische aN aN NaN)

zombies zei:
Bij zoveel daling is het niet niet aardig vind, maar is het een gruwelijke hekel hebben aan. Je moet toch aardig wat mensen negatief laten stemmen om het omlaag te krijgen ;)

Mja, dat hoop ik toch eerlijk gezegd niet. Dan heb ik ergens iets niet goed gedaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan