Peugeot 308 (SW p. 26)

Vandaag bij de dealer geweest voor de terugroepactie. Meteen de achteruitrijcamera TSB gedeeld en nadat ze het zelf hadden geconstateerd hebben ze de nieuwere camera in bestelling gezet. 8 juli wordt hij vervangen. Top!

@PSA-rules: Zou kunnen hoor, maar het valt mij op dat sinds ik de 308 rij ik het een stuk warmer heb tijdens het rijden dan toen ik nog in m'n golfje 6 rondkachelde (2 weken geleden). Misschien icm het glazen dak, maar daar hadden ze dan de capaciteit van de AC op aan moeten passen.
Toch denk ik dat tijdens warme dagen de uitstroomtemperatuur lager is dan bij dagen zoals nu (15 graden).
Het voelt echt alsof de AC te weinig capaciteit heeft, en een lange rit met de ventilatie constant vol gas gaat gewoon irriteren.

Las wel dat men tegenwoordig een ander koudemiddel gebruiken dan R134a, welke een lagere koelcapaciteit heeft.
Dit middel zou daardoor in warme landen (arabische landen, zuidelijke staten VS) niet gebruikt worden.
(zie: https://www.amt.nl/techniek/nieuws/2011/3/welk-koudemiddel-volgt-r134a-op-10111826 is al een ouder artikel, maar in Mei 2015 nog geupdate)

Misschien dat dit was waar de monteur het ook over had, want die zei wel dat het koudemiddel vervangen zou kunnen worden. Maar omdat de uitstroomtemperatuur nu wel goed was ging men daar niet aan beginnen.
Kreeg toen een verhaal dat er voor 200euro aan gas in zat en dat ze dat niet zomaar vervangen want kosten enzo.
Ik dacht nog: Kan mij die 200 euro nou schelen man, die auto staat voor 27duizend nogwat op de bon, zorg gewoon dat t werkt.

Dat R134a niet meer in nieuwe auto's wordt gestopt hebben we te danken aan de EU :rolleyes:

Peugeot gebruikt r1234yf als koudemiddel in de 308, welke CO2 gebaseerd is

Bij hogere buitentemperaturen neemt de energie-efficiëntie van zo’n CO2-installatie echter af. Dat komt omdat het CO2 in de condensor dan niet ver genoeg afkoelt om vloeibaar te worden. Om die reden wordt de condensor bij een CO2-airco gaskoeler genoemd. Giardino: “Dat maakt de CO2-airco minder geschikt voor hete streken als het zuiden van de Verenigde Staten of het Midden-Oosten.”

Sorry voor t lange verhaal :D

Overigens vertelde de dealer mij dat het geen graden zijn die je instelt bij de climate control, maar een stand. Er staat namelijk ook geen celcius icoontje bij. Zo schijnt het ook in de handleiding te staan. Als je climate control dus op 20 staat betekent dat niet dat 'ie de binnentemperatuur op 20 graden houdt. Ik heb mij er maar bij neergelegd.

zeilbood zei:
Overigens vertelde de dealer mij dat het geen graden zijn die je instelt bij de climate control, maar een stand. Er staat namelijk ook geen celcius icoontje bij. Zo schijnt het ook in de handleiding te staan. Als je climate control dus op 20 staat betekent dat niet dat 'ie de binnentemperatuur op 20 graden houdt. Ik heb mij er maar bij neergelegd.
Tjonge jonge jonge.... PSA heeft wel erg bijzondere manieren om onder slecht ontworpen en uitgevoerde producten uit te komen... :rolleyes: Het is maar dat ik het als goedkope lease-auto heb gekozen, anders zou ik het nooit kopen.
Wordt wellicht weer tijd om juridische stappen te nemen vanwege misleiden van koper door te adverteren en te laten betalen voor climate control en leveren van een manueel airconditioning. :(

Zitten er hier toevallig mensen met een 308SW 14% versie dat de auto regelmatig rond de 1500 / 2000 toeren stottert. Voornamelijk in zijn 2, 3 en 4de versnelling. De dealer heeft uitgebreid getest en het probleem kunnen reproduceren. Ze hebben het doorgezet naar Peugeot NL / FR en die geven aan dat het een product eigenschap is van de 14% versie :confused: Volgens mij proberen ze hier wel erg makkelijk onderuit te komen. Iemand anders hier ook last van ? Leverdatum december 2014.

Ronnie200 zei:
Zitten er hier toevallig mensen met een 308SW 14% versie dat de auto regelmatig rond de 1500 / 2000 toeren stottert. Voornamelijk in zijn 2, 3 en 4de versnelling. De dealer heeft uitgebreid getest en het probleem kunnen reproduceren. Ze hebben het doorgezet naar Peugeot NL / FR en die geven aan dat het een product eigenschap is van de 14% versie :confused: Volgens mij proberen ze hier wel erg makkelijk onderuit te komen. Iemand anders hier ook last van ? Leverdatum december 2014.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Leverdatum ook begin december en 14%.
Over 3000km ga ik voor een beurt en zal ik het melden.

Wat tank je? Ik vul 'm met Total Excellium, betere brandstof wil nog wel eens schelen.

Heel af en toe merk ik wel een hikje, vooral bij gas los en daarna weer versnellen. Helaas is dat echt een product eigenschap. Alle HDi's die ik tot nu toe heb gereden hadden dat. Een keerzijde van moderne diesels.

Motoren zijn zo sterk op laag verbruik afgesteld dat een hik up op de loer ligt natuurlijk.

ENTE zei:
Wat tank je? Ik vul 'm met Total Excellium, betere brandstof wil nog wel eens schelen.

Heel af en toe merk ik wel een hikje, vooral bij gas los en daarna weer versnellen. Helaas is dat echt een product eigenschap. Alle HDi's die ik tot nu toe heb gereden hadden dat. Een keerzijde van moderne diesels.

Wat ik soms merk is echt stotteren, geen hikje. Het gebeurd vooral bij constante toeren ergens tussen 1500 en 2000 toeren, zodra je gaat versnellen is het weg.

Dit merk ik ook altijd tijdens het file rijden! De toerenteller trilt op dat moment ook. Helaas is versnellen niet altijd mogelijk in de file. Heb volgende week mijn 25k beurt, ga het direct even aankaarten.

hardinxcore zei:
Beste mede-308'ers,

Sinds oktober 2014 rij ik met veel plezier een 308SW premiere. Tot afgelopen weekend zonder problemen.

Sinds afgelopen zaterdagmorgen doet mijn boordcomputer het echter niet meer. Deze start op met het starten of 'contact aanzetten' van de auto, maar crashed tijdens het starten - nog voordat ik de 'knoppen' op het display zichtbaar krijg. En vervolgens start hij weer opnieuw op: Eerst verschijnt het Peugeot logo, daarna mijn (ooit zelf ingevoegde) foto en dan opnieuw crash... Dit blijft zich continue herhalen.

Er valt bijna niets meer in te stellen... Ook muziek, carkit, navigatie, parkeersensoren(grafisch), airco, etc. zijn niet meer te gebruiken.... Bijzonder vervelend!

De auto is bij de dealer geweest en zij hebben hem verschillende keren proberen uit te lezen - zonder resultaat. Ook met uitlezen een communicatiestoring.

Ze kunnen nu niets voor me doen. Ze geven aan een nieuwe software update 'in backorder' bij peugeot te hebben staan; maar dat deze nog steeds niet geleverd is (en al eerder besteld is). Deze update zou dit probleem op moeten lossen?

Ik heb alle usb sticks, kabels, bluetooth, etc. al losgehaald/uitgezet; zonder resultaat.

Nog tips? Anderen die dit issue ook (gehad) hebben? Volgens de dealer is 'het probleem bekend', maar ik lees er niets van op dit forum?

Mijn complete boordcomputer (van Magneti Marelli) van de 308 SW premiere is gisteren vervangen voor een nieuwe boordcomputer vanwege het feit / de storing dat hij steeds bleef herstarten. Ik heb nu Software: SMEG5.2.C.R1 CD: 26050 van: 08-01-15.
2hqqk9j.jpg

Voorheen had ik de voglende versies: Software: SMEG5.1.R.E4 CD: 25583 van: 21-02-14.

De dealer heeft ook gelijk de werkzaamheden voor de terugroepactie (vervangen bouten) uitgevoerd. En ook is een nieuwe achtercamera besteld...

De kaarten hebben versie v105.0 (niet helemaal laatste kaarten volgens mij, SMEG+ EUROPE maps 2015.1 heeft v105.11). Ik zal zelf eventuele nieuwe kaarten, flitsers, achtergrondafbeelding en muziek er weer op moeten zetten... Die hebben ze helaas niet over kunnen zetten vanaf het oude systeem.

Nu valt mij echter op dat mijn menu er anders uit ziet dan voorheen, maar ik weet niet wat er ontbreekt. Ik heb nu slechts 3 i.p.v. 4 grote knoppen. Wat ontbreekt hier?
zunv2t.jpg

Verder heb ik helaas nog steeds niet de keuze om de afstand van mijn adaptive cruise control vast te houden (gaat weer terug naar 2 sec. bij volgende rit). Iemand die weet hoe dit aan te passen is?

Ik heb daar nog een knop/icoontje voor de actieve cruise control.

Bij kaartversie staat bij mij DbDw_291/Gr_409 CD 26050 (wat dat ook mag betekenen)

Heb een GT productie 7 mei 2015

Kaarten van Here PSA 2015-1 zijn dezelfde als 105.11.

Ik heb aan PN de vraag gesteld of de adaptieve cruise control aan/uit gezet kon worden, dit hun antwoord.

Geachte heer Kronenburg,

Bedankt voor uw e-mail.

Bij nader onderzoek is gebleken dat het in/uitschakelbaar zijn van de adaptieve cruise control niet alleen een software maar ook een hardware kwestie is.

Omdat Peugeot Nederland niet beschikt over een technische helpdesk is het dan ook niet mogelijk om uw vraag gedetailleerd te beantwoorden. Voor al uw technische vragen moet ik u verwijzen naar de Peugeot dealer, deze kan u verder informeren over de benodigde onderdelen en software updates voor de cruise control.

Een Peugeot dealer bij u in de buurt kunt u vinden op www.peugeot.nl

Met vriendelijke groet,

Sergio Landburg
Medewerker Klantenservice

Peugeot Nederland N.V.
www.peugeot.nl
Telefoon: 0800-PEUGEOT (7384368)
Postbus 12420 1100 AK Amsterdam
Ingeschreven K.v.K. te Amsterdam, nummer 30068414

ENTE zei:

Gewone Shell diesel....heb met de duurdere soorten ook betere ervaring gehad vroeger.
Maar de baas en de LM zeggen dat het niets scheelt maar wel duurder is. Dus die discussie ga ik maar niet meer met ze voeren.

Ze bedoelen software in een ander hardware onderdeel dan de smeg+ hardware. Ik ben ook al sinds augustus 2014 een tevreden 308 rijder, maar het niet vast kunnen zetten van de afstand in seconden en het desgewenst uitschakelen van de adaptieve cruise control is soms erg vervelend. De enige work around die ik heb ontdekt is de cruise instellen op 151km/u of hoger, dan wordt het adaptieve ook bij de eerste 308 versies uitgeschakeld, het kan dus blijkbaar wel...

Fijn dat ik hiern heb gelezen over het vervangen van de camera, daar is in het donker nu inderdaad niets op te zien. Wat bovendien ook vervelend en opmerkelijk is na ruim 35000 km is dat het koppelingspedaal begint te kraken. Maargoed voor de rest is het een hele luxe, nette, vlotte auto voor nog geen 150 euro netto per maand. :)

Grote Zwitser zei:
ENTE zei:

Gewone Shell diesel....heb met de duurdere soorten ook betere ervaring gehad vroeger.
Maar de baas en de LM zeggen dat het niets scheelt maar wel duurder is. Dus die discussie ga ik maar niet meer met ze voeren.

Uit oogpunt van duurzaamheid en mvo moet ik juist Excellium tanken. Zo zie je maaro_O

ENTE zei:
Grote Zwitser zei:
ENTE zei:

Uit oogpunt van duurzaamheid en mvo moet ik juist Excellium tanken. Zo zie je maaro_O

Gents - ik dacht dat het volgende feit inmiddels gemeengoed was onder automobilisten die iets verder kijken dan hun ...... whatever ..... lang is.

Feit: De tankwagen gaat naar een universele tankopslag. Vervolgens levert hij die peut af bij BP, Esso, Shell etc. Die krijgen dus identieke fuels qua viscositeit, zwavel etc. Kan zijn dat er een marketing miep ergens een blikje 'Excellium' in kiept (of een BP/Shell logo op de tankauto plakt) en dan triomfantelijk zegt: "Kijk, U tankt iets heel bijzonders!".

Maar petrolheads weten beter, "yeah right juffie".
Bij nadere analyse bleek het inderdaad een blikje RedBull van 80 eurocent.

Betere brandstof is geen fabeltje, Bennie. Additieven helpen. Dat is bewezen.
Bennie Gek.

....en buiten dat: dubbele spaarpunten:D

ENTE zei:
Betere brandstof is geen fabeltje, Bennie. Additieven helpen. Dat is bewezen.
Bennie Gek.

Waggeleend werkt blijkbaar ook in de oliebizz - dag collega
IJseend heeft net als Bennie blijkbaar ook bij TNO gewerkt - niveautje daar niet? Of was het aanklampen?
De laatste witoogeend - of een ander wezen met een grote bek - die 'gek' tegen mij zei, liep tegen een rood oog aan.

Let op je taal. Anders eindig je in de pan.

Additieven helpen, zeker.
Neem wat sildenafil.

hardinxcore zei:
Nu valt mij echter op dat mijn menu er anders uit ziet dan voorheen, maar ik weet niet wat er ontbreekt. Ik heb nu slechts 3 i.p.v. 4 grote knoppen. Wat ontbreekt hier?
zunv2t.jpg

Verder heb ik helaas nog steeds niet de keuze om de afstand van mijn adaptive cruise control vast te houden (gaat weer terug naar 2 sec. bij volgende rit). Iemand die weet hoe dit aan te passen is?

Ik heb gemerkt dat ik de secondes voor de ACC alleen kan wijzigen als ik harder als 70 km/h rijdt en alleen op het touch screen..
Hij blijft bij mij netjes op 1 seconde staan, ook nadat ik de auto uit en weer aan gezet heb.

Echter mis ik ook de knop om de ACC helemaal uit te zetten.
Mijn SW premium is 2 weken geleden geleverd.

Dat hoor je ook in het menu te zien zoals op t plaatje. Als je ACC uit op off zet, dan krijg je de normale CC er voor terug.

zeilbood zei:

In de handleiding kan natuurlijk van alles staan helemaal accuraat is deze ook niet. Wanneer je de sneltoetsen van de climate control gebruikt kom je toch echt in het scherm waar toch duidelijk temperatuur wordt aangegeven! Kortom dealer is wel erg kort door de bocht met zijn uitspraak. M.a.w. ik zou wanneer het systeem niet naar behoren werkt, me er zeker niet bij neerleggen!

temp%20inst_zpsd9mmnev1.jpg

De bandjes op 3 bar zorgen niet alleen voor een veel beter weggedrag op 16 inch. De auto is ook nog eens een stukje zuiniger.
Laatst tank 48l getankt waar ik 1150km uit heb weten te halen :T

revolution-nl zei:
De bandjes op 3 bar zorgen niet alleen voor een veel beter weggedrag op 16 inch. De auto is ook nog eens een stukje zuiniger.
Welk merk en type band? Welke 'belading' neem je doorgaans mee?
Wat is je gemiddelde snelheid? (veel stad of veel snelweg)

3 bar is volgens mij veel te hoog tov fabrieks specificaties (zie b stijl stikker aan de bestuurderskant). Ik rijd zelf rond met 2,6bar rondom icm 17inchers.

SkyBuMp zei:
3 bar is volgens mij veel te hoog tov fabrieks specificaties (zie b stijl stikker aan de bestuurderskant). Ik rijd zelf rond met 2,6bar rondom icm 17inchers.
Niet helemaal waar. Op mijn sticker staat voor de beladen toestand voor de achterbanden (uit het hoofd) 3,2 bar. Voor dacht 2,6 bar.

revolution-nl zei:
Laatst tank 48l getankt waar ik 1150km uit heb weten te halen
Voor en achter 3 bar? Ik heb vorige week mijn banden op de druk voor beladen toestand gebracht. En het verbruik lijkt er beter op te worden.

Autobild break multitest Skoda, Focus, Benz Shooting Break en 308 SW GT:

Complimenten voor de 308.
Alleen de achteras moet wat gefinetuned worden - te zacht afgeveerd.
Voortrein/besturing is helemaal goed, 0-100 in 7,9, remt uit de kunst, rijdt prima, is ruim etc

dmp61 zei:
zeilbood zei:

In de handleiding kan natuurlijk van alles staan helemaal accuraat is deze ook niet. Wanneer je de sneltoetsen van de climate control gebruikt kom je toch echt in het scherm waar toch duidelijk temperatuur wordt aangegeven! Kortom dealer is wel erg kort door de bocht met zijn uitspraak. M.a.w. ik zou wanneer het systeem niet naar behoren werkt, me er zeker niet bij neerleggen!

temp%20inst_zpsd9mmnev1.jpg

Er staat niet alleen temperatuur, tussen de twee ingestelde waardes staat ook een thermometer afgebeeld met graden symbool en helemaal bovenaan staat "temperatuurinstelling".

Jarno™ zei:
SkyBuMp zei:
Niet helemaal waar. Op mijn sticker staat voor de beladen toestand voor de achterbanden (uit het hoofd) 3,2 bar. Voor dacht 2,6 bar.

revolution-nl zei:
Laatst tank 48l getankt waar ik 1150km uit heb weten te halen
Voor en achter 3 bar? Ik heb vorige week mijn banden op de druk voor beladen toestand gebracht. En het verbruik lijkt er beter op te worden.

Op de site van Michelin kun je je type auto en type banden opgeven.
Dan vermeld de site de geadviseerde bandenspanning. Deze is inderdaad hoger dan de Peugeot waarden. Tevens zorgt een verhoogde bandenspanning ook bij mij voor een iets beter rijgedrag.

Grote Zwitser zei:
Dan vermeld de site de geadviseerde bandenspanning. Deze is inderdaad hoger dan de Peugeot waarden. Tevens zorgt een verhoogde bandenspanning ook bij mij voor een iets beter rijgedrag.

Dit is wel begrijpelijk. Een hogere bandenspanning zorgt voor een hogere slijtage, dus dat Michelin dit adviseert is niet vreemd.....

308 ipv 207cc zei:
dmp61 zei:
zeilbood zei:

Er staat niet alleen temperatuur, tussen de twee ingestelde waardes staat ook een thermometer afgebeeld met graden symbool en helemaal bovenaan staat "temperatuurinstelling".

Welke uitvoering is dit en welke sw versie draait er hierop? Ik heb een hele andere weergave van temp control.

Deze pop-up krijg je wanneer je in mainscreen aan de boven kant op de temperatuur klikt. Dit is inderdaad anders dan dat je links op de temperatuur knop "drukt"

J_P_P zei:
revolution-nl zei:

Michelin Energy Savers. Standaard 30kg belading mee. 5% stad. 45% snelweg 50% provinciaal.
Op de snelweg rijd ik gemiddeld gezien met het verkeer mee. Soms harder dan vmax op de linkerbaan soms langzamer dan de vmax op de rechterbaan. Provinciaal eigenlijk altijd 100+.

Af en toe haal ik ook even lekker door, het blijft immers lekker om een bumperklevende greenline of ecomotive weg te rijden :T
Het is voor mij wel een sport om de auto zoveel mogelijk te laten uitrollen.

michelvd zei:
Grote Zwitser zei:

Dit is wel begrijpelijk. Een hogere bandenspanning zorgt voor een hogere slijtage, dus dat Michelin dit adviseert is niet vreemd.....

Kan je dat onderbouwen? Volgens mij is het juist andersom. Nadeel van hogere bandenspanning kan minder grip zijn, dat wel.
De auto reageert op 3 bar overigens veel beter in sportievere bochten, meer feedback, meer precisie en gevoelsmatig meer grip.

revolution-nl zei:
J_P_P zei:
revolution-nl zei:

Michelin Energy Savers. Standaard 30kg belading mee. 5% stad. 45% snelweg 50% provinciaal.
Op de snelweg rijd ik gemiddeld gezien met het verkeer mee. Soms harder dan vmax op de linkerbaan soms langzamer dan de vmax op de rechterbaan. Provinciaal eigenlijk altijd 100+.

Af en toe haal ik ook even lekker door, het blijft immers lekker om een bumperklevende greenline of ecomotive weg te rijden :T
Het is voor mij wel een sport om de auto zoveel mogelijk te laten uitrollen.
Ik heb dezelfde banden en net gecontroleerd, en die van mij stonden al op 3 bar allemaal blijkbaar vanuit de garage :)

Nu ik een foto-emmer account heb aangemaakt kan ik mijn foto's delen van voor en na het vervangen de achteruitrijcamera. Alle foto's zijn genomen met een Apple iPhone 5S.

Foto's genomen op 14/11/2014 18:18 zonder Luxmeter om aan Peugeot duidelijk te maken dat de B1 model van camera onacceptabel is:
Beeld vanuit binnen:
IMG_2545_zpsnx7stl5e.jpg

Beeld buiten op een parkeerplaats van een winkelcentrum wat dus redelijk verlicht is voor mijn en uw veiligheid:
IMG_2547_zpsz3ybzpe0.jpg

Om meer kracht bij te zetten bij mijn protest aan Peugeot, heb ik van een collega zijn Lux-meter geleend om vast te stellen vanaf wanneer de verslechtering plaats vindt deze foto's genomen op 23/03/2015 18:51 toen het beeld nog redelijk was (met dus 128 Lux):
IMG_4405_zpsmymnijdp.jpg

IMG_4407_zpssrisqlja.jpg

En foto van omgeving:
IMG_4409_zps4b9epgx0.jpg

Even gewacht totdat het donkerder werd, ongever 25 minuten later (19:16) toen het 5 Lux was:
IMG_4411_zps4pgb2o0p.jpg

Waar waren de bloembakken gebleven?
IMG_4413_zpsunrkeiog.jpg

Even naar buiten stappen om te kijken waar ze zijn gebleven:
IMG_4415_zps1qtzf8hd.jpg

Na e-mail wisseling met Peugeot Nederland en dreigen met juridische stappen kwam een verrassende e-mail binnen van Peugeot Nederland dat ze de camera gingen vervangen.
Foto's genomen op 16/06/2015 22:47 Na het vervangen van camera met B2 model
IMG_5195_zpsvufx0ti7.jpg

IMG_5197_zpsnyshodaj.jpg

De bloembakken staan er gelukkig nog :)

Al met al, een wereld van verschil tussen B1 en B2! Jammer dat het zo veel energie heeft gekost om Peugeot te overtuigen dat ze naar de klant moeten luisteren, begrijpen wat er gezegd wordt, zijn mening delen en overgaan op actie....

Top, wellicht dat jou actie heeft bijgedragen dat nu diverse mensen de upgrade krijgen van B1 naar B2! De B2 camera werkt gewoon prima.

dat is een verschil zeg! als dag en nacht zegmaar ;)

ik zie dat bij je B2 camera de tekst ook meteen in het engels staat, heeft dit daarmee te maken of moet de taal nog aangepast worden?

SkyBuMp zei:
Top, wellicht dat jou actie heeft bijgedragen dat nu diverse mensen de upgrade krijgen van B1 naar B2! De B2 camera werkt gewoon prima.
(y)
Ik wil geen onterechte credits, ik was niet de enige die hierover klaagde, de Duitse, Franse en Italiaanse fora staan vol met klachten.

Autojunxy zei:
dat is een verschil zeg! als dag en nacht zegmaar winking smiley

ik zie dat bij je B2 camera de tekst ook meteen in het engels staat, heeft dit daarmee te maken of moet de taal nog aangepast worden?
(y)
Taal moet inderdaad verandert worden.

@ AE69: dat is inderdaad een wereld van verschil. Jammer inderdaad dat Peugeot dat slecht opgepakt heeft, minste wat ze hadden kunnen doen, is erkennen dat er geen goede camera in de eerste serie zit en dat er een nieuwe aankomt waardoor deze zal worden vervangen. Dan voel je je tenminste gehoord en weet dat er aan gewerkt wordt.

De dealer waar mijn 308 in onderhoud is (of zal ik zeggen was?) heeft radiostilte over de camera. Ondertussen staat het ding in backorder bij een andere dealer.
Zo gaat dat:T

Ik heb naar de TSB verwezen met een printje in de hand bij de dealer in de ochtend. In de middag na de acties voor de terugroepactie kreeg ik te horen dat de B2 variant in bestelling was gegaan.

Maar deze foto's met LUX meter is helemaal da bomb..Thanx

Top gedaan AE69! Erg duidelijke foto's welke het probleem goed illustreren. Mijn vriendin is afgelopen week langs de dealer geweest wegens de terugroepactie van de bouten. Ze begon ook over de camera (nadat ik er hier over had gelezen) en ze konden haar melden dat deze in backorder stond. Het kan dus nog even duren maar hij wordt in ieder geval vervangen :)

Heeft iemand een idee wat voor accessoire dit is en hoe dit er uit ziet?

rolplateau voor in de bagageruimte 9459L6 € 221

Eerste hit google?

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=p5aRVc2ZIuSC7gbhm6yQCg&url=https://www.porhokauppa.fi/poistomyynti/peugeot/9459l6-lastausalusta-peugeot-508-sw-p-1754.html&ved=0CBwQFjAA&usg=AFQjCNH4ZBy94Zycl4Mrl58BE-JJkraxjQ&sig2=G2nH0-A7jLlznvT5vNk_Sg

Ja geen idee...? Dan haal ik er nog niet uit waar ik naar kijk en wat voor accessoire het is.

MSphinx zei:
Ja geen idee...? Dan haal ik er nog niet uit waar ik naar kijk en wat voor accessoire het is.
Wat begrijp je niet aan "rolplateau voor in de bagageruimte" ??
Een plaat op 'wieltjes' in de bagageruim van je auto. Plaat rol je naar voren, zet je je zware bagage op, duw hem naar achter en vervolgens het volgende stuk zware bagage. Waarschijnlijk een accessoire voor mensen die moeite hebben met tillen.

rolplateau.jpg

Terug
Bovenaan