Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Ah, ik zat ernaast en had beter moeten weten. Dit lijkt me dé keuze voor jou, hier ga je veel plezier van hebben. Ben (nu al) benieuwd naar de foto's!

Dacht ik Terence ;)

Bofkont zei:
Niet echt verrassend:)
Maar bijzonder goede keus!! Echt stukken mooier als wat PON/VAG aanbied in dezelfde prijsrange.
En de oude RS tijden herleven ook weer een beetje met deze zeer potente auto.

Ik ben absoluut fan, zeer waardige opvolger!

Een beetje herleven ze inderdaad. De Clio deed 0-100 in 7,1, deze 7,4. Dus ja we komen weer een beetje in de buurt. ;)
Reed vnamniddag in de Octavia van een collega (gezamenlijk naar een beurs) en wat is automaat rijden toch lekker. Was een Octavia 1.0 TSI DSG overigens. Mij veel te comfortabel, ondanks dat de 1.0 zeker lekker presteert. Nee, we gaan er echt op vooruit.

Zal sowieso nog even een plus en minnen lijstje maken van de IV versus de III. Veelal pluspunten, maar niet overal.

schumi1986 zei:
Begreep dat je nog niet met de nieuwe magene/bestelde motorisatie gereden hebt?

Ben je dit nog van plan? Dat is natuurlijk de ultieme lekkermakerij en tevens iets dat waarschijnlijk het aftellen daarna alleen maar langzamer gaat maken:T

Klopt en ben ik nog wel van plan. Ik heb een uitnodiging bij Bochane Zeist staan nadat ik bij Renault NL vroeg om een overzicht waar GT Estate's staan. Daarnaast contact met een Mégane GT Estate rijder, die ook hier op het forum wel eens actief is. Als ik daar in de buurt ben kan ik ook een blokkie om. Dus ja, staat op de planning. Mooi voor iets halverwege de wachttijd ;)

Elco zei:
Ah, ik zat ernaast en had beter moeten weten. Dit lijkt me dé keuze voor jou, hier ga je veel plezier van hebben. Ben (nu al) benieuwd naar de foto's!

Haha, tja zo kun je het ook noemen. Eerlijk is eerlijk, het bedrijf heeft natuurlijk ook een duwtje gegeven. Ik was er echt nog niet uit, en met een Talisman was ik ook zeker blij. Misschien nu alleen nog nét wat blijer. Maar dat weten we ergens begin volgend jaar. (y)

We gooien er nog maar een plaatje in op deze nieuwe pagina. De Mégane-nieuweling ;)

essai-renault-megane-estate-gt-2016-frenchdriver-1-008.jpg

essai-renault-megane-estate-gt-2016-frenchdriver-1-007.jpg

Bron: https://www.frenchdriver.fr/10144-essai-renault-megane-estate-gt-2016/

adinsx zei:
Een beetje herleven ze inderdaad. De Clio deed 0-100 in 7,1, deze 7,4. Dus ja we komen weer een beetje in de buurt. ;)

Mij veel te comfortabel, ondanks dat de 1.0 zeker lekker presteert. Nee, we gaan er echt op vooruit.

Misschien nu alleen nog nét wat blijer. Maar dat weten we ergens begin volgend jaar.
We gooien er nog maar een plaatje in op deze nieuwe pagina. De Mégane-nieuweling ;)

Ben nu toch wel benieuwd wie al die andere personen zijn, dacht dat je de auto zelf had gekozen, maar aangezien je het telkens over meervoud hebt is dat niet zo?

Roder zei:
adinsx zei:

Mij veel te comfortabel, ondanks dat de 1.0 zeker lekker presteert. Nee, we gaan er echt op vooruit.

Misschien nu alleen nog nét wat blijer. Maar dat weten we ergens begin volgend jaar.

Ben nu toch wel benieuwd wie al die andere personen zijn, dacht dat je de auto zelf had gekozen, maar aangezien je het telkens over meervoud hebt is dat niet zo?

Met een vrouw en twee dochters.........wat denk je zelf?
:)

Scherp Rembrandt :)

@Roder
Ik heb het niet zo op 'ik'. :T ( maar je hebt wel gelijk )

En eerlijk is eerlijk, getrouwd, twee kids dus alles is van ons samen. Dus prima als mevrouw adinsx ook mee wil denken / adviseren.
Al moet ik zeggen dat de inspraak van de wederhelft minimaal was. "Regel eerst maar dat je een Renault mag, dan gaan we daarna de samenstelling maken", zei ze. Daar is het niet van gekomen want de offerte is, na nog wat toevoegingen, direct overgenomen. Maar ik geloof dat ze het wel prima vindt.

Edit: Wat vind jij eigenlijk van de samenstelling Roder?

Goede keuze. Ik vind de nieuwe Megane nog altijd prettig op het netvlies liggen. Ik zie veel basic Talismannen rijden en dat doet het dan toch net niet voor mij. Tevens vind ik het interieur van de Megane competent voor zijn klasse waar ik dat van de Talisman dit niet vind.
Succes met wachten.

adinsx zei:

Mooie auto in de goede kleur! Vind alleen, als het toch om emotie gaat, de hatchback mooier. Ook door de dubbele (optische) uitlaat.

Mooie configuratie Adinsx, ga je vast veel plezier aan beleven.
Ben ook wel benieuwd naar het lijstje plussen en minnen tussen de III en de IV. Op de eerste plek gok ik iets met de bediening van de automatische airco?
Volgens mij kom je qua ruimte achter in de Megane niks te kort. Ik gok dat de kinderen nu nog in een stoeltje oid zitten met de benen recht vooruit. Dan kan je nog wel eens klem komen inderdaad, maar als ze wat ouder worden kunnen ze 'normaal' zitten en heb je volgens mij echt ruimte zat achterin.

Roder zei:
adinsx zei:

Mooie auto in de goede kleur! Vind alleen, als het toch om emotie gaat, de hatchback mooier. Ook door de dubbele (optische) uitlaat.

Ik vind bij de meeste auto's de langer doorlopende daklijn van een station vaak mooier dan een hatchback, maar die dubbele (optische) uitlaat die op de Estate mist is en blijft jammer inderdaad. Niettemin, de hatchback was sowieso qua ruimte geen optie. ;)

Overigens, afgelopen donderdag en vrijdag was ik in Parijs, en daar op vrijdagmiddag nog even langs Atelier Renault gelopen. Stond de IV RS te schitteren. In het echt lekker dik, alleen de kleur vond ik mwa... Wellicht in een zonnig buitenlicht beter, maar nee doe mij maar Jaune Sirius.

DMlb250W4AAjrue.jpg

DMlb250WsAAdrJI.jpg

@Gehaktstaat
Zal vandaag eens het rijtje maken. Bediening Climate Control, zit wat in. Weet eigenlijk niet of je bij de IV altijd de temperatuur zit op het Rlink-scherm. Maar denk ook aan bediening van multimedia, plek van stoelverwarming, en natuurlijk grotere dingen. Misschien moet volgend jaar het lijstje pas maken als het aankomt op gebruiksgemak. Het lijstje zal nu vooral qua uitrusting een vergelijk zijn. Sowieso gaan we er op vooruit.

Tot slot nog even een update. Vanwege de TPMS-sensoren en wielnaafdopjes moest de aangepaste order nog langs CFO. Die ligt daar, dus bestelling is nog niet de deur uit. Rustig aftellen blijft het devies.

Kleurtje van de RS lijkt inderdaad wel wat flets. Komt niet echt lekker uit. Maar een opvallend kleurtje kan een RS altijd wel goed hebben vind ik (y)

Eens Ascona, overigens geldt het ook voor Iron Bleu op de opvolger. Met mooi zonnig weer is de kleur net dat beetje mooier dan bij bewolkt weer. Maar, de kleur was zeker geen nadenker.

Inmiddels is het nu écht bijna rond. De order vanuit de leasemij ligt bij de dealer en de auto wordt dan ook vandaag besteld. (y). De order was even blijven hangen i.v.m. toevoegen van de TPMS-sensoren en naafkapjes waar geen rekening mee was gehouden in de 'snelle offerte' waarbij ik nog had aangegeven dat die voor 90% kloppend was. Maar goed, ik ben nog altijd ontzettend blij met de samenstelling. Zelfs de man van de leasemij had tegen de dealer gezegd 'had ie nog meer opties kunnen kiezen, of was dit het wel'? :)
Ja, ik had leer of alcantara kunnen kiezen, en cruising pakket met adaptieve cruise control. Leer of alcantara vind ik niet nodig, en de ACC werkt niet goed bij Renault.
Tussen 50-150 km/u én, onder en boven die snelheden werkt de gewone cruisecontrol-functie ook niet indien je ACC hebt. Vreemd... Ik wil de cruise gewoon op 160+ kunnen zetten indien ik in Nederland Duitsland rij.

Al met al, nog even wachten op de order en wanneer ze verwachten dat de auto er kan zijn. Het zal al wel eind februari worden, dus de huidige moet wellicht een maandje langer mee.
Tot slot, voor de rekenaars:
851f61ba0593def73a6f3a4070b274b291faaca94b0b0f5b.jpg

:) Nouja, écht oranje was het niet. Ik mis wat diepte in de lak denk ik, maar met zonlicht erop ziet het er al een stuk beter uit verwacht ik.

Die cataloguswaarde snap ik niet helemaal. De basis-GT 205 is toch een stuk duurder neem ik aan. Catalogusprijs is toch inclusief BPM?

Label D, dat zou bij ons niet lukken. Alleen A en B is toegestaan.

Succes met wachten, mooi dat 'ie nu besteld is.

Klopt, dat is foutje. Het begint ergens in de 33 of 34. Eigenlijk, fiscaal min opties.
Label D zou onder het 'oude' leasereglement overigens ook niet zijn gelukt. Dus naast dat ik van PON mag afwijken, ook nog eens een uitvoering weten te krijgen die anders niet gelukt was. Dikke prima.

Een uurtje terug overigens een blokkie om gedaan in een Estate GT205. Half uurtje, maar daarmee overtuigd van de keuze.
Rustiger aan boord, onderstel is comfortabeler (comfortabel geveerd, sportief gedempt), de bak schakelt snel (nieuwe software sinds zomer), de motor is soepel onderin en gretig op toeren. En wat ben ik blij dat het open dak tóch erbij op zit. Wat een licht en uitstraling geeft het. Die was ik anders absoluut gaan missen.

Al met al, bestelling is nog niet 100% erdoor i.v.m. vrij zijn van aantal mensen, maar het komt morgen goed.
Verwachte levertijd is al wel week 8, en dat is eind februari. Ik reken dus maar op begin maart.

Foto's van het 'blokkie om' zal ik nog even plaatsen vanavond.

Nog even wat foto's van het 'blokkie om'. Auto was net terug van de wrapper (motorkap, dak achter glazen dak).
Motorkapwrap -> mwa...
Dakwrap -> Mooi. Het open dak geeft al een zwart dak tot de B-stijl, dat is mooi doorgetrokken.

FkEx8D1.jpg

e5VrKsr.jpg

DM_4t67W4AA2G4q.jpg:large

s1mhPQb.jpg

Mooi ding, die wrap op het dak is mooi, maar op de motorkap vind ik echt wel lelijk. Ik heb de dCi 110 gereden, die vond ik al erg fijn, deze GT zal helemaal top rijden. (y)

Bijzonder trouwens dat de ACC niet werkt onder de 50 km/u, bij VAG kan hij zelf tot stilstand komen en binnen een aantal seconden ook weer wegrijden, heel prettig in de file.

Mannen, we zijn het met elkaar eens :). Dakwrap ga ik t.z.t. ook maar eens over nadenken, motorkap, no way ;)

Goed. Tijd voor radiostilte hier. Natuurlijk maak ik nog wel even het plussen en minnenlijstje, ga ik nog op accessoiresjacht, en heb ik nog wel wat dingen ter afleiding, want een goede vier maanden aftellen is gewoon een flinke levertijd.
En de kleur, die blijft sowieso Iron Bleu ;)

Dakwrap vind ik ook niks, de spoiler is duidelijk gemaakt om door te lopen. Daklijn oogt erg onnatuurlijk zo.

De dakwrap vind ik nog wel ok staan, maar dit is op een witte auto. Een zwarte wrap op een megane in bleu iron lijkt me een stuk minder geslaagd.

Die dakwrap is leuk maar TOT de spoiler, je kiest voor een hele mooie kleur het zou zonde zijn om het complete dak inc. Spoiler van een wrap te voorzien:T

adinsx zei:
Goed. Tijd voor radiostilte hier. Natuurlijk maak ik nog wel even het plussen en minnenlijstje, ga ik nog op accessoiresjacht, en heb ik nog wel wat dingen ter afleiding, want een goede vier maanden aftellen is gewoon een flinke levertijd.
En de kleur, die blijft sowieso Iron Bleu ;)

Die levertijd is inderdaad flink! Ik bestelde mijn auto in de tweede week van september en hij komt in de eerste week van november al binnen. Binnen krap twee maanden dus. Er zal veel vraag zijn naar de Megane.

Sterkte met aftellen...:)

De meningen verschillen, en ik kan me inderdaad wel vinden in dat de spoiler niet wrappen misschien wel nog beter is.
Overigens, voor wie de auto vóór de wrap wil zien: https://www.bochane.nl/occasions/renault/m%C3%A9gane/estate-tce-205-edc-gt-panodak-bose-easypark-cruising-229833495/?

Springbok zei:
Geen alcantara btw?

Nope. Heb ik nu ook niet en ik mis het niet. Daarnaast lijkt het me warm zat en was het tevens een prijzige optie.
Het te openen dak ging voor zeg maar.

funf zei:
Die levertijd is inderdaad flink! Ik bestelde mijn auto in de tweede week van september en hij komt in de eerste week van november al binnen. Binnen krap twee maanden dus. Er zal veel vraag zijn naar de Megane.
Sterkte met aftellen...:)

Hoe verder het uitloopt (bestelling moet voor vandaag 16.00 uur, anders wordt het volgende week) des te meer komen we richting mooi weer.
En uiteraard ga ik de auto voor aflevering lekker detailen. Ook dat is lekkerder bij lenteweer dan winterweer. ;)

Ik heb mezelf even bijgelezen. Leuke opvolger! Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
En wat betreft die wrap, het dak is inderdaad mooi (y)

Sterkte met het aftellen!

Dank iDutchman. En de wrap, eens. Gaan we t.z.t. maar eens goed bekijken. Ook de sharkfin staat op de accessoire-wensenlijst (die witte heeft dat ook ipv een spriet) en is alleen verkrijgbaar in zwart of zilvergrijs. Nog een extra puntje dus voor wrapje.

Als laatste update voorlopig (zolang de III gewoon zijn werk blijft doen)
Vanmorgen een screenshot gekregen uit het bestelsysteem van de dealer.
De bestelling is door naar de fabriek. (y) Fabricagedatum staat op 27 december, aankomst bij dealer week 5.
Leasemij communiceert week 7 met aflevering op 14 februari.

Een week of 13 tot 15 om af te strepen dus. En dat gaat ongetwijfeld voorbij vliegen ;)

Spanjaarden mensen, Spanjaarden. Maar inderdaad, dat worden wat ontbrekende paneeltjes.
Was overigens ook bij de III het geval, een ontbrekend paneel rechts van gaspedaal.

We gaan het zien ;)

14 februari, mooie datum ! :cool:

verbaas mij soms wel over het lange proces van transport. Tegenwoordig moet dat toch uit de fabriek komen en een week later bij de dealer kunnen staan bij wijze van spreke. Het is echt niet zo dat 1x in de paar weken een transport naar nederland plaats vind.

TJa... ik weet eigenlijk niet meer of de III per vrachtwagen of trein kwam. Boot meen ik sowieso niet.

Vind het eigenlijk wel een heel goed artikelidee. Van staal tot aflevering (y). Eens kijken of een bezoekje Palencia in de planning past :T

Total Loss zei:
Hmmm, 27 December fabriceren.
Staan nog half bezopen Fransen aan je auto te rommelen zo vlak na de Kerst. :cool:

Dat bedachten ze zichzelf volgens mij ook inmiddels. Net een screenshotje uit het bestelsysteem gekregen per whatsapp.
Op 4 december rolt de auto van de band in de fabriek. Niet na kerst, maar voor Sinterklaas dus :).
Nouja, onder voorbehoud natuurlijk...

@Mark
Ziet er logisch uit inderdaad in Google Maps.
Zo'n 200 km van Palencia naar Santander, en vanaf daar per boot naar Zeebrugge. Ach, we wachten het wel af.

In de tussentijd aan het kijken wat er van de III in de verkoop kan en voor de IV een accessoirelijstje aan het maken.
Het plussen en minnenlijstje qua uitrusting moet nog. Voor wie alvast door de standaard maten, specs, etc. wil klikken. De Autoweek autovergelijker met de III versus de IV:
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=73398&id2=88185&cache=no

Edit:
Nog een kleine tegenvaller. Renault staat het nu wel toe om open dak affabriek te combineren met 18"...
Jammer, want had natuurlijk liefst zowel zomer als winterset in 18" gehad. Nu komt de auto op de standaard 17" wielen welke als winterset gaat dienen. Voordeel: De winter- naar zomerwissel blijft dan net als nu een 'lekker moment'. ;)

t8ryfqtb3kar_600.jpg

(y) Kan je alvast vertellen dat het inderdaad klopt.....Tom die gozer krijgt hem niet kwijt aan de straatstenen. 7k betalen? ;)

Haha, dank voor het bericht via FB Nico. Inderdaad, mijn oude R26 weer. Is hij al zo'n 1,5 jaar aan het verkopen, daar waar ik hem binnen een week kwijt was. En weetje waarom? Ik zette de prijs erg laag in. 12.995 en uitelijk april 2013 voor 12.500 aan hem verkocht.
Natuurlijk, vragen mag, maar inmiddels 35.000 km meer op de klok, onderhoud is hier en daar wat twijfelachtig naar mijn idee, en qua uiterlijk begreep ik van iemand die is gaan kijken dat de auto wel wat meer gebruikssporen heeft.

Kortom, de vraagprijs is ook naar mijn idee wat hoog. Al worden de F1-R26 uitvoeringen langzaam iets meer waard in Frankrijk, maar dan wel met lagere kilometerstanden.

Overigens, de III Estate maandag achtergelaten in Lijnden. Had ik al gezegd dat er genoeg afleiding is tot de IV er is?
Even een weekje dit speelgoed van Alfa Romeo weer te leen (y)

23473039_1478178212250278_2684753163930168271_n.jpg

Het is weer een prima weerzien met de Q, al moet ik zeggen. Nu is het weer natuurlijk een stuk kouder dan eind augustus/begin september. Dat maakt het rijden wel wat meer tricky, zeker omdat ik het liefst in de RAce-stand (lees, alles uit) rij omdat de uitlaatkleppen dan open zijn en de auto gewoon een briljant geluid heeft. Standje Dynamic kan ook, en is wel wat veiliger want ESP e.d. zijn op de achtergrond actief. En verder is het gewoon gedragen met 510 pk 600Nm op de achterwielen ;).

Overigens, einde van de middag de auto naar binnen gemanouvreerd op ons kennisevenement in Autotron Rosmalen. Mocht iemand nog een borrel willen komen doen? Woensdag en donderdag van 13.30-21.00.

Sneak-preview: https://www.facebook.com/AMTautotechniek/videos/1898403896867205/

(y) Tot morgen!

Wel jammer dat het pas om 13:30 opent.....moet rond 18:00 weer in Kampen zijn, dus heb drie en een half uur om met zoveel mogelijk mensen te spreken. :D

Terug
Bovenaan