Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Zo dan, ik moest even helemaal terug naar pagina vijf van de mijn-auto rubriek om het topic weer te vinden.
Tja, weinig te updaten gehad en ook weinig prioriteit (druk mag ik niet meer zeggen van een medeforummer ;) ) gegeven aan rondneuzen op fora.

Valt er dan nu wel wat te updaten? Ja, maar ook weer niet heel veel.
De Clio staat op een 13.500 km, dus die maakt nog altijd weinig kilometers. De Mégane staat op 73.700 en dat schiet al aardig op. Bij 75.000 een tussenbeurtje want de remblokken achter moeten dan vervangen worden. Die schijnen wat harder te slijten bij de Mégane's met een elektrische handrem. Verder weinig nieuws. Verbruik blijft rond de 1:12, Clio doet 1:14,7 door vooral de korte stukjes.

Vanmorgen nog wel even de handen uit de mouwen gestoken want de winterset ligt er op. Hoewel de temperatuur het nog niet echt nodig maakt en ik normaal ook echt wel wat tot het vriest, moest het nu toch. De zomerbanden zitten onder de 2mm en dat rijdt niet echt prettig meer bij nat weer. Droog prima, nat is de 'afritsnelheid' minimaal 15 km/u lager waarop de auto wat naar buiten schuift. Dus, lekker even gewisseld. Wel weer een wat saaiere auto voor teruggekregen zo.
11231272_890249941043111_5457341453202062098_o.jpg

12238125_890249957709776_4420761909297415063_o.jpg

12244657_890249994376439_2558978238405755312_o.jpg

12244288_890250044376434_165259832850170760_o.jpg

De zomerwielen liggen inmiddels weer in de schuur en ga ik binnenkort nog even schoonmaken. Naar verwachting gaat de Leasemij pas in het voorjaar akkoord met nieuw rubber leggen. Doen ze dat nu en de auto gaat plat in de winter dan hebben ze de kosten al gemaakt. Logisch dus. In het voorjaar dus maar even bij Euromaster om de hoek gooien die wielen en dan kan er meteen de opvolger van de huidige band op. De Michelin Pilot Sport4 komt in januari beschikbaar. (y).

Verder weinig autonieuws. Klein beetje aanverwant is natuurlijk het huis. Inmiddels een tweede keer gaan kijken, nu met een aannemer. Offerte voor dak vervangen, muur verplaatsen, dubbel glas rondom, etc. volgt met een paar weken. Daarna gaan we een bod doen, als het allemaal een beetje meevalt natuurlijk.

Meer autogerelateerd is komende dinsdag en woensdag. Een kennisevenement waar afgelopen maanden, of eigenlijk al voor de zomer, veel tijd in is gaan zitten. Wie dindag 17 of woensdag 18 november in de buurt is van Autotron mag zeker even langskomen. Toegang is gratis. Info -> www.amtlive.nl.
Ook autogerelateerd is de prettige eyecatcher welke ik van de importeur uitgeleend krijg. Hè bah...
mercedes-amg-gt-s-edition-1-c923826092015205427_1.jpg

Al met al, lekker bezig. Clio krijgt de winterbanden later, ik denk in december na een weekje uitrusten in Limbapwe

Dat van die bandjes snap ik.
't Is dat de Touran er maandag uitgaat, anders had ik 'm ook al op wintersloffen willen hebben, want ik glijd alle kanten op.
Voorbanden zijn op.

Wat heb jij een leuke baan!:cool:

Het huis? Heb ik iets gemist? Je woont toch in een mooi nieuwbouw huis? Daar hoeft toch niet zoveel aan te gebeuren?

@Barri
We wonen meer dan prima. Nieuwbouw inderdaad, hoekhuis, etc. Maar tja, dromen mag en waarmaken doe ik ook graag. ;)
Maar we zijn er nog niet hoor.

@Rembrandt
Nou exact dat dus, alleen dan voor en achter als ik wat mijn best deed. :)
Vanmorgen met de enorme bak water die naar beneden kwam in Arnhem (in no time stonden er flinke plassen op de weg) was ik blij met de wintersloffen. Halverwege de week voorspellen ze zelfs al winterse buien, dus timing lijkt goed.

Van de vorige post:
adinsx zei:
Clio krijgt de winterbanden later, ik denk in december na een weekje uitrusten in Limbapwe

Vanmorgen toch maar alvast gewisseld gezien de weersverandering. De sneeuw mag nu echt vallen. :)

Toen ik de wielen van zolder haalde dacht ik wel 'ohja, die GTradial banden was ik niet zo tevreden mee'. Maar goed, ze moeten dus nog maar even mee. Het is niet dat ze totaal geen grip hebben, ze gaan alleen wat sneller schuiven als ik zo willen. Wederhelft rijdt echter weinig, en gaat er rekening mee houden. Met normaal rijden zal het in ieder geval niet merkbaar zijn.

Verder een bijzonder geslaagd event achter de rug, de GT S klinkt werkelijk fantastisch (y) naast het uitstekende rijden natuurlijk.
Trok ook lekker veel bekijks op het event waar hij stond als eyecatcher naast een technische toelichting. 's avonds bij de afbouw gauw met de auto naar buiten manouvreren om de kans op schade met afbouw te voorkomen. Eveneens autogek Arie Koomen (ex lama's) sprong er maar gauw bij in.

Al met al, geslaagd. Voor de liefhebbers een kijkje in de keuken, de video-terugblik

Carfanatic zei:
Barri zei:
Het huis? Heb ik iets gemist? Je woont toch in een mooi nieuwbouw huis? Daar hoeft toch niet zoveel aan te gebeuren?

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5103726,5480280#msg-5480280
Zozo!
Deels herkenbaar overigens: in 2010 kocht ik mijn eerste huis, begin 2012 er gaan wonen. En op 1 juni dit jaar heb ik al de eerste stap gemaakt. Nu een hoekhuis op 300m2 grond en eigen garage en oprit (y)

A3-White zei:
Mooi filmpje!, zitten leuke ideen in, actief bezig tijdens een ontspannen dag.

Dank. Dat is het idee inderdaad. Kennis tanken in de kennissessies, de innovaties uit de branche beleven door demonstraties, en vakgenoten ontmoeten. En ja, deze voorgaande regel heb ik afgelopen maanden heel wat keren getikt. ;)
Niettemin, het was geslaagd.

Barri zei:
Carfanatic zei:
Barri zei:

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5103726,5480280#msg-5480280
Zozo!
Deels herkenbaar overigens: in 2010 kocht ik mijn eerste huis, begin 2012 er gaan wonen. En op 1 juni dit jaar heb ik al de eerste stap gemaakt. Nu een hoekhuis op 300m2 grond en eigen garage en oprit (y)

Ik zat laatst even terug te kijken, maar we wonen in dit nieuwbouwhuis alweer sinds februari 2010 nadat we in december 2009 de sleutel kregen.
Overigens destijds al wel met het plan, hier wonen we geen tien jaar. Wens op een garage / schuur waar de auto (en eventuele hobbyauto) in kan, een grotere tuin, etc. was er altijd al. MAar goed, toen beide net gestart met eerste job/functie dus een prima start zo.
Nu wordt het wel straks een heel stuk groter als het allemaal gaat lukken, maar we gaan het zien. Woensdag weten we wat de verbouwkosten gaan worden. :T

Zo, op de laatste dag van dit jaar nog snel even updaten. :)

Eerst de auto's natuurlijk. Beide zijn kort voor kerst mee geweest naar de huisdealer.

Clio IV Estate TCe90 Dynamique
De Clio heeft maanden terug al eens een garantieklusje ondergaan. Een kleine olielekkage, een kwaaltje bij de TCe90, werd toen verholpen. Nu viel mij op dat tussen het kleppendeksel ook nog wat olie zweette. Dat is nu opnieuw aangepakt en zweetdicht. Ook meteen de batterij van de sleutelkaart vervangen. € 2,78 waren de kosten.

Verder staat er 14.500 km op de teller, we kochten hem met zo'n 8500 dus er is hooguit 6k bij op gereden in een jaar tijd. Niettemin, hij bevalt de wederhelft (en mij ook wel) prima. Zo nu en dan mag ie mee naar kantoor om even een wat langer stukje te rijden want al die korte stukjes (veelal een paar kilometer) doen hem geen goed.

Onlangs nog even de stofzuiger er doorgehaald. Ik weet niet wat dat is met vrouwen, maar de auto schoonhouden zit er bij die van mij niet in. Ik denk iets met de luxe dat ze weet dat ik de auto toch wel schoonmaak eens in de x-maanden.

En dan ook meteen maar gewassen:

Plannen: februari het jaarlijkse beurtje met verse olie en filters. Verder niets spannend.

Mégane III Estate GT-line TCe130
Door naar de Mégane. Maandags de Clio naar de dealer, dinsdag de Mégane. Niet voor een olielekkage, daar heeft ie geen last van. Wel van olieverbruik maar daar kom ik zo op. Het was met een kilometerstand van 75.500 tijd voor een extra controlebeurt. De remblokken achter, en dan met name aan de binnenzijde, moesten vervangen worden. De elektrische handrem zit op deze blokjes en dan geeft wat extra slijtage.
Dus:
Nieuwe remblokken achter (voor halen ze de 90k beurt wel)
Nieuwe ruitenwissers voor (stuiterden nog niet echt, maar na twee jaar mag er wel iets nieuws op)
Nieuwe batterij in reservesleutelkaart
Liter olie erbij (na 9k was het weer op)
Softwareupdate i.v.m. olieverbruik.

Nou is die laatste niet gelukt. Het olieverbruik van het torretje begon ooit op 1L/15k. Nu op 1L/8k. Nog geen olieboot, maar het hoort niet. Inmiddels is het uitgezocht. Het zit hem ergens in de kalibratie van aansturing van nokkenasverstelling. Details moet ik erbij pakken maar het is een gekend probleem welke middels een software-update te verhelpen is. Helaas is deze update er wel voor de TCe115 en TCe120 EDC, die voor de TCe130 (allemaal technisch nagenoeg dezelfde blokken) is er nog niet. Komt dus bij de 90.000 beurt.
Verder een prima storingsvrije Fransman (y)

Natuurlijk mag onderhand wel de sneeuw gaan vallen of het heel snel lente worden. De zomerwielen blijven toch het beste staan op de leaser. Niettemin erg bij met de algehele configuratie en we mogen er nog mee tot het voorjaar 2018 op basis van de kilometers.
Dit verveeld in ieder geval nog niet vanaf mijn bureau gezien:

Nog meer nieuws? Het weekje Vakantieparkt de Buitenhof de Lijstert was heerlijk:

Qua nieuw onderdak, er ligt zo'n twee weken een eindbod op het eerder genoemde huis. De huidige eigenaar is alleen nog niet akkoord gegaan. Hij ziet de noodzakelijke onderhoudskosten volgens mij wat anders. Niettemin, we wachten het af. Feit is wel dat we volop aan het zoeken zijn naar wat anders. Zaterdag aanstaande gaan we dan ook nog bij een ander huis kijken.

Verder nog even jarig geweest tussendoor (12-12) en de 31 aangetikt. En tja, wat vraag je als je eigenlijk alles wel hebt. Iets voor de fun:

Gewoon om eens te proberen hoe het werkt en af en toe wat vreemde verkeersacties van anderen (hij moet tenslotte niet tegen jezelf gebruikt kunnen worden ;) ) te delen. Een aanrader is deze DOD LS460W in ieder geval wel. Ingebouwde GPS, FullHD, neemt in loop op en dankzij een 'event-button' kun je bestanden simpel beveiligen tegen overschrijven.
Een eerste shot snel online gezet voor FS omdat de betreffende onopvallende politieauto nog niet bekend was. Geeft wel alvast een beeld van de opname: https://www.youtube.com/watch?v=eYlBB7PHUCA

En om af te sluiten: Rond de zomer wordt het ietwat drukker op de achterbank van de Mégane of Clio met een extra stoeltje. Onze Lynn gaat promotie maken rond die tijd. ;)

Al met al, het was een mooi jaar en volgend jaar lijkt dat ook zeker te worden. (y)

De technische details ontbreken mij helaas ook nog. Het TSB vermeld het volgende:

Ik kan me wel voorstellen dat je met een softwareupdate iets kan doen aan aansturing van de nokkenasverstelling. Door die anders in te regelen kun je wellicht onderdruk/overdruk verminderen i.c.m. de inspuiting, maar om dat beter te snappen moet je echt de huidige klepoverlap, timing e.d. in duiken.
Het gaat om een liter op zo'n 9.000km, dus enorme hoeveelheden gaat het niet om. Het is ook niet zichtbaar aan de uitlaat of uitlaatdamp. Niettemin, het zal geregeld worden bij de 90k beurt als de update er is.

Ik heb overigens niet de 'motorgeluiden'.

Ze staan er zoals altijd weer mooi bij!(y)
Oh ja.. Nog gefeliciteerd met je verjaardag en alvast gefeliciteerd met het extra kinderzitje!

Gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding Adinsx, maar goed dat je een station hebt.

Mijn Chinese DOD clone vertoonde na 2,5 jaar zoveel kuren dat ik die al een tijdje niet meer gebruik. Misschien binnenkort mezelf maar weer eens trakteren op een nieuwe dashcam.

Op naar de MPV! :p

Alvast van harte met de gezinsuitbreiding.

En dat van die vieze auto herken ik. De Alto staat hier nu schoon bij het huis, maar dat is niet de verdienste van de eigenaresse.;)
Hij wordt weinig gebruikt als ik thuis ben, maar dan mag ie er wel netjes bij staan. De Octavia doe ik wel ná O&N.

Ik zie dat je de verwijderbare mount gebruikt voor de dashcam. Die vind ik ook fijner dan de vaste. Bij mij zit nu de vaste erin, omdat de dashcam dan iets hoger komt. Maar er zit wat speling op de voet, waardoor mijns inziens de beelden wat onscherp worden (lichte trilling).

Gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding! Een fijn uiteinde gewenst.
Voor wat betreft de olie maar 'gewoon' de kilometers uitrijden en er op vertrouwen dat Renault tegen de tijd van de 90k beurt een oplossing klaar heeft liggen.

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!

Leuk jaar komt er aan zo, ook met hopelijk nieuwe woning. Wel grappig, wij maken ook stap naar nieuw huis dit jaar en wonen in onze starterswoning sinds medio 2010. Volgens mij jij ook zoiets? Opzich niet zo heel vreemd, aangezien ik ook 31 ben. Alleen die kleintjes zijn er hier - nog - niet ;)

Gefeliciteerd met de aanstaande extra passagier!

Daarnaast blijft het leuk om jou topic te volgen met alle andere toevoegingen zoals je huis e.d.(y)

Klopt :) Nog geen prioriteit gegeven aan hier updaten. In de tussentijd (laatste post is al ruim drie maanden terug zie ik) is er genoeg gebeurd.
Naar de sneeuw geweest, winter-zomerwissel, beurtje, huisplannen, kinderkamer, etc. etc.
Eind van de week op een vakantiepark, dus zal dan eens wat voorbereiden. Komende dagen nog wat stressdagen met een congres, beurs en iets naar de drukker zien te werken. Wel alvast een snel plaatje, eind maart uiteraard de winterwielen gewisseld voor de zomerwielen en dus ook met de nieuwe Michelin PilotSport 4 aan het rondsturen. Dat bevalt prima (y).
1915825_958038007597637_7088786616441213213_n.jpg

12321687_958038040930967_4603892117410766351_n.jpg

Dit blijven verreweg de mooiste velgen voor de Megane III. Ik heb de 18" Kanjara gehad maar dit zijn eigenlijk de vetste! :)

*uch, uch*, alweer ligt het topic een flinke tijd stil. Waarom eigenlijk?
1) Enorme spannende auto's heb ik niet meer
2) Leasewaggel is naar de zin dus valt weinig aan te updaten
3) Clio draait zijn (weinige) kilometers
4) Druk, of beter gezegd, andere prioriteiten voor ik A3-White weer over me heen krijg :)

Waarom nu wel een update? Nou, er is in ieder geval iets te melden. Of nouja, meerdere dingen. Allereerst vanmorgen bij de huisdealer geweest en daar mijn werkdag begonnen. De kilometerstand van de Mégane was alweer de 90.000 over geslopen dus tijd voor een beurtje. Na uurtje stond de auto weer klaar na een kleine beurt en het vervangen van de remblokken vóór. De remblokken achter zijn bij 75k gedaan, dus dat is weer up-to-date.
13466020_1011592382242199_5638301657574394757_n.jpg

Het was overigens toevallig exact een jaar na de vorige beurt, toen bij 59.000 km. In een jaar dus net iets meer dan 30.000 weggereden, en dat was inclusief de vakantietrip naar Kroatië. Het vervolg: Met nog eens 30.000km kom ik in de buurt van de 'einde contract' op kilometers van 125.000 km. Qua looptijd is dit tot vier jaar en dus 08-08-2017.
En natuurlijk, voor wie mijn topic al langer volgt, ben ik al weer stiekem aan het kijken naar de opties :)

Even op een rij:
1) Huidige contract met jaar verlengen en zo vijf jaar 20% bijtelling pakken.
De auto bevalt nog altijd meer dan prima, al was ik gewend na drie tot vier jaar wel iets anders te rijden.

2) Nieuwe leaser vanaf zomer 2017
Ja leuk iets nieuws uitzoeken! Maar er zit een maar... aan. Na de overname eind 2014 blijkt ook de leaseregeling versomberd. Van wat ik nu boven water heb weten te halen:
- PON-verplichting
- Golf/Octavia/Leon/A3-segment of misschien bij uitzondering een segment hoger i.v.m. functie en branchecombinatie.
- Basismotor zowel benzine als diesel om en nabij 110-140pk
- Fors hogere eigen bijdrage van minimaal 145,- (versus 56 euro nu)
- Klein budget voor opties (exacte tekst is me nog niet duidelijk)

Er is echter ook een uitzondering in de regels, je mag een ander merk voordragen, of wanneer gezinssamenstelling o.i.d. het noodzakelijk maakt een ander merk te rijden. Er zijn dus kansen, en wie me kent weet dat ik natuurlijk het liefst Renault blijf rijden. (y)
Na de zomer start ik maar eens met bovenstaande uitpluizen om er een duidelijker beeld van te krijgen.

3) Geen leaseauto meer nemen
Heel in het kort niet mijn favoriete optie. Een leaseauto geeft nou eenmaal veel gemak én zekerheid. Voor 300,- netto bijtelling in de maand rij je domweg niet zo'n nieuwe auto.
Als deze optie het wel zou worden: Mégane III GT220 op de kop tikken en zakelijke kilometers (ik denk 15k per jaar?) wegtuffen in de Clio?

4) Wel leaseauto, geen bijtelling
Een no-go wat mij betreft. Ik wil onafhankelijk zijn en niet min of meer verplicht zijn de 'kortste route' naar huis te pakken. Zeker met het oog op het wegbrengen en ophalen van de kids bij opa en oma.

Wat de toekomst brengt
Ook niet onbelangrijk: Dit jaar staat er geen zomervakantie op de planning want over 1,5 week verwachten we onze tweede gezinsuitbreiding. :cool:
Het stoeltje van onze oudste staat al een tijdje achter mijn stoel, rechtsachter staat de EasyFix basis dan ook klaar. Het kan tenslotte maar zo gebeuren. Waarom is dit belangrijk? Vooruitkijkend betekent dit dat we tot de zomer van 2018 nog met een grote 'bak' van de wandelwagen in de auto rond moeten. Dat ging in de Mégane redelijk goed overigens, maar het houdt nou ook niet echt over. Zeker niet op zomervakantie.
Kortom, genoeg om rekening mee te houden.

De opvolger
Ok, we blijven even bij het idee dat de Mégane in 2017 al het veld ruimt. Wat dan?
Binnen Renault zijn er twee mooie opties, de nieuwe Mégane Estate en de Talisman Estate. Sportief vs zakelijk, genoeg vs zeeën van ruimte.
Afgelopen weekend is de wederhelft alvast gaan kijken tijdens de Mid-summer preview en zij (en schoonvader) waren unaniem, de Talisman Estate moet het worden. Zelf afgelopen maandag nog even gaan kijken en tja, ik moet ze gelijk geven. De Mégane IV Estate oogt minder ruim. Op de achterbank is het sowieso wat krapper. En ook de kofferruimte vond ik 'op het oog' kleine lijken. Ook al kan dat in werkelijkheid toch wat groter zijn.
Het ging hier wel om een normale Bose-uitvoering, waar ik natuurlijk weer de focus leg op de GTline of liever nog de GT.
Bij de Talisman is het een feit wat mij betreft dat de auto fors is, echt fors. En dus gaan er ook sportieve aspiraties overboord. Meer een echte cruiser, een forse gezinsauto. Zeker mooi.
En als je dan toch aan het kijken bent is zo'n configurator ook snel ingevuld, al is het maar om een beeld te krijgen bij eventuele kosten:
Mégane Estate GTline TCe130 (zelfde uitgevoerd als nu) -> € 30.000.
Mégane Estate GT TCe205 (met noodzakelijke opties) -> € 34.500.
Talisman Estate Intens TCe150 (met noodzakelijke opties) -> € 40.500.

Een best verschil rekenend met 22% bijtelling en 150,- eigen bijdrage. Dan gaat het ook al snel over een onderling verschil tot meer dan 100,- netto in de maand. Nee, we hebben er nog geen ei over gelegd.
Eenzelfde lijstje moet ik t.z.t. natuurlijk gaan maken voor een Golf/Octavia of Passat/Superb. Vooral die laatste in Sportline uitvoering stond me erg aan op de IAA in Frankfurt.

Nee, we gaan nu nog niet verder filosoferen over de opvolger, maar ideeën zijn er genoeg. Wordt vervolgd dus (y)

Ander autonieuws
Nog even wat ander autonieuws. De Clio draait rustig zijn kilometers. 17.300 zag ik laatst op de teller staan. Gekocht in december 2014 met een goede 8.000 kilometer op de klok meen ik, dus nee het gaat niet hard.
Nog wat anders, afgelopen week weer even 'het gevoel' terug gehad door ruim 1500 km te sturen in de Eifel, Ardennen en Luxemburg met een rasechte Jap. Zeg maar een toy for bigboys ;). Prima mee vermaakt dus, hieronder nog een paar foto's. De nog in elkaar te zetten video zal ik t.z.t. nog even delen. Het nadeel van een week op pad met zo'n vlotte jongen, de eigen auto schakelt nu vreemd (lange slag), is erg stil én traaagg... ;)

Voor de minder kenners, het is de Subaru WRX STi met geblazen 2.5 boxermotor. 300pk, 400Nm en 5,2s naar de 100. De grip op de bochtige wegen was geweldig, goed genoeg om elke motorrijder daar zoek te rijden. Kortom, vermaakt (y)
13442155_1007419749326129_8780041178586303635_n.jpg

13423867_1007171936017577_3319889196999354851_n.jpg

13442123_1008405359227568_1239115539972387226_n.jpg

13434794_1008782919189812_510045908071428682_n.jpg

En wat foto's van een collega die foto/video als hobby heeft:
13466181_10208025387890777_8623708039348810107_n.jpg

13427916_10208025389490817_6407821724430526132_n.jpg

13507258_10208025391210860_4960090221508875121_n.jpg

13450132_10208025395650971_3688014615055961863_n.jpg

Zo, genoeg leesvoer voor een update. Tot de volgende en die zal denk ik niet heel lang op zich laten wachten. (y)

Om achteraan te beginnen: Subaru heeft wat mij betreft z'n design weer teruggevonden met de XV en deze WRX.

Nieuwe leaser: oeps, forse eigen bijdrage, maar dan nog is niks voordeliger dan een leaser.
Maar als ik zo'n forse eigen bijdrage moest dokken, dan ging ik wel voor de grotere auto: Talisman/Passat/Superb.
Waarbij de voorkeur ook in die volgorde zou zijn.

Maar als je vanwege gezinssamenstelling in een Renault terecht wil komen (Grand Scenic?) dan moet je toch nog even vaart maken.......:)
(tweede leg, adoptie/pleeg)
:T

Adinsx op pagina 20 zei:
Nu er een back-up station is betekent dat dat ik in 2017/2018 rustig kan kijken naar een non-station als lease. (best wish -> Iets vlots)

[sub]ahum[/sub] :rolleyes:

Maar goed, sowieso gefeliciteerd Tom. Zal wel drukte zijn nu thuis en hectisch maar 2 kids is leuk. Ik heb een 2 jaar jongere zus (die heb je ook gezien destijds) en dat is toch heel leuk hoor. Dat is zo erg geworden dat sommige mensen er heilig van overtuigd zijn dat wij een tweeling zijn. Hoop dat dat voor jullie kids dat ook is weggelegd. ;)

Mijn 8 jaar jongere zusje is daar soms wel een beetje de dupe van, omdat ze dan eigenlijk net te weinig aandacht krijgt. Dus als er nog een derde bij zou moeten ;) 3 jaar :p

Auto's? Ik zou neigen naar een dikke motor in een iets kleinere auto, pa heeft net een wijziging van toekomstig leasecontract gehad. (auto mag nog 100.000 km mee) Daar komt ook wat VAG spul bij, Audi/VW/Skoda naast Ford en Volvo waarbij de V60 het tot nog toe heeft gewonnen en hij nu zijn 2e heeft.
Beide keren niet in de bijtelling, puur zakelijk gebruik met een D3 (2.0 5 cilinder) en een D4 (2.0 4 cilinder) hij had de Talisman er ook graag bij gezet als 160 pk energy Dci met EDC.....

Word de Clio niet een beetje lui van dat weinige gebruik? ;)

Ja, en die Subaru is superdik natuurlijk. Heel vet! (y) was in de RS tijden natuurlijk een andere gewaarwording als je in je eigen auto instapte na afloop. Maar rust en stilte aan boord kan ook heel prettig zijn. Is een van de dingen die ik zeer waardeer aan mijn 1.2 ;)

Ik kan me de voorpret van het weer opnieuw een auto kiezen en samenstellen heel goed voorstellen, maar volgens mij is de (financieel) verstandigste keuze om gewoon nog een jaar door te rijden. De ruimte is genoeg (ook al houdt het niet over), je hebt een lagere eigen bijdrage én lagere bijtelling, en je doet alsof het wel erg makkelijk is om de leaseregeling te omzeilen. Maar wat kan een Renault objectief gezien wat een VW of Skoda niet kan, zodat het noodzakelijk wordt om dat merk te kiezen? Of ga je beweren dat je allergisch bent voor VW Group producten? :)

Bart81 zei:
Maar wat kan een Renault objectief gezien wat een VW of Skoda niet kan, zodat het noodzakelijk wordt om dat merk te kiezen? Of ga je beweren dat je allergisch bent voor VW Group producten? :)

Stijl en klasse en comfort en Frans. :p

Maar die allergie vind ik wel geniaal goed gevonden (y) hahaha!

Rembrandt zei:
Nieuwe leaser: oeps, forse eigen bijdrage, maar dan nog is niks voordeliger dan een leaser.
Maar als ik zo'n forse eigen bijdrage moest dokken, dan ging ik wel voor de grotere auto: Talisman/Passat/Superb.
Waarbij de voorkeur ook in die volgorde zou zijn.
Maar als je vanwege gezinssamenstelling in een Renault terecht wil komen (Grand Scenic?) dan moet je toch nog even vaart maken.......:)
(tweede leg, adoptie/pleeg)
:T

Oh nee, we zijn (nouja, binnen nu en grofweg drie weken) compleet zo. Daar gaat als het aan ons beide ligt, en daar gaan we vanuit, niets meer bij komen ;) Scénic is bijzonder mooie auto overigens, maar ik hou het nog even op standje 'zo laag mogelijk'.
Ja, blijven leasen is verreweg de beste optie, en daar zit zeker wat in. Als de eigen bijdrage toch hoog is, dan ook maar lekker groot.

Nissan GT-R zei:
Adinsx op pagina 20 zei:
Nu er een back-up station is betekent dat dat ik in 2017/2018 rustig kan kijken naar een non-station als lease. (best wish -> Iets vlots)

[sub]ahum[/sub] :rolleyes:

Maar goed, sowieso gefeliciteerd Tom. Zal wel drukte zijn nu thuis en hectisch maar 2 kids is leuk. Ik heb een 2 jaar jongere zus (die heb je ook gezien destijds) en dat is toch heel leuk hoor. Dat is zo erg geworden dat sommige mensen er heilig van overtuigd zijn dat wij een tweeling zijn. Hoop dat dat voor jullie kids dat ook is weggelegd. ;)

Word de Clio niet een beetje lui van dat weinige gebruik? ;)

Ja, en die Subaru is superdik natuurlijk. Heel vet! (y) was in de RS tijden natuurlijk een andere gewaarwording als je in je eigen auto instapte na afloop. Maar rust en stilte aan boord kan ook heel prettig zijn. Is een van de dingen die ik zeer waardeer aan mijn 1.2 ;)

Haha, die vlotte auto moet er t.z.t. nog wel komen, weer in de vorm van circuithobby. De nu 21 maanden oude dochter riep afgelopen week niets anders dan VRROOEEEMMM na een paar ritjes in de Subaru. Hoe harder het ging, hoe harder ze lachte. Komt wel goed dus (y).
En het is een bewussie, twee kids redelijk dicht bij elkaar. Ik scheel 23 maanden (exact overigens) met mijn broertje. Hier zit er straks 22 maanden tussen ongeveer. Is toch het leukste denken we.

Stilte is lekker, dat er veel gebeurt als je je rechter voet beweegt is echter nog veel lekkerder. Neem dat maar aan :T

Bart81 zei:
Ik kan me de voorpret van het weer opnieuw een auto kiezen en samenstellen heel goed voorstellen, maar volgens mij is de (financieel) verstandigste keuze om gewoon nog een jaar door te rijden. De ruimte is genoeg (ook al houdt het niet over), je hebt een lagere eigen bijdrage én lagere bijtelling, en je doet alsof het wel erg makkelijk is om de leaseregeling te omzeilen. Maar wat kan een Renault objectief gezien wat een VW of Skoda niet kan, zodat het noodzakelijk wordt om dat merk te kiezen? Of ga je beweren dat je allergisch bent voor VW Group producten? :)

Zeker eens Bart. Misschien wel de meest logische optie ook mits men hier akkoord gaat. Auto zit bij Leaseplan, en nieuwe leaseregeling zit bij een PON-variant (Kamsteeg meen ik). Het is dus nog even een vraagteken wat men wil / vereist.

Objectief kan een VW/Skoda net zoveel of misschien wel meer. Mijn voorkeur is dus puur op gevoel en wens. De kans is dan ook best groot dat het een VW Group auto wordt, ik ben er niet allergisch voor in ieder geval. Al heb ik de hoop dat onder aan de streep een Fransman evenveel kosten met zich mee brengt en dat er daardoor minder bezwaar is.

JW01 vanaf een Appel zei:
Golf GTE geen optie? Wil ook nog wel aardig vooruit.

Ja, tot de accu leeg is. ;)
Een sales-collega rijdt ermee en is er totaal niet blij mee. Staat elke dag aan de pomp en heeft al wat kwaliteitsproblemen gehad. Zo'n GTE valt volgend jaar ook in hogere bijtelling meen ik? Of juist nog niet?

Alles 22 %.
Alleen vol-electrisch ontspringt de dans. Dat wordt 4%, maar alleen over de eerste 50.000,-. Alles daarboven ook 22%.

Vervelend hoor, zo vooruitkijken.
En wat betreft dit:
Er is echter ook een uitzondering in de regels, je mag een ander merk voordragen, of wanneer gezinssamenstelling o.i.d. het noodzakelijk maakt een ander merk te rijden. Er zijn dus kansen, en wie me kent weet dat ik natuurlijk het liefst Renault blijf rijden.
Je weet dus wat je te doen staat om binnenkort een Renault (Espace) te rijden... Met de aanstaande gezinsuitbreiding ben je al goed op weg :T

Ik zou nooit in een VAG product willen rijden. Doe maar een mooie Talisman in blauw of rood! Megane IV is krapper dan III.

@Rembrandt
Met 22% op alle auto's (behalve EV) is een GTE toch nooit aantrekkelijk meer.

@Barri
Haha, juist ja. Neh, twee achterin vind ik zat.

@vertmaori
Nouja nooit, liever niet zeg maar. ;)

Beeld erbij:
Talisman zou wat mij betreft zo moeten worden:
Talisman-Estate-700x380.jpg

Mégane altijd in Iron Blue en dan GTline of GT:
renault-megane-estate-2016.jpg

Toch naar even naar VW Group:
De Sportline Superb vond ik erg gaaf op de IAA:
12032787_935534489852002_1902623439462731132_o.jpg

Overigens dan wel als hatchback, en dat strookt niet met de 'ruimte' eis.

Tot slot nog een belangrijke, er moet de komende jaren een sleurhut á 1400kg achter kunnen. We gaan met de kids lekker kamperen net als we dat beide vroeger hebben gedaan met onze ouders.

Genoeg te doen noemen we dat. Beslissingen nemen is altijd goed, beter dan geen beslissing. Ik zou lekker de Megane houden, en de Pon op 4 wielen zo lang mogelijk uitstellen simpel omdat jij een Renault man bent.

Allergie voor een Ponmobiel, brilliant, nu nog een doktersverklaring, of een Help Ad aan een Talisman actie?

Maar als je dan toch aan de Ponmobiel moet, doe het dan onder protest en neem een grijze, met wieldoppen, een heuze instapper. Stop met scheren, zet een tattoo "Renault for the wiife"

A3-White zei:
Maar als je dan toch aan de Ponmobiel moet, doe het dan onder protest en neem een grijze, met wieldoppen, een heuze instapper. Stop met scheren, zet een tattoo "Renault for the wiife"

Helemaal eensch met Adje!
Zo lang mogelijk weerstand bieden tegen de Romeinse Germaanse overmacht, maar als het eenmaal onvermijdelijk wordt, een dikke proteststem indienen door een witte Superb combi helemaal basis te bestellen. Wel de ruimte, niet de goodies (en dus niet de restwaarde). Met een sticker achterop: My boss won't give me a Talisman, all I got was this lousy Skoda.

Zo, tijd voor een update. Wie het Pats-topic gevolgd heeft weet dat de plek rechts op de achterbank in de Mégane nu ook gevuld is.
Op 07-07 is onze tweede dochter Nienke geboren (y). En naast wij was de 'grote zus' (22 maanden) er net zo trots op:
13580546_1020207964713974_3089328071153131688_o.jpg

Inmiddels 3,5 week vrij gehad en lekker genoten met het gezin van de kersverse uitbreiding in huize adinsx. Alles gaat goed overigens, op de wat korte nachten na natuurlijk. 02.30 de fles, en vervolgens krampjes betekent al snel pas om 05.00 weer pitten en om 07.00 uiterlijk er uit want dan is de oudste al weer enige tijd wakker. Pittig :T En ja, met twee kids blijft er weinig vrije tijd over, maar toch heb ik wat avonden weten te vinden om de Mégane nog even te detailen. Inmiddels bijna drie jaar oud (volgende week op 08-08), en ook het detailen was alweer een jaar terug. Een kort fotoverslag ter inspiratie ;)

Overigens op wat steenslag na en een klein krasje op een wiel is de Mégane schadevrij. Hij staat er dus weer prima bij (y)
Na het wassen en drogen volgt natuurlijk eerst kleien om echt alle zooi van de lak te halen. Nadeel van witte lak, het kleinste vuiltje zie je dus het kost wel de nodige tijd...

Na het kleien volgt het 'voeden' van de lak voor een diepe glans:

Na het uitpoetsen daarvan glimt de boel goed, maar dit houdt geen weken stand:

Door naar de wax dus:

En na het uitpoetsen daarvan blinkt alles de komende weken/maanden weer prima. Het andere voordeel, vliegenlijken e.d. poets je er simpel af met een vochtige doek in plaats van boenen.

En voor de liefhebbers, na een verse regenbui de beading:

Het verschil, links al wel gedaan, rechts nog niet:

Ja, je moet er een beetje gek voor zijn :T

Verder geen nieuws. Clio staat op 17.700 km in 2,5 jaar Mégane op 94k, Zowel met moeders als dochters gaat het prima, en de oudste dochter begint al gek van auto's te worden ;)

Oh, ik vergat nog even een vraag te deponeren... Ik las op het forum ergens iets over Sunnyboys als extra zonwering voor achter. De ramen van de Mégane en Clio zijn dan wel getint, veel warmte / zon houdt het niet tegen. Ik ben dus op zoek naar goed passende zonwering ala Sunnyboys. Waarom die dan niet? Juist voor Renault leveren ze geen screens. :confused:

Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen. (y)

Druilerige parkeerplaatsfoto: daar spotte ik hem een week of 2 geleden nog. Weet niet of het voor of na de poetsbeurt was, maar zelfs over een rij andere auto's heen viel die maagdelijk witte steesjun op (y)

Laatste foto: fantastisch. Nog even doorgroeien en ze kan sturen en schakelen tegelijk :)

Proficiat met de geboorte van jullie 2e dochter!

mbt. de Megane, nog steeds een erg mooie auto en uitvoering! Klopt het de bumpers toch iets van kleur zijn verschoten t.o.v. de carrosserie? of is dat gezichtsbedrog?

Terug
Bovenaan