Zo en we zijn weer terug van vakantie. We mochten heerlijk drie weken naar Zuid-Frankrijk en dat hebben we lekker met de Volvo gedaan, hoe kan het ook anders.
Vooraf de accu geladen en die vastgezet. Als we dan in de file zouden komen of even wilde slapen, we zijn 's nachts gereden, dan hoefde de motor niet aan, maar lekker elektrisch.
Heenreis heeft onze dochter van 1,5 jaar heerlijk geslapen, wij hebben ook nog 2 uur geslapen en prima aangekomen. Terugreis was wat onrustiger en omdat je dan ook die dag zelf nog van alles moet doen, was het een stuk zwaarder. Volgend jaar rijden we in ieder geval niet meer terug 's nachts. We hebben met 40 graden staan inpakken etc...
Voor vertrek snel nog even een dakkoffer gescoord, de oude van m'n vader paste niet op de dikke dakdragers van Volvo.........
Op de camping mocht de Volvo aan de stekker, jeej! Wel echt ideaal hoor, want zo heb ik dus 3 weken elektrisch kunnen rijden, behalve als we echt de hort op gingen.
Ik heb 1x voor de lol geprobeerd om te laden bij de supermarkt. 25 minuten verder ging ie laden op een 230V stekker (geen type 2) en heeft ie maar liefst 0,01 kWh opgeladen. Kansloos verhaal zeg.
Wat wel echt goddelijk was: vooral koelen van de auto. Echt ideaal. Ook lekker: het bleef aan terwijl je de auto had ontgrendeld en open had. Dus niet eerst de motor starten oid, maar hij bleef gewoon lekker doorkoelen. Top. App werkt goed, behalve wat de status is van het laden. Dat blijft altijd op de beginstand staan en wijzigt pas als ie vol is in vol. Het zij zo....
De Tour de France was net weg, maar ik heb nog een stukje rondom Rocamadour getoerd.
Ohja en we waren aan het kijken naar een vervanger voor de Polo en met Bob hebben we een mooie Zoe Z.E. 40 op de kop weten te tikken in Duitsland. M'n vrouw weet van niets, die leest hier toch niet meer, dus eens kijken of we m binnenkort op haar parkeerplek kunnen neerzetten. Ben benieuwd!