Terence: Volvo V60 T8 en een Zoe!

Op basis van het kleine fotootje is het dan een r-design. Die hebben namelijk wel het witte biesje.
Alvast proficiat met je nieuwe Volvo. Een T8 zou wel heel dik zijn

R J G Ruiters zei:
Op basis van het kleine fotootje is het dan een r-design. Die hebben namelijk wel het witte biesje.
Alvast proficiat met je nieuwe Volvo. Een T8 zou wel heel dik zijn

Aaaaah kijk eens aan, toch iemand die het fotootje koppelt aan de uitvoering en auto!
Ik heb een Volvo V60 T8 r-design gekocht in Duitsland, zwart zwart dubbelzwart. Auto komt deze week op transport naar Nederland. Foto's van de dealer waren matig, dus ik wacht nog even een paar dagen met foto's plaatsen. Net 60.000 km gelopen, 3 jaar oud. Kan ik eindelijk gaan stekkeren naar z'n werk en zo het woon-werk verkeer volledig elektrisch doen. Ik ben zeer benieuwd hoe het bevalt. Eigen V60 D4 gaat de verkoop in. We hebben even overwogen om de Polo eruit te doen en mijn vrouw in de Volvo te laten rijden, die moet straks 120 km per dag rijden woon-werk, maar dat is ook niet echt meer een argument in deze tijd. Wel op zoek naar een Zoë voor haar, maar dat heeft geen haast. Daar moeten we tegenaan lopen. Blij als een klein kind hier ;)

Van harte gefeliciteerd Terence! Uitstekende keuze waar je geen spijt van gaat krijgen! Ik kan de foto's niet zien, maar zwart is een uitstekende kleur, passend bij een R-design. Ik heb een T8 Inscription omdat ik persé cognackleurig leder wilde, wat niet kon op de R.

De enige spijt die ik heb is dat de H&K audio heb aangevinkt en niet de B&W, zit die er bij jou wel op?

Veel plezier met de voorpret!

Hier om de hoek stond ook een tijd lang een jonge V60 in zwart, zwart, zwart. Qua looks helemaal niet verkeerd moet ik zeggen. :cool:

V60 heb ik ook al eens bekeken. Valt me echter nog niet mee, hoe duur ze blijven. Maar prachtauto, doe je goed! Ben benieuwd naar de plaatjes, laat maar komen, die Volvo!

Hehe, gisterenmiddag kwam m'n tweede zwarte monster in Nederland aan. Direct maar even een rondje gereden, wat een beest. Alles maar eens rustig uitzoeken en ontdekken. Het zal wel net na Hemelvaart worden dat we een kenteken kunnen aanvragen. Hij moet ook nog even langs de dealer voor het verNederlandsen en code voor de app/standkachel. Dat AWD is wel echt bijzonder, wat een grip met zoveel PK en wat is ie snel. Maar het ging natuurlijk om het stekkeren. Accu was aardig leeg, dus dat gaan we straks zelf maar ontdekken ;)

Maar eindelijk foto's:
MHFGxEz.jpg

99aYpvj.jpg

x2XUQeo.jpg

Dat ziet eruit als een heerlijke stoel! Veel prettige kilometers gewenst. Ik ben enthousiast over de moderne Volvo-interieurs, paar duizend kilometer per XC90 gemaakt en van het merendeel genoten. Wel moest ik bij de hybride even wennen aan de remmerij, die vond ik bij de diesel merkbaar natuurlijker te doseren dus prettiger.

afentoe zei:
Dat ziet eruit als een heerlijke stoel! Veel prettige kilometers gewenst. Ik ben enthousiast over de moderne Volvo-interieurs, paar duizend kilometer per XC90 gemaakt en van het merendeel genoten. Wel moest ik bij de hybride even wennen aan de remmerij, die vond ik bij de diesel merkbaar natuurlijker te doseren dus prettiger.

Klopt, remmerij voelt doods aan, komt door het regenereren van stroom.

Gefeliciteerd met de nieuwe V60! Ik blijf het een mooi model vinden. Al sluit ik me wel aan bij Barri; in rood vind ik ze nóg mooier.

Jay DoubleYou zei:
Zelf zou ik de chroomaccenten ook nog zwart maken
Chroomaccenten? Raamlijsten, roofrails en inzetstukken die op een non-R-design chroomlook zijn, zijn op deze al zwart.

406c zei:
Gefeliciteerd met de nieuwe V60! Ik blijf het een mooi model vinden. Al sluit ik me wel aan bij Barri; in rood vind ik ze nóg mooier.

Jay DoubleYou zei:
Zelf zou ik de chroomaccenten ook nog zwart maken
Chroomaccenten? Raamlijsten, roofrails en inzetstukken die op een non-R-design chroomlook zijn, zijn op deze al zwart.

Voor nog niet. ;)

Dank voor jullie leuke reacties. Ik kan het zelf nog niet helemaal geloven, maar het is echt de mijne. Hopelijk is de belastingdienst volgende week aanwezig om mij de bpm te vertellen en dan kunnen we hopelijk snel rijden. Ik ben benieuwd hoe het stekkeren gaat, hoeveel ik er echt in de praktijk mee kan rijden. Daarmee zal ook de rijstijl meespelen ;)

afentoe zei:

Ik moet eens even rustig een uurtje in de auto zitten om alle menu's te doorlopen en alles te ontdekken. Remmerij nog niet echt uitgeprobeerd, heb even geschakeld tussen D en B en ik denk dat B wel beter werkt voor mij, maar dat gaan we zien.

Idefiqs zei:
Klopt, remmerij voelt doods aan, komt door het regenereren van stroom.

Precies, dat dat zal vast anders zijn dan nu.

Jay DoubleYou zei:
Monsieur Le Loure zei:
Jay DoubleYou zei:
Zelf zou ik de chroomaccenten ook nog zwart maken, maar knappe auto verder. (y)

Is dat ontchromen niet een beetje 2021 ?

Nee.

Haha nou dan zou het alleen de grill zijn? Dan mag iemand een photoshopje maken hoe dat eruit ziet. Maaar eeeuhm:
406c zei:
Hier sluit ik me wel bij aan, maar je weet het nooit ;)

Barri zei:
In die kleur doet het me helemaal niets, maar het lijkt me een fijn ding!

406c zei:

Dit is eigenlijk wel de reactie waarvan ik dacht: nou daar ben ik het niet mee eens. Maar toen ben ik eens afgelopen week op m'n vriendjes wezen letten. En dan heb je toch erg mooie kleuren met pine grey of birch light. Dat maakt de auto wel een stuk chiquer. Maar he, dat past dan weer niet bij het r-design ;)
Maar rood: nee dank je ;)

Nog even wachten en we mogen rijden! En dan is het misschien wel de vraag of er twee Volvo's V60 op de oprit staan, want m'n vrouw moet ruim een jaar wat verder rijden. Dus misschien de polo eruit en haar laten dieselen. De afschrijving is toch al gedaan. En dan daarna een Zoe. Of toch nu al....keuzes....

Terence zei:
Ik moet eens even rustig een uurtje in de auto zitten om alle menu's te doorlopen en alles te ontdekken. Remmerij nog niet echt uitgeprobeerd, heb even geschakeld tussen D en B en ik denk dat B wel beter werkt voor mij, maar dat gaan we zien.

In B regenereert hij meer stroom, bijvoorbeeld bij gas loslaten voor een rotonde/stoplicht etc. Ik rij om die reden altijd in B. Bovendien kun je dan ook zelf schakelen als je dit wilt, wat ik echter nooit doe.

Zo het was even wachten, maar eeeeeeindelijk is ie er! Donderdag aan de laadpaal in Amsterdam, allemaal erg soepel en snel opgeladen. Thuis kan ie ook aan de lader via de tuin, via 230v is ie in 4 uurtjes opgeladen. Dat vind ik erg snel en ik denk dat ik geen eens een laadpaal ga aanschaffen. Alleen maar even netjes de kabel wegwerken.

Paar snelle foto's, uiteraard met complimenten aan onze Bob TDI die al een tijdje veel te druk is om hier te reageren toch? ;)

IMG-5253.jpg

IMG-5255.jpg

IMG-5256.jpg

Overigens voor die paar kilometer dat ik er nu op heb zitten werkt de B stand prima. Alleen even een zacht voetje krijgen, want zomaar loslaten is voor de passagiers soms niet fijn. En het voetje even netjes instrueren dat er zoveel mogelijk elektrisch moet worden gereden tot aan het randje. Want euhm die 2 liter turbo verbruikt graag wat heb ik gemerkt. Alle laadpassen zijn in de auto en we gaan het de komende tijd meemaken. Veel zin in dit stekkeravontuur :)

Erg mooie wagen.
Wel een tip om je elektrische binneninstallatie te sparen (en een brandje te voorkomen):
Huishoudelijke stopcontacten zijn niet ontworpen om urenlang hun maximum vermogen te leveren: dan kunnen ze onvoldoende hun warmte kwijt met risico op smelten, kortsluiting en brand:
Je kan zo’n contactpunt beter vervangen door eentje dat hier specifiek voor ontworpen is; de bekabeling en afrekening moeten daar niet voor aangepast worden en het zorgt wel voor gemoedsrust, vermijdt discussies met je verzekeraar.

Gefeliciteerd met de Volvo(y)

Moeders heeft een Zoë die ook oplaadt via 230V, buitenstopcontact gemaakt die direct naar de meterkast loopt dat gaat al jaren goed en die doet 18 uur over om vol te raken.

Dank allen! Ik maak me over de stroom niet zoveel zorgen, heb een uitgebreide meterkast met 3-fase en alles is voorbereid op elektrische auto’s en warmtepompen enzo 😃

MB84 zei:
Mooie bak!
Je weet dat er volgens de RDW nog 2 terugroepacties openstaan?

Zeker, zijn al in Duitsland uitgevoerd, maar RDW herkent ze niet. Zal wel iets van de lange adem worden om dat weg te poetsen (y)

Heb ik zelf ook een keer gehad. Gewoon in NL nieuw geleverde auto, terugroepactie. Heeft toen 1 a 2 maanden geduurd voordat het bij RDW verwerkt had dat de dealer de werkzaamheden had uitgevoerd. Dealer had alles gelijk doorgegeven aan RDW.
Desalniettemin: geniet van je auto en succes met de RDW strijd

Proficiat!!!
En standkachel ga je veel plezier aan beleven. Altijd instappen in een warme auto en die paar vriesdagen op een jaar nooit ruiten krabben.

Voor zo'n PHEV heb je in principe ook geen paal nodig

Wat ik heb gedaan is de thuislader in een kast gezet (in de kast een stopcontact gemaakt) met aan de buitenkant wel een schakelaar zodat ik de stroom er af kan halen en welke ook op slot kan worden gezet. Op deze manier hoef je niet telkens de thuislader in het stopcontact te steken en op te bergen en zo. Is hij beter beschermd tegen weer en wind. En heb je van je 230V lader een 3.7 Kw laadpaal gemaakt. Kosten waren een paar tientjes en een middagje knutselen

51139681731_94f82ae803_c.jpg

Veel plezier met de volvo!

brg zei:
Proficiat!!!
En standkachel ga je veel plezier aan beleven. Altijd instappen in een warme auto en die paar vriesdagen op een jaar nooit ruiten krabben.

Precies en ik heb de extra optie dat de standkachel ook werkt zonder aan de laadpaal te staan, ideaal!

AsconaGT zei:
Voor zo'n PHEV heb je in principe ook geen paal nodig

Wat ik heb gedaan is de thuislader in een kast gezet (in de kast een stopcontact gemaakt) met aan de buitenkant wel een schakelaar zodat ik de stroom er af kan halen en welke ook op slot kan worden gezet. Op deze manier hoef je niet telkens de thuislader in het stopcontact te steken en op te bergen en zo. Is hij beter beschermd tegen weer en wind. En heb je van je 230V lader een 3.7 Kw laadpaal gemaakt. Kosten waren een paar tientjes en een middagje knutselen[/img]

Prima oplossing zeg. Ik moet zeggen dat het elke keer wel weer even een gedoetje is om thuis de kofferbak open te doen, ding eruit, aansluiten aan beide kanten en dan weer ook afkoppelen. Dat is nu nog leuk, maar straks met schijtweer... ;)

Ik moet zeggen dat het elektrische rijden prima afgaat. Soms zet ik de pook net iets teveel naar beneden waardoor de motor aanspringt. En soms net een fractie te diep het gaspedaal en dat springt ie aan. Ik moest even zoeken waarom de motor dan 2 minuten aanblijft zonder vraag, maar die is koud, dus een beveiliging. Voor de rest kom ik er gemakkelijk mee naar werk, daar aan een openbare laadpaal en dan terug. Ik werk op twee locaties en bij beide grijp je niet mis. In Haarlem de eerste defecte laadpaal te pakken gehad, maar ook daar genoeg in de buurt. Het laden zelf gaat nog best snel aan de laadpaal, in 3 uur is ie weer helemaal vol en als je m nog niet helemaal had leeggereden zit je in 2 uurtjes weer op een volle accu. Ik rij op de snelweg nog wel een beetje door, tot 125 km/h kan dat elektrisch. Ik red ongeveer 37 kilometer op een acculading. Wel iets minder dan gehoopt, maar zeker niet gek met airco aan en op tempo rijden.

De B stand is echt geniaal, amper remmen is echt fijn. Voor de rest een zeer fijne auto. Had vorige week nog een reanimatieoproep en dan zet je de auto in power en is het echt gas geven. Wel is de auto echt merkbaar zwaarder, waardoor echt bochtenwerk misschien iets is voor een andere auto. Stoelen zitten top, bediening werkt allemaal mooi en panoramadak vindt mijn dochtertje prachtig. Waaaaaauw ;)

Op en top genieten en stekkeren :D

Prima oplossing zeg. Ik moet zeggen dat het elke keer wel weer even een gedoetje is om thuis de kofferbak open te doen, ding eruit, aansluiten aan beide kanten en dan weer ook afkoppelen. Dat is nu nog leuk, maar straks met schijtweer...

klopt, en daarom heb ik de bovenstaande oplossing. kan ik hem binnen een paar seconden aan de stekker zetten zonder gedoe van opruimen en zo.
Ik moest even zoeken waarom de motor dan 2 minuten aanblijft zonder vraag, maar die is koud, dus een beveiliging.

Bij de Benz net zo. Loopt dan ongeveer 1 minuut door. Wel gaf de dealer bij mij als advies dat die 1 minuut eigenlijk ook te weinig is op de langere termijn. als je woon/werk verkeer zo is waarbij dit dag in dag uit de motor alleen maar telkens even aan springt zonder dat hij fatsoenlijk op temperatuur komt op lange termijn problemen kan geven. Regelmatig een de motor goed op temperatuur laten komen was het advies mocht je dermate veel EV rijden en amper op de benzine motor.

Ik zet soms bij ritjes die bijvoorbeeld 40 km zijn (en ik dus niet volledig EV kan halen) gelijk vanaf het begin de benzinemotor aan zodat (in mijn geval door hem in Sport te zetten) en hij niet met koude motor moet bij springen tijdens het rijden voor het laatste stukje maar dat de motor dan lekker goed op temperatuur kan komen.

Ik moet zeggen, de rechtervoet is een stuk minder zwaar geworden de afgelopen weken...m'n vrouw is er blij mee. Alhoewel: als de accu leeg is, is het wel een feestje zeg. Wat plakt dat ding aan de weg, maar het is ook wel een stuk zwaarder. Ik ben er inmiddels wel een beetje aan gewend dat ie wat zwaarder is.

Inmiddels is de app gekoppeld en heb ik gisteren voor het eerst moeten tanken. 2200 kilometer, 50 liter. Alles elektrisch gereden, behalve grote afstanden naar familie of een keer voor werk. Twee keer reanimatieoproep gehad, dan is ie wel verdomd snel zeg. Het stekkeren gaat soepel, vaak aan de laadpaal, soms ergens op 230V, thuis nog lekker op 230V. Ooit komt er wel een laadpaal oid. Even wat goede verlengsnoeren voor buiten besteld, altijd handig ;)

Het rijdt heerlijk, het zit heerlijk, open dak heb ik toch vaak open. Apple Carplay werkt aardig, alleen als ik de telefoon heb aangesloten en flitsmeister niet op m'n telefoon open heb, krijg ik geen meldingen op Carplay met geluid. Wel zichtbaar op het scherm in de auto, maar geen geluid. Erg irritant...

Binnenkort op vakantie, lekker zoeven naar de zon en dan ook daar eens proberen te stekkeren...

Klinkt goed!
Vwb Flitsmeister: ik heb daarbij ingesteld dat ie de melding altijd vanuit de telefoon laat komen. Als ik de telefoon met bluetooth heb gekoppeld, wil ie ze ook via dat kanaal doorsturen namelijk maar die hoor ik niet als ik gewoon de radio aan heb.

Zo en we zijn weer terug van vakantie. We mochten heerlijk drie weken naar Zuid-Frankrijk en dat hebben we lekker met de Volvo gedaan, hoe kan het ook anders.
Vooraf de accu geladen en die vastgezet. Als we dan in de file zouden komen of even wilde slapen, we zijn 's nachts gereden, dan hoefde de motor niet aan, maar lekker elektrisch.

Heenreis heeft onze dochter van 1,5 jaar heerlijk geslapen, wij hebben ook nog 2 uur geslapen en prima aangekomen. Terugreis was wat onrustiger en omdat je dan ook die dag zelf nog van alles moet doen, was het een stuk zwaarder. Volgend jaar rijden we in ieder geval niet meer terug 's nachts. We hebben met 40 graden staan inpakken etc...

Voor vertrek snel nog even een dakkoffer gescoord, de oude van m'n vader paste niet op de dikke dakdragers van Volvo.........

Op de camping mocht de Volvo aan de stekker, jeej! Wel echt ideaal hoor, want zo heb ik dus 3 weken elektrisch kunnen rijden, behalve als we echt de hort op gingen.

Ik heb 1x voor de lol geprobeerd om te laden bij de supermarkt. 25 minuten verder ging ie laden op een 230V stekker (geen type 2) en heeft ie maar liefst 0,01 kWh opgeladen. Kansloos verhaal zeg.

Wat wel echt goddelijk was: vooral koelen van de auto. Echt ideaal. Ook lekker: het bleef aan terwijl je de auto had ontgrendeld en open had. Dus niet eerst de motor starten oid, maar hij bleef gewoon lekker doorkoelen. Top. App werkt goed, behalve wat de status is van het laden. Dat blijft altijd op de beginstand staan en wijzigt pas als ie vol is in vol. Het zij zo....

De Tour de France was net weg, maar ik heb nog een stukje rondom Rocamadour getoerd.

Ohja en we waren aan het kijken naar een vervanger voor de Polo en met Bob hebben we een mooie Zoe Z.E. 40 op de kop weten te tikken in Duitsland. M'n vrouw weet van niets, die leest hier toch niet meer, dus eens kijken of we m binnenkort op haar parkeerplek kunnen neerzetten. Ben benieuwd!

Leuk! En dan dus geen huuraccu? Dat is bij de meeste zoe's een nadeel, dat ze een huurbatterij hebben.

Leuk! Vriendin van m'n vrouw heb ik ook zo'n Zoë aangeraden. Net voordat de prijzen door het dak gingen kocht ze ook een leuke 40. Die is de meerprijs tov de 22 wel waard.

uwbuurman zei:
Leuk! En dan dus geen huuraccu? Dat is bij de meeste zoe's een nadeel, dat ze een huurbatterij hebben.

Ah ja dat was een belangrijke voorwaarde: koopaccu :D

Barri zei:
Leuk! Vriendin van m'n vrouw heb ik ook zo'n Zoë aangeraden. Net voordat de prijzen door het dak gingen kocht ze ook een leuke 40. Die is de meerprijs tov de 22 wel waard.

Hier net wat te laat helaas, maar met amper 21 of 27.000 km op te teller, kan deze nog wel even mee :)

Plus dat je met een huuraccu betaalt voor niets. Een vriend van me heeft een 22 waarvan de accu kuren vertoont. Echter weigert Renault de accu te vervangen. Ze stellen glashard dat de accu niet mankeert… en daar betaal je dan dik 100 euro per maand voor. Dat heb je met een koopaccu snel terugverdiend.

Krijg eerst maar eens een accu voor die eerste generatie.

Die 40 kWh past ook en is als enige leverbaar.

Oh tof! Ik moet Bob ook maar even bellen geloof ik, want een Zoe staat hier ook op de mogelijke lijst om de Clio te vervangen. We houden best wat stroom over op jaarbasis (ondanks de warmtepomp, die als water-water best zuinig is), en daarnaast exit leaseauto. Met zo'n Zoe kan madam prima naar haar nieuwe werk, en ik 1x in de week naar Zeist. Stuk goedkoper dan met de huidige benzineprijzen.

In het wit als 40 Kwh, precies wat ik ook zou zoeken :)

Terence zei:
Het rijdt heerlijk, het zit heerlijk, open dak heb ik toch vaak open. Apple Carplay werkt aardig, alleen als ik de telefoon heb aangesloten en flitsmeister niet op m'n telefoon open heb, krijg ik geen meldingen op Carplay met geluid. Wel zichtbaar op het scherm in de auto, maar geen geluid. Erg irritant...

Ik heb een Opdracht gemaakt met Automatisering, dat als de telefoon verbinding maakt met Carplay, dat dan Flitsmeister wordt gestart.
Zo heb je altijd Flitsmeister actief in de auto.

Nico GTR zei:
Krijg eerst maar eens een accu voor die eerste generatie.

Die 40 kWh past ook en is als enige leverbaar.
dat had hij ook voorgesteld, met bijbetaling. Maar Renault blijft 'nee' zeggen. Dus hij beroept zich op andere maatregelen.

maar dit terzijde. Ik hoop dat deze Zoe geen problemen kent!

Terug
Bovenaan