ginkelvanmichiel’s wagenpark: ROOD

Ik kan altijd genieten van topics als deze. De liefde en aandacht die jij jouw auto's geeft is ongelooflijk.

Die Postbankfoto is echt gaaf.

Heerlijk om de historie van je eigen auto op zo'n manier boven water te krijgen, dat wil toch iedere autoliefhebber ooit mee maken?

dikke (y):D

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m888808730-fiat-panda-1-0-1000-fire-e2-1994-wit.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Salvatore-Schillaci-of-It-007.jpg

Dat onderste plaatje is wel heel actueel ja...
Heb net zaterdag een exemplaar opgehaald in Antwerpen! Zul je altijd zien.

Voordeel, die ik heb gekocht is een super de luxe uitvoering...

En je kwam niet even langs?!

Maar gefeliciteerd hoor! Ben zeer benieuwd naar de foto's, en info. (y)

ginkelvanmichiel zei:
Heb net zaterdag een exemplaar opgehaald in Antwerpen! Zul je altijd zien.

Hee, toch een witte Panda gevonden? Net als je denkt deze worden schaars..... (y)

Ik moest naar aanleiding van de voetbalfoto gelijk denken aan: Das Interland, met Völler en Rijkaard in nieuwe App Volkswagen mede door de inzet van Jack van Gelder.

https://www.voetbalblog.nl/nieuws/voller-en-rijkaard-in-nieuwe-app-volkswagen

Haha, ja, sorry rob, ik had een huurwagen die op tijd terug moest zijn om de kosten te drukken.
@rzasa, nee, dat heeft 'ie niet, maar gezien het feit dat ik alle onderdelen heb liggen is dat geen probleem.
En wanneer is een Panda luxe, um, als hij getint glas, uitzetbare achterruitjes en een automaat heeft :)

Daar is deze in voorzien.

Het schiet met het huidige weer natuurlijk niet echt op. Gisteren op GAOS het e.a. aan onderdelen gescoord en vandaag wat dingetjes onder handen genomen.
De zonnebril kan in de aanslag.

pubblicità seconda parte: Verde erba non è brutto.

[sub]reclame deel twee: Grasgroen is niet lelijk.[/sub]:D

Alhier met het huidige weer ook in huis aan het werk. "Af en toe moet je met het welbekende sleuteltje de schroefjes even aandraaien".
Dat moest dus bij alle stoelen. (n)

De motorruimte is gereinigd. Ik zal het nog een keer moeten doen, maar dat komt wel als de temperatuur wat hoger is.
De slangen van het luchtfilter naar de carburateur en naar het kleppendeksel zijn vernieuwd, want die waren geheel uit elkaar gevallen door alle dampen.

Een blik op het interieur:
Azurro!

Perfecte staat van het plaatwerk:

en met bumpertje erop.

Zoals je ziet, de goede voorstoelen zitten er nog niet in. Gezien het feit de Italia '90 stoelen nogal last hebben van vergane spanbanden in de rugleuning ga ik ze opnieuw voorzien van rubbers, matjes e.d. zodat ze weer een tijdje mee kunnen.

Het naakte witte plaatwerk ziet er inderdaad keurig en strak uit. Wel lijkt het alsof het linker achterlicht feller brandt dat het rechter?
Toch zie ik een roestig stukje plaat naast de uitlaat?

Leuk! Heb ook wel een zwak voor deze Panda's. Kan me trouwens nog goed mijn Bburago Italia90 Uno herinneren die ik als kind vroeger kreeg.
BBUR4119IT-1-ME.jpg

Vandaag maar weer eens wat gedaan, en ook de auto gewassen. Wat een vuil zat erop! Als het warmer wordt eens goed polijsten en in het vet zetten...

Maak eens betere foto's! Ik ben echt ongelofelijk benieuwd naar de rest! :LOL:

Gisterenmiddag was ik na 3 uur vrij, en heb ik een beginnetje gemaakt aan de stoelen. Verder vandaag ook een originele zijstootstrip ontvangen en ... een complete originele stripingset!!! :D

het vuile en verschoten dashboard en de deurpanelen worden uiteraard nog vervangen, en tevens in de mooie blauwe kleur herplaatst, evenals diepzwart plastic zoals de middenconsole/tunnel al heeft.

Vandaag weer verder gegaan.
Stoelen en bank zijn nu weer een beetje opgevuld, ziet er fatsoenlijk en strak uit.
Verder aan de bestuurderskant met de deur bezig geweest. Slot vervangen (was kapot) raamslinger vernieuwd, deurbak geplaatst en de armsteun gerepareerd. Kreng was gebroken. Wat een prutkwaliteit, die van een oerpanda of Marbella zijn sterker! Helaas ook korter, dus dan zit je met een gat in je deurpaneel.
Verder ook de achterklep onderhanden genomen en gepolijst. Nu nog een Fiat logo voor op de klep zien te vinden. De oude was gebarsten en enorm lelijk. Die wil ik er niet meer terug op hebben :mrgreen:

voorstoelen strak, wel jammer dat ze door de uv-straling wat flets geworden zijn.

achterbank strak:

mooie zwarte kunststofdelen: (bah, wat was dat smerig :confused:)

polijst polijst:

Vanmiddag vanwege het mooie weer om 4 uur nog even begonnen aan een stukje interieur.
Hangmat en dashboard gewisseld, nieuw contactslot geplaatst. Straks heeft alles dan één sleutel.

Ziet er allemaal erg blauw uit. :D

Wauw! Wat gaaf zeg! Super leuk, wat een gaaf project heb je gemaakt zeg!! En het is ook super bellisima! :eek:

Wat een vreemde versnellingspook zeg, hoort dat zo of is dat speciaal bij deze uitvoering?

Ik was vandaag voor iets anders in Soest, en kon het niet laten even langs de locatie te rijden waar ooit Garage Van Doorn gevestigd was. Jammer dat hij niet meer bestaat, maar wel leuk de auto weer even te parkeren op de plek waar hij (bijna) 28 jaar geleden werd afgeleverd.

Vandaag weer aan de Panda gewerkt.
Interieur is nu zo goed als klaar, schoon en weer toonbaar :)
Aan de buitenkant moet nog het e.a. gebeuren. Zo hadden de deuren wat oppervlakkige roest, daarvan heb ik er vandaag één onder handen genomen.
Stootstrip eraf gehaald (die worden net als de bumpers uiteraard wit) en vervolgens met een roterende schuurmachine alle roest tot op het kale metaal verwijderd. Vervolgens de hele boel in de zinkprimer gezet. Dat zou toch het e.a. moeten stoppen.

Verder voor de grap op de foto even een 1990-er kentekenplaat geplaatst. Tsja, zo had hij er origineel kunnen uit zien ;)

zeker een zwak punt... Helaas blijven het ook twee sleutels, want van de nieuwe set trok ik een cilinder kapot... Helemaal verteerd.
Nu dus twee sleutels. So be it...

Heel je topic doorgelezen en wat een historie Michel! Heerlijk topic dit.

ff muggenziften trouwens: E-CVT schrijf je als ECVT, zonder streepje. Ookal is hij gebaseerd op Subaru's ECVT noemt Fiat hem een Selecta.

ginkelvanmichiel zei:
In de Uno heette het eerst een Unomatic...
wat die namen betreft... Is het dezelfde bak als bij Subaru?
Op gebaseerd ja, beide hebben een metalen duwband en een poederkoppeling. (vandaar de E in ECVT.)

Terug
Bovenaan