Officieel: Seat Mii

Heel even de foto's naar de nieuwe pagina brengen.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG

16.JPG

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG
 
Carfanatic zei:
die zal wel tegen de 10k hebben gezeten?

Even tellen:
Style Sport 60pk 10.045
meerprijs 75pk 680,-
Airco (actie) 0,-
Radiopakket 430,-
Navi 295,-
Kleur rood 150,-

totaal 11.600,-
 
Leuke auto, alleen die minimale lapjes stof in de kofferbak is wel erg goedkoop...
 
Ik begrijp niet dat zo'n autootje, waar overduidelijk op heel veel bezuinigd is, nog zo duur kan worden. Een 107 is veel goedkoper en in mijn ogen nog leuker om te zien ook.

Enne... Ik heb vaak in een Fox gereden, en sportief is wel de laatste kwalificatie die ik de Fox zou geven...
 
Lancia Lover zei:
Een 107 is veel goedkoper

Dat is niet voor niets. Maar als jij een 107 kwalitatief net zo goed vindt, heb je geluk. Dan kun je geld besparen door een 107 te kopen. Dan wordt de Mii gekocht door mensen die er wél de meerwaarde van inzien.
 
up! zei:
Lancia Lover zei:
Een 107 is veel goedkoper

Maar als jij een 107 kwalitatief net zo goed vindt

Ik denk dat de 107 kwalitatief misschien nog wel beter is dan de Mii, aangezien Toyota een behoorlijke vinger in de pap had bij de ontwikkeling ervan, maar goed, de Mii is nog maar net op de markt, dus dat moet nog bewezen worden.
 
Ik denk dat de Mii wat volwassener zal rijden dan de 107, maar het prijsverschil is in deze klasse niet te verwaarlozen.
Daarom worden er nog steeds 107's verkocht, gezien het ruime aantal nieuwe exemplaren dat ik in het wild zie rijden.
 
Jullie moeten niet vergeten dat de drieling in 2005 geïntroduceerd werd dus het kan niet anders dat het VAG concern 6 of 7 jaar later met de introductie van hun trio een vooruitgang boekt van zeg maar 6 jaar, daar ontkom je niet aan. Geen enkel product ontkomt uiteindelijk qua ontwikkeling aan de tand des tijds. Ik heb ook veel bewondering voor de huidige Picanto, ik vind hem bovendien veel sympatieker dan het VAG-trio maar dat is natuurlijk subjectief, ik weet het.
 
---GT--- zei:
Daarom worden er nog steeds 107's verkocht, gezien het ruime aantal nieuwe exemplaren dat ik in het wild zie rijden.

Klopt, nog zo'n 1500 in mei 2012 tegen ruim 950 Up!'s in dezelfde periode!
 
---GT--- zei:
Ik denk dat de Mii wat volwassener zal rijden dan de 107, maar het prijsverschil is in deze klasse niet te verwaarlozen.
Daarom worden er nog steeds 107's verkocht, gezien het ruime aantal nieuwe exemplaren dat ik in het wild zie rijden.

Het prijsverschil? ;)

Een 107 Active kost 9.590, een Mii Style kost 9.245. Oke, dan moet er nog een radio op de Mii om de uitrusting gelijk te trekken. Airco is gratis op de Mii (tijdelijk) en op de Peug betaal je daar nu (tijdelijk) 440 voor.
107: 10.030, Mii 9.675
De Mii biedt dan voor dat geld wel nog extra ESC (107: 500 euro), City Safety Assist. En 4 jaar garantie.

Peugeot gooit er (tijdelijk) extra geld tegenaan, omdat ze ook wel snappen dat ze met gelijke prijzen t.o.v. het VAG-trio het wel kunnen vergeten qua product. Dus dan maar korting: 1.400 euro. Overigens geldt dat alleen voor de 3-deurs voor zover ik kan zien.

Per saldo vind ik de prijsverschillen nog wel meevallen.
 
Mark S. zei:
---GT--- zei:
Ik denk dat de Mii wat volwassener zal rijden dan de 107, maar het prijsverschil is in deze klasse niet te verwaarlozen.
Daarom worden er nog steeds 107's verkocht, gezien het ruime aantal nieuwe exemplaren dat ik in het wild zie rijden.

Het prijsverschil? ;)

Een 107 Active kost 9.590, een Mii Style kost 9.245. Oke, dan moet er nog een radio op de Mii om de uitrusting gelijk te trekken. Airco is gratis op de Mii (tijdelijk) en op de Peug betaal je daar nu (tijdelijk) 440 voor.
107: 10.030, Mii 9.675
De Mii biedt dan voor dat geld wel nog extra ESC (107: 500 euro), City Safety Assist. En 4 jaar garantie.

Peugeot gooit er (tijdelijk) extra geld tegenaan, omdat ze ook wel snappen dat ze met gelijke prijzen t.o.v. het VAG-trio het wel kunnen vergeten qua product. Dus dan maar korting: 1.400 euro. Overigens geldt dat alleen voor de 3-deurs voor zover ik kan zien.

Per saldo vind ik de prijsverschillen nog wel meevallen.

Volgens de website kost de driedeurs 107 Access incl. Airco thans € 7.198, =. Dit is een vanafprijs en hij is dus ook leverbaar als vijfdeurs.
 
Als de koper voor slechts 250 euro prijsverschil liever een model met zwarte bumpers, geen elektrische ramen en geen airco verkiest boven een model dat wel alles biedt, dan is dat een teken in de A-segment markt...
De Peugeot wordt aangeboden voor circa 6800 euro (in twee helften te betalen in twee jaar tijd). De Mii voor ca. 7700 euro en de Up voor 8500 euro.
Is de Up een goedkope auto? Is de 107 dan veel goedkoper? Is de Mii dan een mooie gemiddelde, maar nog steeds niet zo goedkoop als een 107?
 
In de basis is een 107 wel goedkoper denk ik. Die vanafprijzen die genoemd worden zijn voor het basismodel, zonder CV of elektrische ramen. Gewoon erg basic (net als andere merken met lage vanafprijzen voor auto's die dan echter nooit gekocht worden). Zal ongetwijfeld een markt voor zijn aan de onderkant van het A-segment. De gemiddelde A-segmenter (Picanto, Twingo, Up) verlaat de showroom echter tussen de 8.500 en 11.500 euro, en ook daarin is de 107 vertegenwoordigt voor de 'normalere' versies. Dan verkies ik toch echt bij vrijwel gelijke prijzen een Picanto of Up/Mii/Citigo boven een 107.

De Peug is voor 7.200 incl airco wel een strakke aanbieding, toegegeven, maar wil je meer luxe of comfort ga je ook al snel meer betalen (net als bij de concurrentie). Op dat actiemodel ESP, airbags en een radio toevoegen en de auto kost ruim 8.300. Een vergelijkbare Mii Reference kost 8.940 (incl radio, airco en stuurbekrachtiging).
 
Mark S. zei:
De Peug is voor 7.200 incl airco wel een strakke aanbieding, toegegeven, maar wil je meer luxe of comfort ga je ook al snel meer betalen (net als bij de concurrentie).

Ik zou haast zeggen logisch, want zoals ik boven al vermeldde, de 107/C1/Aygo dateren wel uit 2005 en dat kan alleen nog maar goedgemaakt worden door hun opvolgers!
 
speedtouch zei:
Mark S. zei:
De Peug is voor 7.200 incl airco wel een strakke aanbieding, toegegeven, maar wil je meer luxe of comfort ga je ook al snel meer betalen (net als bij de concurrentie).

Ik zou haast zeggen logisch, want zoals ik boven al vermeldde, de 107/C1/Aygo dateren wel uit 2005 en dat kan alleen nog maar goedgemaakt worden door hun opvolgers!

Eens!
 
speedtouch zei:
Ik zou haast zeggen logisch, want zoals ik boven al vermeldde, de 107/C1/Aygo dateren wel uit 2005 en dat kan alleen nog maar goedgemaakt worden door hun opvolgers!

De Aygo drieling en de Alto/Pixo kunnen alleen nog concurreren op prijs en op lage kilometerkosten. Voor de rest bieden de Picanto en het VAG Trio meer auto, maar het kost ook meer. Dus; wil je een goedkoop koekblikje, of een iets hoogwaardiger vervoermiddel waar je ook meer voor betaalt?
 
Kleine autootjes zou ik kopen als ik alleen korte stukjes binnen de stad zou rijden. Dus voor mij neemt de meerwaarde van alle electronische veiligheidszaken af. Ook comfort/zitpositie wordt in mijn ogen minder belangrijk.
Wat wel belangrijk wordt is de aanschafprijs, dat die zo laag mogelijk is.

Ga je lange stukken rijden, dan zal comfort en ESP en what ever, veel belangrijker worden en zal de aanschafprijs minder meewegen.

Verder heb ik sterk het vermoeden dat de kleinere auto's vooral door vrouwen gekocht worden. En (no offence vrouwen) voor hen is kleur en vormgeving vaak doorslaggevend...
 
Joep83 zei:
Kleine autootjes zou ik kopen als ik alleen korte stukjes binnen de stad zou rijden. Dus voor mij neemt de meerwaarde van alle electronische veiligheidszaken af. Ook comfort/zitpositie wordt in mijn ogen minder belangrijk.
Wat wel belangrijk wordt is de aanschafprijs, dat die zo laag mogelijk is.

Ga je lange stukken rijden, dan zal comfort en ESP en what ever, veel belangrijker worden en zal de aanschafprijs minder meewegen.

Verder heb ik sterk het vermoeden dat de kleinere auto's vooral door vrouwen gekocht worden. En (no offence vrouwen) voor hen is kleur en vormgeving vaak doorslaggevend...

Dat je zelf niet een kleine auto zou kopen betekent niet dat dat een representatieve gedachte is voor de hele automarkt. De tijd dat een klein autootje typisch een boodschappen- danwel vrouwenauto was ligt inmiddels achter ons. Steeds vaker worden deze auto's gekocht als vervanging van B en C segementers op het moment dat ruimte geen punt (meer) is. Dus 1 of 2 persoonshuishoudens en gezinnen waarvan de kinderen hun eigen weg gaan. En daar zit de groei in het A-segment. Overigens, ook bedrijfsmatig ga je steeds meer Aygo's, Twingo's etc. zien.

Door het toenemen van de binnenruimte (met name voorin), de meer volwassen vormgeving (of je die nou mooi vindt of niet), het aantal veiligheidsvoorzieningen etc. worden deze auto's ook steeds meer een volwaardig alternatief. Het feit dat het merendeel van deze auto's de showroom niet verlaat zonder de nodige opties geeft ook al aan dat ze als meer worden gezien dan alleen maar vervoermiddel. De laag geprijsde instappers zijn niet meer dan lokkertjes maar diegenen die alleen maar goedkoop van A naar B willen zullen de uitgeklede 107/C1/Aygo zeker blijven overwegen. Wat uiterlijk betreft kunnen ze nog prima mee, het interieur daarentegen is inmiddels aardig achterhaald.

Overigens begrijp ik de opmerking over dat kleur en vormgeving voor vrouwen doorslaggevend is niet helemaal. t Klopt wel, maar in deze context impliceert het dat vrouwen per definitie de 107/C1/Aygo leuker zouden vinden dan de Up/Citigo/Mii.

speedtouch zei:
Mark S. zei:
De Peug is voor 7.200 incl airco wel een strakke aanbieding, toegegeven, maar wil je meer luxe of comfort ga je ook al snel meer betalen (net als bij de concurrentie).

Ik zou haast zeggen logisch, want zoals ik boven al vermeldde, de 107/C1/Aygo dateren wel uit 2005 en dat kan alleen nog maar goedgemaakt worden door hun opvolgers!

Als je een vergelijk maakt tussen de bijv. een 107/Twingo/Up/Picanto en de uitrusting op eenzelfde, redelijk gemiddeld niveau brengt (stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, airco, radio e.d.) dan zie je dat alle prijsverschillen verdwijnen. Als er al één goedkoper is onder de streep dan is dat vanwege het ontbreken van de nodige, niet bij te bestellen, voorzieningen. Heeft niet zo heel veel te maken met het feit dat de 107/C!/Aygo inmiddels behoorlijk gedateerd zijn. Waarbij opgemerkt dat ze er ten opzichte van veel concurrenten nog steeds best fris uitzien.
 
De 107 en consorten zijn inderdaad gedateerd van binnen, de Up en consorten m.i. nu echter ook al! En het design van het exterieur valt me IRL van de Up etc erg tegen; dan zien de 107/C1/Aygo er frisser uit.

Volgens mij kiest het merendeel van de mensen die een auto in deze klasse kopen voor een goedkoop vervoersmiddel en dan doen de 107/C1/Aygo het gewoonweg beter dan de rest. Mn de Up vind ik belachelijk duur en ik verwacht dan ook dat als VAG niks aan de prijzen van het drietal gaat doen, dat de auto een flop wordt.
 
Daewoo-Chevrolet zei:
[size=medium]Seat Mii Store geopend in Amsterdam[/size]

29 mei 2012 | Afgelopen week heeft Seat in de Kalverstraat in Amsterdam de exclusieve Seat Mii Store geopend, om inwoners en bezoekers van de hoofdstad op een wel heel opvallende wijze kennis te laten maken met de Seat Mii in zijn natuurlijke habitat.

De Seat Mii is de nieuwste bewoner van de Kalverstraat in Amsterdam, waar passanten vier weken lang laat kennismaken met de nieuwe Seat. En omdat de Mii zich prettig voelt in het drukke stadsverkeer, is de Seat Mii 'brand store' in Amsterdam bij uitstek de plek om de Mii aan het winkelende publiek voor te stellen.

In tegenstelling tot de meeste winkels in de Kalverstraat wordt er in de Mii Store niets verkocht. Bezoekers kunnen er terecht voor een eerste kennismaking met de Mii en voor alle informatie over Seat's nieuwe stadsauto. Wie een nadere kennismaking met de Mii vervolgens ziet zitten, kan direct in één van de demo-auto's stappen, die op het Rokin klaarstaan voor een proefrit

De Seat Mii Store is geheel in lijn met de nieuwe "corporate identity" van Seat ontworpen, met een wekelijks wisselend thema afgestemd op de beleving die past bij een auto als de Mii. De vier thema's die in de landelijke campagne rondom de Seat Mii steevast terugkomen zijn 'eten & drinken', 'ontspanning', 'zingen' of 'persoonlijke verzorging' en bezoekers van de Seat Mii Store zullen die thema's ook duidelijk tegenkomen. Zo zullen passanten die tijdens het thema 'eten & drinken' bijvoorbeeld in één van de twee Mii's in de winkel stappen, een lekker hapje en drankje in de auto aantreffen.

In de winkel kunnen bezoekers zich tevens in de Mii laten fotograferen, om die foto vervolgens direct te uploaden op hun Facebook-pagina. Wanneer de Seat Mii Store zijn deuren na vier weken weer sluit, zal onder alle bezoekers die hun foto hebben geüpload een weekend Barcelona worden verloot.

De winkel is zeven dagen per week geopend: op maandag en zondag van 12.00-18.00 uur, op dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag van 10.00-18.00 uur en op donderdag van 10.00-21.00 uur. De Seat Mii Store is gevestigd in het pand van 'Store for Brands' aan de Kalverstraat 101 in Amsterdam.

Bron: https://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=11585

Staat erg stom, zo'n autozaak in een winkelstraat met bijna alleen jeans stores (niet dat dat niet stom is, LOL). Aangezien de oorspronkelijke fotolinks inmiddels niet meer werken, hier een blijvende foto.

2vbt2ja.jpg
 
PSA-rules zei:
De 107 en consorten zijn inderdaad gedateerd van binnen, de Up en consorten m.i. nu echter ook al! En het design van het exterieur valt me IRL van de Up etc erg tegen; dan zien de 107/C1/Aygo er frisser uit.

Volgens mij kiest het merendeel van de mensen die een auto in deze klasse kopen voor een goedkoop vervoersmiddel en dan doen de 107/C1/Aygo het gewoonweg beter dan de rest. Mn de Up vind ik belachelijk duur en ik verwacht dan ook dat als VAG niks aan de prijzen van het drietal gaat doen, dat de auto een flop wordt.

Dat hebben we hier op AW al zo vaak gehoord dat een VW zou gaan floppen. De wens is de moeder der gedachte zullen we maar zeggen. Als we alle "kenners" hier mogen geloven dan is elk VAG product saai, te duur en kwalitatief ondermaats. Ik zou zo moe van mezelf worden als ik steeds hetzelfde zou moeten zeggen om mezelf te overtuigen van mn gelijk. Gaaaaaaaaaaaaap.
 
Mieniemie zei:
PSA-rules zei:
De 107 en consorten zijn inderdaad gedateerd van binnen, de Up en consorten m.i. nu echter ook al! En het design van het exterieur valt me IRL van de Up etc erg tegen; dan zien de 107/C1/Aygo er frisser uit.

Volgens mij kiest het merendeel van de mensen die een auto in deze klasse kopen voor een goedkoop vervoersmiddel en dan doen de 107/C1/Aygo het gewoonweg beter dan de rest. Mn de Up vind ik belachelijk duur en ik verwacht dan ook dat als VAG niks aan de prijzen van het drietal gaat doen, dat de auto een flop wordt.

Dat hebben we hier op AW al zo vaak gehoord dat een VW zou gaan floppen. De wens is de moeder der gedachte zullen we maar zeggen. Als we alle "kenners" hier mogen geloven dan is elk VAG product saai, te duur en kwalitatief ondermaats. Ik zou zo moe van mezelf worden als ik steeds hetzelfde zou moeten zeggen om mezelf te overtuigen van mn gelijk. Gaaaaaaaaaaaaap.

Geldt idem voor VAG fanboys... en Toyota-fanboys, Mazda-fanboys, BMW-fanboys... etc.

Iedereen heeft z'n voorkeur. Moeilijk om die totaal geen invloed te laten hebben op je mening.
 
Vergelijkingstest Seat Mii en Peugeot 107 op het gebied van wegligging in grenssituaties: https://www.telegraaf.nl/autovisie/uitgelicht/auto-specials/12299869/__Onboardvideo__Peugeot_107_versus_Seat_Mii__.html (video)

060611_Seatmiipeug_1017698i.jpg
 
[size=medium]Seat Mii Store geopend in Amsterdam[/size]

Staat erg stom, zo'n autozaak in een winkelstraat met bijna alleen jeans stores (niet dat dat niet stom is, LOL). Aangezien de oorspronkelijke fotolinks inmiddels niet meer werken, hier een blijvende foto.
Een paar maanden geleden stond daar nog een Up...
 
Ik zag vandaag voor het eerst een Up! vijfdeurs rijden. Maar dan is het 'charmante', dat de driedeurs nog wel heeft, wel compleet verdwenen hoor..
Van de VAG-drieling zou mijn keuze dan vallen op de vijfdeurs Mii, met de Citigo daar nipt achter.
Van de VAG-drieling zou mijn keuze vallen op de vijfdeurs Citigo, met de Mii daar nipt achter.

De Up! vind ik de leukste driedeurs (VAG-) 'Drieling'. Overigens niet zo'n crisisuitvoering zoals Autovisie getest heeft.. Maar ook de PSA/Toyota-drieling moet voor mij geen crisisuitvoering zijn.

Weet iemand wanneer de Mii en Citigo als vijfdeurs leverbaar worden?

Heb begrepen dat de vijfdeurs Skoda over 2 maanden arriveert.

Volkswagen-Up-Hatchback-Benzine-Zwart-001--34719998-Medium.jpg

Volkswagen-Up-Hatchback-Benzine-Zwart-003--34720027-Medium.jpg
 
De Citigo vijfdeurs is nu al bestelbaar, de verwachte levering is dan inderdaad in Augustus. Dit heb ik vernomen van een verkoper van Holdinga in Almere waar ik de Citigo heb bekeken. Autootje voelt goed aan is netjes afgewerkt maar om te zeggen dat mijn autohart er harder van gaat kloppen: "nou nee".
 
verlichting zei:
De Citigo vijfdeurs is nu al bestelbaar, de verwachte levering is dan inderdaad in Augustus. Dit heb ik vernomen van een verkoper van Holdinga in Almere waar ik de Citigo heb bekeken. Autootje voelt goed aan is netjes afgewerkt maar om te zeggen dat mijn autohart er harder van gaat kloppen: "nou nee".

Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen.
Doet overigens niets af aan het feit dat het ik het wel allemaal leuke auto's vind. Het VAG-trio begin ik interessanter te vinden dan het PSA/Toyota-trio. Het is toch net iets meer auto.

Overigens heeft Rijnwoud te R'dam al een Citigo 5-drs staan.
 
Davidoff zei:
Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen

Mijn autohart gaat er net zo snel van kloppen als van een Porsche 911. Het is maar net hoe je wilt denken.
 
up! zei:
A110-50 zei:
up! zei:
Davidoff zei:
Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen

Mijn autohart gaat er net zo snel van kloppen als van een Porsche 911. Het is maar net hoe je wilt denken.

Dat is nou het verschil tussen de 'autorijder' en 'autoliefhebber';)

Ik spreek uitsluitend vanuit het perspectief van de autoliefhebber ;)

Schizofreen:p?
 
A110-50 zei:
up! zei:
A110-50 zei:
up! zei:
Davidoff zei:
Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen

Mijn autohart gaat er net zo snel van kloppen als van een Porsche 911. Het is maar net hoe je wilt denken.

Dat is nou het verschil tussen de 'autorijder' en 'autoliefhebber';)

Ik spreek uitsluitend vanuit het perspectief van de autoliefhebber ;)

Schizofreen:p?

Gewoon gezond verstand, d.w.z. zaken op de juiste waarde schatten en in het juiste perspectief plaatsen. Een up! is anders dan een 911, maar voor de echte autoliefhebber maakt dat niet uit.
 
up! zei:
A110-50 zei:
up! zei:
A110-50 zei:
up! zei:
Davidoff zei:
Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen

Mijn autohart gaat er net zo snel van kloppen als van een Porsche 911. Het is maar net hoe je wilt denken.

Dat is nou het verschil tussen de 'autorijder' en 'autoliefhebber';)

Ik spreek uitsluitend vanuit het perspectief van de autoliefhebber ;)

Schizofreen:p?

Gewoon gezond verstand, d.w.z. zaken op de juiste waarde schatten en in het juiste perspectief plaatsen. Een up! is anders dan een 911, maar voor de echte autoliefhebber maakt dat niet uit.

Dat zie ik toch echt anders, een 911 koop je met je hart en een Up met je portemonnee.
 
A110-50 zei:
Dat zie ik toch echt anders, een 911 koop je met je hart en een Up met je portemonnee.

Ik heb ze beide met mijn hart gekocht. Ik vind dat je op elk niveau van de automarkt een auto met je hart kunt kopen.
 
Het is zeker op elk niveau mogelijk, alleen vertellen dat een Up, Prius, CT200h en dat soort modellen daarbij behoren gaat er bij mij niet in.
 
A110-50 zei:
Het is zeker op elk niveau mogelijk, alleen vertellen dat een Up, Prius, CT200h en dat soort modellen daarbij behoren gaat er bij mij niet in.

Ik raad je een cursus inlevingsvermogen aan ;) :D
 
Prijzen Mii 1.0 EcoFuel 68 pk:
3-deurs
Mii 1.0 EcoFuel Reference € 10.900
Mii 1.0 EcoFuel Style € 11.900
Mii 1.0 EcoFuel Style Chic € 12.700
Mii 1.0 EcoFuel Style Sport € 12.700
Meerprijs 5-deurs: €325
5-deurs
Mii 1.0 EcoFuel Chill Out €12.900
 
Ook Seat heeft een nieuwtje in het A-segment: de Mii by Mango.

[size=medium]Seat werkt samen met modemerk Mango[/size]

21 januari 2014 | Seat en modemerk Mango slaan de handen ineen om het karakter van de beide Spaanse merken wederzijds te versterken. Dit gebeurt door het ontplooien van gezamenlijke activiteiten en de introductie van de Seat Mii by Mango.

De Mii by Mangospringt in het oog door de opvallende kleurstelling, 'Glam Beige' en 'Black', 15-inch lichtmetalen velgen en natuurlijk Mango-aanduidingen. Ook het interieur valt op door een geheel eigen design met onder meer Alcantara-bekleding, een zwarte dakhemel, lederen bekleding op het stuur, pookknop en handremgreep, en diverse grijze afwerkingsaccenten en contrasterende stiksels.

Het Mii by Mango-logo is in de hoofdsteunen verwerkt en daarnaast beschikt de 'special edition' over elektrisch bedienbare ramen en buitenspiegels, een handige haak voor (boodschappen)tassen, airconditioning, een audiosysteem met CD/MP3-speler, Safety Assist en Hill Hold control.

De Mii by Mango debuteert op het mode-event 080 Barcelona Fashion (27-31 januari aanstaande). Hij is daarnaast ook te zien op de komende autotentoonstelling van Genève. De marktintroductie vindt nog vóór de zomer plaats. Er is dan keuze uit drie- en vijfdeursversies.

De samenwerking tussen Seat en Mango gaat gepaard met een online competitie waarbij de creativiteit van volgers op social media wordt beloond. Dat houdt onder meer in dat de eerste 1.000 Mii by Mango-modellen worden geleverd met drie extra attributen: een paraplu, een handtas en een accessoire dat nog ontworpen moet worden. Dat laatste gebeurt in een online competitie die binnenkort van start gaat op de Facebook-pagina's van Seat en Mango.

12847_1_640.jpg


12847_2_640.jpg


Bron: https://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=12847

Live @ Autosalon van Genève:

seat-al-salone-di-ginevra-2014_36.jpg


seat-al-salone-di-ginevra-2014_38.jpg


seat-al-salone-di-ginevra-2014_40.jpg


Seat stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2014/stand/1102/seat
 
Naast de Citigo en up! is ook de Mii voor het nieuwe modeljaar verbeterd. Alleen de up! is daadwerkelijk optisch opgefrist, dat betekent dat de Mii er nog steeds hetzelfde uitziet, wel is er nu de speciale uitvoering Mii by Cosmopolitan.



[size=medium]Seat Mii by Cosmopolitan voor en door de 'fun fearless female'[/size]
Autonieuws • 16 september 2016 • Tekst: Ellen Kole

De Seat Mii by Cosmopolitan is niet alleen bedoeld voor de 'fun fearless female', maar samen met deze doelgroep ontworpen.

Volgens Seat wordt 64 procent van de stadsauto's in Europa gekocht door vrouwen. Tijd dus om de dames aan het woord te laten over wat zij graag willen, zo vond het Spaanse merk. Behalve een 'compacte auto die makkelijk te manoeuvreren is' gaven de ondervraagde vrouwen aan dat ze veel belang hechten aan het design. De auto van hun dromen moet passen bij hun persoonlijkheid.

Samen met het creatieve team van lifestyle- en modetijdschrift Cosmopolitan zijn Seat-ontwerpers aan de slag gegaan om de Mii by Cosmopolitan te ontwerpen. In het 18 maanden durende proces mochten de lezeressen van de Cosmo ook hun ideeën aanleveren, feedback geven en zelfs de auto in wording testen. Gisteravond is het eindresultaat in Londen gepresenteerd, op Cosmo's mode- en entertainmentparty #FashFest.

De daar getoonde Seat Mii is gespoten in de lakkleur Violetto. De Mii by Cosmopolitan zal straks echter ook te bestellen zijn in Candy White. Het interieur en exterieur is voorzien van champagnekleurige details. Net als de mat chromen afwerkingsaccenten zijn deze subtiel aangebracht zodat de Mii stijlvol oogt. De stoelen zijn uitgevoerd in paarskleurig alcantara, de hemelbekleding is donker van kleur.

Begin 2017 komt de Mii by Cosmopolitan in de verkoop. Kopers kunnen kiezen uit een drie- en vijfdeursmodel. Seat zal de auto aanbieden met 60 pk 1,0 liter driecilindermotor, een 75 pk motor die eventueel van een automaat kan worden voorzien en een 68 pk sterke versie die op aardgas rijdt. Daarnaast verschijnt een zuinige Ecomotive-uitvoering waarvan het brandstofverbruik gemiddeld op 4,1 l/100 km (1 op 24,4) ligt. De prijzen volgen nog.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/september/41517-seat-mii-by-cosmopolitan-voor-en-door-de-fun-fearless-female

seat-mii-by-cosmopolitan-23c4222e44d27f6eaace819194da387c.jpg


seat-mii-by-cosmopolitan-03f20dd021969f72b19a61e8c7e2e4b5.jpg


seat-mii-by-cosmopolitan-ad69ff6212017173cb74c4b5e50e2a07.jpg


seat-mii-by-cosmopolitan-fcf357cf324cbd565b689536a4500ec5.jpg
 
Ik zag net met naar beneden scrollen de vanafprijzen van o.a. de Mii in 2012. Wat zijn dit soort auto's toch verhoudingsgewijs belachelijk duur geworden..
 
Jamiro zei:
Ik zag net met naar beneden scrollen de vanafprijzen van o.a. de Mii in 2012. Wat zijn dit soort auto's toch verhoudingsgewijs belachelijk duur geworden..

En dan moet je nog extra betalen voor dat afgrijselijke interieur van hierboven. o_O
 
6nQFTjt.jpg

3VMwLSi.jpg

f5OJgSm.jpg


*Mii electric is the ideal vehicle for the city, mixing dynamic performance with practicality and a range of 161.5 miles (260km* WLTP)
*Production of internal combustion engine Mii will close in July
*Pricing for Mii electric will be announced Autumn 2019 in time for order opening
 
Seat heeft de Mii Electric op de IAA Frankfurt gepresenteerd en de Duitse prijzen bekend gemaakt.

VgVDwux.jpg


Goal: to democratise electric mobility
SEAT is also using the framework of the motor show to announce that pre-sales of the new Mii electric will begin from mid September, thus contributing to more affordable electric mobility with a vehicle that is agile and decidedly urban.

The brand’s first electric model can be purchased starting at €145 per month with no down payment with a 36-month leasing formula in Germany or outright for €16,300 (including government and brand subsidies).

The Mii electric is being sold in 14 countries (Spain, Germany, Italy, France, the UK, Austria, Belgium, the Netherlands, Switzerland, Denmark, Finland, Norway, Sweden and Poland) since mid September and will come to market in early 2020.

Coinciding with the commercial launch of the new Mii electric, SEAT is going to introduce a smart Wallbox home recharging solution. Customers can purchase the device and order its installation along with the vehicle, and it will enable them to optimise the car’s recharging time and manage all the information on their mobile phone or via an online platform.

Bron: https://pushevs.com/2019/09/10/seat-mii-electric-is-the-cheapest-vw-triplet/

Al met al tóch die 16.000 euro, maar dan wel in Duitsland inclusief alle subsidies. De Nederlandse prijzen van de Mii, Citigo en Up zullen dan wel boven de 20.000 euro beginnen, waarmee het alsnog een sterke aanbieding is en praktisch concurrentieloos, zolang Smart de Fortwo en Forfour geen groter accupakket geeft (Renault volgt in 2020 met de Twingo EV, wellicht komt er dan een groter accupakket?). De Mii is het goedkoopst van het drietal, het is ook de enige die sinds de introductie acht jaar geleden optisch volledig ongewijzigd is gebleven, wat ongetwijfeld komt doordat de Mii veruit het minst succesvol is.
 
Terug
Bovenaan