A
Anoniem
Guest
Mag jij nog autorijden of ben je naar een Canta, scootmobiel of rollator---GT--- zei:Rijd jezelf al auto, of blijft het nog bij Majorette?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mag jij nog autorijden of ben je naar een Canta, scootmobiel of rollator---GT--- zei:Rijd jezelf al auto, of blijft het nog bij Majorette?![]()
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:Mag jij nog autorijden of ben je naar een Canta, scootmobiel of rollator---GT--- zei:Rijd jezelf al auto, of blijft het nog bij Majorette?![]()
![]()
Carfanatic zei:die zal wel tegen de 10k hebben gezeten?
Lancia Lover zei:Een 107 is veel goedkoper
up! zei:Lancia Lover zei:Een 107 is veel goedkoper
Maar als jij een 107 kwalitatief net zo goed vindt
---GT--- zei:Daarom worden er nog steeds 107's verkocht, gezien het ruime aantal nieuwe exemplaren dat ik in het wild zie rijden.
---GT--- zei:Ik denk dat de Mii wat volwassener zal rijden dan de 107, maar het prijsverschil is in deze klasse niet te verwaarlozen.
Daarom worden er nog steeds 107's verkocht, gezien het ruime aantal nieuwe exemplaren dat ik in het wild zie rijden.
Mark S. zei:---GT--- zei:Ik denk dat de Mii wat volwassener zal rijden dan de 107, maar het prijsverschil is in deze klasse niet te verwaarlozen.
Daarom worden er nog steeds 107's verkocht, gezien het ruime aantal nieuwe exemplaren dat ik in het wild zie rijden.
Het prijsverschil?
Een 107 Active kost 9.590, een Mii Style kost 9.245. Oke, dan moet er nog een radio op de Mii om de uitrusting gelijk te trekken. Airco is gratis op de Mii (tijdelijk) en op de Peug betaal je daar nu (tijdelijk) 440 voor.
107: 10.030, Mii 9.675
De Mii biedt dan voor dat geld wel nog extra ESC (107: 500 euro), City Safety Assist. En 4 jaar garantie.
Peugeot gooit er (tijdelijk) extra geld tegenaan, omdat ze ook wel snappen dat ze met gelijke prijzen t.o.v. het VAG-trio het wel kunnen vergeten qua product. Dus dan maar korting: 1.400 euro. Overigens geldt dat alleen voor de 3-deurs voor zover ik kan zien.
Per saldo vind ik de prijsverschillen nog wel meevallen.
Mark S. zei:De Peug is voor 7.200 incl airco wel een strakke aanbieding, toegegeven, maar wil je meer luxe of comfort ga je ook al snel meer betalen (net als bij de concurrentie).
speedtouch zei:Mark S. zei:De Peug is voor 7.200 incl airco wel een strakke aanbieding, toegegeven, maar wil je meer luxe of comfort ga je ook al snel meer betalen (net als bij de concurrentie).
Ik zou haast zeggen logisch, want zoals ik boven al vermeldde, de 107/C1/Aygo dateren wel uit 2005 en dat kan alleen nog maar goedgemaakt worden door hun opvolgers!
speedtouch zei:Ik zou haast zeggen logisch, want zoals ik boven al vermeldde, de 107/C1/Aygo dateren wel uit 2005 en dat kan alleen nog maar goedgemaakt worden door hun opvolgers!
Joep83 zei:Kleine autootjes zou ik kopen als ik alleen korte stukjes binnen de stad zou rijden. Dus voor mij neemt de meerwaarde van alle electronische veiligheidszaken af. Ook comfort/zitpositie wordt in mijn ogen minder belangrijk.
Wat wel belangrijk wordt is de aanschafprijs, dat die zo laag mogelijk is.
Ga je lange stukken rijden, dan zal comfort en ESP en what ever, veel belangrijker worden en zal de aanschafprijs minder meewegen.
Verder heb ik sterk het vermoeden dat de kleinere auto's vooral door vrouwen gekocht worden. En (no offence vrouwen) voor hen is kleur en vormgeving vaak doorslaggevend...
speedtouch zei:Mark S. zei:De Peug is voor 7.200 incl airco wel een strakke aanbieding, toegegeven, maar wil je meer luxe of comfort ga je ook al snel meer betalen (net als bij de concurrentie).
Ik zou haast zeggen logisch, want zoals ik boven al vermeldde, de 107/C1/Aygo dateren wel uit 2005 en dat kan alleen nog maar goedgemaakt worden door hun opvolgers!
Daewoo-Chevrolet zei:[size=medium]Seat Mii Store geopend in Amsterdam[/size]
29 mei 2012 | Afgelopen week heeft Seat in de Kalverstraat in Amsterdam de exclusieve Seat Mii Store geopend, om inwoners en bezoekers van de hoofdstad op een wel heel opvallende wijze kennis te laten maken met de Seat Mii in zijn natuurlijke habitat.
De Seat Mii is de nieuwste bewoner van de Kalverstraat in Amsterdam, waar passanten vier weken lang laat kennismaken met de nieuwe Seat. En omdat de Mii zich prettig voelt in het drukke stadsverkeer, is de Seat Mii 'brand store' in Amsterdam bij uitstek de plek om de Mii aan het winkelende publiek voor te stellen.
In tegenstelling tot de meeste winkels in de Kalverstraat wordt er in de Mii Store niets verkocht. Bezoekers kunnen er terecht voor een eerste kennismaking met de Mii en voor alle informatie over Seat's nieuwe stadsauto. Wie een nadere kennismaking met de Mii vervolgens ziet zitten, kan direct in één van de demo-auto's stappen, die op het Rokin klaarstaan voor een proefrit
De Seat Mii Store is geheel in lijn met de nieuwe "corporate identity" van Seat ontworpen, met een wekelijks wisselend thema afgestemd op de beleving die past bij een auto als de Mii. De vier thema's die in de landelijke campagne rondom de Seat Mii steevast terugkomen zijn 'eten & drinken', 'ontspanning', 'zingen' of 'persoonlijke verzorging' en bezoekers van de Seat Mii Store zullen die thema's ook duidelijk tegenkomen. Zo zullen passanten die tijdens het thema 'eten & drinken' bijvoorbeeld in één van de twee Mii's in de winkel stappen, een lekker hapje en drankje in de auto aantreffen.
In de winkel kunnen bezoekers zich tevens in de Mii laten fotograferen, om die foto vervolgens direct te uploaden op hun Facebook-pagina. Wanneer de Seat Mii Store zijn deuren na vier weken weer sluit, zal onder alle bezoekers die hun foto hebben geüpload een weekend Barcelona worden verloot.
De winkel is zeven dagen per week geopend: op maandag en zondag van 12.00-18.00 uur, op dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag van 10.00-18.00 uur en op donderdag van 10.00-21.00 uur. De Seat Mii Store is gevestigd in het pand van 'Store for Brands' aan de Kalverstraat 101 in Amsterdam.
Bron: https://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=11585
PSA-rules zei:De 107 en consorten zijn inderdaad gedateerd van binnen, de Up en consorten m.i. nu echter ook al! En het design van het exterieur valt me IRL van de Up etc erg tegen; dan zien de 107/C1/Aygo er frisser uit.
Volgens mij kiest het merendeel van de mensen die een auto in deze klasse kopen voor een goedkoop vervoersmiddel en dan doen de 107/C1/Aygo het gewoonweg beter dan de rest. Mn de Up vind ik belachelijk duur en ik verwacht dan ook dat als VAG niks aan de prijzen van het drietal gaat doen, dat de auto een flop wordt.
Mieniemie zei:PSA-rules zei:De 107 en consorten zijn inderdaad gedateerd van binnen, de Up en consorten m.i. nu echter ook al! En het design van het exterieur valt me IRL van de Up etc erg tegen; dan zien de 107/C1/Aygo er frisser uit.
Volgens mij kiest het merendeel van de mensen die een auto in deze klasse kopen voor een goedkoop vervoersmiddel en dan doen de 107/C1/Aygo het gewoonweg beter dan de rest. Mn de Up vind ik belachelijk duur en ik verwacht dan ook dat als VAG niks aan de prijzen van het drietal gaat doen, dat de auto een flop wordt.
Dat hebben we hier op AW al zo vaak gehoord dat een VW zou gaan floppen. De wens is de moeder der gedachte zullen we maar zeggen. Als we alle "kenners" hier mogen geloven dan is elk VAG product saai, te duur en kwalitatief ondermaats. Ik zou zo moe van mezelf worden als ik steeds hetzelfde zou moeten zeggen om mezelf te overtuigen van mn gelijk. Gaaaaaaaaaaaaap.
Moderator
Een paar maanden geleden stond daar nog een Up...[size=medium]Seat Mii Store geopend in Amsterdam[/size]
Staat erg stom, zo'n autozaak in een winkelstraat met bijna alleen jeans stores (niet dat dat niet stom is, LOL). Aangezien de oorspronkelijke fotolinks inmiddels niet meer werken, hier een blijvende foto.
verlichting zei:De Citigo vijfdeurs is nu al bestelbaar, de verwachte levering is dan inderdaad in Augustus. Dit heb ik vernomen van een verkoper van Holdinga in Almere waar ik de Citigo heb bekeken. Autootje voelt goed aan is netjes afgewerkt maar om te zeggen dat mijn autohart er harder van gaat kloppen: "nou nee".
Davidoff zei:Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen
up! zei:Davidoff zei:Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen
Mijn autohart gaat er net zo snel van kloppen als van een Porsche 911. Het is maar net hoe je wilt denken.
A110-50 zei:up! zei:Davidoff zei:Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen
Mijn autohart gaat er net zo snel van kloppen als van een Porsche 911. Het is maar net hoe je wilt denken.
Dat is nou het verschil tussen de 'autorijder' en 'autoliefhebber'![]()
up! zei:A110-50 zei:up! zei:Davidoff zei:Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen
Ik spreek uitsluitend vanuit het perspectief van de autoliefhebber![]()
A110-50 zei:up! zei:A110-50 zei:up! zei:Davidoff zei:Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen
Schizofreen?
up! zei:A110-50 zei:up! zei:A110-50 zei:up! zei:Davidoff zei:Klopt, dit soort autootjes doet een autohart niet sneller kloppen
Schizofreen?
Gewoon gezond verstand, d.w.z. zaken op de juiste waarde schatten en in het juiste perspectief plaatsen. Een up! is anders dan een 911, maar voor de echte autoliefhebber maakt dat niet uit.
A110-50 zei:Dat zie ik toch echt anders, een 911 koop je met je hart en een Up met je portemonnee.
A110-50 zei:Het is zeker op elk niveau mogelijk, alleen vertellen dat een Up, Prius, CT200h en dat soort modellen daarbij behoren gaat er bij mij niet in.
up! zei:A110-50 zei:Het is zeker op elk niveau mogelijk, alleen vertellen dat een Up, Prius, CT200h en dat soort modellen daarbij behoren gaat er bij mij niet in.
Ik raad je een cursus inlevingsvermogen aan![]()
![]()
[size=medium]Seat werkt samen met modemerk Mango[/size]
21 januari 2014 | Seat en modemerk Mango slaan de handen ineen om het karakter van de beide Spaanse merken wederzijds te versterken. Dit gebeurt door het ontplooien van gezamenlijke activiteiten en de introductie van de Seat Mii by Mango.
De Mii by Mangospringt in het oog door de opvallende kleurstelling, 'Glam Beige' en 'Black', 15-inch lichtmetalen velgen en natuurlijk Mango-aanduidingen. Ook het interieur valt op door een geheel eigen design met onder meer Alcantara-bekleding, een zwarte dakhemel, lederen bekleding op het stuur, pookknop en handremgreep, en diverse grijze afwerkingsaccenten en contrasterende stiksels.
Het Mii by Mango-logo is in de hoofdsteunen verwerkt en daarnaast beschikt de 'special edition' over elektrisch bedienbare ramen en buitenspiegels, een handige haak voor (boodschappen)tassen, airconditioning, een audiosysteem met CD/MP3-speler, Safety Assist en Hill Hold control.
De Mii by Mango debuteert op het mode-event 080 Barcelona Fashion (27-31 januari aanstaande). Hij is daarnaast ook te zien op de komende autotentoonstelling van Genève. De marktintroductie vindt nog vóór de zomer plaats. Er is dan keuze uit drie- en vijfdeursversies.
De samenwerking tussen Seat en Mango gaat gepaard met een online competitie waarbij de creativiteit van volgers op social media wordt beloond. Dat houdt onder meer in dat de eerste 1.000 Mii by Mango-modellen worden geleverd met drie extra attributen: een paraplu, een handtas en een accessoire dat nog ontworpen moet worden. Dat laatste gebeurt in een online competitie die binnenkort van start gaat op de Facebook-pagina's van Seat en Mango.
[size=medium]Seat Mii by Cosmopolitan voor en door de 'fun fearless female'[/size]
Autonieuws • 16 september 2016 • Tekst: Ellen Kole
De Seat Mii by Cosmopolitan is niet alleen bedoeld voor de 'fun fearless female', maar samen met deze doelgroep ontworpen.
Volgens Seat wordt 64 procent van de stadsauto's in Europa gekocht door vrouwen. Tijd dus om de dames aan het woord te laten over wat zij graag willen, zo vond het Spaanse merk. Behalve een 'compacte auto die makkelijk te manoeuvreren is' gaven de ondervraagde vrouwen aan dat ze veel belang hechten aan het design. De auto van hun dromen moet passen bij hun persoonlijkheid.
Samen met het creatieve team van lifestyle- en modetijdschrift Cosmopolitan zijn Seat-ontwerpers aan de slag gegaan om de Mii by Cosmopolitan te ontwerpen. In het 18 maanden durende proces mochten de lezeressen van de Cosmo ook hun ideeën aanleveren, feedback geven en zelfs de auto in wording testen. Gisteravond is het eindresultaat in Londen gepresenteerd, op Cosmo's mode- en entertainmentparty #FashFest.
De daar getoonde Seat Mii is gespoten in de lakkleur Violetto. De Mii by Cosmopolitan zal straks echter ook te bestellen zijn in Candy White. Het interieur en exterieur is voorzien van champagnekleurige details. Net als de mat chromen afwerkingsaccenten zijn deze subtiel aangebracht zodat de Mii stijlvol oogt. De stoelen zijn uitgevoerd in paarskleurig alcantara, de hemelbekleding is donker van kleur.
Begin 2017 komt de Mii by Cosmopolitan in de verkoop. Kopers kunnen kiezen uit een drie- en vijfdeursmodel. Seat zal de auto aanbieden met 60 pk 1,0 liter driecilindermotor, een 75 pk motor die eventueel van een automaat kan worden voorzien en een 68 pk sterke versie die op aardgas rijdt. Daarnaast verschijnt een zuinige Ecomotive-uitvoering waarvan het brandstofverbruik gemiddeld op 4,1 l/100 km (1 op 24,4) ligt. De prijzen volgen nog.
Jamiro zei:Ik zag net met naar beneden scrollen de vanafprijzen van o.a. de Mii in 2012. Wat zijn dit soort auto's toch verhoudingsgewijs belachelijk duur geworden..
Goal: to democratise electric mobility
SEAT is also using the framework of the motor show to announce that pre-sales of the new Mii electric will begin from mid September, thus contributing to more affordable electric mobility with a vehicle that is agile and decidedly urban.
The brand’s first electric model can be purchased starting at €145 per month with no down payment with a 36-month leasing formula in Germany or outright for €16,300 (including government and brand subsidies).
The Mii electric is being sold in 14 countries (Spain, Germany, Italy, France, the UK, Austria, Belgium, the Netherlands, Switzerland, Denmark, Finland, Norway, Sweden and Poland) since mid September and will come to market in early 2020.
Coinciding with the commercial launch of the new Mii electric, SEAT is going to introduce a smart Wallbox home recharging solution. Customers can purchase the device and order its installation along with the vehicle, and it will enable them to optimise the car’s recharging time and manage all the information on their mobile phone or via an online platform.