Paulus0013 zei:
Mensen mensen. Ik ben het wel eens met bokkienokkie. Daarom dat ik een paar post terug daarover een vraag heb gesteld. Ik vind het totaal ongepast, compleet not done om te gaan lopen remmen omdat iemand dicht achter me rijd. Enerzijds klagen over een ander, maar zelf onnodig remmen en daarmee éxtra gevaar creeeren. Dan ben je geen haar beter dan degene waar je je aan stoort. Sta er boven, láát je niet intimideren.
Ik kan het dan ook niet echt eens zijn met de conclusie van Tomolino hier boven me. Ja iemand moet niet bumperkleven, maar de idiote acties die Bossinkje uithaalt zijn net zo goed not done en zijn geheel zijn eigen keuze om dit wel of niet te doen. Dáárvan moet je de klever niet de schuld gaan geven.
Wel mooi dat dit een discussie wordt, want nu wil ik dan toch wel antwoord op mijn vraag hoe je hier het beste mee om kunt gaan.
Simpel, bij een stugge bumperklever gewoon het gas los laten tot je een veilige snelheid vast hebt.
Bij een 50 weg zak ik terug tussen een 30 en 40 en na even ga ik weer 50 rijden, volgt de bumperklever weer dan heb ik een ongeluk het liefste met een lagere snelheid en zak dus weer af.
De irritatie blijft, maar het is in elk geval een stukje veiliger.
1 keer heb ik het tegenover gestelde gedaan, bumperklever reed al een flinke poos achter me.
Het was een lange rechte weg waar naderhand een scherpe bocht aankwam, deze was pas gelegd en er waren aan de sporen te zien al enkele auto's uit de bocht gevlogen.
Ik ben van te voren zachtjes aan steeds harder gaan rijden en de klever volgde me perfect, als klever moet je natuurlijk je voorganger in de gaten houden dus let je dus minder op de weg.
Dan merk je toch echt wel dat het voordelen heeft als je wagen compleet aangepast is voor op het circuit, ik rijd gewoon door de bocht en meneer kon vol in de ankers en reed uit de bocht het grasveld dat er langs zat op.

Probleem opgelost