Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Geelhoed zei:
Als je die gevonden hebt ga je dan ook verder met Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Slovenie?

In nederland zijn overigens de volgende organisaties tegen linksknipperen op de rotonde.

SVOW, VVN, RAI, KLPD, Ministerie V&W, BVOM(LPTV), ANWB.

Ik heb wat moeite om naast het CBR er toe doende andere organisaties te vinden die er wel voor zijn.

Wel raar dat de politierijopleiding dan wel weer voorstander is. Zij werkten namelijk mee aan de Rijprocedure B.

Tja, de rijprocedure, over afbuigende voorrang zitten ze er ook ver naast:

Wordt bij een afbuigende voorrangssituatie het door het onderbord aangegeven wegverloop gevolgd, dan zal dit aangemerkt worden als rechtdoor rijden.
Dat is dus gewoon niet waar.

Wordt bij een afbuigende voorrangsituatie het (doorgaande) wegverloop gevolgd, dan is het wenselijk om ter verduidelijking naar het andere verkeer richting aan te geven.
De afbuigende voorrangsborden zijn er juist voor als de rijbaan niet natuurlijk afbuigt. Als ie dat wel doet is zo'n onder bord niet nodig en ook de richtingaanwijzer niet.

In verband met (geluid)overlast mogen deze signalen niet langer duren dan nodig is.

Geluidsoverlast van de richtingaanwijzer? :)

Stond er ook niet in de rijprocedure dat je door moest rijden over de vluchtstrook als je niet kon invoegen? En wat vond de rechter daarvan?
Het CBR die zich opstelt als wetgever zou zich misschien eerst moeten verdiepen in die wetgeving.

Tja, rechters. Het is maar net hoe de muts staat.

Iedereen kent de Zaanse paskamermoord. Het NFI had aan de hand van DNA gelijk al een dader. Alleen vond politie en justitie dat niet hij maar de fietsenmaker er voor op moest draaien.

Ik ken motoren waar je tijdens het richting aangeven heel duidelijk een piepsignaal kunt horen. Oké, die ene motor is wel 50 jaar oud.

Off-topic:

En het zijn zaken als de Zaanse paskamermoord en de Puttense moordzaak waarom ik tegen de doodstraf ben.
Niet omdat ik tegen het principe ben, helemaal niet zelfs. Maar omdat er (nog) te veel fouten in opsporing en vooral veroordeling plaats vinden.

Lucia de B. is ook een mooie.

Punt is dat er fouten gemaakt worden, ook in de rijprocedure.

Tja, en in het verkeer komt het nu eenmaal ook wel eens voor. Dat maakt het verkeer nog een beetje uitdagend.

Tja, en bij haar heb ik weer mijn twijfels. Heel vreemd en verkeerd van mij, maar toch...
Gelukkig ben ik dan ook geen rechter.

Tuurlijk worden er fouten gemaakt. In de rijprocedure, in het verkeer. Overigens is een fout ook niet direct een 'idiote actie'. :)

Ton. zei:
Off-topic:

En het zijn zaken als de Zaanse paskamermoord en de Puttense moordzaak waarom ik tegen de doodstraf ben.
Niet omdat ik tegen het principe ben, helemaal niet zelfs. Maar omdat er (nog) te veel fouten in opsporing en vooral veroordeling plaats vinden.

Puttense moordzaak zijn de fouten bewust gemaakt. Politie wilde kostte wat het kost die twee mannen achter de tralies hebben. Bewijzen van verhoren hebben ze zoekgemaakt om die twee kerels op te kunnen laten sluiten.

Ton. zei:
Tuurlijk worden er fouten gemaakt. In de rijprocedure, in het verkeer. Overigens is een fout ook niet direct een 'idiote actie'. :)

Het volharden erin, zoals het CBR placht te doen, echter...

Geelhoed zei:
Ton. zei:

Het volharden erin, zoals het CBR placht te doen, echter...

Ga de discussie eens met ze aan. Tegenwoordig kun je prima met ze praten. Moet je natuurlijk wel de juiste persoon hebben, maar dat zal voor jou geen enkel probleem zijn.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4562816,4728846#msg-4728846

Ik heb begrepen dat grotere kanonnen dan ik daar al flinke aanvaringen gehad hebben. En je kent me, daar zit ik niet op te wachten.

Vanmorgen op takenhofplein in Nijmegen. 3 banen, ik op de middelste baan, een busje op de linker baan en een fox op de rechter baan.
Er staan pijlen op het wegdek.
takenhofplein

Op de rotonde neemt de fox niet de eerste afslag. Dus rijden we 3 rijen dik op de 2de afslag af. Het busje komt langzaam buiten toe, de fox komt langzaam naar binnen toe en ik zat er tussen in. Toch maar even getoeterd. De mevrouw in de fox keek me enigzins verbaasd aan, maar ging gelukkig iets van het gas af.

Het is ook een wat onduidelijke situatie. Voor de rotonde staan pijlen op het wegdek, maar op de rotonde zelf niet. Het komt dan ook wel eens voor dat mensen de rotonde 3/4 nemen en op de rotonde continu op aan de buitenzijde van de rotonde blijven rijden.

Twee idiote acties in het verkeer van afgelopen weekend die zelfs het nieuws haalden:

Breda Vandaag zei:
15/08/2011 Tijd: 09:22
Auteur: redactie
BREDA – Dat Breda nog tot oktober de titel draagt van de Beste Binnenstad van Nederland, dat is bekend. Een man uit Maasland leek daarvoor nog even snel een kijkje te willen nemen in Breda. Hij scheurde met 240 kilometer per uur over de A16.

Bij Dordrecht zag een motoragent hoe de man met zijn Corvette richting Breda racete.Volgens de politie probeerde hij met licht- en geluidssignalen ruimte te krijgen. In Breda moest hij stoppen voor een rood stoplicht, waar de politie hem in de kraag vatte.
De 53-jarige man verklaarde dat hij zin had om eens hard te rijden en dat iedereen ‘maar aan de kant moest’. o_O

De Corvette is hij kwijt, net als zijn rijbewijs. Op de A16 geldt sinds enkele weken een maximumsnelheid van 130 per uur

RTV Utrecht zei:
LEEK - Een 40-jarige Utrechter is door de politie langs de weg gezet, omdat hij een ambulance hinderde. Dat gebeurde zaterdagmiddag op de A7 bij Leek, meldt RTV Noord.

De ambulance met zwaailicht en sirene reed 160 over de linkerbaan, maar de Utrechter ging niet aan de kant. Later week hij alsnog uit, maar alleen om direct achter de ziekenauto te gaan kleven. De politie wachtte hem verderop op en plukte hem van de weg. De man verklaarde dat hij haast had en dat hij dankzij de zwaailichten lekker kon opschieten.

Eerder deze week meldden de hulpdiensten dat ze hard gaan optreden tegen zogenoemde ambulanceklevers. Dit gebeurde naar aanleiding van drie soortgelijke gevallen in Midden- en West-Brabant.
Laatste update: zondag 14 augustus 2011 16:41 uur

Soms denk ik toch echt dat er grote vraagtekens gezet kunnen worden bij de geestelijke vermogens van dergelijke automobilisten...

Dat wordt het ook. Beiden mogen zich laten onderzoeken door het CBR.

Ik las een tijd terug dat er misschien camera's op de achterkant van de ambulances worden geplaatst om het kenteken van ambulanceklevers te bekeuren. Weet niet of dit nog door gaat..

Je las dat in 2008, vorige week was het weer in het nieuws.

Toch lijken me daar wat haken en ogen aan te zitten. Gaat de politie bekeuren op de inschatting van een ambulancechauffeur?

kwam vanochtend iemand tegen die naar alle waarschijnlijkheid een probleem had met z'n nek.

berlingorijder wil invoegen op de snelweg, knipperlicht gaat aan en hij stuurt gelijk naar links. ik geef en tik op de claxon en hij besluit toch maar op de invoegstrook te blijven. dit allemaal terwijl hij strak voor zich uit zit te kijken. HALLO!

Boppie zei:
Geelhoed zei:
Dat wordt het ook. Beiden mogen zich laten onderzoeken door het CBR.

Die keuring is geldverspilling. Ik geef de uitslag voor half geld.

Die keuring bij het CBR moeten ze zelf betalen. Daar kunnen ze rekenen op zeker 200 euro ex. btw voor de keuring als het alleen gaat om een psychische keuring. Waarom zou je ze daar korting op willen geven?

Carfanatic zei:
kwam vanochtend iemand tegen die naar alle waarschijnlijkheid een probleem had met z'n nek.

berlingorijder wil invoegen op de snelweg, knipperlicht gaat aan en hij stuurt gelijk naar links. ik geef en tik op de claxon en hij besluit toch maar op de invoegstrook te blijven. dit allemaal terwijl hij strak voor zich uit zit te kijken. HALLO!

Tja, m,oet je maar niet in de weg rijden.;)
Ik heb ook vaak de neiging om uit te stappen en de buitenspiegels van de auto van sommige mensen af te trappen. Gewoon, om ze een gunst te bewijzen. Rijden zonder buitenspiegels scheelt enorm veel brandstof en ze maken er toch nooit gebruik van.:)

Heheheh:)

Vanochtend. Ik word gepasseerd door een Corsa B. Rechter achterlicht werkt niet. Het linker wel. Tevens deed het mistachterlicht het ook prima ondanks het niet heel erg mistige weer:rolleyes:.

Het mooiste zag ik toen de Corsa geheel voorbij was; namelijk een a-viertje met 'Te koop, Opel Corsa 1.4 Ecoflex. Zeer zuinige auto!"

En dat a-viertje zat op de achterruit. Precies in lijn met de binnenspiegel:).

Gisteravond, bij ons in het dorp de stad. Auto rijdt luid toeterend achter een andere auto, tussen de bumpers zat vrijwel geen speling meer. Toeterende auto gaat ook van links naar rechts en weer naar links, maar kan er, door de wegindeling en verkeerssituatie niet voorbij. Rotonde over, 30 km zone in (ook nog steeds al toeterend, duwend en slingerend) en daar ontstaat eindelijk de mogelijkheid voor de toeteraar om in te halen.

Bijzonder.

1. Afgelopen zondag een Audivrachtwagen Q7 achter me, DRL aan icm dimlicht (zelf aftermarket DRL zitten knutselen?), maar knipperlichten waren te duur.

2. Zaterdag op de A15 reed ik op de CC (130 op de teller) op de linkerbaan een hele rits auto's op de rechterbaan voorbij. Er was voor mij geen ruimte om elke keer tussen elke auto naar rechts te gaan. Toch vond die BMW 5-serie het nodig om te denken dat hij door/over/tegen mij aan kon rijden? Kijk uit je doppen, ik kan toch nergens heen??? En ik zou niet weten waarom ik sneller dan mag zou moeten gaan rijden. Verder had deze BMW-rijder ook last van rechterbaanvrees.

3. En dan nog een BMW, maandagochtend. Ik fiets langs een provinciale weg en kom langs een huis. Net op het moment dat ik langs de oprit van dat huis kom, rijdt een 7-serie achteruit die oprit af, zo vol op het fietspad af. Omdat ik goede remmen op mijn fiets heb kon ik een aanrijding voorkomen. Meneer was te lui geweest om even alle dauw van zijn ruiten af te wissen. Vast zo'n bestuurder die in de winter ook alleen maar 10 bij 10 cm van zijn voorruit schoonkrabt.

Pff, toch jammer dat ik weer merkvooroordeelbevestigende bestuurders tegenkom.

Vanochtend had ik inderdaad ook al een BMW die dacht dat ie z'n voorbumper wel aan mijn trekhaak kon haken, om brandstof te sparen. Ik heb alleen geen trekhaak. Oh: en ik kon ook niet over de auto die weer voor mij reed heen.

Dat vind ik een vervelende eigenschap van plakkers, dat ze sneller rijden dan toegestaan zal me een rotzorg wezen, maar dat ze blijkbaar zulk slecht verkeersinzicht hebben dat ze niet begrijpen dat ik nergens heen kan en het vertik om te snel te gaan rijden, dat irriteert me mateloos.

Vanmiddag kwam ik 2 fietsers tegemoet die naast elkaar fietsten met daarachter een fossiel in een mini, en meneer denkt even ruim om de fietsers heen te gaan op hetzelfde moment dat ik langs de fietsers rij. Moest vol in de ankers, half rechts de stoep op met de toeter aan en meneer kijkt niet eens om...

§anitarium zei:
Dat vind ik een vervelende eigenschap van plakkers, dat ze sneller rijden dan toegestaan zal me een rotzorg wezen, maar dat ze blijkbaar zulk slecht verkeersinzicht hebben dat ze niet begrijpen dat ik nergens heen kan en het vertik om te snel te gaan rijden, dat irriteert me mateloos.
Die mensen hebben maar één gedachte: "als die auto voor mij weg is, kan ik doorrijden". En bij de volgende auto weer en bij de volgende...

Maarja, met die instelling kun je je blijkbaar wel een BMW veroorloven, dus wil je hogerop? Oogkleppen op!

(ik zou erom lachen als het niet vaak ook echt zo was)

1) ik sta iedere dag te wachten bij rotondes op mensen die de afslag nemen voor de weg waarop ik sta te wachten, zonder daarbij richting aan te geven. Waarschijnlijk zie ik eruit alsof het mijn hobby is om de hele dag te staan wachten bij een rotonde.
2) knipperlichten zijn sowieso vaak een optie, vooral op duurdere auto's.
3) op 1 of andere manier ben ik onzichtbaar voor veel mensen die in willen voegen terwijl er links van mij iemand rijdt, of, wanneer ze vanuit een zijstraat de weg op rijden ( zonder voorrang)

Oh ja, ik snap niet dat er zoveel invalidenparkeerplaatsen leeg blijven terwijl er zoveel mensen rijden met een handicap aan hun nek waardoor ze geen gebruik kunnen maken van hun spiegels.

Olds zei:
Twee idiote acties in het verkeer van afgelopen weekend die zelfs het nieuws haalden:

Breda Vandaag zei:
15/08/2011 Tijd: 09:22
Auteur: redactie
BREDA – Dat Breda nog tot oktober de titel draagt van de Beste Binnenstad van Nederland, dat is bekend. Een man uit Maasland leek daarvoor nog even snel een kijkje te willen nemen in Breda. Hij scheurde met 240 kilometer per uur over de A16.

Bij Dordrecht zag een motoragent hoe de man met zijn Corvette richting Breda racete.Volgens de politie probeerde hij met licht- en geluidssignalen ruimte te krijgen. In Breda moest hij stoppen voor een rood stoplicht, waar de politie hem in de kraag vatte.
De 53-jarige man verklaarde dat hij zin had om eens hard te rijden en dat iedereen ‘maar aan de kant moest’. o_O

De Corvette is hij kwijt, net als zijn rijbewijs. Op de A16 geldt sinds enkele weken een maximumsnelheid van 130 per uur

RTV Utrecht zei:
LEEK - Een 40-jarige Utrechter is door de politie langs de weg gezet, omdat hij een ambulance hinderde. Dat gebeurde zaterdagmiddag op de A7 bij Leek, meldt RTV Noord.

De ambulance met zwaailicht en sirene reed 160 over de linkerbaan, maar de Utrechter ging niet aan de kant. Later week hij alsnog uit, maar alleen om direct achter de ziekenauto te gaan kleven. De politie wachtte hem verderop op en plukte hem van de weg. De man verklaarde dat hij haast had en dat hij dankzij de zwaailichten lekker kon opschieten.

Eerder deze week meldden de hulpdiensten dat ze hard gaan optreden tegen zogenoemde ambulanceklevers. Dit gebeurde naar aanleiding van drie soortgelijke gevallen in Midden- en West-Brabant.
Laatste update: zondag 14 augustus 2011 16:41 uur

Soms denk ik toch echt dat er grote vraagtekens gezet kunnen worden bij de geestelijke vermogens van dergelijke automobilisten...

Begrijp zo'n ambulanceklever ook niet. Als je dan toch zo'n haast hebt zorg je er toch voor dat je harder rijdt dan die ambulance. Dan blijf je hem gewoon voor of haal je hem in als die mogelijkheid er is...:)

bat zei:
Die mensen hebben maar één gedachte: "als die auto voor mij weg is, kan ik doorrijden". En bij de volgende auto weer en bij de volgende...

Maarja, met die instelling kun je je blijkbaar wel een BMW veroorloven, dus wil je hogerop? Oogkleppen op!

(ik zou erom lachen als het niet vaak ook echt zo was)

Dat zou nog enige vorm van redenatie impliceren, waarbij dan alweer snel af te vragen is waarom dan niet geredeneert worden kan dat er verder geen ruimte is...

Volgens mij is het meer "ga opzij, ik wil er langs!"

Maar jullie weten toch zeker dat je bij dergelijke dure bolides een ingebouwde ontheffing hebt voor o.a. knipperen, maximum snelheid, afstand houden, voorrangsregels, parkeerbeperkingen, telefoneren in de auto..... Die BPM moet toch iets waard zijn, of niet?!? o_O:D

Vanochtend: 2 rijstroken, eentje voor linksaf, eentje voor rechtsaf, met verkeerslichten. En een zijweggetje wat daar nogal ongelukkig op uitkomt, dus staan er op het wegdek daar kruisen, zodat als het goed is de mensen uit dat zijstraatje in kunnen voegen als het verkeer op de hoofdbaan stil staat voor rood. Dat gaat ook eigenlijk altijd goed, in combinatie met wat welwillendheid van eenieder.

Maar wat je dan dus niet moet doen is terwijl alle verkeerslichten op de hoofdrijbaan op groen staan en het verkeer daar dus met 50 km/u langs komt toch maar zonder op of om te kijken vanuit de zijstraat de hoofdrijbaan oprijden, er dan achter komen dat het verkeer op de strook voor linksaf zoals te verwachten valt aaneengesloten is en je er dus niet meteen tussen kunt en dan gewoon maar stil gaan staan op de strook voor rechtsaf totdat je naar links kunt. Tenminste: niet als ik net op de rechterstrook aan kom rijden en vol in de remmen moet om een aanrijding te voorkomen.

Enfin, adrenalinemomentje voor vandaag weer gehad, hoop ik...

Maak ik uit jou relaas op dat het geen gelijkwaardige kruising is?

Inderdaad, geen gelijkwaardige kruising. Zijstraatje moet voorrang verlenen aan die hoofdrijbaan (haaietanden, voorrangsbord).

Linksplakkers zijn vervelend, maar laatst kwam ik twee andere uitersten tegen:
- Iemand die (op de snelweg) half op de vluchtstrook ging rijden zodra hij ingehaald werd
- En nog vervelender: iemand die heen en weer slingerde tussen vluchtstrook en de linkerrijstrook, toen ik naar binnen kon kijken zag ik dat de man in zijn busje zat te sms'en. Blijkbaar is de boete nog niet hoog genoeg, alhoewel, als het risico van het slingeren over 3 rijstroken met een hoge bestelbus al niet voldoende is om het sms'en te laten heeft geen enkele boete nut denk ik.

Dipsausje zei:
Blijkbaar is de boete nog niet hoog genoeg
De pakkans.

Je zou verwachten dat het product van de pakkans en de boete evenredig zou zijn met de afschrikwekkende werking maar de pakkans lijkt toch belangrijker.

Inrijden op twee motoragenten in Baarn is ook een bizarre actie. Al was het effect minder desastreus als op de A2.

Terence zei:
Volgens mij hebben we idiote actie van de week weer gehad vandaag op de A2...diep diep triest :(

Tia, inderdaad. Weer twee kinderen van 4 en 2 jr zonder ouders.
En als de veroorzaker het kan navertellen komt die wel weer met een kleine straf weg. Hij zal wel onnoemelijk veel "spijt" tonen.

Zit nu in Italië dus genoeg idiote acties gezien.

- Niemand gebruikt hier knipperlichten
- Niemand houdt zich hier aan een inhaalverbod
- Inhalen terwijl er aan de andere kant een auto aankomt

En de mooiste van allemaal: een motor die met 200+ door het verkeer slalomt. (ook gewoon tegen het verkeer in) :confused:

Het was dichterbij dan het lijkt en hij remde behoorlijk hard, als ik linksaf was gegaan had je zo'n "waar ben je nou mee bezig??" moment ^^

In Bussum heb je een heleboel van dit soort kruisingen, meestal nog onoverzichtelijker, maar hij stopt gewoon, niets aan de hand....

Zevens zei:
Het was dichterbij dan het lijkt en hij remde behoorlijk hard, als ik linksaf was gegaan had je zo'n "waar ben je nou mee bezig??" moment ^^

Het is toch juist anti-idioot dat hij remt voor je, en daarbij als jij linksaf moest kon je er prima achterlangs lijkt me.

Pfoeh, fijn die wegwerkzaamheden in hartje stad. Van 3 banen naar 1, op het allerlaatste moment pas aangekondigd met een bord. En direct na de verkeerslichten. Enfin, het ging uiteindelijk allemaal goed, maar geheid dat het binnenkort gewoon mis gaat.

Vanochtend was ik begonnen aan een inhaalmanouevre, mooi ruim, zoals ik dat geleerd heb en ook wel zo fatsoenlijk vind. Maar een Pool vond blijkbaar dat daarmee kostbaar asfalt onbenut bleef en drukte zijn auto nog even rechts naast me tot zo ongeveer tegen de bumper van de auto die ik van plan was in te halen. Om vervolgens naar links en naar mij te kijken, blijkbaar inschattend of er nog voldoende ruimte was om naar links te komen voor mij. Nee, die ruimte was er niet, mijn voorbumper was al voorbij zijn achterbumper. Toch ging het knipperlicht vervolgens aan. Een snelle inschatting - Pool rijdt in ouwe bak en heeft duidelijk maling aan schade voor mij - deed mij maar zeer snel afremmen en inderdaad hoor: meneer kwam naar links... En dat met een vaartje van 100 km/u.

Terug
Bovenaan