Weer eentje, daarnet, drie keer tussensprint tegen een Ibiza met een jonge gast achter het stuur, laatste generatie Ibiza motor onbekend, hier op de rustige autoweg vlakbij,
Tot 190 bleef ie vlot slipstreamen, vanaf dan reed ik er stilaan van weg, de 234 km/h op gps getopt, de Ibiza moet minstens 220 km/h op gps gelopen hebben omdat ik hem niet snel uit mijn spiegel zag verdwijnen en in de verte bleef ie zelfs op dezelfde afstand.
Bij de derde en laatste tussensprint ben ik beneden aan de lichte heuvel begonnen bij een 110km/h door een trage camper voor mij en geëindigd bij 226 km/h bergop
Eigenlijk echt niet slecht voor maar 166 pk hoor... bij 232 km/h op teller loopt ie trouwens 3500 tr/min in 6de, nog gezien op een foto die ik ooit maakte. Als je mijn vermogen en koppelkromme ziet dan zie je dat er boven de 4000 toeren wel meer vermogen aanwezig is dan andere VAG diesels, de 166,5 pk haalt die bij 4073 tr/min
Vraagje het gewicht hier in carbase, is dit zonder vloeistoffen? Want toen we uit het containerpark reden laatste week woog mijn auto 1500 kg,bijna volgetankt, met mijn vriendin aan boord, samen wegen we een 140 kg