Stoplichtsprintjes III: You vs ...

Ja stil he!?
Ik tref ze gewoon erg weinig.

Laatst wel op de snelweg wat gespeeld met een motorrijder (notabene in zijn korte broek...). Die vond het kennelijk schitterend, want die stak zijn duim op na een tijdje om vervolgens de afslag te nemen.

Zal je net zien...

Net op de a6 kwam er een audi a5 coupe op mijn bumper hangen. Duwen duwen, rechts naast me gaan rijden, maar ik had verkeer voor mij. Toen er ruimte kwam wat sprintjes kunnen doen. Vanaf 120/130 in de 5 op het gas bleef ie strak aan mij plakken. Ging ik echter terug naar de 4, reed ik er van weg. In de 5 mis ik gewoon wat power op dat toerental. In de 4 was de Delta genadeloos keer op keer.
De motorisering van de audi weet ik niet, maar was duidelijk niet de instapper.
Ik blijf me er ook over verbazen als je doorhaalt in de 4 en dan opschakelt naar 5 wat een kracht er dan blijft komen en het gemak waarmee je over de 200 gaat. Onverstoorbaar.
De audi zal wel als voordeel hebben dat zijn turbo op lagere toeren al power levert. Die zal dus wat makkelijker op gang komen.

Verderop nog iemand met een seat die kwam aandringen, dat was van korte duur.

zeebra zei:
Ewout zei:
Weer eentje, daarnet, drie keer tussensprint tegen een Ibiza met een jonge gast achter het stuur, laatste generatie Ibiza motor onbekend, hier op de rustige autoweg vlakbij,
Tot 190 bleef ie vlot slipstreamen, vanaf dan reed ik er stilaan van weg, de 234 km/h op gps getopt, de Ibiza moet minstens 220 km/h op gps gelopen hebben omdat ik hem niet snel uit mijn spiegel zag verdwijnen en in de verte bleef ie zelfs op dezelfde afstand.

Bij de derde en laatste tussensprint ben ik beneden aan de lichte heuvel begonnen bij een 110km/h door een trage camper voor mij en geëindigd bij 226 km/h bergop

Eigenlijk echt niet slecht voor maar 166 pk hoor... bij 232 km/h op teller loopt ie trouwens 3500 tr/min in 6de, nog gezien op een foto die ik ooit maakte. Als je mijn vermogen en koppelkromme ziet dan zie je dat er boven de 4000 toeren wel meer vermogen aanwezig is dan andere VAG diesels, de 166,5 pk haalt die bij 4073 tr/min

Vraagje het gewicht hier in carbase, is dit zonder vloeistoffen? Want toen we uit het containerpark reden laatste week woog mijn auto 1500 kg,bijna volgetankt, met mijn vriendin aan boord, samen wegen we een 140 kg
Ja, gewicht in carbase is zonder vloeistoffen. Met vloeistoffen(halve tank benzine) komt er 25 kilo bovenop.

Thx, nu in Sarajevo, gisteren een couchsurfing koppel leren kennen dat op vakantie is met een gechipte 530 xd 2007, straks gaan we de verlaten bobsleebaan bezoeken hier in de bergen, natuurlijk zijn we op vakantie maar een tussensprintje zal er zeker van komen waar ik bij voorbaat, ondanks het zware gewicht van die beamer, sowieso zal verliezen...

Ik heb sinds kort een andere auto, maar ik ben bang dat er niet veel uitdagingen komen zoals in mijn MX-5, het gaat om een:

'05 Volvo V50 T5 AWD Full option
2.5 Turbo 5 cilinder
220pk@5000rpm
320nm@1500-4800rpm

Dit is dus hetzelfde blok als in de Focus ST

Ik zocht dus een comfortabele snelle reisauto, Sportief tintje mocht ie wel hebben. Ik wilde dus ook perse de AWD versie hebben.

Voor 220PK met AWD is deze niet snel inderdaad met 7.2 0-100.
Mijn vorige Skoda octavia II station RS met 200 PK en voorwielaandrijving deed dit in 7.3. (bouwjaar 2013 vlak voor de octavia II werd vervangen door de octavia III)

Je zou verwachten met AWD en 20pk meer dat je volvo wat sneller zou zijn. Hij is wel wat zwaarder dan de octavia.

Al met al een leuke bak waar je zeker plezier mee gaat hebben. Met de octavia veel plezier gehad. Mensen verwachten een tuf tuf bak in een grijze octavia. Je V50 heeft denk ik hetzelfde verrassingsvoordeel :)

Ik heb 256 PK en 340Nm met mijn Dodge Magnum 3.5 maar door het gewicht zit ik ook rond de 7 seconden.

LYkyb8j.jpg

Nadeel van de Volvo zijn de lange versnellingen. Ook neer aandrijfverlies vanwege de AWD. Gewicht zit op 1452kg

De voorwielaangedreven V50 T5 doet er 6.9s over naar de 100. Maar aangezien de kans groot is dat er het een en ander getuned zal worden motorisch is AWD beter geschikt

Het is een lekker relaxte auto die ook nog best vlot is en veel potentie heeft m wel snel te maken.

120 in zn 6 draait een lage rpm van 2800rpm.

VincentMX-5 zei:
Nadeel van de Volvo zijn de lange versnellingen. Ook neer aandrijfverlies vanwege de AWD. Gewicht zit op 1452kg

De voorwielaangedreven V50 T5 doet er 6.9s over naar de 100. Maar aangezien de kans groot is dat er het een en ander getuned zal worden motorisch is AWD beter geschikt

Het is een lekker relaxte auto die ook nog best vlot is en veel potentie heeft m wel snel te maken.

120 in zn 6 draait een lage rpm van 2800rpm.

Kun je nagaan dat ik een 4-bak heb en bij 160 km/h 2800 rpm draai. Maar het cruist wel lekker.

Peugeot GTi 250 (bouwjaar 2016)
250 pk / 330nM

Leuk detail is dat dit vermogen uit een 1.6(!) turbo blokje wordt gehaald.

0-100 in 6.2 seconden (fabrieksopgave). In real life is 6.4 gehaald.

Zeker sneller / feller dan de skoda octavia RS. Maar het meest in het oog springende is de betere wegligging door (echt) sporonderstel en michelin sportbanden.

Linkje naar mijn review: https://www.autoweek.nl/autoreview/43510/peugeot-308-gti-16-e-thp-250

Na al jaren te hebben meegelezen in dit topic, meld ik mij ook.
11,5 jaar gereden met m'n oude vertrouwde Civic Coupe uit 1994.
Met 102 PK stond ik in principe altijd rechts voorgesorteerd.

Nu rijd ik sinds een 2-tal weken een 2004 RX-8 met 231 PK (6,4sec) en zal ik een sprintje bij een warme motor etc niet altijd uit de weg gaan.
Ik rijd 12 maanden per jaar motor en als ik de 'snelste' wil zijn, draai ik de hendel van de tweewieler wel wat verder open, maar een 'snelle' auto
koop je natuurlijk ook niet om altijd rustig mee te rijden, dus af en toe zal ik best wel een uitdaging aan gaan.

Tot nu toe, 1 stoplichtsprintje. Ik had niet de intentie om hard te gaan, maar de Mazda 6 2.3 S-VT (9 sec) op Poolse platen 2 banen verder had dat wel. Na zijn snelle start, toch ook maar doorgetrokken in de versnelling en iets voor de 100 had ik hem alsnog.
Stukje verderop toen hij langs reed, stak hij zijn duim op, altijd mooi.

JMR010 zei:
Nu rijd ik sinds een 2-tal weken een 2004 RX-8 met 231 PK

Met deze wagens moet je juist af en toe veel toeren maken en weinig korte stukken rijden... zelfs koude start kan hem overflowen en dan start die nooit weer. Maar ben je vast al wel bekend mee...

@ Goofer.
Tja, hij vroeg er om :cool:

@ DodgeMagnum
Inderdaad, het is een auto met een aparte gebruiksaanwijzing.
Ik rijd de auto voor de leuk en niet voor korte stukjes, dus dat moet goed komen :)

Mijn volvo heeft een zogenaamde low pressure turbo, ofterwel turbo op lage druk. Vandaar dat de specificaties voor zo'n blok niet heel spectaculair zijn

Voordeel daarvan is dat het heel makkelijk is om te gaan chiptunen dmv de turbodruk verhogen. Sommige chiptuners geven gewoon 300pk aan dat ze er uit kunnen halen met andere uitlaat en luchtfilter. Dus met simpele bolt-ons kan er dus veel meer uit gehaald worden.

Deze 5 cilinder is ook een heel sterk blok en kan zelfs deze pk verhoging makkelijk aan.

» RICA Stage 1 250 HP / 380 NM 30 HP / 60 NM
» RICA Stage 2 262 HP / 442 NM 42 HP / 122 NM
» RICA Stage 3 291 HP / 444 NM 71 HP / 124 NM

Dat zijn best indrukwekkende cijfers tov origineel

Vanmiddag reed ik achter een Z4 2.3i automaat de snelweg op. Maar bleef er toch gewoon achterhangen met mijn Volvo

0-100 tijden zijn zo goed als het zelfde dus opzich niet zo heel gek

Vandaag geen sprintje, maar wel een aparte ervaring.

Op de A7 richting afsluitdijk rij ik een minuut of 5 achter een BMW X5. De X5 bleef links plakken met een snelheid van 130-140km/u. Een paar keer naar rechts te zijn gegaan om aan te geven dat er rechts ook ruimte is. Geen enkele reactie. BMW bleef stug links rijden met dezelfde snelheid.

Bij voldoende ruimte op rechterbaan er uiteindelijk rechts voorbij gegaan. Initieel geen reactie. Minuut later leek de bestuurder wakker te worden en begon te bumperkleven. Bij de eerste mogelijkheid netjes naar rechts gegaan en de X5 de mogelijkheid gegeven links in te halen.

Vervolgens gaat de BMW van het gas af en gaat weer 130-140 km/u links plakken.......

Toen maar besloten de cruise control op 130 km/u te zetten. na 10 minuten pakte de BMW een afrit en kon ik mijn reis met wat meer vaart voorzetten.

Erg irritant dat soort mensen, ik moet mezelf altijd erg inhouden om er dan niet rechts langs te gaan en als hij dan op m'n bumper komt zitten een keer de remlichten op te laten lichten.
Let wel, ik moet me inhouden. Ik doe dit dus niet daadwerkelijk, al wil ik het soms nog zo graag.

Och zo had ik net na mijn laatste sprint ook zoiets raars. Auto gaat mee tot bijna 200. Ik ga naar rechts en laat mij afzakken, doet ie precies hetzelfde op mijn bumper. Wat wil ze iemand nu?

Eerste drijfveer is: Ik laat me er niet uitrijden.....
Als ze je voor zijn of kunnen: Ik rij (veel) te hard, ga weer terug naar wat ik hiervoor deed. Was de auto voor de sprint ook aan het bumperkleven?

goofer zei:
Eerste drijfveer is: Ik laat me er niet uitrijden.....
Als ze je voor zijn of kunnen: Ik rij (veel) te hard, ga weer terug naar wat ik hiervoor deed. Was de auto voor de sprint ook aan het bumperkleven?

Ik zie het wel vaker hoor, mensen met een SUV linksplakken, ook al is er rechts plaats.
Zo heb ik al enkele keren met een SUV gereden en na een tijdje, door de hoge zitpositie, ga je je untouchable en arrogant voelen...

Btw, geen echte tussensprintje gehad tegen de gechipte BMW 530 xd 2007 break, wel een meer dan vlotte bergrit in de bergen rond Sarajevo van enkele uren waar het dikwijls remmen en accelereren was wegens het slechte wegdek en in feite, nooit het gevoel gehad power te weinig gehad te hebben, wel weinig grip, dikwijls spinnnende voorwielen bergop. En dan was de vierwielaangedreven BMW een heel eind verder... zij waren volgeladen, ik had mijn auto volledig leeggemaakt wetende dat ik op pad ging samen met een veel snellere auto. Hij vertelde dat zijn BMW met alle opties 1800 kg woog en 250 pk heeft, over koppel sprak ie niet, plus nog is volgeladen, rijdt ook niet supervlot op kleine bergweggeltjes. Maar ik denk eens op een autosnelweg, zelfs volgeladen en mijn auto leeg dat die BMW dan wel pakken sneller gaat. Ik vermoed dat die toch minstens 550 Nm koppel heeft...

Gisteren een moment van frustratie.
Ik reed even met een andere Delta en moest een snelweg op. Achter mij zat een Audi A3 te duwen.
Dus ik volgas, maar de Audi was sneller :(
Waarom tref ik ze altijd als ik niet met de juiste auto ben?

We hadden er weer 1 afgelopen zondag. Ik moest bij Lelystad de snelweg op en daarvoor al was er een wat oudere Ibiza sportief bezig.
Eenmaal bij de snelweg ging ik maar achter hem staan bij het stoplicht. En hop meneer was weg. Ik kon moeilijk volgen door de bocht, want ik had een baby achterin. Ik kon dus ook even niet volgen. De Ibiza was duidelijk niet meer helemaal origineel, want hij was best snel. Had na de bocht natuurlijk het voordeel dat ie al behoorlijk op gang was en dan is even bijhalen niet altijd makkelijk.

Ik lees dit topic nog steeds heel graag mee, en heb ondertussen ook eindelijk weer wat te melden.

Ik heb sinds een 3 maanden ook een andere wagen gekocht, een Volvo S60 T5. Heerlijke wagen die geweldig verassend uit de hoek kan komen voor mensen die hem niet kennen. Trouwens ook qua comfort en rust een heel andere auto dan de Mazda MX6 die ik ervoor had.

Ondertussen ook een paar sprintjes mee gehad. Dan merk je toch wel dat, ondanks de bijna gelijke pk/kg verhouding tussen mijn oude en nieuwe wagen, de nieuwe wagen echt meer koppel onderin heeft, en daardooír eigenlijk in elk scenario gewoon flionk sneller is.
Auto's waar ik voorheen de grootste moeite mee had, pak ik nu met relatief gemak.
Zo heb ik een week of twee geleden een sprint gehad met een Passat V6 (193pk) gehad. Met de MX6 had ik de grootste moeite met deze wagens, helemaal op snelwegtempo, en nu hield ik hem zonder problemen tot 200kmh bij.

Verder nog een stoplichtsprintje gehad met een 308 SW 2.0 HDI GT (180pk) en ook dat was geen probleem. Wel leuk om te merken hoeveel meer tijd de T5 nodig heeft om op stoom te komen dan de HDI. bij 2400rpm heeft de motor z'n maximale koppel ''pas''. Daaronder merk je duidelijk dat 'ie er niet zoveel zin in heeft.

Verder ook een stuk over de autobahn geknald afgelopen week. Daarbij 2 sprints toch wel goed verloren. De eerste van een nieuwe A6 TDI. Ik vermoed een dikke motorisering, want hij reed mij zonder moeite keer op keer weer los.
Op de terugweg even gestopt om te tanken, waarbij ik aansluit achter een Camaro SS van de laatste generatie. Wat een geweldige bak herrie zit er in dat ding. Goed, na het tanken bleek hij net weg te rijden, dus ach, waarom niet he? Viel me uiteindelijk niks tegen. Natuurlijk was hij een heel stuk sneller, maar ik had meer verwacht.

Lang geleden nu, maar daarstraks nog eentje gehad, op een tweebaansvak steek ik een bus en een BMW 5 reeks E60 eerste generatie voorbij, redelijk snel, moest me dan even inhouden voor trager verkeer, de Marokkaan in de BMW leek precies uitgedaagd en volgde me.
Ik ging vol op het gas en onmiddellijk naar het rechterbaanvak zodat ie niet kon slipstreamen, ik zag hem een beetje naderen, maar hoger in toeren in 4de hield ik hem netjes achter mij, even doorgetrokken tot 180km/h

Dat het een diesel was was wel heel duidelijk, er kwam zoveel roet uit de uitlaat dat ik het in mijn spiegel kon zien...

520d? Ik denk het niet, die heeft evenveel pk, heeft 60Nm kopppel minder, 200 kg zwaarder
525d? Aannemelijk, heeft 10 pk meer, evenveel koppel, wederom 200 kg zwaarder
Of gezien de rook een 520d gechipped met een slechte powerbox? Stel dat ie goed gechipped is, pakweg +80Nm, +40 pk wat ik bij tuners zie, is ook aannemelijk daar ie 200kg zwaarder is

Niet heel veel sprintjes gehad maar wel achter een BMW 5 serie diesel de snelweg op maar hoefde niet vol gas te gaan om m bij te houden. Er kwamen wel de bekende diesel pluimen uit

Vanmiddag langs een collega gestaan met zijn Yamaha quad en dat ging gelijk op tot de 80 ergens, daarna begon ik langszaam uit te lopen. Boven de 100 blijft ie achter want had maar een topsnelheid van 140 ofzoiets.

Heb nu 98 in de T5 gedaan en heb t idee dat ie er beter op loopt. Kwa verbruik nog niet veel verschil na 1ste tankbeurt

De T5 uit de S40/V50 is overigens niet dezelfde T5 uit de S60/V70

S60 T5 is een 2.3 turbo met 260pk
V50 T5 is een 2.5 turbo 220pk(zelfde blok als in de Focus ST en met wat aanpassing in de RS)

Deze zaterdag enkele honderden kilometers gereden met vele stoplichten:

Enkele stoplichtsprints gehad, maar niet veel plezier aan gehad in feite want ik moest gewoon ergens op tijd zijn, mijn vriendin raakt nooit tijdig klaar als we ergens naar toe moeten... dus niet echt altijd op de exacte modellen/motoren van de andere auto's gelet. Wat ik zoal herinner, bij 1 stoplichtsprint waren er twee auto's tegen elkaar aan het sprinten die ik dan samen ben voorbij gereden, was wel even alle zeilen bijzetten. Een Volvo break die vlot volgde maar er op het tweebaansvak er niet overkwam en een Porsche Macan die ik even heb laten doen want ik weet toch dat ik die niet voorbijkon als die er echt voor ging.

Anyway, de leukste was een tussensprint: bij het naar huis rijden na de wandeling lekker relaxed op de autoweg laat ik een camper een truck voorbijsteken, gewoon om hoffelijk te zijn.
De jonge gasten in de Bmw achter mij stelde dit duidelijk niet op prijs, kon ik aan de bestuurder zijn reactie zien (zwaaiend hand) ,ze gingen vol op het gas en probeerde mij rechts voorbij te steken waarbij ik vakkundig de deur sloot.
Even later bij een vrije autoweg ga ik vol op het gas waarbij die jonge gastjes tot twee maal toe er over probeerde te raken wat hen niet lukte (tot een 190 doorgetrokken), wel grappig in feite als je weet dat ze met een cool ogende 3 coupé 2006-2010 reden, motor onbekend, stonden wel redelijk dikke standaardsloffen onder, als ik in carbase zie toch allemaal redelijk vlotte auto's...

Had ook voor het eerst sinds tijden weer een vermeldenswaardig sprintje. Stond met de CLS voor het stoplicht naast een oude E-klasse, modelletje 1996-2001, dus met het rondje in het achterlicht. Bak zag er volledig afgetrapt uit en mijn aandacht viel op de grote hond die achterin zat te kwijlen over de achterbank heen. Ook de deur zat helemaal vol met kwijlsporen, dus bij lekker weer hangt de hond waarschijnlijk uit het raam :)

Verwachte dus geen sprintje en zowel dan zou ik natuurlijk gehakt maken van waarschijnlijk een E200d of iets dergelijks. Trokken enigszins normaal op toen ik ineens zag dat de beste man me voorbij kwam, waarop ik ook maar het gas tot op de plank indrukte. Tot mijn verbazing ging het 100% gelijk op tot het wel genoeg was voor me. Toen even het kenteken opgezocht en het bleek een E50 AMG te zijn. Die is inderdaad net zo snel in de acceleratie als een cls500 met een pk'tje of 40 minder. Zal hem in de modernere automaat zitten aangezien ze ook ongeveer hetzelfde wegen.

VincentMX-5 zei:
De T5 uit de S40/V50 is overigens niet dezelfde T5 uit de S60/V70

S60 T5 is een 2.3 turbo met 260pk
V50 T5 is een 2.5 turbo 220pk(zelfde blok als in de Focus ST en met wat aanpassing in de RS)

Dat klopt inderdaad. Mijn motor is de laatste doorontwikkeling van de 2.3 turbo die in de 850 T5(-R) lag. Jouw motor is de opvolger daarvan.
Trouwens, ik heb 250pk, niet 260. De 260pk motor (facelift s60/v70 vanaf 2004) is een 2.4 turbo die meer gemeen heeft met jouw 2.5 dan met mijn 2.3. Verder rij ik met een hoge druk turbo, waar jij met een lage druk turbo rijdt.

Ik heb er net een weekje Engeland op zitten waarbij ik een keer 95 heb moeten tanken, en ik heb ook het idee dat 'ie op 98 beter loopt. Ik tank ook altijd 98, tenzij het echt niet anders kan.

Verder heb ik weinig te melden qua spritjes. Zat toevallig vanmiddag achter een Leon FR (200pk DSG) die zich nogal asociaal tussen mij en mijn voorligger propte. Daar ben ik even achteraan gegaan. Die Seat bleek echter niet helemaal standaard te zijn, gezien hij zonder al teveel moeite toch best hard van me weg reed nadat de automaat 2 verzetten terug hoorde schakelen, ik had daarvoor al teruggeschakeld in de verwachting dat hij er wel voor zou gaan. In de 3 heb ik het helaas niet kunnen proberen.

@Malt007
Dat soort onverwachte sprintjes zijn het leukst, sta je naast iemand die je totaal verrast.

Malt007 zei:
Had ook voor het eerst sinds tijden weer een vermeldenswaardig sprintje. Stond met de CLS voor het stoplicht naast een oude E-klasse, modelletje 1996-2001, dus met het rondje in het achterlicht.

Heb ik nou je CLS gemist op kantoor vandaag?

PS: In november de Q een week te leen. Herkansing? ;)

adinsx zei:
Malt007 zei:
Had ook voor het eerst sinds tijden weer een vermeldenswaardig sprintje. Stond met de CLS voor het stoplicht naast een oude E-klasse, modelletje 1996-2001, dus met het rondje in het achterlicht.

Heb ik nou je CLS gemist op kantoor vandaag?

PS: In november de Q een week te leen. Herkansing? ;)

Ik woon in Amersfoort dus voor deze opdracht een 2e hands diesel aangeschaft, 2 auto's was goedkoper dan alleen de CLS :) Heb hem hoogstens 1 of 2x per maand mee naar kantoor, volgende keer zal ik hem voor parkeren.

Als jij de Q hebt staan wil ik graag mee met een ritje, het is al even geleden dat ik iets echt snels mee heb mogen maken.

Met de 1.6thp tegen een 911 4 cabrio uit 2005 schat ik.
Kwam links naast met staan bij het stoplicht ,beide banen linksaf.
Mijn vrouw naast me en zei die is toch veel sneller.
Reed langzaam van hem weg,bij 140 maar van het gas af.
Duimpje van de bijrijdster in de 911.

De RCZ is 200kg lichter dan de 911

Tussen vrijdag en nu even naar Krakow gevlogen en terug voor een trouwfeest en om Soplica op te halen, niet met de auto wel te verstaan, met het vliegtuig.
Bij deze gelegenheid vroeg ik even aan mijn vriendin of ze het gevoel had dat het vliegtuig of mijn auto sneller accelereerde, mijn auto vertelde ze.
Toen ik het vroeg stegen we wel relatief snel op omdat we tegenwind hadden(denk ik toch want het ging niet smooth), dus misschien moest het vliegtuig niet al zijn kracht gebruiken om de lucht in te gaan? Of zie ik het fout?
Bij het afkomen vandaag konden we de snelheid van het vliegtuig op schermpjes zien en we stegen op bij een 250km/h.
Het was een Airbus dacht ik, met twee motoren, iemand enig idee hoe snel die dingen accelereren?
Bij eerdere vluchten heb ik al wel op veel sneller accelererende vliegtuigen gezeten.
Zou wel eens leuk zijn om een familiediesel eens te vergelijken met bepaalde vliegtuigen...

VincentMX-5 zei:
Van youtube over een Boeing 737

De 0 a 100 km/h, 11,5 s
De 0 a 200 km/h, 25.6 s
De 0 a 300 km/h, 42,5 s

Dank je, zou mijn diesel dat halen, 200km/h in 25 seconden?

Edit, zelf al even youtubefilmpjes gezien, dit kwam ik tegen:

https://www.youtube.com/watch?v=1rmV6wSb8Ao

Mijn diesel zal wegens zijn +50Nm koppel rapper zijn als een Rs TDI, maar de 200 in 25 seconden halen, denk het niet...

Stillekes hier precies?

Net een tussensprint en een sprint gehad tegen een twingo rs 133 pk versie
Tijdens de tussensprint leek hij wat verrast, ik zag in mijn spiegel dat hij probeerde te volgen.
Later tijdens een sprint na het rond punt waarbij ik hem even liet naderen om het eerlijk te laten verlopen ben ik in tweede vol op het gas gegaan, ik reed er stilletjes van weg maar ook weer niet heel snel, 8.7 naar de 100 zie ik in de database hier en het feit dat hij slipstreamde wil toch zeggen dat de Skoda toch wel wat sneller is.

Gisteren een stoplichtsprint mogen aanschouwen tussen een Tuscon op rijstrook 1 en een Matiz op rijstrook 2 (van de 3). De Matiz won.

GA DAN NIET LINKS STAAN EIKEL.

Joël D. zei:
Gisteren een stoplichtsprint mogen aanschouwen tussen een Tuscon op rijstrook 1 en een Matiz op rijstrook 2 (van de 3). De Matiz won.

GA DAN NIET LINKS STAAN EIKEL.

Die zijn altijd het beste. Laatst twee heren in een Panda 4x4 (de originele). Ze besloten op het laatste moment toch voor links te gaan. Ik kon met goed fatsoen niet meer maar naar rechts. Lampje op groen...goed nadat de 4 rechts voorbij waren ben ik maar naar rechts gegaan om net als hen de Panda te passeren...

Vervelend inderdaad. Hier een filmpje van een paar jaar geleden. Die Mazda ging ook op het laatste moment nog links staan:

Joël D. zei:
Vervelend inderdaad. Hier een filmpje van een paar jaar geleden. Die Mazda ging ook op het laatste moment nog links staan:

Precies de reden waarom ik met de motor vaak filter bij verkeerslichten.

Best wel wat sprintjes gehad de afgelopen tijd, veelal op de snelweg. Maar je komt maar weinig tegen wat ook maar iets van een kans maakt. Nu met dit weer en temperaturen hebben sprintjes vanaf stilstand geen zin, gezien je tot 100km/ph continu wielspin hebt.

Vandaag op de autobahn een leuk sprintje gehad tot de 200 samen met een hele nieuwe Audi A6 met onbekende motor maar stond wel Quattro achterop. Zal waarschijnlijk ook wel automaat zijn geweest

Toen ik in zn 6 van 120 naar 200 ging kwam ie langzaam dichterbij en toen ie mij eenmaal voorbij nadat er voor ons een andere auto aant inhalen was met 120 heb ik teruggeschakeld naar zn 4 en toen ging het haast gelijk op toen hij naar de rechterbaan ging en ik op de linkerbaan. Ik zat 4-5 meter achter m op de linkerbaan.

Terug
Bovenaan