Stoplichtsprintjes III: You vs ...

Enige tijd geleden reed ik met mijn Seat Ibiza TDI 96KW over de A67 bij Venlo westwaarts. Een vrachtwagen haalde een andere vrachtwagen in, ikzelf volgde achter de inhalende vrachtwagen en moest uiteraard snelheid tot circa 90 km/u minderen. Ik wachtte geduldig tot de linkerbaan weer vrij was, maar achter mij reed een zilvergrijze Audi A4 sedan van de tweede generatie (2001-2004) die duidelijk haast had. Kortom: een mooie gelegenheid voor een tussenacceleratie! Toen de inhalende vrachtwagen weer naar rechts ging, schakelde ik terug naar de 4e versnelling, vloerde het gaspedaal geleidelijk, en de 300 Newtonmeters deden hun werk. Vervolgens geschakeld bij 2.500 toeren en nog doorgegaan tot 140 km/u, en tot mijn verbazing kon de fiks ogende Audi A4 me niet bijhouden. Ik reduceerde mijn snelheid weer tot circa 115-120 km/u, en de Audi A4 passeerde met ongeveer 150 km/u. In de Audi bleek een 130 pk sterke 2.0 V5 te liggen. Absoluut geen zwakke motor dus, maar het hogere gewicht speelde de Audi ongetwijfeld parten.

Pff.. hèhè, daar was ik weer eens. Heerlijk 4 dagen gereden in de testauto.

20100612_AMT_Motortoertocht_094.jpg

20100612_AMT_Motortoertocht_108.jpg

20100612_AMT_Motortoertocht_028.jpg

En daarbij ook heel wat keren vooraan bij het stoplicht gestaan :)
Geen snellere supercars tegengekomen, dus van sjonnies in Golfjes, de leaserijders in A6 3.0tdi, de AOW-er met SL500, de 20'er met de Golf V en VI GTI. Alles was een hapklare brok ;)

Al met al, 1000km gereden, 3,5 tank leeg gereden, hier en daar testen wat de auto kan, maar verder heerlijk genoten (y)

Geen regelmatige stoplichtsprinter -is een diesel m.i. niet echt geschikt voor-, maar wél een regelmatige lezer.:). Skoda Roomster 1.9 TDI. Standaard in 11.5 sec. naar 100. Deze is licht gekieteld, dus zet mij naar neer voor 11 sec. naar 100...

Subaru Legacy 3.0R Spec B, dat gaat denk ik zo rond de 7 naar 100
Smart Roadster, zeer zeker niet onder de 10

Deze week had ik een Passat CC als huursloep. Volgens mij was het de 2 liter TSI. Had meer punch verwacht en de acceleratie de bocht uit was ook een beetje een ESP drama. Dat naschommelen bij het uitkomen van de bocht vindt ik ook altijd zo naar, denk dat een sport onderstelletje hier wonderen doet. Anyway in Nijmegen een sprintje met de CC tegen een leuke blonde dame in een Insignia. Behoorlijk kansloos bleek...kansloos voor de CC dat was...

Heb mijn polo inmiddels weer terug.. Moet nu alleen nog 1.500 km's inrijden, netjes onder de 3.000 rpm blijven =[

https://www.youtube.com/watch?v=DvDAkhMY964

Geen streetrace, met de ligfiets de baan op, altijd lachen. Helaas geen bukkers, die komen mss wel voor in een volgend (race)filmpje :)

De eerste stoplichtsprint met de 605 3.0 24V is ook gedaan;)

Het was tegen een VW Passat Variant 2.0 TDi 170 pk uit 2009.
Tot pakweg 40 was het gelijk op... daarna moest de passat schakelen en kon ik nog even door naar 60 in de 1... even tot 105 in de 2 doorhalen en ik had een ruime wagenlengte voorsprong:)

Heerlijk met die onopvallende 605:D

Net even een lease altea vernederd. Wilde helemaal niet sprinten aangezien ik met een zuinig tankje bezig ben :D Maar ok, hij ging naast me staan en zat wat te gassen en vervolgens ging hij er met piepende bandjes vandoor. Ik reed lafjes in zijn 2 weg en op het moment dat hij schakelde kwam ik net op toeren. Dus gelijk 5 lengtes gepakt. Toen maar weer gas losgelaten, Volgens mij wilde hij zijn gezicht niet laten zien want bij de volgende afslag vloog zijn stropdas bijna het raam uit zo hard ging hij de bocht om o_O

Gisteravond verveelde ik me helemaal kapot, dus ik dacht ik ga even een stukkie toeren en hopen op een paar mooie sprintjes.
Zat er helaas niet in, niks gevonden en heb me moeten vermaken in m'n eentje met een paar rotondes.

Mwa, m'n schoonouders hebben net hun nieuwe Altea opgehaald vrijdag. Ter vervanging van hun pre-facelift 1.6, nu de 1.4TSI.
Geen kids meer in huis daar, wel een hond :)

Hier ook weinig sprintjes gehad met de Clio. Waar ik met de BMW vooraan stond wilde iedereen een poging doen. Alleen gisteravond een meid in een Twingo II GT (1.2 turbo met 100pk) die wel heel fanatiek op groen licht aan het wachten was. Verder nog een Ford Mondeo wagon (bouwjaartje 1996 o.id.) die eerst zat te kleven. Daarna trok ik een flink gat en met flinke vaart de rotonde om. De beste man had alleen niet door dat zijn 'wagon' iets langer is en uitzwenkt. Ging maar net goed :) Oprit snelweg en daarna niet meer gezien.

Vorige week mezelf weer laten verleiden om de toegestane snelheid zwaar te overschrijden.. Stukje 220 per uur op de klok, waarbij ik gevolgd werd door een Mazda. Tussen 210 en 220 kwam ie wel heel erg hard opzetten, waar ik toch van verschoot.. Mijn auto trekt boven 200 echt niet meer geweldig snel, maar als ik achteraf MPS lees op de achterkant van de Mazda, wist ik wel hoe laat het was. :D

adinsx zei:
Mwa, m'n schoonouders hebben net hun nieuwe Altea opgehaald vrijdag. Ter vervanging van hun pre-facelift 1.6, nu de 1.4TSI.

Hier ook weinig sprintjes gehad met de Clio. Waar ik met de BMW vooraan stond wilde iedereen een poging doen. Alleen gisteravond een meid in een Twingo II GT (1.2 turbo met 100pk) die wel heel fanatiek op groen licht aan het wachten was. Verder nog een Ford Mondeo wagon (bouwjaartje 1996 o.id.) die eerst zat te kleven. Daarna trok ik een flink gat en met flinke vaart de rotonde om. De beste man had alleen niet door dat zijn 'wagon' iets langer is en uitzwenkt. Ging maar net goed :) Oprit snelweg en daarna niet meer gezien.

Vette bak trouwens die Z4. Heerlijke ervaring, lijkt me :)

Cobra_23 zei:
adinsx zei:

Even snel in de upload gegooid
https://www.youtube.com/watch?v=wDSJjV8KhJo

Was inderdaad genieten :)
Nu nog hard sparen hè ;)

adinsx zei:
Cobra_23 zei:
adinsx zei:

Even snel in de upload gegooid
https://www.youtube.com/watch?v=wDSJjV8KhJo

Was inderdaad genieten :)
Nu nog hard sparen hè ;)

Leuk filmpje, ik heb er daarstraks ook eentje gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=cd68HovAhTo

Om toch maar even het potentieel van een ligfiets te onderstrepen ;)

Als we toch filmpjes showen, van het weekend deze gemaakt https://www.youtube.com/watch?v=od-gMGDZRk8
Geen echte sprintjes gehad de laatste tijd.

Hmm oke, deze is ook wel leuk..

R8 0-100 4,5 sec vs. BMW M3...

Kleine impressie (hele slechte kwaliteit..)
R8 kleine impressie 0-110

Inhouden in begin was wachten op groen, bij 90 per uur klein bochtje naar links dus beetje gripverlies;) Daardoor inhouden...

(filmpje is genomen op lege weg, zonder overig verkeer en is niet genomen tijdens stoplichtsprintje, vanwege o.a. de verkeersveiligheid)

Edit: Natuurlijk gewonnen!

Ja rijdt echt super!

Het is echt een juweeltje!
Komt alleen in het weekend uit de stalling, uit 2008 met nu slechts 10000 km op de teller....

Pa komt net thuis met de mededeling dat hij een nieuwe Peugeot RCZ even heeft laten zien wie de baas is(y)

Vanmiddag een snelweg sprintje op de A44. Het was best druk en voor me reden twee BMW's 3-serie. Ze waren leek het een beetje met elkaar aan spelen en ik volgde op gepaste afstand. Opeens was er ruimte. Ze gingen beiden naar rechts en het leek er op of ze het gas goed intrapten. Schakelde toen terug naar 4 om er vlot langs te gaan door van 120 naar ergens in de buurt van de 200 op te trekken. Hoewel ze geen partij waren was het toch leuk zo een 3-way sprint. Toen maar rustig doorgereden naar huis want ik had vanochtend geen tijd meer om te tanken en er zat nog maar net genoeg om thuis te komen. Uiteindelijk bij de pomp aangekomen met nog 7 km tank volgens de BC, maar daar zal vast nog wel een marge in zitten.

Ordep zei:
Vanmiddag een snelweg sprintje op de A44. Het was best druk en voor me reden twee BMW's 3-serie. Ze waren leek het een beetje met elkaar aan spelen en ik volgde op gepaste afstand. Opeens was er ruimte. Ze gingen beiden naar rechts en het leek er op of ze het gas goed intrapten. Schakelde toen terug naar 4 om er vlot langs te gaan door van 120 naar ergens in de buurt van de 200 op te trekken. Hoewel ze geen partij waren was het toch leuk zo een 3-way sprint. Toen maar rustig doorgereden naar huis want ik had vanochtend geen tijd meer om te tanken en er zat nog maar net genoeg om thuis te komen. Uiteindelijk bij de pomp aangekomen met nog 7 km tank volgens de BC, maar daar zal vast nog wel een marge in zitten.

Hey, de A44, daar rij ik ook dagelijks. Wel even oppassen bij Warmond/Oegstgeest waar ze vaak staan te flitsen!

Waarschijnlijk ben ik zelf gisteren trouwens ook geflitst. Op de A4 richting A'dam werd ik ingehaald door 2 Audi's en een motor die met een gangtje of 160 voorbijkwamen in een sportief treintje. Ik enthousiast even aanpikken van Nieuw-Vennep tot Hoofddorp, hoor ik 10 minuten later op de radio dat er een flitsmelding is ter hoogte van van 15.1 ter hoogte van het Shell station bij het brugrestaurant. :eek: Precies waar ik net had gereden dus. :( Meestal hou ik de bermen aardig in in de gaten, maar was nu dus afgeleid door het rijtje jakkeraars voor me.

Misschien met een beetje geluk omdat ik 4e in het treintje reed geen prent :rolleyes:, maar toch wel even wat spannender dan normaal om de brievenbus leeg te halen de komende tijd. :p

Als je nou eens een zilveren Speedster tegenkomt op de A44 of A4 en er is ruimte.............;)
Kom er vrijwel iedere dag.

Moest de afgelopen twee dagen in Amsterdam zijn, maar normaal ben ik alleen af en toe in het weekend te vinden op de route Den Haag-Amsterdam.
Maar ik zal uitkijken naar een zilveren Speedster (als het maar geen sprintje vanuit stilstand wordt want dan maak ik weinig kans).

A44 bij Warmond, ja daar staan ze vaak. Ik krijg de flitsmeldingen via de radio automatisch in mijn navigatieschermpje geprojecteerd. Door dan ook aandachtig de berm af te speuren weet ik nu al weer een tijdje schadevrij te rijden.

Opspeed zei:
Als je nou eens een zilveren Speedster tegenkomt op de A44 of A4 en er is ruimte.............;)
Kom er vrijwel iedere dag.

Ik ook ...tussen 7:30 en 8:00 uur van Sassenheim naar Amsterdam via A44/A4 ... en van 17:30 - 18:00 uur in omgekeerde richting.

Die Opel Speedster is een redelijk opvallende wagen dus zal er eens op letten de komende tijd. ;)

@Moogie: Die 330D van jou is echt een leuke concurrent voor mijn 605, vrijwel dezelfde prestaties en pk/gewichtsverhouding:) Jammer dat ik niet vaak op de A4 te vinden ben;)

Weer een lekkere tegen een Vectra 2000. Dikke uitlaat etc. Op de snelweg reed die voor mij. Beetje aandringen en ja hoor meneer trapte het gas in. Dan pas merk je dat een sportieve auto van 15 a 20 jaar geleden nu niet meer sportief is. Ja qua geluid en lawaai wel qua vooruitgang duidelijk niet meer. Was dus geen partij en toen ie naar rechts kon, roffelend erlangs alsof ie stilstond. Meneer met de pet keek niet blij om door deze gezinsstation zo snel ingehaald te worden.

Blue Knightrider zei:
@Moogie: Die 330D van jou is echt een leuke concurrent voor mijn 605, vrijwel dezelfde prestaties en pk/gewichtsverhouding:) Jammer dat ik niet vaak op de A4 te vinden ben;)

Jullie kunnen ook in de zomervakantie even afspreken ;-)

Ik ga wel filmen!

bobo3 zei:
Weer een lekkere tegen een Vectra 2000. Dikke uitlaat etc. Op de snelweg reed die voor mij. Beetje aandringen en ja hoor meneer trapte het gas in. Dan pas merk je dat een sportieve auto van 15 a 20 jaar geleden nu niet meer sportief is. Ja qua geluid en lawaai wel qua vooruitgang duidelijk niet meer. Was dus geen partij en toen ie naar rechts kon, roffelend erlangs alsof ie stilstond. Meneer met de pet keek niet blij om door deze gezinsstation zo snel ingehaald te worden.

RX7 FD uit 1992 is nog steeds snel hoor ;-)

trouwens een Supra TT uit 1992 ook... een Skyline... allemaal oudjes :rolleyes:

* Allemaal standaard (non tuning)

Net nog een klein sprintje tegen een S40 D5. Ik stond bij het verkeerslicht op de rechter strook te wachten en hij sloot links aan. Hij kwam sportief aanrijden dus het zou best tot een sprintje kunnen komen. We gingen eerst rustig door de bocht naar rechts en de tunnel in. Toen ging er bij beiden het gas erop. Kwam er rap voor en kon makkelijk naar links om niet achter de vrachtwagens aan te sluiten. Achteraf was hij wel sneller dan ik had verwacht.

VtecFreak zei:
bobo3 zei:

Inderdaad, een standaard skyline gtr of een toyota supra TT doen met zo'n 280 pk's standaard zo'n 4,9 seconden naar de 100,en dat voor auto's uit rond 1995..de nieuwste auto's halen dat vaak niet eens...Ford focus rs 350 PK,5,6 sec...een audi r8 doet 4,6 met zo'n 400 pk's?..voor prestaties kunnen we hier in europa nog heel wat leren van de japanners hoor..

Misschien moet meneer Chapman dan maar eens in Japan in de leer...

Veilside zei:
VtecFreak zei:
bobo3 zei:

Inderdaad, een standaard skyline gtr of een toyota supra TT doen met zo'n 280 pk's standaard zo'n 4,9 seconden naar de 100,en dat voor auto's uit rond 1995..de nieuwste auto's halen dat vaak niet eens...Ford focus rs 350 PK,5,6 sec...een audi r8 doet 4,6 met zo'n 400 pk's?..voor prestaties kunnen we hier in europa nog heel wat leren van de japanners hoor..

Je noemt nu wel auto's op die in het sportautosigment vallen tegenover vlotte "normale" auto's.
Een "simpele porsche 911 turbo uit 1977 tot 1984 doet ook 5.4 seconden 0-100 en een corvette convertible (1994) doet met 282 pk in de 0-100 sprint 5.7 seconden erover.

Tevens is de Focus een voorwielaangedreven auto en dat is minder effectief bij de 0-100 sprint.
Bij mijn 309 is het de voorwielaandrijving die ervoor zorgt dat de 0-100 sprint er zo "lang" over doet, ook al schroef ik de turbodruk op dan nog is dit niet effectief bij deze sprint.
Doorboven is het echter wel een ander verhaal :LOL:

VtecFreak zei:
Blue Knightrider zei:

Jullie kunnen ook in de zomervakantie even afspreken ;-)

Ik ga wel filmen!

Soort van speeddate dus. :p

Zo'n 1-op-1 afspraak gaat me net even wat te ver, maar vorig jaar was er wel een 'Autobahnmeeting' via dit forum. Had ik achteraf wel leuk gevonden om bij te zijn, omdat je dan natuurlijk mooi even de tussenaccelleraties (bv. 100-200) van de diverse 'sprinters' hier eens een beetje kan vergelijken.

@Ordep: Tegen zo'n D5 (S40) heb ik zelfs een keer het onderspit tegen moeten delven bij een 0-120 sprint. :( Er kwam trouwens wel een enorme bak roet uit dat ding zetten, dus vermoed dat hij wel gechiptuned was van origineel 180 pk naar een dikke 200.

309 Turbo zei:
Veilside zei:
VtecFreak zei:
bobo3 zei:

Je noemt nu wel auto's op die in het sportautosigment vallen tegenover vlotte "normale" auto's.
Een "simpele porsche 911 turbo uit 1977 tot 1984 doet ook 5.4 seconden 0-100 en een corvette convertible (1994) doet met 282 pk in de 0-100 sprint 5.7 seconden erover.

Tevens is de Focus een voorwielaangedreven auto en dat is minder effectief bij de 0-100 sprint.
Bij mijn 309 is het de voorwielaandrijving die ervoor zorgt dat de 0-100 sprint er zo "lang" over doet, ook al schroef ik de turbodruk op dan nog is dit niet effectief bij deze sprint.
Doorboven is het echter wel een ander verhaal :LOL:

Haha leuk dat het een bepaalde richting gaat mbt mijn opmerking dat er wel degelijk "oude" sportwagens zijn die tot op heden snel zijn. Ik reageerde op de uitspraak/mening; "een sportieve auto van 15 a 20 jaar geleden nu niet meer sportief is", vervolgens een note dat Europa van Japanners kunnen leren...

Een Porsche 911 behoort natuurlijk(destijds) tot het rijtje van "supercars" en kan je eigenlijk niet vergelijken met de veeel goedkopere versie als de RX7 en SKYLINE... dat ze het tegen elkaar kunnen opnemen is een andere verhaal. Maar wat wel duidelijk mag zijn is dat de power to weight ration EN de kwaliteit en prijsbepaling een 3-0 voor Azie is.

Wat betreft design is het weer een 1-0 voor Europa... echter ben ik van mening dat in de afgelopen 20 jaar men van elkaar geleerd heeft en elk merk NU min en pluspunten heeft. Ze "lenen" elkaars technologie en design... noem ze maar op... auto's die op elkaar lijken. Ik zie het als een heerlijke fruitschaal... lekker die verschillende smaken :D

Gisteren een of ander sjonnie Golfje eruit gereden:) Ik reed op de mountainbike door de stad achter dit Golfje. Hij reed steeds 25km en ik wilde er dan op de fiets voorbij maar dan gaf hij steeds gas. Toen moesten we stoppen bij een stoplicht bij wegwerkzaamheden. Zat hij al lachend naar mij te kijken toen ik achter hem ging staan. Ik had echter er al rekening mee gehouden dus de ATB ver terug geschakeld. Toen het licht op groen ging vol op de pedalen en snel alle versnellingen door werken. We moesten naar de andere weg helft en weer terug en ik snel via de buitenbocht er bijlangs:) Dat kon het Golfje niet:p met 40 zo'n kort bochtje door dus liep ik toen op hem uit. Na de wegwerkzaamheden was hij natuurlijk veel sneller maar was het lachen hem wel vergaan:)

Vandaag prachtig weer en op weg naar mn werk in Almere achter een Mercedes-Benz E 320 CDI Combi Avantgarde (224pk/7,3sec-0-100) met mn Prelude. Licht op groen en tot 110 erachteraan, ging naar 120 om ze in te halen... Vervolgens een verkeerslicht en ik hoopte dat ze naast me gingen staan... helaas.. achter me en ik trok vol weg en naar mijn gevoel gingen ze ook vol mee. Het verschil kwam steeds na de 80 km en we kwamen totdat onze wegen gingen scheiden 4 verkeerslichten tegen. Telkens achter me en vol mee... was wel leuk, maar hoopte op een echte sprint. Misschien omdat dochter lief naast hem zat? Voor de rest helaas geen serieuze tegenstanders. Ik zag nog wel een S8 klasse en een Seat Leon, maar helaas hadden ze geen zin. Morgen is het zondag... even avio sprint en mac sprint uitproberen :cool: misschien kom ik wat lekkers tegen...:p

Afgelopen zaterdag even met een goede vriend een sprint gedaan met een paar echt snelle auto's.

Ik: Peugeot 107 1.0 XS
Hij: Renault Megane coupe 1.6

Het onverwachte gebeurde...... tot aan 130 km/h gelijk op:)
Het was een beetje stuivertje wisselen met de schakelmomenten, de 107 heeft een veel langere bak namelijk.

Wel bijzonder: De Megane moet volgens de fabriek wel veel sneller zijn, (0-100 in 11,3 sec en een top van 184 km/h tegenover 0-100 in 13,4 sec en een top van 157 km/h) maar ik denk dat dit exemplaar geen 90 pk meer heeft....
Aan de andere kant: De pk/gewichtsverhouding is:
107 1.0: 68 pk / 775 kg = 11,4 kg/pk
Megane: 90 pk / 1010 kg = 11,2 kg/pk.
Dat verklaart ook weer veel.

Vorige week gebeurd. Op de N207 nabij Alphen vliegt er een nogal héél erg gehaaste man in een Mercedes (type vergeten) om me heen. Je hebt daar een aantal stoplichten met dubbele rijstrook, dus hij links staan en waar hij kon een aantal auto's inhalen. Normaalste zaak van de wereld, dus weinig aandacht aan besteed.

Totdat, aan de oostkant van Alphen, ik hem weer tegenkwam. Blijkbaar was hij niet veel sneller geweest dan ik, dus gebeurde het dat ik naast hem kwam te staan voor het eerste stoplicht daar.

Da's een bijzonder stoplicht. Er staat een flitspaal, daarna is er een stuk van zo'n tweehonderd meter, waarna weer een stoplicht met flitspaal staat. Daarna gaan de twee rijstroken over in één, en dat midden in een nogal vervelende bocht voor sommigen. Het is dus zaak snel weg te zijn, voorkomen dat je geflitst wordt op snelheid en hetzelfde uithalen bij de tweede stoplichtserie..

Licht één, waar wij stonden, gaat op groen. Ik val precies in het groene licht; snel genoeg om de Mercedes op drie wagenlengtes te zetten tegen de tijd dat we bij het tweede stoplicht in de remmen moesten. Uiteraard stond dat ook op rood, dus kwam de nog steeds gehaaste heer weer naast me staan.

Licht twee gaat groen. Ik val wéér in het groene licht, pak wéér een aantal meters en duik als eerste de bocht in. Een blik in de achterspiegel verraadde een 'gloeiendegloeiendegdvr'ende' heer achter me in de Mercedes:)

Soms is reactievermogen (en een stuk mazzel) het enige wat je nodig hebt om een sprintje te beslissen. Op een langer stuk had ik alleen zijn achterlichten gezien.

Boet zei:
Vorige week gebeurd. Op de N207 nabij Alphen vliegt er een nogal héél erg gehaaste man in een Mercedes (type vergeten) om me heen. Je hebt daar een aantal stoplichten met dubbele rijstrook, dus hij links staan en waar hij kon een aantal auto's inhalen. Normaalste zaak van de wereld, dus weinig aandacht aan besteed.

Totdat, aan de oostkant van Alphen, ik hem weer tegenkwam. Blijkbaar was hij niet veel sneller geweest dan ik, dus gebeurde het dat ik naast hem kwam te staan voor het eerste stoplicht daar.

Da's een bijzonder stoplicht. Er staat een flitspaal, daarna is er een stuk van zo'n tweehonderd meter, waarna weer een stoplicht met flitspaal staat. Daarna gaan de twee rijstroken over in één, en dat midden in een nogal vervelende bocht voor sommigen. Het is dus zaak snel weg te zijn, voorkomen dat je geflitst wordt op snelheid en hetzelfde uithalen bij de tweede stoplichtserie..

Licht één, waar wij stonden, gaat op groen. Ik val precies in het groene licht; snel genoeg om de Mercedes op drie wagenlengtes te zetten tegen de tijd dat we bij het tweede stoplicht in de remmen moesten. Uiteraard stond dat ook op rood, dus kwam de nog steeds gehaaste heer weer naast me staan.

Licht twee gaat groen. Ik val wéér in het groene licht, pak wéér een aantal meters en duik als eerste de bocht in. Een blik in de achterspiegel verraadde een 'gloeiendegloeiendegdvr'ende' heer achter me in de Mercedes:)

Soms is reactievermogen (en een stuk mazzel) het enige wat je nodig hebt om een sprintje te beslissen. Op een langer stuk had ik alleen zijn achterlichten gezien.

REACTIEVERMOGEN is JUIST belangrijk! Een officiële dragrace wordt gestart met het meten van je reactietijd! Mijn hoogste ooit was 0.07 sec, een tweede factor is het schakel-moment... je motor/vermogen kennen en precies op de PERFECTE momenten schakelen (dwz waar de meeste power is, daar je naald houden in toeren) LAG-loos van 0 naar 200... het is een kunst, het is oefenen, het komt echt uit op kunde!

* Een snelle auto, wil nog niet zeggen dat je vanzelfsprekend een sprint wint... sommige mensen kunnen echt niet rijden... o_O

@ Vtecfreak: Ik vloer me gaspedaal gewoon hoor :D niks aan het handje.

Net nog ff een sprintje tegen een Q5. Stond achter hem maar ik moest alle zeilen bijzetten om er voorbij te gaan. Stond geen type aanduiding op maar hij had 2 dikke pijpen. Weer genoeg voldoening om de komende dagen aan een zuinig tankje te werken. 1:10 gemiddeld met een V8 :T

De nieuwe autoweek lag zoals elke donderdagavond klaar op m'n laptop thuis... na een hard dagje werken is het altijd weer relaxed om als een klein kind dat blad open te slaan... wat natuurlijk opviel op de cover, was de stopwatch en de tekst "In 3 seconden naar de 100 km/h!" Meteen dat stuk opengeslagen... Ik heb het stuk gelezen en moest bij de eindconclusie glimlachen. Het is een leuk stuk geworden en er zat dit keer meer feeling in dan normaal. De GT-R is volgens de testredacteur de morele winnaar en dus de eindwinnaar... dat kon volgens mij gewoon veel sterker... de GT-R is de overall winnaar in prijs en kwaliteit EN dus de beste. Ik bedoel de cijfers liegen er niet om... de power to ratio is zo overweldigend groot...
201.181 euro tegenover 123.200 euro... en dan hebben we het niet eens over de upgrade voor nog geen 13 duizend euro?! Oke dan is het 123.200 + 13.000 euro = 136.200 euro... da's nog steeds meer dan 60.000 euro goedkoper!!! En dan is de GT R met z'n 9,3 sec naar de 200 0,4 sec sneller?
GT R club USA zitten momenteel op 700PK en dan betaal je rond de 50.000 dollar extra... tja nog steeds goedkoper dan die nieuwe Porsche :p

Oh ja een paar dagen geleden in Lelytown; verkeerslichten kruispunt "MAC" naar rechts richting Almere ging ik LINKS naast een Laguna station staan met de Prelude. Als ik het goed gezien heb een Estate (kenteken ben ik vergeten)... maar goed licht op groen en hij nam de binnenbocht scherp naar rechts... ik dacht van.. huh hij wil voor mij gaan, want hij keek steeds naar mij, van "die ga ik pakken"... Tja ik kan lekker in de 2 blijven en reeds rustig voor hem (netjes 2 auto's lengte voor hem)... liep toen een beetje uit en zag ik hem in de binnenspiegel, de bocht naar links zo scherp mogelijk nemen (echt illegaal over de doorgetrokken streep)... ik zag hem helemaal meesturen (hoofd mee met het stuur, rechterschouder omhoog), zag er echt grappig uit... en wat vreemd was dat een vrouw naast hem stokstijf voor zich uit staarde alsof er niets aan de hand was, terwijl hij gekke bekken trok en z'n best deed om mij bij te houden. Moest lachen en al lachend knalde ik naar de 200 en zag ze als een stipje verdwijnen. Leuk hoe mensen kunnen zijn / doen :T

Terug
Bovenaan