Sloperijfoto's, deel 3

Foto overzichtje van Van Olst van de afgelopen twee weken.
Passat cabrio:
Volkswagen Passat by Danny van de Streek, on Flickr
Kaalgeplukte Patrol, wel een goed chassis en koetswerk nog overigens:
Nissan Patrol by Danny van de Streek, on Flickr
Zo op het oog een gewone witte Partner, echter gaat het hier om een volledig elektrische versie van Venturi:
Peugeot Partner Venturi electric by Danny van de Streek, on Flickr
Deze week.
Het lijkt wel kunst, zoals deze 306 er bij ligt:
Peugeot Art by Danny van de Streek, on Flickr
Bij deze Mondeo's is dat wat minder:
2x Ford Mondeo by Danny van de Streek, on Flickr
Leuke transit met wat schade aan de opbouw:
Ford Transit , RT-69-YH by Danny van de Streek, on Flickr
En de laatste is er eentje met een verhaal. De eigenaar van deze Fiësta stond twee weken gelden bij ons voor het huis vroeg in de ochtend, nadat hij met zijn auto tegen een boom hier vlakbij was geklapt. Hij heeft gigantisch geluk gehad om er met wat kneuzingen en schrammen vanaf te komen:
Ford Fiesta by Danny van de Streek, on Flickr

Hopelijk gaat er nog iemand die Transit redden.
Die Partner Venturi is ook lekker milieuvriendelijk als ie nu alweer op de sloop wordt gedumpt! Goed bezig, gemeente Rotterdam! (n)

Astrawez zei:
Hopelijk gaat er nog iemand die Transit redden.
Die Partner Venturi is ook lekker milieuvriendelijk als ie nu alweer op de sloop wordt gedumpt! Goed bezig, gemeente Rotterdam! (n)

Die Transit is volgens mij voor de handel ;) . Ik geef je wel gelijk met die Venturi, de accu's zullen wel stuk zijn geweest :rolleyes:

Als iemand een 323 hatchback uit 1986-1989 spot, dan hoor ik dat graag. Mis nog wat en de japanse slopen hebben niets meer liggen helaas.

- Quatrelle - zei:
Als iemand een 323 hatchback uit 1986-1989 spot, dan hoor ik dat graag. Mis nog wat en de japanse slopen hebben niets meer liggen helaas.

Misschien ver weg voor je, maar beter ver weg dan niet meer te krijgen!
Gisteren bij Heijnen motors in Venlo geweest ( tegenwoordig ook een flink stuk rijden voor mij ) en die heeft er eentje liggen.
Een 1.3 of 1.5 GLX meende ik te zien staan, 3 drs, goud/bronskleurig en helemaal compleet.
Alleen is het terrein daar zó enorm groot, en ligt het er al weer flink vol.... hij ligt dus ergens midden in en onderop gekwakt en je kunt er amper nog bij.
Achterklep en bumper zijn beschadigd doordat er een auto tegen geplaatst is, van binnen zag het er nog erg netjes uit, een bruin interieur.
Ik heb de deur open gehad omdat je zulk oud spul bijna niet meer tegen komt, ik moest even neuzen.
Leuke wagentjes waren het.
Ik kan vertellen dat hij aan de rechterkant ligt, op 1/3 vanaf de voorkant.
Daar kun je niets mee, het is daar echt enorm hoor.

Sierra ghia zei:
- Quatrelle - zei:

Misschien ver weg voor je, maar beter ver weg dan niet meer te krijgen!
Gisteren bij Heijnen motors in Venlo geweest ( tegenwoordig ook een flink stuk rijden voor mij ) en die heeft er eentje liggen.
Een 1.3 of 1.5 GLX meende ik te zien staan, 3 drs, goud/bronskleurig en helemaal compleet.
Alleen is het terrein daar zó enorm groot, en ligt het er al weer flink vol.... hij ligt dus ergens midden in en onderop gekwakt en je kunt er amper nog bij.
Achterklep en bumper zijn beschadigd doordat er een auto tegen geplaatst is, van binnen zag het er nog erg netjes uit, een bruin interieur.
Ik heb de deur open gehad omdat je zulk oud spul bijna niet meer tegen komt, ik moest even neuzen.
Leuke wagentjes waren het.
Ik kan vertellen dat hij aan de rechterkant ligt, op 1/3 vanaf de voorkant.
Daar kun je niets mee, het is daar echt enorm hoor.

(y)

Weer een fotoupdate uit Nunspeet
Weer twee weken door elkaar
Mazda 626 diesel:
Mazda 626 diesel by Danny van de Streek, on Flickr
Kia Sephia zonder roest, maar met schade:
Kia Sephia by Danny van de Streek, on Flickr
Vrij kale Fiesta:
Een vrachtje export spul:
Export by Danny van de Streek, on Flickr
Dat is blijkbaar dus ook de reden dat deze (op de spiegel na) schadevrije Jeep er stond. Deze werd gisteren in stukjes ingeladen in de container:
Jeep Grand Cherokee , 43-PH-JN by Danny van de Streek, on Flickr
De stapel wrakken word steeds maar groter:
Stapl wrakken by Danny van de Streek, on Flickr
Stapel wrakken by Danny van de Streek, on Flickr
Mishandelde oudjes:
Opel Kadett E + Volvo 740 by Danny van de Streek, on Flickr
Stukje LT:
Volkswagen LT Cab by Danny van de Streek, on Flickr
De voormalig eigenaar van deze Frontera rijdt al enkele jaren met zijn veetrailer achter een SsangYong Musso, dit was de voorganger van die Musso. Na enkele jaren op het erf te hebben gestaan heeft hij nu blijkbaar toch een keer afscheid genomen:
Opel Frontra Van by Danny van de Streek, on Flickr
Opel Frontera Van by Danny van de Streek, on Flickr
Als afsluiter deze Hijet. De eigenaar had een kunstige constructie gemaakt om niet te vergeten zijn achterklep dicht te doen, hij had er een stopwatch tussen zitten die afging zodra de klep open ging :D :
Daihatsu Hijet Van by Danny van de Streek, on Flickr
Daihatu Hijet Van by Danny van de Streek, on Flickr

Leuke repo weer!
Gaat die Frontera ook nog op export, of gaat ie gewoon het sloopterrein op?
Op die eerste stapelfoto zie ik nog wel een paarbekende. O.a. de rode Astra Van valt me op. Gelukkig is daarvan het meest gewilde deel gered. ;)

Zitten inderdaad nog wel een aantal bekenden in de stapel: Astra Van, Polo 86C, Trabant, Crysler Stratus, Lancia Lybra, Nissan 100NX, Fiat Fiorino en Volvo 240.

De Frontera verwacht ik van dat die het sloopterrein op gaat. Zijn er afgelopen twee jaar ook al twee op belandt van deze generatie. Van één van die twee heeft mijn opa de wielen nog van onder zijn Terrano zitten nu.

Tussendeoldtimers zei:
zo een hebben we hier ook nog gehad, in de 2.9 TD HR uitvoering met automaat erachter, wat een beest was dat zeg, zie hem nog regelmatig hier in de buurt rijden

Erg leuk om te horen! Heb er nu zelf ook eentje, ook een 2.9TD, maar dan een handbak. Ik heb zelf verhalen gehoord dat de automaten nogal snel wilden slijten (vaak vanwege de zware ladingen die ermee werden getrokken), is dat voor jou ook een bekend verhaal?

Gisteren bij Rutte in Velserbroek...

Een flink gestripte Kever uit 1974.

Door de kleur dacht ik in eerste instantie even aan een 'grijskenteken'-Golf maar er zat een achterbankje in.

Als laatste, deze Mitsubishi Colt. Het kenteken van deze auto is/was ZV-81-PG.

Vandaag voor mijn eigen Mazda in Venlo geweest, bij Heijnen. Staat echt een hoop leuk spul. Had nioet veel tijd, maar kon nog een paar wagens op de gevoelige plaat vastleggen.

Mercury Grand Marquis

2015-12-19_04-50-46 by Eelco v Manen, on Flickr

Een eh...

Camera HDR Studio - 1450534561771 by Eelco v Manen, on Flickr

Mooi Dafje 66 uit 1976 wat er zo op het oog nog netjes uitzag.
Is pas vanaf 17 december daar aanwezig.

Camera HDR Studio - 1450534546683 by Eelco v Manen, on Flickr

Camera HDR Studio - 1450534528671 by Eelco v Manen, on Flickr

Lijkt wel een ex police wagen.
Ziet er nog best wel aardig uit, wat zou het verhaal zijn.
En die daf is die ook rijp voor de sloop, nee toch zeker.

De carrosserie van die Kever vertoont ook geen grote roest sporen. Best nog bruikbaar denk ik.
Edit, al zijn er al wel wat stukken uitgeslepen zoals de kattebak.

Die Daf staat te koop.

Heb je de Mazda nog gevonden? Ik ben er donderdag even snel geweest omdat ik een grijs bedieningspaneel voor de elektrische ramen van een Gran Move zocht voor een vriendin. Staan meerdere Daihatsu's maar degene die elektrische ramen hadden waren niet meer voorzien van het paneel. Over een tijdje maar weer gaan kijken. Overigens kon ik in de snelheid de Mazda niet vinden, had er namelijk wat foto's van willen maken. Zag wel de Tercel staan, die is ook bruin.

Heijnen haalt de meeste wagens uit Duitsland, meen dat de Police car daar ook vandaan komt. Ligt er inmiddels al een tijdje.

Vanmiddag had ik eindelijk weer eens tijd om even in Veghel over de sloop heen te lopen. Ook nog wat leuke dingen gescoord uiteindelijk.
Alleen geen bumpers voor de Astra (waar ik eigenlijk voor ging).

Hier vast deel 1 van de foto's:

In betere tijden: https://www.flickr.com/photos/99464713@N06/15581571408/

Deze oudjes staan er ook al járen

De restanten van een Seat Fura

Carbage-run slachtoffer

...

Echt balen van de wazige foto. Wel echt een zeldzaamheid, zo'n Chrysler Horizon!

Echt een superstrakke voor zover ik kon zien roestvrije Corsa B GSi!

De ZX Volcane welke ik een jaar geleden binnen zag komen: https://www.flickr.com/photos/99464713@N06/15331643431/

Deze Vectra is inmiddels ook ingeleverd.. https://www.flickr.com/photos/99464713@N06/23130247736/

Corsa B Joy, met een erg leuk interieur!

En de Score: een Coupé Turbo tellerbak, en een houtinleg middenconsole voor de Astra. Deze laatste komt er zo zeker niet in, maar het "hout" is wel een mooie gladde basis om in carrosseriekleur te spuiten. ;)

Ik denk dat ik die teller er vandeweek wel even in hang om te kijken wat de tellerstand is. Ik gok boven de 72.000.. :p

Ik vergeet bijna de leukste: deze Mercedes-Benz 230 TE (dus op benzine) Van uit 1986, waarvan de apk in 2014 is verlopen en welke 3 dagen geleden is binnengekomen, is nog te redden!! Hij heeft alleen een laagje nieuwe lak nodig.. :rolleyes:

Eerst maar GAOS in Emmerloord,
20151228_130702 by Flat412, on Flickr

20151228_131134 by Flat412, on Flickr

20151228_131145 by Flat412, on Flickr

en een 2/3e mini
20151228_131235 by Flat412, on Flickr

Pijfers Raalte,
Cabrio T3, wel zonde van de carat uitvoering....
20151223_121009 by Flat412, on Flickr

en nog een T3
20151223_120531 by Flat412, on Flickr

een eend die betere tijden heeft gekend
20151223_120628 by Flat412, on Flickr

Een lupo 3L
20151223_114858 by Flat412, on Flickr

En een golf 3, niet zomaar eentje. dit was 1 van de 3 nog in nederland rijdende 3's in Montana groen, deze kleur is alleen in 1992 geleverd
20151223_115150 by Flat412, on Flickr

Toen nog even naar mijn mini sloop, achter de plaatselijke brandweer kazerne. Voordat de autos in de brand worden gestoken kom ik altijd even langs.
20151230_140615 by Flat412, on Flickr

Toch weer wat leuks kunnen vinden, 90A dynamo, airco pomp, onsteking en klein spull
20151230_162310 by Flat412, on Flickr

Leuke reportages komen er weer voorbij (y)
@Quatrelle, erg bijzonder in NL zo'n Tico, alleen jammer dat je hem dan daar moet tegenkomen.
@Wesley: Hele leuke reportage, hoop interessant spul. Jammer van die op het oog nog nette A Vectra en Galant
@Flat412: Die busjes bij GAOS zag ik pas ook al staan, die Carat bij Pfijffers is helaas uitgebrand, heb er pas een foto van gezien dat die naast een aantal garageboxen stond en daar werd geblust door de brandweer. Kan de foto helaas niet meer vinden.
Dan weer een aantal foto's bij Van Olst vandaan.
Nederlandse W124:
Mercedes W124 , ZG-29-NP by Danny van de Streek, on Flickr
Corrado waar weinig meer van over was:
Volkswagen Corrado by Danny van de Streek, on Flickr
Dat geldt ook voor deze Smart:
Smart Fortwo by Danny van de Streek, on Flickr
En deze Alfa Spider:
Alfa Romeo Spider by Danny van de Streek, on Flickr
Leuke Panda met Final striping:
Fiat Panda Final, DP-JX-42 by Danny van de Streek, on Flickr
Fiat Panda Final , DP-JX-42 by Danny van de Streek, on Flickr
Skoda Felicia met opvallend veel roest:
Skoda Felicia , 48-FD-XD by Danny van de Streek, on Flickr
Dikke BMW met minder dikke motor, vraag me alleen af waarom deze hier staat:
BMW 5-serie E34 , JL-LH-41 by Danny van de Streek, on Flickr
Daihatsu had in de jaren negentig toch wel hele leuke kleuren in de aanbieding:
Daihatsu Charade /Valera by Danny van de Streek, on Flickr

Leuke Panda! En ook al is die Spider helemaal kaal en zijn alle onderdelen waarschijnlijk goed bewaard gebleven, het blijft zonde om te zien..

Leuk een NL benz, maar deze is echt af denk ik, een diesel waarschijnlijk, aan de onderbumper is te zien dat hij al even niet gereden heeft.

De corrado is gewoon in mekaar geschopt, dat zie je aan alles.
Hij heeft zo te zien nog wel leuke treser achterlichten.

als iemand op de sloop een Astra F, Kadett of Corsa A/B tegenkomt met hoofdsteunen in deze kleur/tint/motief houd ik me beleefd aanbevolen.
Lastig te vinden!

Voorzien.

Muddy Bandit zei:
Astrawez zei:
Muddy Bandit zei:
Staat die Horizon ook in Veghel of elders?
Alles is gefotografeerd in Veghel.

Jammer, dat is me toch iets te ver weg om eventjes op de bonnefooi heen te tuffen... dan is het simca clubmagazijn dichter in de buurt.

Die moeite kun je je dan inderdaad wel besparen denk ik. Er zit niet veel meer op of je moet toevallig iets van de automatische bak nodig hebben.
Mede dankzij deze donorauto de Horizon van mijn zoon (LS-20-DL) weer helemaal in orde, inclusief APK. Die bruine in Veghel is/was een SX, en het prachtige beige velours interieur zit nu ook in de zijne.
Helaas voor mij. Hij was me net voor, ik had het graag in mijn 1510 gezet.
Kinderen...

the Fox zei:
maarten1966 zei:
Kinderen...

Van je familie moet je het hebben..... :)

Ja precies. Maar eerlijk is eerlijk... ik vraag me af of ik het voor dezelfde prijs had kunnen meenemen.
Toen mijn zoon vroeg wat het moest kosten, en uitlegde wat hij ermee wilde, vonden ze het blijkbaar zo tof dat een joch van 14 een Talbot Horizon aan het restaureren was, dat hij het interieur voor 7 tientjes mee mocht nemen.
Inclusief nog een ruitenwissermotortje en een hoop klein spul...

Dat denk ik ook inderdaad. En sowieso zijn zij altijd wel netjes met de prijzen, en er is altijd nog wel wat te onderhandelen als je wat meer koopt. ;)

maarten1966 zei:
Die moeite kun je je dan inderdaad wel besparen denk ik. Er zit niet veel meer op of je moet toevallig iets van de automatische bak nodig hebben.
Mede dankzij deze donorauto de Horizon van mijn zoon (LS-20-DL) weer helemaal in orde, inclusief APK. Die bruine in Veghel is/was een SX, en het prachtige beige velours interieur zit nu ook in de zijne.
Kinderen...

Zo'n beige velours bekleding heb ik er ook in zitten, is zelfs te koop samen met de rest van de knetterharde auto.:)

Het enigste wat ik al een tijdje zoek is een setje nette en soepele raamsnorren voor de 4 portieren, die rubbers tussen de portieren en de ruiten aan de buitenkant.
Van mijn '81 Horizon LS (64-GBP-4) zijn ze namelijk uitgedroogd en beginnen iets te barsten.
Maar ik heb er totaal geen haast mee.
M'n Horizon staat geschorst in een stalling, in afwachting van meer vrije tijd om er weer mee te kunnen rijden of een serieuse koper.

Ik denk dat die ook wel een beetje universeel zijn qua vorm. Je zou eens kunnen kijken hoeveel ruimte er zit tussen je raam en portier en dan op de sloop zoeken.

Micha D. zei:
Ik denk dat die ook wel een beetje universeel zijn qua vorm. Je zou eens kunnen kijken hoeveel ruimte er zit tussen je raam en portier en dan op de sloop zoeken.

Valt nogal tegen, de bevestiging steekt qua maat vrij secuur.;)

Omdat mijn zwager een deurgreep voor een Punto uit 1996 nodig had vanmorgen even gaan demonteren bij Heijnen in Venlo, woon er vlakbij en een fijne sloperij. Daar bleek echter dat mijn zwager nog meer plannen had vandaag...

Eerst een uitlaat van voor tot achter, toen nog 2 gasveren voor de achterklep. In een andere Punto vond hij een middenconsole (daar waar de draaiknoppen e.d. zitten) in een iets ander kleurtje dat hij had, dus ook inclusief de luchtroosters gedemonteerd. Nog wat klein spul. En hetgeen waar we voor gingen, de deurgreep hebben we ook gedemonteerd.

O ja, de prijs voor dit alles....een hele 34 euro. :D

De uitlaat zit er onder, klein spul en de middenconsole en luchtroosters zijn gemonteerd. De deurgreep doet hij zelf een keer thuis. Nu heeft hij bij mij in de garage dit kunnen doen i.p.v. buiten op straat.

Vandeweek ben ik door een tip van Danny ((y)) benaderd door de eigenaar van Verberk Autodemontage in Uden om foto's op hun terrein te maken. Dit laat ik me natuurlijk geen tweede keer zeggen, dus heb ik vandaag een rondje over deze sloperij gemaakt. Er staat bijzonder veel modern spul (met name Opel/Vauxhall en Ford), maar ook een aantal leuke oldies.

Mercedes-Benz 190

Stapeltje wrakken

Waar deze Alfa 33 natuurlijk gelijk uitspringt

Opel Vectra B1 Caravan CD

Opel Astra F2 Cabrio

Erg strakke Vectra B2 Caravan

Opel Astra F GSi 2.0 8V uit 1993, welke er een tijdje terug nog zo uitzag..

De voorkant zag er een tijdje geleden nog zo uit.

Vectra B2 Caravan Irmscher Sport

met halflederen interieur

Opel Corsa C met vouwdak!

Nog een stapeltje

Deze Kadett zag ik zeer regelmatig in Uden vlakbij het centrum staan.. (klik)

Opel Vectra A2 1.8i uit 1995 (LG-GJ-92)

Opel Sintra 3.0 V6

Nog twee 190's

Volvo 240 GLE Overdrive uit 1979 (52-HPS-7)

Renault 25 TXI uit 1991 (ZR-61-BK)

Ford Sierra 1.6L uit 1985, die ik ook wist te staan in Uden. (klik)

Mercedes-Benz 280 TE uit 1981 (64-SP-LZ)

En nog een blauwe

Audi Coupé GT uit 1983 (24-TBH-6)

Peugeot 405 GLX Break

BMW 315 E21 uit 1982 (HP-72-BN)

met daaronder een Audi Coupé uit 1988 (PB-ZT-15)

Erg leuke Ford Fiesta 1.1S uit 1989 (TV-40-ZZ)

Fiat Seicento Abarth (TD-SG-60)

Achter het hek bij de buurman.. :p

Audi A6 Quattro TDI uit 1999 (16-ND-RL)

Daewoo Evanda

Ford Cougar

Nog een GTS, dit keer wel een Nederlander (28-PN-KJ)

Astra TwinTop

met mooi Cosmo interieur!

Ford StreetKa

Wat Vauxhalls

En als laatste, deze best dikke Peugeot 205 1.6 16V uit 2002 (97-JN-TT)

Dat was het dan weer voor deze keer. Ik ben altijd welkom volgens de eigenaar, dus ik zal over een tijdje zeker weer eens langsrijden om te kijken wat er allemaal weer binnen is gekomen.

Leuke foto's! Veel Vauxhalls. Die grilletjes met logo's zijn wel populair in Opel-land of niet?

Bedankt voor de mooie reportage Wesley (y) , er is in ieder geval weer een 'open' sloperij bij waar foto's kunnen worden gemaakt ;) .

Wat leuk dat je door de eigenaren van de sloop bent uitgenodigd.

Er staan weer behoorlijk wat auto's tussen waar ik weer een beetje weemoedig van word.

rzasa zei:
Leuke foto's! Veel Vauxhalls. Die grilletjes met logo's zijn wel populair in Opel-land of niet?
Valt mee hoor. Ik weet niet of er echt handel in zit. Ik kan er de volgende keer wel een paar meenemen (als de prijs netjes is) om uit te proberen. ;)

danny1995 zei:
Bedankt voor de mooie reportage Wesley (y).
Jij ook bedankt!

the Fox zei:
Er staan weer behoorlijk wat auto's tussen waar ik weer een beetje weemoedig van word.
ginkelvanmichiel zei:
wat zonde van die kadett expression :(
Ja erg hè. :( Helaas hebben ze niet allemaal het eeuwige leven.

Op de één of andere manier vind ik het altijd een nogal raar idee dat er op de sloop zo veel auto's staan die zo veel jonger zijn dan waar ik zelf in rond tuf... Bij krom gereden blik snap ik dat prima, maar er staat ook veel op het oog kaarsrecht spul bij.

Op die Sierra zit nog best wat bruikbaar spul. Waren die koplampen nog netjes, met name aan de linkerkant waar de omlijsting beschadigd is?

Terug
Bovenaan