• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Sloperijfoto's, deel 3

Afgelopen zaterdag ben ik naar Zelissen in Sittard, Koenen in Susteren, en Heijnen in Venlo geweest. Hier een reportage daarvan:

Dit zag ik bij Zelissen:

Net binnen gekomen, deze Signum:

Het eerste beeld wat ik zag toen ik het terrein op liep was dit:

Dat zag er niet heel hoopvol uit. Daarnaast stond deze D Caravan:

Bijna nostalgie

Toen nog even een rondje over de rest van het terrein(tje)

Er heeft al iemand een poging gewaagd de chromen velg-randen mee te nemen. Waarschijnlijk waren ze te duur en zijn ze weer terug gelegd.

Speciaal op aanvraag werden de C Kadettjes van elkaar af gehaald

Deze Ascona was voorzien van een origineel metalen schuifdak met originele windgeleider erop. Helaas was door de heftruck de geleider op 3 plaatsen gebarsten.

Hierna ben ik doorgereden naar Susteren omdat ik wel eens met eigen ogen wilde zien hoe het er nu uit zou zien. Ook was ik wel benieuwd naar de witte Kadett D Bieber (die dus al weg was). Dit is wat ik nog aantrof:

Na dit korte bezoek aan Susteren was het tijd om naar Heijnen in Venlo te rijden. Dit was alweer even geleden. Het stond er weer goed vol en er was ook alweer veel gestapeld. Gelukkig kon je nog wel overal redelijk bij komen.

Het begon hier en daar al wel wat rommelig te worden.

Hier onder ligt nog een Astra F Bestel!

Wij hadden ooit precies dezelfde kleur 5-deurs E2 Kadett. Alleen dan niet uitgebrand.. :p

Duitse Colt GLXi

Een heel net GT interieur in deze E2. Het schijnt dat het voor 70 euro mee mag. Niks teveel lijkt me!

Een heuze Toyota Tercel DX SR!! Gelukkig is hij al redelijk ver gestript.

Met origineel elektrisch schuif-/kanteldak!

Combo Tour!

Dit was het dan.

Leuke foto's! Ook bedankt dat je ons van die pagina met behang-formaat foto's hebt gehaald...

Foto's van die Kadett Corsa zijn wel triest, ik vind het een erg leuke uitvoering (vooral in het zwart).

Van de foto's bij Zelissen word ik niet bepaald vrolijk...
Waarom wordt er zo bruut omgegaan met de wagens... Er gaat een massa aan goede onderdelen verloren.

Bij het zien van de C-Kadettjes en die arme Citation krijg ik de tranen in de ogen....

@ Wouter82: ik heb volgens mij geen Sierra's gezien bij Heijnen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat mijn voelsprieten meer op oude Opels uit stonden. :p

Je kan inderdaad bellen en alles eraf halen wat je wilt. Hou er dan wel rekening mee dat je voor hetzelfde geld onderhand een exemplaar met apk kan kopen. :rolleyes:

wenn einer noch fotos von der mercedes A-Klasse W168 hat:)

Sonst gefallen mir die Fotos alle(y)

Heijnen in Venlo heeft ook een eigen Facebook pagina waar wekelijks wel een paar foto's van nieuwe slopers opgezet worden.

Daarnaast hebben ze aan beide zijden van de weg een veld met slopers. Alleen het veld bij de hal ligt er netter bij, alleen daar loop ik nooit zo op. Het andere veld kom ik zo nu en dan, maar de laatste keer heb ik er geen Sierra gezien.

Wouter82 zei:
Tja, dan moet je bellen en actie ondernemen. Als je wilt kan je alles er afhalen en meenemen.

Ik zou niets liever willen, maar tegen de prijzen die ik hier lees, is het niet realistisch :cry:

477170.jpg

Vrij veel Duitse youngtimers daar in Limburg, Wesley, maar ja dat zal wel komen omdat het dicht bij Duitsland zit.
Een aantal foto's van Van Olst, Nunspeet.
Iedere Galant op de sloop gaat mij aan het hart, deze had rechts schade, gelukkig zijn al veel delen eraf gehaald viel me afgelopen week op, het lederen interieur zat er toen nog wel in, incl. vel reserve delen erbij:
Mitsubishi Galant, 66-FP-KL by Danny van de Streek, on Flickr
Mitsubishi Galant , 66-FP-KL by Danny van de Streek, on Flickr
Palio:
Fiat Palio by Danny van de Streek, on Flickr
Tja, erg stabiel oogt het niet, maar zolang de oud ijzer prijs niet echt beter wordt, zal de stapel nog wel toenemen:
Puzzel by Danny van de Streek, on Flickr
Polo die op de foto wat netter lijkt dan in de werkelijkheid:
Volkswagen Polo 86C , JJ-VF-15 by Danny van de Streek, on Flickr
Geeft wat vrolijkheid op zo'n terrein:
Citroën Berlingo by Danny van de Streek, on Flickr
100NX karkas:
Nissan 100NX by Danny van de Streek, on Flickr
Om leuk af te sluiten, deze 6N stond vooraan te koop, zowaar geen roest!:
Volkswagen Polo 6N , XB-XZ-10 by Danny van de Streek, on Flickr

Busje is een Fiat 241 (de chassis cabine-versie van de 238).

edit: blijkbaar heet alleen de pick-up 241, de chassis-cabine is dan weer gewoon een 238.

Ik ben zonet naar Kooy in Austterlitz geweest. Ze bleken dit keer maar liefst twee Kadetts te hebben staan, heb er redelijk wat leuk spul af kunnen halen (ook de rechter buitenspiegel. Wesley, pm je mij even als je nog interesse hebt?).

Allereerst het exemplaar waarvoor ik eigenlijk ging. Erg roestig en lelijk gerold ding waarvan ik wel begrijp hoe hij op de sloop beland is. Blok en veel interieurdelen waren er al uit, er zitten nu nog wel nette (doch enigszins vochtige) donkerbruine stoelen in.

22524176288_7be11a1d31_c.jpg

22524190058_9be39fca44_c.jpg

Ten tweede deze 1.3 N automaat, blok was zo te zien nog zo goed als compleet. Volgens de stickers zijn beide auto's trouwens uit 1984, maar een kenteken heb ik niet kunnen achterhalen.

22942485365_d43eabfb8a_c.jpg

Verder heb ik nog enkele foto's genomen, altijd leuk om te zien hoe deze stapel weer gewijzigd is:

22321359193_29d6c0542d_c.jpg

Voor sloperijbegrippen een niet onaardig ogende Sunny Coupe:

22942504885_4635a04d3f_c.jpg

En deze Cherry was nog maar net binnengebracht. Gezien de hoeveelheid stof erop (en de laatste tenaamstelling/apk vervaldatum in 1998) vermoed ik een schuurvondstje...

22550371589_44ce0c86e3_c.jpg

Arjan. zei:
Zat dat verschil niet in voor- of achterwielaandrijving?

Even op Wikipedia gekeken en volgens mij heb je gelijk. De 238 is dus de eerste Fiat met voorwielaandrijving, nooit geweten.

@D.Elzinga, die gerolde Kadett is zeker geen '84'er. Deze kleur groen, deze kleur stoelen en dit type dichte hoofdsteunen is alleen in de eerste Kadett D-jaren (79-81) geleverd.

244-55 zei:
@D.Elzinga, die gerolde Kadett is zeker geen '84'er. Deze kleur groen, deze kleur stoelen en dit type dichte hoofdsteunen is alleen in de eerste Kadett D-jaren (79-81) geleverd.

Op de interieurfoto kun je het lichtgroen van de latere bouwjaren zien zitten, het groen dat je er aan de buitenkant op ziet is er ook op gerold.

Toch kun je op de interieurfoto bij de portiersponning rechts onder duidelijk zien dat er aan de buitenkant een laag op is gesmeerd.

Leuke plaatjes weer! Jammer van die Sunny en Cherry! Ook jammer natuurlijk van de D Kadettjes.
Heb je die wielkastverbreders er ook nog afgehaald? Die lijken mij origineel. Wel jammer dat je geen kentekens hebt kunnen achterhalen.
De kleur is inderdaad van beide Kadettjes gelijk (zie ook de motorruimte van de gerolde Kadett). Daarbij is de donkere originele kleur ook metallic, wat dit zeker niet is. Dennis, ik stuur je even een Pm.

Astrawez zei:
Heb je die wielkastverbreders er ook nog afgehaald?

Nee, want er ontbrak er eentje (rechter spatbord inclusief verbreder was al weg) en bovendien heb ik er zelf niet bijzonder veel aan. Onderlip heb ik nog naar gekeken, maar leek mij afkomstig van een andere, modernere auto en dus ook niet interessant.

Beide Kadetts waren trouwens Silbergrun.

Ik heb nog een paar 'oude' foto's (23-10-15) gemaakt bij Rutte met nog wat nieuwere foto's van eergisteren.

Deze Nissan Stanza stond er in 2012 nog zo bij...

Tja, hoe bijzonder is de 440 nu? Ik vind in ieder geval de achterlichten erg leuk om te zien tegenwoordig. Vandaar de foto...

Zag er netjes uit, deze Benz!

Verder heb ik nog wat 'recente' foto's van Rutte in Velserbroek...

Zoals deze 'grijze' Corsa waar ik helaas geen kenteken van heb kunnen vinden. Bouwjaar was overigens 1987.

Dat deze 827 er stond vond ik erg jammer. Ik vind het een erg mooie auto. Jammer dat deze gedemonteerd wordt. Hij was eergisteren nog vrij compleet dus voor wie er nog onderdelen zoekt...

Ai wat jammer van die Nissan, daar is toch wel markt voor zou je denken? Ook erg jammer van die Polo sedan bovenop de stapel, die worden aardig zeldzaam onderhand

@Stif, idd een V70, hier in Nunspeet liggen er al een stuk of vijf, ook al een paar S80-en.

Mooie plaatjes weer Tim! Voor die eerste is geweldig! Om zo aan de muur te hangen op groot formaat!
Was die Corsa nou "grijs" van kleur, of "grijs" in de zin van "geen achterbank"?

Astrawez zei:
Mooie plaatjes weer Tim! Voor die eerste is geweldig! Om zo aan de muur te hangen op groot formaat!
Was die Corsa nou "grijs" van kleur, of "grijs" in de zin van "geen achterbank"?

'Grijs' als in; geen achterbank. Daarom baalde ik ook dat ik geen kenteken had kunnen vinden... ;)

@danny: Die Polo viel mij toen ook het meest op...

De velgen onder die Corsa lijken me VW Tarantula's, geleverd onder de Golf I GTI. Best gewild als er onder die laag oranje nette velgen zitten.

D' oh zei:
Ik heb nog een paar 'oude' foto's (23-10-15) gemaakt bij Rutte met nog wat nieuwere foto's van eergisteren.

Die Matiz lijkt mij een redelijk jonge... Zijn dat nou echt zulke slechte auto's dat ze na (wat is het nou deze facelift 8 jaar?) Op de sloop belanden?

Zijn er recent in het land nog ergens Lada Samara's gespot op de sloperijen?
Ik heb wat missende/defecte onderdelen voor mijn VAZ 2108 nodig.

Maar geen flauw idee waar ik de meeste kans maak?

@Jazz.; Ik heb je een pm gestuurd over een totaal rotte Samara die ik laatst spotte bij een garage. Jesse vroeg er ook al naar 'voor onderdelen', misschien dat je daar eens kunt informeren.

braadslee zei:
Die Matiz lijkt mij een redelijk jonge... Zijn dat nou echt zulke slechte auto's dat ze na (wat is het nou deze facelift 8 jaar?) Op de sloop belanden?

Ik zie schade aan de onderkant, misschien ergens bovenop gereden of zo? Kan natuurlijk ook van de vorkheftruck zijn.

Paar vraagjes uit interesse: al die banden en velgen, wat doen ze daar eigenlijk mee?

2. Een halve auto als tuinornament lijkt me wel leuk. Golf 1 of Golf 2, of een kenmerkende klassieker. Valt zoiets nog te kopen op een sloperij? Wel veel werk denk ik, om dan van alles te demonteren en door te slijpen.

Nog wat foto's van afgelopen weken.
Eerst bij Van Olst:
Op verzoek
2x Mercedes A klasse by Danny van de Streek, on Flickr
Weer een olifantje minder
Subaru Mini Jumbo by Danny van de Streek, on Flickr
Subaru Mini Jumbo by Danny van de Streek, on Flickr
Dat was ooit een DS...
Citroën DS by Danny van de Streek, on Flickr
Geinige bestickering met al die auto's
Fiat Scudo by Danny van de Streek, on Flickr
Golf Trendline :)
VW Golf 5 by Danny van de Streek, on Flickr
2x Skoda Octavia by Danny van de Streek, on Flickr
Lancia Lybra, Rover 214 by Danny van de Streek, on Flickr
De foto's van Van Olst van deze week zullen nog volgen.

Verder was ik vorige week Woensdag in Hoogeveen bij autoslooptotaal. Ook een leuk kleinschalig adresje:
Autoslooptotaal Hoogeveen by Danny van de Streek, on Flickr
Citroën AX GT Injection by Danny van de Streek, on Flickr
Fiat Tempra , DP-GR-43 by Danny van de Streek, on Flickr
Suzuki Samurai by Danny van de Streek, on Flickr
Deze kwam net binnen:
Volvo 340 , NV-08-RN by Danny van de Streek, on Flickr
Op de dikke transportwagen :) :
Mercedes Benz 307D by Danny van de Streek, on Flickr
Subaru Legacy , DS-DS-98 by Danny van de Streek, on Flickr
En zelf kwam ik voor deze Musso:
SsangYong Musso , 72-VR-ZT by Danny van de Streek, on Flickr

Mooie reportage weer! Jammer van die AX GT. En je kan in ieder geval niet zeggen dat die DS niet kaal is geplukt. o_O

Ik zie dat de boswachter inmiddels ook op weg is naar de eeuwige jachtvelden:cry: ... jammer.
Is trouwens geen Samurai maar een SJ410, deze stamt nog uit midden jaren '80

Barri zei:
2. Een halve auto als tuinornament lijkt me wel leuk. Golf 1 of Golf 2, of een kenmerkende klassieker. Valt zoiets nog te kopen op een sloperij? Wel veel werk denk ik, om dan van alles te demonteren en door te slijpen.

Is prima te doen, zo heb ik een achterkant van een oude Bedford-bus tegen de gevel staan als opslagplek voor m'n kliko's.:cool:
https://www.modderpoel.nl/phpbb/download/file.php?id=656&mode=view
Maar waarschijnlijk kun je geschikter een afgekeurde auto via marktplaats kopen als een halve auto op de sloop...

Muddy Bandit zei:
Ik zie dat de boswachter inmiddels ook op weg is naar de eeuwige jachtvelden:cry: ... jammer.
Is trouwens geen Samurai maar een SJ410, deze stamt nog uit midden jaren '80

Bedankt voor de verbetering!

Terug
Bovenaan