Sloperijfoto's, deel 3

Soms zijn auto's na een paar maand op de sloop haast onherkenbaar geworden, zo hier deze Land Rover Discovery bij Van Olst.
2 Maand terug op deze manier binnengekomen, volgens mij met een kapotte motor:

Inmiddels lag hij er zo bij, gelukkig zijn er nog wel behoorlijk wat onderdelen afgehaald, zo ook het chassis:

En dan nog deze bijzonder mooie passat gt, die helaas een ongeluk heeft gehad, jammer...

Gisteren ben ik voor het eerste ook eens bij een sloper wezen kijken. Helaas was hij dicht, alle foto's zijn van buiten het terrein genomen.

Toch zonde, zo'n oude Benz.
Foto650-SEGX3FAW.jpg

Ook mooie oudjes komen aan hun eind.
Foto650-SMLY6UDJ.jpg

Foto650-OPWFT7DO.jpg

Een beetje een vreemde eend in de bijt.Een auto uit 2011, geen ongelukken gehad en nu al op de sloop.
Omdat het kenteken nog actief is en omdat het toch wel iets bijzonders is op de Nederlandse wegen zal ik hem ook plaatsen in het spotterstopic.
Foto650-JPQMGXEU.jpg

Nu snap ik waarom ik ze steeds minder zie.
Foto650-XKWY6TFN.jpg

Deze oude 316 heeft een iets te fanatieke (jeugdige?) eigenaar gehad. Met zulke luchthappers verdient hij het wel een beetje om te roesten in vrede.
Foto650-4QPAUBBE.jpg

Foto650-HIS87W6K.jpg

Oldtimerregelingslachtoffer? (mooie voor scrabble)
Foto650-YUJOLTAO.jpg

Wat een rare auto...
Foto650-YPG74UYQ.jpg

Als laatste nog een paar 924's.
Foto650-BXXSWZUK.jpg

Foto650-AMBXDOY3.jpg

Het kenteken van de onderste rode Porsche 924 is ook nog geldig. Wellicht het redden waard? Ziet er niet zo slecht uit.

Daar staat een hoop mooi spul zeg! (y) (Of eigenlijk (n))

Echt zonde van zo'n XJ6 Mark I zeg! Mijn oom heeft er een aantal jaren terug nog eentje gerestaureerd. De originele (aangetaste) grill hangt hier nog in de schuur. ;)

En staat er achter die 924's daar achter dat witte busje nou een BMW E30 Cabrio?? Kom je ook niet vaak tegen op de sloop.

Nee, dat is niet v/d Ven, dat is Natterman, die zit er naast. Gewoon een groot woonwagenkamp hoor, net als allemaal. Bij van de Ven gaan de auto's er heel snel doorheen, geloof iets van 20.000/jaar. Daar zie je dit niet, wat er 's ochtends neergezet wordt is 's middags al geplukt en in de pers.

De meeste auto's (zoals die BMW) op de foto's bij Natterman staan er al heel wat jaren...

Deze opvallende combinatie zat vorige week voor me:

o90ltl.jpg

De rechterzijde van die E46 was nog minder fraai. Altijd weer opvallend hoe men auto's op elkaar stapelt en gewoon rondrijdt..

Astrawez zei:
Echt zonde van zo'n XJ6 Mark I zeg! Mijn oom heeft er een aantal jaren terug nog eentje gerestaureerd. De originele (aangetaste) grill hangt hier nog in de schuur. ;)

Uit 1969. Dus ouder dan menig forumlid.

Een beetje een vreemde eend in de bijt.Een auto uit 2011, geen ongelukken gehad en nu al op de sloop.

Wat is het eigenlijk? Ik dacht eerst een Skoda, maar dat is het volgens mij niet.

Astrawez zei:
En staat er achter die 924's daar achter dat witte busje nou een BMW E30 Cabrio?? Kom je ook niet vaak tegen op de sloop.

Volgens mij is het een Audi (80) Cabriolet die je bedoelt. Ik zie namelijk geen E30 cabrio staan.

Ik zie 2x een audi 80 :( Een Renault? Cabrio En achteraan de eerste foto van de 924 (voor die blauwe container) inderdaad een E30 :'(

De 206'jes stapelen zich ook al op. De 205 verdwijnt langzaam uit het straatbeeld en zelfs van de sloop, de 206 is nu aan de beurt.

Deze twee auto's die waarschijnlijk al enkele jaren het daglicht niet hebben gezien, wilde ik jullie toch nog even laten zien.
Eerst een VW golf 1 LX diesel:

En dan nog deze inmiddels aardig zeldzaam wordende BX break:

Het interieur deed me vermoeden dat de laatste eigenaar een koppel kippen is geweest.

Goedendag zei:
Ik zie 2x een audi 80 :( Een Renault? Cabrio En achteraan de eerste foto van de 924 (voor die blauwe container) inderdaad een E30 :'(

Oh ja, nu zie ik hem. Eeuwig zonde.

Zoeken jullie dan BX onderdelen? In dat geval hoop ik voor jullie dat de BX er nog staat, de meeste auto's worden ook voor onderdelen aangeboden op marktplaats, maar bij deze is dat niet het geval. Ik hoop het niet, maar vanwege de staat van de auto is er een kans dat deze auto niet op de sloop blijft staan en regelrecht naar de stapel gaat. Ik ga er morgen heen en als jullie belang hebben bij onderdelen, kan ik wel kijken of de auto er nog staat en zo ja of ze hem nog even kunnen laten staan. Maar dan moet ik wel weten of jullie interesse hebben in onderdelen.

ik niet persoonlijk....maar XBXG heeft een BX...dus hij misschien wel....

ik ben meer van de delen 3, die vroeger op de voorruit moest zitten...die zal ik dan zoeken....:p als ze er nog op zitten....
en het leuk vind om op een sloperij rond te wandelen....

Ik ben niet specifiek op zoek naar BX-onderdelen, maar ik was benieuwd welke sloperij dat was. Ik moet zeggen dat Natterman in Roosendaal een veel leukere sloperij is. Ik ben daar in 2005 ooit geweest, en ook toen stonden er bijzonder veel (heel) oude auto's. Iets wat je nog bij weinig sloperijen ziet.

XBXG zei:
Ik ben niet specifiek op zoek naar BX-onderdelen, maar ik was benieuwd welke sloperij dat was. Ik moet zeggen dat Natterman in Roosendaal een veel leukere sloperij is. Ik ben daar in 2005 ooit geweest, en ook toen stonden er bijzonder veel (heel) oude auto's. Iets wat je nog bij weinig sloperijen ziet.

mag je daar nu ook nog zo op?

anders vind ik dat wel een leuk ritje...om te plannen keertje...?

Lijkt zeker een erg leuke sloperij te zijn daar in Roosendaal. Er zitten er nog meerdere naast ook zo te zien (heb het even gegoogeld).

Via een medeforumlid ben ik gewezen op een foto die gemaakt is bij sloperij de Mars in Zwolle.
Het betreft een foto van een rode Datsun Sunny uit 1979. Op deze foto is een Micra uit 1987 geplaatst. De Sunny is redelijk geplet maar weet iemand of deze auto nog in Zwolle staat? De sloperij gebeld en zij kennen deze auto niet. Mogelijk industrieterrein de Mars in Zutphen?
Fuego81 heeft de foto op Flickr geplaatst.

Graag hoor ik of iemand deze auto nog kent en of deze ergens aanwezig is.

Alvast bedankt!

greenb310 zei:
Via een medeforumlid ben ik gewezen op een foto die gemaakt is bij sloperij de Mars in Zwolle.
Het betreft een foto van een rode Datsun Sunny uit 1979. Op deze foto is een Micra uit 1987 geplaatst. De Sunny is redelijk geplet maar weet iemand of deze auto nog in Zwolle staat? De sloperij gebeld en zij kennen deze auto niet. Mogelijk industrieterrein de Mars in Zutphen?

Alvast bedankt!

Ik neem aan dat je deze foto bedoeld? Deze is inderdaad genomen door Fuego81, meer dan een jaar geleden. Ik denk niet dat er ook nog maar iets van over is. Waar het is weet ik niet. Dat moet je hem maar vragen via PB.

Datsun Sunny 1979 & Nissan Micra 1987 by Fuego 81, on Flickr

Ben vanmiddag even bij Van Olst geweest, de BX is al achterop belandt, nog niet geplet, maar ik verwacht dat dat volgende week wel gebeurd, samen met die prelude van jaren tachtig en de Mazda 121 :cry:

D' oh zei:
greenb310 zei:

Alvast bedankt!

Ik neem aan dat je deze foto bedoeld? Deze is inderdaad genomen door Fuego81, meer dan een jaar geleden. Ik denk niet dat er ook nog maar iets van over is. Waar het is weet ik niet. Dat moet je hem maar vragen via PB.

Datsun Sunny 1979 & Nissan Micra 1987 by Fuego 81, on Flickr

Dit is de foto. Ik volg deze auto sinds 2009. Op utube is te zien dat de auto in 2009 in een mintstaat is. Helaas is de jeugdige eigenaar er wat minder zuinig op..... Maar voor onderdelen en plaatwerk een uiterst geschikte donor. https://www.youtube.com/watch?v=h5J5fYzXyPw&list=UUaCOP2Pqnv-7PED1itzaKBw

PB is verzonden.

greenb310 zei:
Dit is de foto. Ik volg deze auto sinds 2009. Op utube is te zien dat de auto in 2009 in een mintstaat is. Helaas is de jeugdige eigenaar er wat minder zuinig op..... Maar voor onderdelen en plaatwerk een uiterst geschikte donor. https://www.youtube.com/watch?v=h5J5fYzXyPw&list=UUaCOP2Pqnv-7PED1itzaKBw

Merkwaardige behandeling van een toen 29 jaar oude, vrij zeldzame auto. Jammer dat de auto deze eigenaar had.

Gisteren ben ik nog Bij van Olst geweest,
Helaas zag ik daar dat de saab 99 die ik eerder nog plaatste bij gebrek aan belangstelling ook naar de sloopkant is gegaan. Voor liefhebbers is hij denk ik nog te redden, maar ik denk dat hij maandag wordt afgemeld en er een arn sticker op komt. Dus liefhebbers, deze auto is het proberen toch wel waard!

Verder nog deze luxe Volvo 740, volgens mij voorzien van bijna alle opties die in die tijd mogelijk waren.

En via de marktplaats advertenties zag ik dat er net nadat ik er was geweest er ook nog een fiat croma is binnengekomen. Daarvan staan de foto's wel op marktplaats.

Ik was gisteren op GAOS, en tot mijn grote verbazing zijn ze daar enorm aan het ruimen! De hele japanse hoek is overhoop, veel van de oude (pre-gaik) wagens weggehaald... Ook bij het Seat/Fiat vak zijn ze bezig geweest. Helaas voor mij dus een magere oogst, want GAOS is zo'n beetje de enige sloperij die nog een Terra hadden staan.

ginkelvanmichiel zei:
Ik was gisteren op GAOS, en tot mijn grote verbazing zijn ze daar enorm aan het ruimen! De hele japanse hoek is overhoop, veel van de oude (pre-gaik) wagens weggehaald... Ook bij het Seat/Fiat vak zijn ze bezig geweest. Helaas voor mij dus een magere oogst, want GAOS is zo'n beetje de enige sloperij die nog een Terra hadden staan.

Bij Damen in Tilburg hetzelfde verhaal, daar wordt ook flink geruimd. Nieuwe regels en controles misschien?

Aangezien het gisteren nogal druk was ben ik vanochtend nog even terug geweest Bij Van Olst om eens te vragen waarom de saab nou op de sloop terecht komt. De oorzaak ligt hem in het feit dat de auto geen kenteken meer heeft en wat ik begreep ook geen papieren. Het was namelijk een buitenlandse auto. Verder heb ik de fiat croma nog even op de foto gezet.

Die Croma ziet er veel te goed uit om op te sloop te eindigen.

En wat het ruimen van GAOS en Damen betreft: het uiterste opslagcapaciteit wordt ook wel eens bereikt.

ginkelvanmichiel zei:

Wat heb je nodig voor de Terra?

danny1995 zei:
Gisteren ben ik nog Bij van Olst geweest,
Helaas zag ik daar dat de saab 99 die ik eerder nog plaatste bij gebrek aan belangstelling ook naar de sloopkant is gegaan. Voor liefhebbers is hij denk ik nog te redden, maar ik denk dat hij maandag wordt afgemeld en er een arn sticker op komt. Dus liefhebbers, deze auto is het proberen toch wel waard!

Wat staat er op de motor kap?
Toch niet toevallig Turbo?

Potverdikkie, die croma!!!
Nog een automaat ook heerlijk, het lijkt trouwens wel of ik wat roest zie op de linkervoordeur.

Inderdaad, die Croma... Onlangs zo'n auto gekocht, de YS-60-NF. Rijdt, schakelt en remt perfect; ietsjes roest aan een wielrand RA. En dit gaat naar de sloop. O N B E G R I J P E L I J K !!!!

Terug
Bovenaan