Sloperijfoto's, deel 3

ginkelvanmichiel zei:
Hij staat nog bij de occasions, zo te zien.

edit... ik zie een ARN sticker.

Wat zonde zeg, wat zou eraan mankeren?

Gok op: het huidje oogt beter dan de basis. Dorpel oogt aardig krokant, plaatwerk rond de neus ook. Dat in combinatie met technische problematiek. Wellicht kost het te veel om de wagen grondig aan te pakken. Toch heeft iemand verkeerd gegokt, ik zie namelijk geen nl-kenteken. Als donor heeft ie niet gediend, daarvoor zitten er nog te veel gave delen aan.
 
Ik ben gisteren nog even langsgegaan bij sloperij Rutte in Velserbroek. Ik was er al een tijdje niet geweest dus ik had stille hoop dat ze weer wat leuk spul hadden staan.


Als eerste, deze DAF 428 uit 1993. Zag er nog best wel goed uit en ik vraag me af waarom deze ingeleverd is. Hij gaat overigens op export.







Een kleurrijk geheel, deze 'vrolijke' Matizjes.




Een Volvo 244DL. Ik kon geen sporen van een kenteken meer vinden.







Nog een 'kleurrijk' gedeelte van de sloop. Peugeot 106'jes.




Een matzwarte Opel Rekord (toch?:confused:). Ik kon geen betere foto maken.




Zonde.




Krokant...




Net op tijd om deze Golf op grijs kenteken vast te leggen.







Deze Celica zag er niet echt sloopwaardig uit...











En de 'leukste' spot van de sloop was deze Ascona. Ik vroeg aan de baas wat er mis was met de Ascona (zodat ik dat hier neer kon zetten). ZIjn antwoord; 'Niets, ik ga er zelf in rijden!'. (y) :)

Dus deze Ascona blijft voorlopig nog even rondrijden!


Opel Ascona by timvanessen, on Flickr
 
@D'oh
Mooie foto's van auto's waarvan je soms afvraagt wat ze op de sloop doen, de rode Volvo 245 GL Stationcar lijkt me weer een slachtoffer van het herziene oldtimer beleid van dit kabinet.

Status van het kenteken volgens de site van de VWE gedemonteerd, hij heeft LPG ingebouwd. Ik zou zeggen monteer alleen de achterlichten weer en rijden met de wagen.

Stonden er nog VW Golfjes II , ik zie in mijn buurt nog niet een toename van het aanbod op de sloop.
 
MRS zei:
Status van het kenteken volgens de site van de VWE gedemonteerd, hij heeft LPG ingebouwd. Ik zou zeggen monteer alleen de achterlichten weer en rijden met de wagen.

Zo te zien ook nog een motor, hij staat wat hoog op de pootjes.
Natuurlijk wél het ideale ombouw project voor een conversie naar elektromotor :)
 
Die Peugeot 607, indien de carrosserie nog intact is, verbaast me ook wel dat ik die daar al zie.
 
MRS zei:
@D'oh
Mooie foto's van auto's waarvan je soms afvraagt wat ze op de sloop doen, de rode Volvo 245 GL Stationcar lijkt me weer een slachtoffer van het herziene oldtimer beleid van dit kabinet.

Hoorde van mijn zus dat de vader van een vriendin van haar een in nieuwstaat verkerende Citroën CX (diesel) naar de sloop heeft gebracht, omdat er door de nieuwe regeling totaal geen interesse meer in deze auto was. Eeuwig zonde.
 
In het buitenland was daar best nog belangstelling voor geweest. En in NL ook wel voor een nette prijs. Wat heeft de sloop er nog voor gegeven? Weinig denk ik.
 
Mijn zus had het verkeerd begrepen. De man wilde door de nieuwe regeling van de auto af en raakte hem aan geen enkele dealer/specialist kwijt (heeft Marktplaats niet geprobeerd :confused:) en uiteindelijk is hij naar Garage Bonhof in Epe gegaan voor een bedrag van 600 euro terwijl hij vóór de regeling getaxeerd was op 5000 euro! Kenteken is nog wel bekend en dit is de betreffende CX:

 
D' oh zei:
Een matzwarte Opel Rekord (toch?:confused:).
Klopt helemaal! (y) Het is een Rekord E1. Het is meestal geen goed teken als zo'n auto matzwart wordt gerold. Ik zie het ook in het D Kadett-register. Sommige auto's duiken dan opeens in het matzwart op, en kort daarna zijn ze dan gedemonteerd. Jammer altijd..

Mooi dat die Ascona nog even mee gaat. Een andere motorkap zou overigens geen overbodige luxe zijn.
 
600 euro! Dat kreeg ik zelfs voor mijn 14 jaar oude Focus met doorgerotte dorpels en een verlopen apk....

Zo'n cx moet dan toch het waard zijn om een benzinemotor in te bouwen en die diesel in opslag te doen?
 
D' oh zei:
En de 'leukste' spot van de sloop was deze Ascona. Ik vroeg aan de baas wat er mis was met de Ascona (zodat ik dat hier neer kon zetten). ZIjn antwoord; 'Niets, ik ga er zelf in rijden!'. (y) :)

Dus deze Ascona blijft voorlopig nog even rondrijden!


Opel Ascona by timvanessen, on Flickr

Oef! Ik schrok even. Van achteren zag het er uit als een bijzonder fraai exemplaar. Nu ik de motorkap zie, valt dat dus best tegen.
Gelukkig krijg ie nog een tweede leven. (y)

 
Deze ascona heeft apk tm april 2015 dus hij blijft nog effe
XBXG zei:
D' oh zei:
En de 'leukste' spot van de sloop was deze Ascona. Ik vroeg aan de baas wat er mis was met de Ascona (zodat ik dat hier neer kon zetten). ZIjn antwoord; 'Niets, ik ga er zelf in rijden!'. (y) :)

Dus deze Ascona blijft voorlopig nog even rondrijden!


Opel Ascona by timvanessen, on Flickr

Oef! Ik schrok even. Van achteren zag het er uit als een bijzonder fraai exemplaar. Nu ik de motorkap zie, valt dat dus best tegen.
Gelukkig krijg ie nog een tweede leven. (y)

 
Jorn. zei:
600 euro! Dat kreeg ik zelfs voor mijn 14 jaar oude Focus met doorgerotte dorpels en een verlopen apk....

Zo'n cx moet dan toch het waard zijn om een benzinemotor in te bouwen en die diesel in opslag te doen?


De gemiddelde marktwaarde van een diesel oldtimer ligt tegenwoordig op kiloprijs oud ijzer x2.
Adverteren met dat spul levert nu ook alleen maar koopjesjagers met onzinbiedingen op, en de belasting tikt ondertussen wel door met zo'n 150 euri per maand.
En dan is het diesel oldtimertje opeens geen leuke en betaalbare hobby meer maar is het een financiële aderlating geworden.
Ik kan me goed voorstellen dat deze persoon het verlies maar heeft genomen, en hij is niet de enigste die op deze manier noodgedwongen afscheid heeft moeten nemen van z'n hobby en z'n investering.

Benzinemotor inbouwen is veelal ook geen optie puur vanwege het kostenplaatje, daar komt wel wat meer bij kijken als alleen een motorwissel.(aanpassen kabelboom, differentieelverhoudingen, kentekenkeuring enz.)
 
XBXG zei:
D' oh zei:
En de 'leukste' spot van de sloop was deze Ascona. Ik vroeg aan de baas wat er mis was met de Ascona (zodat ik dat hier neer kon zetten). ZIjn antwoord; 'Niets, ik ga er zelf in rijden!'. (y) :)

Dus deze Ascona blijft voorlopig nog even rondrijden!

[url]https://farm3.staticflickr.com/2858/12823410363_cb5ae0379d_z.jpg[/url]
Opel Ascona by timvanessen, on Flickr

Oef! Ik schrok even. Van achteren zag het er uit als een bijzonder fraai exemplaar. Nu ik de motorkap zie, valt dat dus best tegen.
Gelukkig krijg ie nog een tweede leven. (y)

[url]https://farm7.staticflickr.com/6208/6070952638_6c420da469_z.jpg[/ulr]

Op de roestige motorkap na had de auto weinig plekjes. Het interieur was ook nog best wel netjes. ;)



Gijs571 zei:
D' oh zei:

Niet gevraagd wat er mis mee was?

Nee, was nieuwsgieriger naar de Ascona. ;)
 
Enkele auto’s bij van der Feer op de autosloperij die wel veel van hun soortgenoten hebben overleefd, maar toch niet de status van gekoesterd bereikt hebben

Opel Commodore 2.5 S, 1980, origineel NL
RezCIMG7182_zpse7243579.jpg


Volvo 340
RezCIMG7167_zps663cf915.jpg


Opel Ascona
RezCIMG7157_zpsb174a156.jpg


Mercedes 280 SE, 1977
RezCIMG7152_zps2c022b20.jpg


Volvo 244 GL Automatic, 1976, origineel NL
RezCIMG7161_zps8561fcca.jpg


Fiat 500 L, 1972, origineel NL
RezCIMG7147_zpsbdaf12af.jpg

RezCIMG7145_zpsefccd822.jpg


Volvo 240 DL, 1977
RezCIMG7140_zpsb8e1a5b6.jpg


Verder ook daar een behoorlijk aantal Matizjes, 4 maal een Fiat Multipla, waarvan 2 op de achtergrond bij de 500 L, Enkele Mercedessen en Audi typ 44, 2 maal Ford Taunus en 3 maal een Chrysler PT Cruiser. Voor sommige modellen is er blijkbaar als occasion geen interesse meer.
 
Vanochtend was er bij Van Olst ook wel weer wat bijzonders te vinden. Overigens nog steeds geen regeringsslachtoffers tegen gekomen.
Als eerste een fiat cinquecento in een zeer vrolijke blauwgroene kleur, voor het eerst dat ik deze kleur zag op een auto, het vrolijkt jezelf(en het sloopterrein) toch weer op.

Ook nog een Lancia Delta, wat mij betreft een auto met een mooi design, maar het zal wel de roest zijn die de auto heeft afgedankt.

Dan nog een Rover 216. Op de foto lijkt het wel een nette auto, maar dit was echt een behoorlijk uitgeleefd exemplaar

En een Mitsubishi colt met jaren 90 striping. Helaas was het een nogal krokant geval.

Als laatste een komisch plaatje, een wel heel grote auto voor deze Linde, een Ford transit. Opmerkelijk trouwens, want dit is nou niet echt een typische sloperijauto, hij had verder ook geen grote schade of veel roest.
 
929V6 zei:
Een tweedeurs Commodore C, dat is misschien nog wel zeldzamer dan een Voyage! :eek:
Inderdaad zeg! :cry: Een Rekord E1 2 deurs is al zeldzaam, een Commodore 2 deurs nog 10x zeldzamer, laat staan een originele Nederlander!!
Weet je ook het kenteken nog toevallig?
 
Astrawez zei:
929V6 zei:
Een tweedeurs Commodore C, dat is misschien nog wel zeldzamer dan een Voyage! :eek:
Inderdaad zeg! :cry: Een Rekord E1 2 deurs is al zeldzaam, een Commodore 2 deurs nog 10x zeldzamer, laat staan een originele Nederlander!!
Weet je ook het kenteken nog toevallig?

@Astrawez: een pb
 
Carbol zei:
Staan daar ook veel Clio II's bij Rutte?

MRS zei:
@D'oh

Stonden er nog VW Golfjes II , ik zie in mijn buurt nog niet een toename van het aanbod op de sloop.


Oeps, hier heb ik overheen gelezen. Ik zou de sloperij gewoon bellen want ik heb op deze twee auto's niet echt gelet. Je hebt best kans dat ze er staan overigens.
 
Eergisteren nog even bij Rutte langs geweest. Daar werd net dit Civicje binnengebracht die ik anderhalve week geleden nog spotte in Haarlem.







Relatief 'nieuwe' auto's. Vooral de Espace viel mij op...




Bij deze 607 ben ik vergeten te kijken of deze nou schade had rechtsvoor...




En deze Manta met ONK is ook afgeschreven.




 
Toch weer jammer van zo'n Manta A zeg! Er is wel ooit iemand aan begonnen, en de achterklep staat van binnen al in de primer zo te zien..
Maar toen was het geld op (ofzo).. :confused:
 
Spekky zei:
Astrawez zei:
929V6 zei:
Een tweedeurs Commodore C, dat is misschien nog wel zeldzamer dan een Voyage! :eek:
Inderdaad zeg! :cry: Een Rekord E1 2 deurs is al zeldzaam, een Commodore 2 deurs nog 10x zeldzamer, laat staan een originele Nederlander!!
Weet je ook het kenteken nog toevallig?

@Astrawez: een pb

Deze 2-deurs versie werden destijds niet aktief gepromoot door Opel NL en moesten apart door de dealers besteld worden bij Opel Duitsland in het geval dat er een exemplaar verkocht werd. (op speciaal verzoek beschikbaar) Hooguit een tien- tot vijftiental 2-deurs Commodores zijn in de periode 1978-1981 op deze manier in NL. geleverd.
Deze zijn o.a. ter herkennen aan het feit dat er gèèn hoofdsteunen op de achterbank aanwezig waren, in tegenstelling tot alle andere Commodores C die nieuw in dit land verkocht zijn.
 
Schandalig van die 607 op de sloop, dat doet me echt pijn in het hart. Wil nou echt niemand meer zo'n auto redden, ondanks schade? Roesten doen ze niet!
 
Misschien is hij motorisch gewoon op. Het is een diesel, dus wellicht heeft ie inmiddels wel 6 ton gelopen. Dan hoeft niemand hem meer nee..
 
J. Mulder zei:
Mijn zus had het verkeerd begrepen. De man wilde door de nieuwe regeling van de auto af en raakte hem aan geen enkele dealer/specialist kwijt (heeft Marktplaats niet geprobeerd :confused:) en uiteindelijk is hij naar Garage Bonhof in Epe gegaan voor een bedrag van 600 euro terwijl hij vóór de regeling getaxeerd was op 5000 euro! Kenteken is nog wel bekend en dit is de betreffende CX:



de 98-FD-NH als ik mij niet vergis, Kan ik die uit mijn register schrappen?
 
Jammer, mooie uitvoering en kleur. Ik vrees dat de MRB en de daardoor verlaagde restwaarde er wat mee te maken heeft, samen met wat mogelijke mankementen.
 
Tussendeoldtimers zei:
J. Mulder zei:
Mijn zus had het verkeerd begrepen. De man wilde door de nieuwe regeling van de auto af en raakte hem aan geen enkele dealer/specialist kwijt (heeft Marktplaats niet geprobeerd :confused:) en uiteindelijk is hij naar Garage Bonhof in Epe gegaan voor een bedrag van 600 euro terwijl hij vóór de regeling getaxeerd was op 5000 euro! Kenteken is nog wel bekend en dit is de betreffende CX:




de 98-FD-NH als ik mij niet vergis, Kan ik die uit mijn register schrappen?



dat is jammer zeg! zo'n TRD turbo 2 is een fenomenaal apparaat! maar 2 cx diesels op de weg houden gaat "m echt niet worden (voorlopig blijf ik nog doorrijden met mijn CX 25D serie 1.. )
 
Wat ontzettend jammer van die 404. Bouwjaar 1968, net zo oud als ik ben. Volgens kenteken zou er een LPG-installatie in zitten. Ik dacht dat auto's van 40 jaar en ouder ook met LPG belastingvrij zouden blijven.

Ik hoop dat, mocht deze 404 echt voor demontage zijn aangeboden, alle onderdelen (liefst de hele auto in complete vorm) een goede bestemming krijgen.
 
Ik zat vanochtend trouwens nog samen met mijn jongste dochter met modelautootjes te spelen, waaronder een groene 404 sedan en een grijze 404 break. De groene is haar favoriet.

Foto-ZHA4GZHV-D.jpg
 
the Fox zei:
Wat ontzettend jammer van die 404. Bouwjaar 1968, net zo oud als ik ben. Volgens kenteken zou er een LPG-installatie in zitten. Ik dacht dat auto's van 40 jaar en ouder ook met LPG belastingvrij zouden blijven.

Ik hoop dat, mocht deze 404 echt voor demontage zijn aangeboden, alle onderdelen (liefst de hele auto in complete vorm) een goede bestemming krijgen.

Pijffers is een demontagebedrijf, maar ook en handelaar in schadevoertuigen, bedrijfswagens en personenauto's.
Niet alles wat daar staat gaat dus de sloop op.;)
 
Terug
Bovenaan