Sloperijfoto's, deel 3

Als iemand weer bij die sloperij gaat kijken, wil die persoon dan even kijken naar de Taunus achterbumper:

1455033_10152029461806103_952089220_n.jpg

Is de bumper met de 3 gaatjes erin die bovenop de bult ligt, links vd stoel.

Als het chroom nog goed is, heb ik er wel belang bij mits niet te duur. Heb al een stapel bumpers, maar allemaal verweerd of krom...

En bij het grilletje van een Taunus:
1463347_10152029460871103_1775199526_n.jpg

Linksonder bij de deuropening.

Alvast bedankt!

Ik zou zeggen; herken de onderdelen!
Wie de meeste onderdelen weet, wint een prijs...het bewuste onderdeel zelf!

Knap hoor taunusdriver, die grill had ik ook wel herkend maar die bumper..

Als er nu een berg stalen velgen zou liggen dan herkende ik er zeker veel...

Vandaag in Köln wat sloperijen af geweest. Op de Vogelsanger Strasse zit een compleet industrieterrein vol met kleine sloperijtjes, handelaren, en garages. En druk dat het er was, echt niet normaal!!

Het viel wel een beetje tegen wat we er tegen kwamen. Desalniettemin toch nog wel een paar leuke spots:

Vectra B met i500 bumper
10763882365_10cf5ecef4_o.jpg

BX Break
10764162183_9b78602815_o.jpg

Senator B
10763881305_4ee9323ab6_o.jpg

Astra G interieur met clamate control..
10763968564_b9df9e0878_o.jpg

en met OPC achterbumper, spoiler, skirts, en meegespoten grepen en stootlijsten. Van voren was er niks meer van over..
10763968054_ec809b2509_o.jpg

Bij de buurman stonden oa deze oude Benzen. De onderste 2 zijn coupés.
10763954436_b9ed4264a0_o.jpg

Caddy I met opbouw
10763953806_432891f9af_o.jpg

Passat tussen de zooi..
10763953166_f233280f3e_o.jpg

Weer bij een ander bedrijfje stond deze Trabant carrosserie
10763868095_8fec179766_o.jpg

Bij de rest van de sloperijtjes zijn we niet geweest. Het was daar ten eerste een ongelofelijke zooi, en ten tweede stonden allerlei ongure types ons aan te kijken. Niet echt prettig om daar je auto neer te zetten.. Maargoed, we hebben het overleefd.

Owkee, enkele delen kan ik wel herkennen. Daar gaan we.

2e bumper op de rij, Daf 44,46, een stuk verder op is er nog ene maar die zie je heel moeilijk. Dus dat is zinloos.

1465195_10152029461481103_1655107711_n.jpg

Bumper rechts naast de deuren Kadett, de deuren zelf aan zekerheid grenzend Simca 1100 bedrijfs combi. Wasbak op de voorgrond komt uit een huis :p

1390551_10152029461496103_1822120071_n.jpg

De bumper die links schuin naar beneden in beeld is met die "knik" aan het einde. Opel Rekord C

1457745_10152029461606103_465000218_n.jpg

Rode deur Eend/2cv Helemaal achter aan wederom de Dafbumper. (zelfde bus maar nu van achteruit gezien)

1455033_10152029461806103_952089220_n.jpg

Weet iemand heel toevallig nog interessante sloperijen in de provincie Gelderland waar je nog zelf rond mag neuzen op het terrein?

Autobedrijf wind in Apeldoorn, TIP!!! Erg grote sloperij, met een flinke hoek waar ze nog met pre-gaik staan.
De Timp in Dieren (wordt regelmatig leeggeruimd, klein terrein met alles gestapeld)
Gebr. Mussé in Apeldoorn. (kon een half jaar geleden nog. Nu weet ik het niet, het 2e hek zit altijd dicht. Waarschijnlijk wel als je het vraagt. (Je moet zelf de onderdelen ervanaf halen.)

En erg vaak hangt het er ook vanaf aan wie je het vraagt. (bij Musse kreeg ik een keer toestemming, en later kwam iemand anders mij vertellen dat het niet mocht.)

Wind gingen we sowieso heen, vanaf daar wilde we nog wat kanten op. Bedankt voor de tips!

Ja echt helemaal geweldig al die tips. Ik ga zeker kijken als ik in de buurt ben.

Mocht er iemand nog iets nodig hebben uit die Bussen die bij Heynen motors staan, dan laat maar even wat weten, ik woon er namelijk vlakbij.
Kom er zeker 1 keer in de week en krijg alles voor spotprijsjes mee daar.

Verder is het nu de perfecte tijd om te gaan, zoals eerder gezegd stapelen ze daar binnen 1 maand denk ik alweer de eerste wrakken op, ze maken altijd eerst de buitenring, om daarna aan de rechterkant van het terrein verder te gaan met stapelen.
Vorige keer dat alles werd geplet, zijn er 2618 auto's plat gegaan.
is ongeveer 1 keer in de 10 maanden raak als ik kijk naar de afgelopen tijd.
Toen de duitse slooppremie er nog was zijn daar echt complete autos de pers in gegaan omdat het lege terrein in 3,5 maand weer vol stond, en niemand er tijd had er iets vanaf te halen.

Het is een fijne sloperij idd. De prijzen zijn echt geweldig. Ik had zeker op drie keer zo veel gerekend, maar ik hoefde toch maar gewoon 10 eurie te betalen. En je kunt ook best lachen met de mensen die er werken. Scheldend en tierend was de eigenaar bezig om te proberen een op zijn zij gekiepte ka weer recht te zetten. In zijn eentje natuurlijk niet makkelijk. Dus de woorden idioten en niet te geloven (gekuiste christelijke versie van de echte taal o_O ) vlogen in het rond en ook de klacht dat hij op zijn zij lag. Uiteraard aangeboden om een handje te helpen. Maar dat hoefde niet. Maar de sfeer was meteen volledig ok. Hij waardeerde het gebaar. Hij sommeerde de heftruck voor het werk, en de onderdelen waren daarna zoals gezegd gewoonweg geschonken. Want anders kan ik het niet omschrijven.

Astrawez zei:
Vandaag in Köln wat sloperijen af geweest. Op de Vogelsanger Strasse zit een compleet industrieterrein vol met kleine sloperijtjes, handelaren, en garages. En druk dat het er was, echt niet normaal!!

(...)

Bij de rest van de sloperijtjes zijn we niet geweest. Het was daar ten eerste een ongelofelijke zooi, en ten tweede stonden allerlei ongure types ons aan te kijken. Niet echt prettig om daar je auto neer te zetten.. Maargoed, we hebben het overleefd.

Ludolfs? :T

Afgelopen woensdag, zoals hierboven te lezen was, bij sloperij Wind in Apeldoorn geweest. Leuke sloperij! uiteraard wat foto's gemaakt:

Saab 96 by Timo1990NL, on Flickr

Citroen Xsara service by Timo1990NL, on Flickr

Honda Prelude by Timo1990NL, on Flickr

Opel by Timo1990NL, on Flickr

Een Clio Williams!

Renault Clio William by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1975 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1976 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1966 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1970 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1965 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1971 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1969 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1967 by Timo1990NL, on Flickr

IMG_1968 by Timo1990NL, on Flickr

Fiat Tipo by Timo1990NL, on Flickr

Op korte termijn Wind in Apeldoorn dan maar eens bellen! Ik heb een witte Xsara break (toevallig ook op grijs kenteken) staan met een niet meer zo fraaie achterklep. In ieder geval even aanhoren wat ze ervoor willen hebben :)

classicfinds zei:
Het is een fijne sloperij idd. De prijzen zijn echt geweldig. Ik had zeker op drie keer zo veel gerekend, maar ik hoefde toch maar gewoon 10 eurie te betalen. En je kunt ook best lachen met de mensen die er werken. Scheldend en tierend was de eigenaar bezig om te proberen een op zijn zij gekiepte ka weer recht te zetten. In zijn eentje natuurlijk niet makkelijk. Dus de woorden idioten en niet te geloven (gekuiste christelijke versie van de echte taal o_O ) vlogen in het rond en ook de klacht dat hij op zijn zij lag. Uiteraard aangeboden om een handje te helpen. Maar dat hoefde niet. Maar de sfeer was meteen volledig ok. Hij waardeerde het gebaar. Hij sommeerde de heftruck voor het werk, en de onderdelen waren daarna zoals gezegd gewoonweg geschonken. Want anders kan ik het niet omschrijven.

Ik weet niet of hun moeder nog leeft...maar die kan ook een aardig potje schreeuwen....

PascalD zei:
classicfinds zei:

Ik weet niet of hun moeder nog leeft...maar die kan ook een aardig potje schreeuwen....

Ha ha ha, maar even zonder dollen. Niks dan lof over de sloperij en de mensen.

Klopt. Ik loop er soms gewoon voor de fun. Enkele keer dat ik iets gevonden heb voor mijn Cuore. Kijk er alleen of er leuke accessoires zijn. Weet wel dat ik oa al 2 klokjes met afdekplaat voor de Cuore heb gekocht een paar jaar geleden voor iets van 15 euries. Ik en mijn schoonmoeder waren er blij mee. Nieuw bij de dealer was het destijds een duurdere optie.

Grappig, dat bakkerswagentje komt van hier een dorp verder (Hoogeloon),in het zuiden van Brabant. Grappig hoeveel sloperijen dat ding dan wel niet voorbij moet zijn gegaan!

classicfinds zei:
PascalD zei:
classicfinds zei:

Klopt, je kunt er veel voor weinig halen en in voor hun doen zijn ze vriendelijk.
Ik ben ook een veel geziene gast en haal er regelmatig ( tip ook mensen ) wat weg daar.
Nu je het zegt, moeders heb ik al een tijd niet meer gehoord... wat een visw**f is dat zeg, die hoorde je aan de overkant op het grote terrein nog.
Het is wel lomp om door de grote stapel te lopen als het terrein helemaal vol en gestapeld is, als ze met de heftruck rondrijden dan kun je beter maar opletten.
Ik heb wel eens gezien dat ze de hele stapel aanschoven met de heftruck terwijl er mensen tussen liepen, een stapel of 4 schoven zó op en om ook maar niet te spreken over de wrakken die half/half bovenop gekwakt lagen.... wat dat betreft kijken ze nergens naar.

“De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft.”

+

Vervaldatum APK: 12-10-2013

=

10870062975_14ff1000d2_z.jpg

De Honda Prelude heeft nog een geldig kenteken, o.k. hij staat op de sloop, met zijn gewicht van 905 kg betaal je per jaar met volledig gebruik net zoveel wegenbelasting als mijn auto, in Noord - Holland , € 288 per jaar ( hij kan als je hem in de winter niet gebruikt Dec, Jan, Feb, in het zg. kwarttarief € 72,- per jaar, dat is dus € 6,- per maand )

Hij ziet er verder netjes uit, lijkt me dat hij nog te redden is, het is nog maar afwachten of de wet in de Tweede en Eerste kamer erdoorheen komt om de wegenbelastingvrijstelling per 01/01/2014 op te heffen, misschien wordt dit een jaar opgeschort om te kunnen zien wat de effecten zijn van de huidige maatregelen op dit gebied via het amendement Van Vliet.

Kan natuurlijk ook gewoon veel werk voor de APK aan gezeten hebben he, die chromen roestbedekkers op de wielkastranden voorspellen niet veel goeds...

naar de sloop geweest,
tot mijn verbazing meteen 2 audi 80's diesels zien staan,..
had er eerder een aantal mercedes diesels verwacht,.. zoveel oude audi diesels zie ik namelijk al niet rijden.

IMG_7436_zps3611c0f6.jpg

IMG_7434_zps6244b196.jpg

IMG_7433_zps8be35143.jpg

IMG_7435_zpsbd9aaae4.jpg

Vorige maand naar Hawaï geweest, op South Point op Big Island, het meest zuidelijke punt van de VS lag dit:

zujb.jpg

tyg4.jpg

kj6w.jpg

5mow.jpg

shxt.jpg

pm06.jpg

g0oy.jpg

Vlakbij in een weiland, op de eerste foto herken ik nog net een Cadillac van 1963-64:

6rpc.jpg

kcfe.jpg

uu7b.jpg

dxod.jpg

Langs de weg een 1967 Chevy Nova:

wr0b.jpg

In een tuin een 1965 Chevy Impala:

gzn0.jpg

c2li.jpg

Die Toyota 4Runner naast die Nova, die ziet er nog niet zo verschrikkelijk uit. Wel wat roest bij de schade, maar toch.

Weet iemand toevallig nog ergens een Lada Samara te liggen? Liefst in Noord- of Zuid-Holland, maar ergens anders mag ook!

Het is daar niet extreem vochtig, men heeft geen verwarming en airco nodig in huis, maar van invloed is de uitstoot van een vulkaan. Die spuwt een gifwolk uit en wordt verspreidt door de wind.

Als het dan regent komt dit als een zure regen naar beneden en is met name de oorzaak van het rotten daar.

Die wrakken zijn waarschijnlijk weggehaald van het strand, er lopen wat zandweggetjes daar naar Green Beach, en daar heb je een goede 4x4 voor nodig.

Welke sloperij is dat, waar die Audi's staan? Die koplampsproeiers lijken mij wel tof voor op de Golf! :D

@ Dujardin

De Kok denk ik he?
Stond er ook een Golf II toevallig? Ben er een tijdje terug geweest, maar toen stond er niets bruikbaars...

In augustus heb ik een reis gemaakt door de Extremadura (Spanje), en daar kwam ik de volgende sloperij tegen.

Zag er allemaal bijzonder netjes en schoon uit. Daar kunnen sommige Nederlandse sloperijen nog van leren!..:)

Ziet er inderdaad verzorgd uit in Spanje. Gisteren heb ik zelf geprobeerd hier op de sloop te komen, maar vanwege de extreme modder ben ik het terrein niet op geweest.

Kunnen de Nederlandse sloperijen inderdaad wat van leren. Ziet er beter georganiseerd uit.

Seat Panda's zijn ook gewoon te gebruiken voor Fiat Panda onderdelen. Of je dat wilt is de vraag, want Seat Panda's zijn nog veel zeldzamer.

Sierra ghia zei:
classicfinds zei:
PascalD zei:
classicfinds zei:

Klopt, je kunt er veel voor weinig halen en in voor hun doen zijn ze vriendelijk.
Ik ben ook een veel geziene gast en haal er regelmatig ( tip ook mensen ) wat weg daar.
Nu je het zegt, moeders heb ik al een tijd niet meer gehoord... wat een visw**f is dat zeg, die hoorde je aan de overkant op het grote terrein nog.
Het is wel lomp om door de grote stapel te lopen als het terrein helemaal vol en gestapeld is, als ze met de heftruck rondrijden dan kun je beter maar opletten.
Ik heb wel eens gezien dat ze de hele stapel aanschoven met de heftruck terwijl er mensen tussen liepen, een stapel of 4 schoven zó op en om ook maar niet te spreken over de wrakken die half/half bovenop gekwakt lagen.... wat dat betreft kijken ze nergens naar.

En toch heeft hun manier van werken zijn charmes. Ik loop er gewoon soms voor de fun overheen. Beetje kijken wat er ligt.

IMG_0414-1.jpg

Wat staat er vooraan naast die Berlingo? Iets zegt mij dat dit geen Kia Sportage is. Kan het z'n Italiaanse SUV zijn (Innocenti?) Wie?

Terug
Bovenaan