Sloperijfoto's, deel 3

En die subsidies worden weer betaald van de belachelijk hoge hondenbelasting in Den Haag, want voor voorzieningen voor honden(-bezitters) worden die niet gebruikt.

Overigens zou ik als inwoner van Den Haag niet eens gebruik mogen maken van de regeling, omdat ik hier nog niet lang genoeg woon.

En die subsidies worden weer betaald van de belachelijk hoge hondenbelasting in Den Haag, want voor voorzieningen voor honden(-bezitters) worden die niet gebruikt.

Overigens zou ik als inwoner van Den Haag niet eens gebruik mogen maken van de regeling, omdat ik hier nog niet lang genoeg woon.

Hondenbelasting is sowieso de grootste onzin, want het word bij geen enkele gemeente besteed aan betere voorzieningen voor honden(-bezitters). En je kunt nog steeds een boete krijgen als je geen zakjes bij je hebt.

Slooppremie, in duitsland liep dit goed, bosssen en bossen auto's gingen de schredder in, want onderdelen mochten er ook niet afgehaald worden.
Ik hoop dat veel mensen niet zo stom zijn om hiermee een nieuwe auto te gaan kopen. Veelal rijd je niet voor niets in een wat oudere auto. Simpelweg omdat je het mooier vind of omdat je een nieuwe auto niet kunt betalen (ookal krijg je subsidie op de aanschafprijs, de wegenbelasting en verzekering is in 9 van de 10 gevallen duurder.

Gelukkig is het maar in 1 gemeente. Dus de schade zal meevallen.

S120LS zei:
Nog een rondje GAOS. Waar de afdeling BMW en Mercedes wel erg groot lijkt te worden.

En nog wat ander spul...

P1060180.jpg

P1060179.jpg

P1060178.jpg

P1060175.jpg

Weet jij toevallig of er bij GAOS nog Opel Kadetts staan,van het E type,die ik heb?Ik zoek namelijk nog een modderkuip die in het voorspatbord zit.

Hondenbelasting is nog zo'n erfenisje van vroeger toen een hond nog de hondenkar trok.
Dit erfenisje wordt door veel gemeenten helaas goed uitgebuit.

rottieroodmax zei:
Weet jij toevallig of er bij GAOS nog Opel Kadetts staan,van het E type,die ik heb?Ik zoek namelijk nog een modderkuip die in het voorspatbord zit.

Ik heb er geen E-Kadett zien staan, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Zag wel twee Daewoo Nexia's staan (zijn die qua modderkuip wellicht hetzelfde?) Ik zou ze even bellen (0527 616060)

Er staan wel een aantal E Kadetts. Er staat ook een cabrio met Irmscher bumpers.
Ik ben er zelf niet geweest, maar een maat van mij (die heeft zelf ook een E Kadett). ;)

Met die amerikanen heb ik niet zo'n moeite, zie nog liever het terrein van desert valley auto parts qua ameikaanse sloperijen.

Zitten toch wel leuke modellen tussen. Op 1e foto bijv. DeSoto Firesweep '58, Plymouth Fury '58, Buick LeSabre '59 en Chevrolet Impala '60

Gr Jeroen

Hopelijk zijn de foto's die V8 heeft geplaatst niet van recente datum. Er zitten heel wat tot mijn verbeelding sprekende modellen tussen. Die gele op de middelste foto is/was prachtig.

the Fox zei:
Hopelijk zijn de foto's die V8 heeft geplaatst niet van recente datum. Er zitten heel wat tot mijn verbeelding sprekende modellen tussen. Die gele op de middelste foto is/was prachtig.

Vast niet, die auto's zijn tegenwoordig een fortuin waard! In het geheel als ze nog netjes zijn, en anders wel in onderdelen.

Op de bovenste foto zie ik ook een bestelvariant/ambulance?
Kwa scherpte van de foto's zou het best eens recent kunnen zijn.. :rolleyes:

Astrawez zei:

Of de originelen zijn dia's, die zijn volgens mij stukken scherper dan foto's.
Tja, begin jaren 70 waren dat gewoon oude auto's van zo'n 10 a 15 jaar oud.
Nu vinden sommigen het jammer als er een oude D of E Kadett op de sloop staat, daar deden we 10 jaar geleden ook niet moeilijk over.

Het lijkt me vrij duidelijk dat dit (zeer) oude dia's/analoge foto's zijn. De foto's zijn niet jonger dan circa 1970.

Zijn idd hele oude foto's van auto's die toen idd slechts 10-15 jaar oud waren. Nu zouden alleen al in onderdelen een fortuin waard zijn. Koop je een hoop gele Polootjes voor :)

Astrawez zei:

Analoge foto's die met een fatsoenlijk toestel zijn gemaakt zijn veelal van betere kwaliteit dan de meest hippe/nieuwe/duurste digitale camera die je kunt vinden.

Je weet dat het zo is maar toch is het een bizar gezicht om al die Amerikanen zo op de hoop te zien liggen. Hetzelfde voor die oudjes op de foto uit 1935 (al leende het ontwerp zich toen minder voor stapelen :)).

Idranor zei:
Je weet dat het zo is maar toch is het een bizar gezicht om al die Amerikanen zo op de hoop te zien liggen. Hetzelfde voor die oudjes op de foto uit 1935 (al leende het ontwerp zich toen minder voor stapelen :)).

Misschien is daardoor wel Tetris ontstaan. Halve slag roteren en ze passen op elkaar en heb je weer een vlakkere bodem :D

Ook van een sloperij VW sloperij in Brummen

Wie red deze ? Zou zonde dat weer de zoveelste Golf1 die in onderdelen beland , van voor 1978 Golfjes1 zijn behoorlijk zeldzaam aan het worden

Deze is geleverd in Bamahablau er zijn nog 2 hier in Nederlands met deze supermooie kleur (in die tijd was blauw niet populair) maar in combinatie met chroom en beige erg mooie combinatie

De auto is nu nog compleet wie red hem? Origineel Nederlands en een GLS uitvoering , en een goede basis voor restauratie, hoop dat iemand hem red anders had ik het gedaan...

1000 euro heb je de complete auto met alle onderdelen

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m691406018-kale-ori-nl-77-golf-1-carrosserie.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

het is te vergelijken met deze Golf1 ook Bamahablau alleen dit is LS en deze is een GLS stuk luxer

https://volksforum.com/forum/showthread.php?t=47579&highlight=audilimburg

op de sloop in uithuizen (klaas boer) nog een fiat croma helaas geen fotos geschoten was nog niet zo lang binnen . helaas geen kleur e.d. onthouden had het iets te druk
volgende keer probeer ik wel fotos te schieten

Die Taunus staat(of stond) denk ik bij de te koop staande auto's. Daar kom je ook die blauwe D-Kadett tegen voor een beste prijs.....

En die Taunus wat moet die kosten?
Volgens kenteken heeft hij nog een geldige apk en was hij eerst oranje.
Gelukkig heeft de eigenaar hem bruin gesaust
De enige echte kleur op een taunus tc1
Op zijn site staat deze helaas niet.
Wel staat er de d-kadett op, prijs hou je vast 3850!!!!
Ook staat er nog een leuke camry met 3ton op de klok,
en een leuke 944 in leuke kleur

Astrawez,

Hier is de link naar de site: https://www.henkvanolst.nl/occasions.html

Hij staat op pagina 3 bij de occasions voor "slechts" 3850 euro

Die TC1 heeft een poosje op internet te koop gestaan...

Ding is eens opgeknapt, maar de voorschermen bij de A-stijl begonnen weer te roesten.. Daarom heb ik er poly voorschermen opgezet:) roest me dat iig niet weer(y)

Stond er toen voor €3750,- op internet, dus zal voor zoiets ook wel weer te koop staan...

Blijft veel geld voor een 1.6je...

Maar met een paar jaar blijvend belastingvrij(y) dus Sierra blokje erin en op lpg:cool:

Dat is zeker veel geld, maar hij zal het waard zijn.
Alleen hoop ik niet dat ie nog lang daar buiten staat, want daar worden ze meestal niet beter van. :confused:

Taunus coupe's hebben een hogere marktwaarde dan de 4deurs en 2deurs...

Waar een coupé gauw €3500,- doet, doet een 4deurs of 2deurs in dezelfde staat aanzienlijk minder....

Kheb er zelf geen belang bij, heb de schuur al volstaan met oude Fordjes....

De Populier, Rotterdam:

Porsche 924

9275830767_d53c71b961_o.jpg

Mazda RX7

9275826451_49be8557f9_o.jpg

Fiat Coupe

9278609662_077fb28b17_o.jpg

BMW E21 Baur

9275833619_2f5f8f4282_o.jpg

Citroen Visa

9275827751_93e4d1fef0_o.jpg

Renault 5 en 16

9275829347_de57ee2907_o.jpg

Daar ligt veel bijzonders! (y)
Die 924 is ook apart: bijzondere bumpers, een verbredingskit en een 944 spoiler.

Barri zei:
Daar ligt veel bijzonders! (y)
Die 924 is ook apart: bijzondere bumpers, een verbredingskit en een 944 spoiler.

Was een aparte inderdaad, de voorkant was enigszins in elkaar gereden. Van binnen ook nog 2 foto's gemaakt, misschien heeft iemand nog iets nodig...?

9279658334_426931deb3_o.jpg

9279659868_28c3172ac8_o.jpg

Binnenkort ga ik twee weken vakantie vieren in Italië. Ik wil graag een aantal sloperijen bezoeken in de omgeving Ravenna. Heeft of weet iemand een interessant adres? Alvast bedankt.

Jammer van die Renault 16. Vandaag was ik op een oldtimershow bij Epe en daar stonden, tussen tientallen tractoren, ook drie R16's. Prachtige wagens, waarvan er 1 de oudste is in Nederland, met bouwjaar 1965.

the Fox zei:
Jammer van die Renault 16. Vandaag was ik op een oldtimershow bij Epe en daar stonden, tussen tientallen tractoren, ook drie R16's. Prachtige wagens, waarvan er 1 de oudste is in Nederland, met bouwjaar 1965.

Hij staat daar al minimaal sinds januari 2012. Is al eens gemeld op Renault forum en heb een jaar geleden al eens foto's gestuurd naar een R16 club, maar je krijgt geen enkele reactie. Blijkbaar niet interessant, terwijl bijv. het blauwe interieur er toen nog als nieuw uitzag.

Jammer dat men niets met jouw melding heeft gedaan.
Ik heb andere ervaringen met de Daf club die ik een tijdje terug had getipt over een Daf op de sloop (ook ergens in dit topic). Een dag later had ik een berichtje met bedankje terug. Dat waardeer ik zeer. Ik weet niet of men uiteindelijk ook actie heeft ondernomen, maar aan de melder kan het niet meer liggen :) .

the Fox zei:
Jammer dat men niets met jouw melding heeft gedaan.
Ik heb andere ervaringen met de Daf club die ik een tijdje terug had getipt over een Daf op de sloop (ook ergens in dit topic). Een dag later had ik een berichtje met bedankje terug. Dat waardeer ik zeer. Ik weet niet of men uiteindelijk ook actie heeft ondernomen, maar aan de melder kan het niet meer liggen :) .

Dat hij al zolang op de sloop staat, geeft ook aan dat men zelfs daar er nog de waarde van ziet. Genoeg auto's die na een week al in de pers verdwijnen.
Maar inderdaad, meer dan melden kun je niet, de schuur is al lang vol :)

Het dash in die 924 zal vast ook al gescheurd zijn. Zo niet, dan zijn ze zeer gewild!
Zelf heb ik wellicht interesse in de achterlichten: de achterlichten van mijn 924 zitten vastgekit en kunnen nu fungeren als aquarium. Ik wil ze wel los snijden, maar ze zullen vast niet voor niets gekit zijn... Ben alleen eerst even vakantie vieren nu (bijna weg).

Dat blauw kunstleren interieur van die Renault 16 ligt inmiddels bij een klant van mij. Ik heb hem vorig jaar met de foto getipt en dit interieur ligt nu op reserve. Hij heeft een 16 TL Automaat die wij na een jaar of 15 stilstand weer in oude luister hebben hersteld.

bellamacchina zei:
Dat blauw kunstleren interieur van die Renault 16 ligt inmiddels bij een klant van mij. Ik heb hem vorig jaar met de foto getipt en dit interieur ligt nu op reserve. Hij heeft een 16 TL Automaat die wij na een jaar of 15 stilstand weer in oude luister hebben hersteld.

Mooi zo, ik had niet gezien dat hij inmiddels leeggehaald was! (y)

Terug
Bovenaan