Arrows
Startmotor
Kia cee'd zei:Ik kan me niet voorstellen dat er nog garagebedrijven zijn die Lada's willen verkopen als er geen grote organisatie achterstaat, al wat het alleen maar i.v.m. de aftersales.
Inderdaad. Je hebt volkomen gelijk, maar dat niet alleen. De vraag is aan welke prijs de nieuwe modellen verkocht zullen worden? Misschien pakweg 9000 eur??? dan kan je je afvragen welke marge er voor een dealer op zo een laag bedrag zit.
Ik denk dat men meer verdient indien men pakweg de eerste de beste okkaziewagen verkoopt van gelijk welk ander merk.
Ik denk dat men slim zal moeten zijn en proberen duurdere versies te verkopen... bv enerzijds klanten lokken met een uitrusting die men normaal niet bijkoopt, maar bv wel laten bijbetalen voor metaalkleur dat waarschijnlijk 3/4 van de mensen neemt. Maar dat zijn zaken die een invoerder moet bepalen en slim moet spelen. Zeker in Belgie lukt dat! 90% van de Dacia's die hier verkocht worden zijn duurdere uitgeruste versies.
Los daar van zijn er wel wat garagebedrijven die niet meer kunnen meespelen met de grotere merken omdat de investeringen te groot zijn, voor de kleinere autobedrijven. Komt daarbij dat er toch wat dealers van Daihatsu bv met hun handen in het haar hebben gezeten... daar ligt nog een waterkans (in Belgie althans)