Het algemene Lada-topic deel 2

@Lada2172. Via Snippe (www.autobedrijfsnippe.nl), heb ik wel eens van anderen begrepen, kun je aan de juiste onderdelen komen. Nu ken ik dit probleem niet, maar je kunt het ook via Lada Deutschland proberen. Lada automatten en andere accessoires koop ik altijd via hun (www.lada24.de/) en het is altijd prima geregeld.

Overigens heeft mijn Priora afgelopen woensdag, zonder problemen, een grote onderhoudsbeurt gehad. In juli heb ik nauwelijks hoeven rijden, dus de teller staat nog op 93.000 km.

Ja heb hem gekocht op lada 24.de scheelt ruim 40 euro ten opzichte van nederland. Ik koop ook veel bij snippe. Geeft altijd goede hulp.
Lada 112 op marktplaats is leuk!. De 112 lijkt veel op de Priora het is zijn voorloper. Is een fijne auto die ten opzichte van veiligheid wat achterloopt maar daar zijn opvolgers voor. Ik kan zeggen gewoon doen. Onderdelen voorziening is ook geen probleem of even 3000 doorsparen en een Priora kopen in duitsland, krijg je nog iets bpm over maar dan heb je een auto vanaf 2009.

Mooi zeg dat het zo goed gaat met je Priora. Op de ruitenwisser motor na die ik nu dus daar gekocht heb is mijn auto probleemloos. Hij tikt wel , dus hij weet wat hij moet doen maar de motor zit vast Ik heb hem gedemonteerd maar de motor zelf krijg ik niet meer aan de gang.

Nu even afwachten tot hij komt en dan weer inbouwen. Voor 110 euro klaar want is makkelijk zelf te doen.

@ lada2172
ik ben waarschijnlijk te laat, maar dit was een link naar jouw onderdeel:
https://www.lada.fr/content/cms_medias/Catalogues%20des%20pi%C3%A8ces%20d%C3%A9tach%C3%A9es%20LADA/LADA%20PRIORA/Essuie%20Glace/Pages%20ESSUIE%20GLACE_CATALOGUE_2170_2071-17.pdf

voor mensen die andere onderdelen zoeken van Lada: kunnen terecht op de site van Lada france:
dit is een link.. je hoeft enkel het juiste lada model te kiezen en door te klikken naar datgene wat je zoekt... compleet met tekeningen en codenummers.
https://www.lada.fr/Les-pieces/Catalogues-des-Pieces-LADA

En als ik moet helpen met een vertaling dan hoor ik het wel... desnoods stuur je in het nederlands naar Lada France en stuurt men het mij wel door voor vertaling.

groeten

Stilletje hiero.

Heeft er dan helemaal niemand nieuws?

Ik hoorde dat Putin de levering van Lada's aan Nederland stopzet als de sancties van Europa doorgaan. :)

@kia cee'd

Momenteel zou de levering naar West-Europa weer stilaan op gang komen. Ik heb vernomen dat er sedert een negental maanden bijna geen enkele wagen meer geleverd is in West-Europa, al denk ik niet dat dat met de sancties te maken heeft.
Momenteel komt de levering van de 4x4 terug op gang. Wat betreft de nieuwe Kalina, Granta, Granta Liftback en Priora is er momenteel geen enkel nieuws.

Tot op dit ogenblik werden er in Belgie 8 Lada's ingeschreven... hopelijk komen er nog enkele bij, nu de leveringen weer stilaan op gang komen.

Bij de invoerder in Duitsland wordt er dit weekend een familiedag georganiseerd. Daar zou bij wijze van demonstratie voor de eerste keer de nieuwe Kalina II universal, de Granta Liftback getoond worden, alsook de 4x4 in nieuwe metaalkleuren.

Teneinde de terugkeer van Lada in Europa te vieren, organiseert de Duitse Lada invoerder "LADA fair" op 12 en 13 september.
Een uitgelezen kans om kennis te maken met de "nieuwe" LADA Kalina II hatchback en Universal. Respectievelijk op de Russische markt sedert juli en september 2013
komen deze modellen mondjesmaat toe in Duitsland. Voorlopig alleen verkrijgbaar met 1.6 8v 87 pk motor en in de uitvoering "norma" voor 8490 enn 9750 euro.
Standaard beschikken de Kalina's over frontale airbags voor bestuurder en passagier, ABS, ESC, dagrijlichten, electrische stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling
met afstandsbediening, neerklapbare achterbank 1/3 2/3 met ISOFIX, electrische ruiten vooraan en boordcomputer. De break versie voegt daar nog dakrails aan toe.
Metaalkleur, alu velgen, autoradio, electrische zetelverwarming en bi-carburator gas werden doorverwezen naar de optielijst.
Voorlopig is er van airco nog geen spoor, dit gelet op de homologatieproblematiek en het vereiste gas R1234yf dat momenteel (nog) niet beschikbaar lijkt te zijn bij Lada.
Begin 2015 zou ook een 4 traps automaat in combinatie met een 1.6 16V 98 pk motor beschikbaar moeten zijn.
Dit alles moet nog officieel geconfirmeerd te moeten worden, alsook de beschikbaarheid van deze modellen in Frankrijk en Belgie.
De grote afwezige bij de levering deze week in Duitsland was de aangekondigde Lada Granta Liftback. Deze werd vervangen door enkele Granta Sedans.

Kia cee'd zei:
Bij Mastebroek's Autobedrijven Hoogeveen staat een 111 (05-GV-GF) al 7 jaar te koop.

Afgifte deel 1 2001-04-26
Tenaamstelling 2007-04-24
APK vervaldatum 2008-02-08

Op 15 september hebben ze (eindelijk) afscheid genomen van deze 111. Verkocht met een verse APK. (y)

Het plan is om mijn kentekenregister volgende maand weer bij te werken, is er iemand geïnteresseerd in de actuele cijfertjes?

Een nieuwe maand dus de inschrijvingen in belgie zijn gekend:
1 Lada in september ingeschreven maakt een totaal van 9 stuks in 2014.

Vorig jaar werden er 14 lada's ingeschreven en de cijfers van de lichte vracht zijn inmiddels ook gekend :)

In lichte vracht werden er in 2013 : 17 nieuwe Lada's ingeschreven :T. Ik vermoed dat het hier dan quasi allemaal over de Niva of 4x4 gaat zoals hij nu heet. Dit is dus al bij al toch een totaal van 31 Lada's vorig jaar op de Belgische wegen.

Ter info kan ik nog zeggen dat de eerste lichting 4x4's van dit jaar bij de invoerder werden geleverd. Hopelijk komen er dus voor dit jaar nog een aantal bij... het is met mondjesmaat, maar er worden dus nog steeds lada's geleverd en ingeschreven...

Ruim een maand geleden de laatste post, is er dan niemand die nieuws over ons merk -leuk of niet- met ons wil delen?

Ik zag op de Duitse site "mobile.de" dat de nieuwe Kalina bij de dealers staat in Duitsland. Misschien een klein vreugdevol nieuwtje.....

Ik zag op de Duitse site "mobile.de" dat de nieuwe Kalina bij de dealers staat in Duitsland. Misschien een klein vreugdevol nieuwtje.....

Via een franse website nog wat nieuws vernomen ivm de nieuwe Kalina II.
Deze is inderdaad gehomologeerd geraakt aan een uitstoot van 150g/km. In Frankrijk betekent dit een extra inchrijvingstaks van 900 Eur oftewel zowat 10 % van de wagan bovenop de basisprijs. Iets waar de franse invoerder niet meteen brood in ziet... Conclusie de KalinaII komt er (voorlopig) niet op de Franse en Belgische wegen.
Nu in bij Belgie stelt dit probleem zich minder erg, en zijn enkele Belgische dealers gaan aankloppen bij de Duitse invoerder. Zo is er inderdaad op n paar tweedehandswebsite van autos dealers terug te vinden die adverteren met nieuwe Kalinas.
De vraag is evenwel of ze in grote aantallen verkrijgbaar zijn. Nog volgens die franse website zou de aanvoer aan de duitse invoerder van nieuwe Kalina's alweer zijn stopgezet omdat de russische markt voorrang zou krijgen...

Arrows zei:
Deze is inderdaad gehomologeerd geraakt aan een uitstoot van 150g/km. In Frankrijk betekent dit een extra inchrijvingstaks van 900 Eur oftewel zowat 10 % van de wagan bovenop de basisprijs. Iets waar de franse invoerder niet meteen brood in ziet... Conclusie de KalinaII komt er (voorlopig) niet op de Franse en Belgische wegen.

De vraag is evenwel of ze in grote aantallen verkrijgbaar zijn. Nog volgens die franse website zou de aanvoer aan de duitse invoerder van nieuwe Kalina's alweer zijn stopgezet omdat de russische markt voorrang zou krijgen...

De hoge CO2-uitstoot is ook de reden dat Lada in Nederland niet meer verkocht wordt. Het zal me niet verbazen als een Kalina II met 150 gr/km in Nederland rond de EUR. 18.000,- gaat kosten. En dat gaat geen weldenkend mens neertellen voor een Lada.
Het is niet anders. :(
Tegen de tijd dat de Russen dat hebben opgelost (als ze dat überhaupt willen) is er weer een ander probleem wat de import in de weg staat.

De actie van lada.de lijkt dus ook gestopt. Jammer, maar bij het argument van Duitsland heb ik wat twijfels, hoeveel Kalina's II zijn er eigenlijk verkocht?

Bij het hoofdkantoor kunnen ze de productie gewoon niet plannen. Vanaf het begin van dit jaar liepen de verkopen drastisch terug, terwijl ze de laatste maanden aangewakkerd worden door de Russische slooppremie. Daarnaast (zoals jullie weten) is de roebel de laatste tijd sterk in waarde gedaald waardoor niet alle leveranciers onderdelen voor dezelfde prijzen willen blijven leveren. Soms staat de productie stil, soms rollen de auto's zo van de band:

1_1200.jpg

In een woord: hopeloos.

Wat is dat voor Lada uiterst rechts op de foto, dan bedoel ik die donkere waarvan je alleen 1 achterlicht ziet. Er staat een naam boven het achterlicht maar ik kan er niet achter komen wat het is. Iemand een idee?

Overigens blijf ik die Granta Liftback wel een schitterende auto vinden, wel één die naar NL mag komen.

;) zei:
Bij het hoofdkantoor kunnen ze de productie gewoon niet plannen. Vanaf het begin van dit jaar liepen de verkopen drastisch terug, terwijl ze de laatste maanden aangewakkerd worden door de Russische slooppremie. Daarnaast (zoals jullie weten) is de roebel de laatste tijd sterk in waarde gedaald waardoor niet alle leveranciers onderdelen voor dezelfde prijzen willen blijven leveren. Soms staat de productie stil, soms rollen de auto's zo van de band:

In een woord: hopeloos.

Volgens de Wikipedia pagina wordt de 2107 nog steeds in elkaar geschroeft in Egypte... Zou dat betekenen dat het aloude 4kante bakje nog steeds de best leverbare Lada is? :p

Geinig, ik wist niet dat de Nissan Sentra uit dezelfde fabriek komt als de Granta. :p

mrweird zei:
Volgens de Wikipedia pagina wordt de 2107 nog steeds in elkaar geschroeft in Egypte... Zou dat betekenen dat het aloude 4kante bakje nog steeds de best leverbare Lada is? :p

Die productie van de 2107 is vorig jaar gestopt. :) Er zijn daarentegen wel plannen om de Granta in elkaar te gaan schroeven...

PolskiFiat zei:
Geinig, ik wist niet dat de Nissan Sentra uit dezelfde fabriek komt als de Granta. :p

Alweer wat geleerd. ;) Kleine kanttekening: De Granta sedan wordt nog altijd weer in Tolghiatti geproduceerd.

Ik wil binnen een jaar een lada 2101 of 2103/2106 aanschaffen. Hoe zit het met de onderdelenvoorziening in Nederland en hebben jullie tips waar ik deze auto het best kan vinden (behalve Rusland dan xD )

Hoi Pero,

Wat betreft aanschaffen, het meest eenvoudige is marktplaats/autoscout/speurders in de gaten houden, tot er iets langs komt wat je aanstaat. Ik heb 'm uit hongarije laten importeren via een hongaarse handelaar die Nederland zat, maar die is met de noordezon vertrokken schijnt 't .. Onderdelen voorziening is goed is mijn ervaring, via ebay vanuit Duitsland, via een paar dealers die nog in nederland zitten. In nieuwlande of bussem e.d. Of via de ladaclub.

Heuj, Lada gaat duurzame auto's op de markt brengen:

https://auto.ngs.ru/articles/2013062/

(linkje in het Russisch, maar foto's en video spreken voor zich)

Dat wordt dan deze of volgende zomer lekker een beetje zoeken in Hongarije waar ze voor een prikkie in uitstekende staat te vinden zijn....is voor mij dan redelijk in de buurt.

Benieuwd hoeveel Lada's uit de 110, Kalina, Niva en 2170 serie er nog rijden?

* 38 Lada's 110
* 68 Lada's 111
* 28 Lada's 112
* 3 Lada's 1117
* 72 Lada's 1118
* 32 Lada's 1119
* 316 Lada's 2121
* 6 Lada's 2172

Gedemonteerd of geëxporteerd:

* 126 Lada's 110
* 152 Lada's 111
* 35 Lada's 112
* 13 Lada's 1118
* 1 Lada 1119 geëxporteerd

De cijfers van seriemodellen en Samara heb ik op dit moment nog niet.

Fijne jaarwisseling allemaal.

11 nieuwe Lada's ingeschreven in Belgie in 2014. Dit zijn er 3 minder dan in 2013.

Hopelijk brengt 2015 toch wat beterschap. Zoals gewoonlijk zal ik jullie hiervan op de hoogte houden!

De eerste 100.000 km zitten er op. Zonder problemen, prima tevreden en ik rij er zeker nog jaren mee door. Kosten tot nu toe waren de onderhoudsbeurten, en een keer nieuwe banden. (y)

Buitenkans voor de liefhebber. Ik ga mijn Lada verkopen. Niet dat ik hem beu ben maar wij hebben nog maar 1 auto nodig.
Scheelt in de kosten. Ik ben ontzettend tevreden met mijn Priora en als ik weer een andere ga kopen waarschijnlijk dan een Vesta als hij hier komt.
Maar voor nu voor 6995 een auto uit 2011 met airco, 5 zitplaatsen, 58000 km. Prijs is wel vast.
Rij net als mij uniek. Onderdelen voorziening geen probleem. Kijk op speurders of autotrader voor meer informatie.

In januari zijn 2 Lada's 111 en een 112 gedemonteerd.
De spoeling wordt dun.

De eerste pilot exemplaar van de Vesta is klaar. Zoals te zien verschilt die nauwelijks van de concept!
20150209_21_640x853.jpg

20150209_11.jpg

Ik vind het een mooi ding geworden. Ze beloven ook een station en een hatchback/liftback!

2015 lijkt het jaar van de demontage van Lada's te worden.

Lada 110:
45-DV-PB BLAUW 2015-01-15 Gedemonteerd

Lada 111:
87-HV-HZ GRIJS 2015-01-05 Gedemonteerd
05-GV-GF BEIGE 2015-01-21 Gedemonteerd
72-GD-NP GRIJS 2015-02-19 Gedemonteerd

Lada 112:
81-TD-GJ GROEN 2015-01-21 Gedemonteerd
88-PR-VZ ROOD 2015-02-23 Gedemonteerd

5 Lada's 1118 hebben dit jaar een nieuwe eigenaar weten te vinden:
75-TV-KJ ROOD 2015-01-03
43-XL-GX ROOD 2015-01-14
48-ZN-TS ROOD 2015-01-19
69-TZ-JK GRIJS 2015-02-06
34-XF-DJ ROOD 2015-02-24

Lada2172 zei:
Buitenkans voor de liefhebber. Ik ga mijn Lada verkopen. Niet dat ik hem beu ben maar wij hebben nog maar 1 auto nodig.
Scheelt in de kosten. Ik ben ontzettend tevreden met mijn Priora en als ik weer een andere ga kopen waarschijnlijk dan een Vesta als hij hier komt.
Maar voor nu voor 6995 een auto uit 2011 met airco, 5 zitplaatsen, 58000 km. Prijs is wel vast.
Rij net als mij uniek. Onderdelen voorziening geen probleem. Kijk op speurders of autotrader voor meer informatie.

Ik denk eerlijk gezegd dat je vraagprijs aan de hoge kant is. Ja, het is een vrij jonge auto maar toch 4 jaar oud en niet het meest geliefde model. Een auto die goed in de markt ligt is na 3 jaar nog ongeveer de helft van de nieuwprijs waard (handelswaarde).

Ik vrees dat je het er niet voor gaat krijgen. Maar niet geschoten is altijd mis en als je geen haast hebt...

Kom ik vandaag toch zomaar een Lada tegen! Een rode 2105 (of 2107? Ik zag 'm vanuit mijn ooghoek), in Amersfoort. (y)

Hoppaaa, Snippe regelt het toch maar weer eventjes!(y)(y)
Binnenkort hebben ze de nieuwe Kalina II in de showroom.
https://www.autobedrijfsnippe.nl/lada-dealer/

Hoop dat ze dit daadwerkelijk waar kunnen maken. Zou wel uniek zijn.

Bentley Arnage zei:
Hoppaaa, Snippe regelt het toch maar weer eventjes!(y)(y)
Binnenkort hebben ze de nieuwe Kalina II in de showroom.
https://www.autobedrijfsnippe.nl/lada-dealer/

Hoop dat ze dit daadwerkelijk waar kunnen maken. Zou wel uniek zijn.

Wat goed dat er binnenkort terug nieuwe Lada modellen op de Nederlandse markt zullen komen.

Het is inderdaad zo dat Autovaz zijn export naar andere landen wil uitbreiden. Voor de Duits/oostenrijkse invoerder zijn alvast 2500 voertuigen voorzien. Het zou gaan om het type granta/kalinaII en 4x4. Men verwacht ze bij de invoerder in de loop van mei dit jaar.
Wanneer de frans/belgische invoerder ze zal krijgen is nog niet bepaald. Men denkt in de loop van de zomer....
Momenteel wordt er nog hard gewerkt om de voertuigen aan de europese richtlijnen te laten voldoen. Er wordt koortsachtig werk gemaakt van oa. de verplichte bandenspanningscontrole waarover nieuwe modellen nu moeten beschikken. Ook de koelvloeistof van de airco stelt nog steeds problemen. Dus ik vermoed dat er voorlopig geen airco verkrijgbaar zal zijn.
Hopelijk valt de prijs mee en doet men wat moeite om goed dealernetwerk op te starten. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Leuk om te lezen dat de Kalina II wellicht op de Nederlandse wegen komt!, ik heb nog altijd een enorm zwak voor Lada!

Maar wat ik eigenlijk wou vragen, hoe zit het met een Priora? Ik zag namelijk enkele weken geleden een Hatchback rijden. Helaas kon ik geen foto's maken, EN niet de achtervolging inzetten!
Hoeveel rijden er eigenlijk rond in ons land?

Een tijdje terug zag ik overigens een Lada 1200 (??) , maar dit model was een geïmporteerde. Niet dat de auto daar minder tof van is geworden overigens. Het viel me op dat de belettering qua typeplaatje in het Russisch was. Hoort dit zo? Of is dat voor andere markten aangepast?

LADA by peterolthof, on Flickr

De desbetreffende Lada!

Kijk dat vind ik nou een leuke Lada!!!

(sorry maar ik ben geen liefhebber van 'moderne' Lada's maar die oudjes vind ik geweldig)

Goed nieuws voor de Lada fans in Europa.

De president van Autovaz heeft persoonlijk meegedeeld dat vanaf 1 mei de wagens zullen voldoen aan de europese richtlijnen.
Er waren nog 4 obstakels nl. de bandenspanningscontrole, het gekende koelmiddel voor de airco nl. R-1234yf, electronische stabiliteitscontrole en motoren (1.6 16V 106 pk met gerobotiseerde versnellingsbak) die voldoet aan euro 6 norm.
Deze 4 voorwaarden zijn nu vervuld en zo ligt de weg naar Europa open. Lada wil zijn uitvoer verdubbelen.
De eerste modellen die naar Europa komen zijn de Granta sedan en Liftback en de Kalina II 5 deurs en break.
De 4x4 krijgt nog een voorlopige afwijking tot 1 september blijkbaar.
Prijzen zijn nog niet bekend.

Nu nog een enthousiaste importeur en Lada kan beginnen aan zijn comeback. Kan autobedrijf Snippe niet worden aangesteld als importeur? In elk geval een bedrijfje met het Lada hart op de juiste plaats!

Ik heb begrepen dat er inmiddels al 1 Kalina II verkocht is. Levering mei 2015.

Leuke plannen natuurlijk, maar als de CO2 uitstoot van de Lada's niet drastisch naar beneden gaat zijn ze alsnog onverkoopbaar.
Op lada.de staat dat de Kalina II maar liefst 150 gr/km uitstoot, dat is goed voor EUR. 3719,- BPM. Ik ben benieuwd wat dat voor gevolgen gaat hebben voor de catalogusprijs.

Kia cee'd zei:
Ik heb begrepen dat er inmiddels al 1 Kalina II verkocht is. Levering mei 2015.

Leuke plannen natuurlijk, maar als de CO2 uitstoot van de Lada's niet drastisch naar beneden gaat zijn ze alsnog onverkoopbaar.
Op lada.de staat dat de Kalina II maar liefst 150 gr/km uitstoot, dat is goed voor EUR. 3719,- BPM. Ik ben benieuwd wat dat voor gevolgen gaat hebben voor de catalogusprijs.

Ik vermoed dat dit niet de Euro 6 motor zal zijn. Ik denk dat deze toch een lagere uitstoot zal hebben. Nederland vraagt nu wel extreem hoge taksen eerlijk gezegd.

Als ik het goed voor heb, had de Duitse invoerder wel reeds enkele Kalina's overgemaakt aan zijn dealers, maar werd plots alles "on hold" gezet omdat ze dus niet voldeden aan de Europese norm. Ik ben dus niet zeker of ze het zich werkelijk geriskeerd hebben om ze te verkopen...
Het kan natuurlijk misschien wel zijn dat er een conforme Kalina II is verkocht. Dat weet ik niet....

Er lijken leuke tijden aan te komen, benieuwd of de invoerders wat inspanningen zullen doen...

verlichting zei:
Nu nog een enthousiaste importeur en Lada kan beginnen aan zijn comeback. Kan autobedrijf Snippe niet worden aangesteld als importeur? In elk geval een bedrijfje met het Lada hart op de juiste plaats!

Ik ben er van overtuigd dat het autobedrijf zeker via de Duitse of Franse/Belgische invoerder, waar hij ook in het Nederlands terecht kan, aan voertuigen kan geraken of kan samenwerken voor een eventuele import in Nederland.

dens zei:
Lada2172 zei:

Ik denk eerlijk gezegd dat je vraagprijs aan de hoge kant is. Ja, het is een vrij jonge auto maar toch 4 jaar oud en niet het meest geliefde model. Een auto die goed in de markt ligt is na 3 jaar nog ongeveer de helft van de nieuwprijs waard (handelswaarde)

Sommige auto's zijn na 1 jaar al in waarde gehalveerd (BMW 760i bijvoorbeeld). 7.000 euro voor een 4 jaar oude Lada is heel veel geld. Met 4.000 euro mag je al heel blij zijn...

Arrows zei:
Ik ben er van overtuigd dat het autobedrijf zeker via de Duitse of Franse/Belgische invoerder, waar hij ook in het Nederlands terecht kan, aan voertuigen kan geraken of kan samenwerken voor een eventuele import in Nederland.

AvtoVaz zou de import voor Europa zelf gaan regelen (vanuit Frankrijk), zij zouden bedrijven aanstellen die de import in dat land voor zijn of haar rekening zouden gaan nemen. Of dat nog steeds zo is weet ik niet, maar in dat geval zijn alle inspanningen van Snippe voor niets geweest.

Het doet denken aan oude tijden waarin Avtoexport plaats moest maken voor EuroLada.
Dat er dan het een en ander gaat veranderen in Dld lijkt me zeer aannemelijk; de man die bij lada.de aan het roer staat is een bekende van AvtoVaz en medeverantwoordelijk voor de ondergang van EuroLada.

Quote Kia C'eed

AvtoVaz zou de import voor Europa zelf gaan regelen (vanuit Frankrijk), zij zouden bedrijven aanstellen die de import in dat land voor zijn of haar rekening zouden gaan nemen. Of dat nog steeds zo is weet ik niet, maar in dat geval zijn alle inspanningen van Snippe voor niets geweest.

Het is inderdaad zo dat Lada France voor 100% een filiaal is van Autovaz. Zij staan vanuit Frankrijk ook in voor de homologatie van de wagens in Europa. Vandaar dat ik het eigenlijk wat raar vind dat de duitse invoerder wagens zou hebben voor ze in Frankrijk toekomen... al weet je bij Lada nooit natuurlijk!

Wat Autobedrijf Snippe betreft zou ik niet meteen durven zeggen dat alle inspanningen voor niets zijn geweest. Ik ken het bedrijf niet maar ik denk dat het voor dergelijk bedrijf beter is om te gaan aankloppen bij een Europese invoerder dan zelf te gaan aankloppen in Rusland. Je mag niet vergeten dat er bij import meer komt bij kijken dan enkel wagens invoeren. Je moet ook instaan voor garantie, assistance, op zoek naar dealers, wagens verdelen... noem maar op.
Maar mits steun vanuit Frankrijk moet het misschien wel mogelijk zijn om als invoerder te fungeren en zelf op zoek te gaan naar dealers in Nederland. Het kan misschien een win/win situatie worden....

Arrows zei:
Ik ken het bedrijf niet maar ik denk dat het voor dergelijk bedrijf beter is om te gaan aankloppen bij een Europese invoerder dan zelf te gaan aankloppen in Rusland. Je mag niet vergeten dat er bij import meer komt bij kijken dan enkel wagens invoeren. Je moet ook instaan voor garantie, assistance, op zoek naar dealers, wagens verdelen... noem maar op.
Maar mits steun vanuit Frankrijk moet het misschien wel mogelijk zijn om als invoerder te fungeren en zelf op zoek te gaan naar dealers in Nederland. Het kan misschien een win/win situatie worden....

Dat ben ik volkomen met je eens.
Wat de gevolgen zijn als je 'op eigen houtje' Lada's gaat importeren hebben we meegemaakt met Lada Holland.
Met alleen een paar 'nieuwe' auto's op een industrieterrein en keuze uit de kleuren grijs en grijs kom je er niet.

Ik kan me niet voorstellen dat er nog garagebedrijven zijn die Lada's willen verkopen als er geen grote organisatie achterstaat, al wat het alleen maar i.v.m. de aftersales.
Als men echt van plan is Lada in Europa op de kaart te zetten dan zal men dat professioneel opzetten; een importeur die de logistiek en marketing kan organiseren, en een bestaand netwerk van dealers die ook Lada's gaan verkopen. Mogelijk is Nissan een goede partij.
AvtoVaz zal ook moeten blijven innoveren in nieuwe modellen, en die ook sneller op de markt brengen. 10 jaar tussen de eerste aankondiging en de uiteindelijke levering zoals met de 110 kan echt niet meer.
Het zal niet meevallen om steeds maar aan de steeds maar strenger wordende normen in Europa te voldoen, ook daar zal men serieus mee aan de slag moeten.

Terug
Bovenaan