Het algemene Lada-topic deel 2

Daar is ie dan. :)

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5269978,5270041

Voor iedereen die niet met een Lada embleem wil rondkarren. :)

Er zit nu ook een Granta-eigenaar op het forum.
Hardstikke leuk natuurlijk.(y)

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5229979,5271345,page=2#msg-5271345

Sowieso, erg leuk om de belevenissen van dit forumlid in Rusland te volgen!

Mooie Granta! Ik heb al een boel bekijks gehad . Grappig dat veel mensen je opeens herkennen
Met de Priora is nog steeds alles goed. Bevalt uitstekend

Leuk artikel. Ik heb speciaal voor de Priora weer eens een Autoweek gekocht. Volgens mij heeft deze Priora eerst Bij Car Service Center in Almelo gestaan. Lesscher in Hengelo heeft toentertijd bijna de hele voorraad van dit bedrijf overgenomen. Na de overname van het pand door de huidige eigenaar, is de handelsvoorraad nog lang blijven staan. De huidige eigenaar (Autobedrijf Turfkade) heeft mede daardoor nog een aantal Priora's en Kalina's verkocht.

Dit weekend begint weer het WTCC seizoen, 3 lada granta's doen er weer mee.
Ik ben benieuwd.

Bedankt Whitecat. Ik ben er ook trots op. Toch heeft mijn Priora er niet lang gestaan. Mijn auto is geproduceerd rond juni 2010. Ik kan dat zien door de datumtekens op sommige delen. In maart 2011 moest de Priora op kenteken komen omdat hij euro 4 was. In september 2011 heb ik mijn auto gekocht en zoals altijd bevalt hij uitstekend. Wel 1 probleem dit keer. Ik heb mijn afstandbediening denk ik te vaak laten vallen . Hij doet niets meer. Geen probleem heb de heer Noordman gebeld en binnen 2 uur was er al antwoord en de nieuwe afstandbediening is onderweg. Goede service!
Dat lossen we volgende week wel op. Grappig dat het alarm van de Priora zo goed werkt . Je zet de sleutel in het portier je draait hem open en het alarm gaat af . Snel de kapotte sleutel in het contact en het toeteren stopt. Ik had gelukkig in 2012 een extra sleutel met afstandbediening laten bij maken dus die gebruik ik nu.
Tot zover de Priora belevenissen. Nog steeds staat die mooie Kalina in Hengelo. Is er nu niemand die een nieuwe Kalina met alles er op en er aan durft te kopen.

Ik heb die Kalina bekeken. Die is inderdaad erg mooi, maar voor mijn gezin te klein. Verder staan er nog een aantal soortgelijke Kalina's in den lande te koop voor aanmerkelijk lagere prijzen. Overigens heeft de ex-demo Lada 110 (uit 2006?) van Car Service center uit Almelo nog jaren bij Lesscher gestaan weg te roesten. Erg jammer van zo'n jonge wagen. Ik ben afgelopen najaar bij die wagen wezen kijken, en erg teleurgesteld weer naar huis gegaan. Deze had veel meer roest dan mij '96-er Vento.

Deze 110 wordt ook aangeboden. 1900 euro maar dan krijgt hij wel een poetsbeurt en met de details er weer op zoals het knipperlicht wordt het vast weer een nette auto. Ik heb die toen ook bekeken. Maar als je de 110,111,112 serie vergelijkt zit de Priora netter en degelijker in elkaar. Het dashboard sluit mooier aan en is mooier en het plaatwerk ook. Een Priora is echt een waardige opvolger. Maar mensen voor 1900 euro een auto met 36500 km een poets beurt( dus roest weg) alles gemonteerd mooi. De Kalina is inderdaad spotgoedkoop te krijgen, 1200 euo........ uit 2007. Maar deze is van eind 2010. Heeft stoelverwarming, airco, elec ramen rondom, trekhaak, metallic, enzovoort Een nieuwe auto voor 7000 euro en mijn ervaring was dat er goede inruilprijzen betaald worden. Ik vind het gewoon zonde dat die Kalina geen kans krijgt en nee ik krijg geen geld of iets dergelijks. De afstandbediening is overigens vandaag geariveerd, super service. Volgende week in laten leren. Tot zover mijn verhaal van vandaag. Waar is het Lada nieuws autoweek??

@Lada 2172,

Dat niemand die Kalina van Lesscher wil of beter gezegd durft te kopen, geeft wel aan hoe slecht Lada het in Nederland doet.
Die 110 bij Lesscher is een lekkere basic auto, hier kan je zelf aan sleutelen maar ik denk dat hij er nog lang zal staan.

Fijn dat jij goede ervaring hebt met je auto en ook met de importeur!!

Die 110 staat al meer dan 4 jaar te koop. Ik ben bang dat deze niet meer de weg op komt. Jammer, want in de juiste handen is het best een leuke wagen. En wat voor onderhoud kun je verwachten na zo veel jaren stilstand? Ik durf het niet aan om hem te kopen.

Bij Mastebroek's Autobedrijven Hoogeveen staat een 111 (05-GV-GF) al 7 jaar te koop.

Afgifte deel 1 2001-04-26
Tenaamstelling 2007-04-24
APK vervaldatum 2008-02-08
Het kan dus nog gekker.

Iemand die interesse heeft in de 1119 bij Lesscher doet er goed aan de voorzijde van de auto goed te bekijken. De auto is niet meer zo 'fris en fruitig' als men zegt.

@Kia cee'd,

Het kan zelfs nog gekker dan bij Mastenbroek.
Bij Martien van Eijk in Gouda staat een "nieuwe" 112 van 2000 of 2001 al jaren buiten, het kenten ligt vast ergens in een la.

Die auto is nu bijna 4 jaar oud inderdaad ( moet nog 4 worden). Hij heeft 1100 km gereden. Olie was vers en staat nu stil maar is gewoon schone olie. Bij oplevering krijgt hij verse olie. Hij staat binnen. wordt regelmatig vereden. De auto heeft niks geleden. Ik heb zelf een oldtimer stond al 15 jaar stil , niks mis mee. Die Kalina is gewoon betrouwbaar te kopen. Een buitenstaan auto wordt wat moeilijker maar bij aankoop goede poetsbeurt dus eventueel roest verwijderen afspreken moet kunnen. Mocht de 1119 een keer iets geraakt hebben dan is voor die 7000 euro gewoon af te spreken lijkt me dat eventuele schade verwijderd wordt. Het kan zijn dat er in die 4 jaar wel eens een showroom auto is tegen aan gekomen. Maar mijn ervaring was dat er gewoon goed mee te praten is. Een 110/111/112 zonder stuurbekrachtiging wordt inderdaad moeilijk en aan appelmoes ja het is gewoon onterecht dat Lada hier zo'n slechte naam geeft.

@Lada2172,

Of een 110/111/112 wel of geen stuurbekrachtiging heeft zal voor de verkoop niet veel uitmaken denk ik, zo heel zwaar stuurt het nou ook weer niet.
Als deze auto's zo'n 6 jaar zijn schrik je echt van de roest, dat kan ik uit eigen ervaring vertellen en niet van horen zeggen!!
Feit is gewoon je komt nooit meer van zo'n auto af tenzij de prijs heel laag is.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Lada's slechte auto's zijn, ze brengen je van A naar B en daar gaat het om.

appelmoes zei:
@Kia cee'd,

Het kan zelfs nog gekker dan bij Mastenbroek.
Bij Martien van Eijk in Gouda staat een "nieuwe" 112 van 2000 of 2001 al jaren buiten, het kenten ligt vast ergens in een la.

Ben benieuwd naar het kenteken. Er komt maar een 112 zonder registratie voor in mijn register en dat is de 62-NH-RB, dit kenteken is van 2004.
Als je het kenteken van deze 112 kunt achterhalen ben ik je eeuwig dankbaar. ;)

Roestpreventie heb je ook zelf in de hand. Ik heb de Priora laten voorzien van een extra anti-roest behandeling en hou hem ook mooi Zo poets ik de lichtmetalen wielen en doe ik het zwarte kunstof altijd voorzien van siliconenspray, werkt perfect zit lang en je auto ziet er als nieuw uit. Ook doe ik dit bij de motor. Spuit het ook over de veerschotels ,de kale metalen delen. Gevolg roest laat zich weinig zien. Ik wil er voorlopig nog echt niet van af. De Priora bevalt super als ik er weer 1 koop dan wordt het of een luxe Priora met alle opties of ik wacht op de nieuwe Vesta.
Maar ik denk dat ik deze auto nog jaren blijf rijden. Of er moet iemand zijn die mij een goede prijs wil geven voor deze "beroemde"auto uit Autoweek 14 en Autoweek 14 journaal. Jammer dat ze het stuk niet online zetten zit zelf erg te wachten hoe er nu op de Priora wordt gereageerd. HAHAHAHA

Lada rijden is leuk!

of een geheel gepersonaliseerd exemplaar;)

https://www.autoweek.nl/nieuws/27795/lada-presenteert-wat-vindt-u-vragenlijst

@Lada2172,

Misschien dat een Priora geen last van roest heeft, de tijd zal het leren het is immers nog een jonge auto.
Een Niva of een Lada uit de 110-serie zit na 6 jaar altijd onder de roest, dat heb je bij die modellen echt niet zelf in de hand.

Een goede prijs voor jouw Priora?
Vraag eens aan een willekeurige dealer wat hij ervoor geeft, ik hoor het graag.

Nu heb ik heel wat Lada's gehad. De twee 110s en de 111 hadden absoluut geen roest of enige voorbode daarvan. De huidige Priora overigens ook niet. Ja, de 1200s en de Samara's (behalve de Baltic) die ik heb gehad, die hadden er wel last van.

Lada, het is inderdaad gewoon leuk.

Voor de liefhebbers.
Er zijn in Nederland nog 2013 Lada's met een geldige APK.
De oudste is een 1200 (67-54-ST) van 22-10-1971.
De jongste Lada is een 111 (87-PDR-3) van 25-09-2013

Let wel, dit zijn auto's met Lada als merknaam.

Leuke 1200 op Marktplaats:
Uop1kmdH1zNprdnnnkjSsw==.jpg

https://link.marktplaats.nl/m800542582

Ik zou zeggen: Neem die Granta maar eens mee. Geef maar even door waar je Nederland binnenkomt. Kunnen we met z'n allen op het 1e viaduct met spandoeken gaan staan om je te verwelkomen. ;)

Gisteren is de nieuwe afstandsbediening in geleerd. Ik was bij garage Roelse in Axel. Daar staat een mooie 112 te koop. Slechts 37000 km. Staat er ook al een tijdje maar met een goede poetsbeurt een hee mooie auto. Dus als iemand een mooie 112 uit 2007 zoekt niet twijfelen maar kopen!

@Lada 2172,

Die 112 staat er al meer dan een jaar, de auto is het geld zonder meer waard maar helaas voor Roelse geen kopers.
Nu denk ik dat het bouwjaar van deze auto eerder 2005 dan 2007 is.
Mooi dat je afstandsbediening het weer doet!!

Zeker, nu nog een bakker vinden die deze gave gebakjes naar Nederland haalt. :D

Vandaag even bij Lesscher in Hengelo geweest en naar de 110 gevraagd. Dit blijkt de ex-demo te zijn van Car Service Center in Almelo. Na de bedrijfsbeëindiging is de complete voorraad door Lesscher overgenomen. Deze Lada 110 uit 2005 is dus nooit verkocht geweest en heeft als demo 36.700 km gelopen. Pijnpuntjes: de deuren gaan moeilijk open, er missen een aantal onderdelen zoals een loze schakelaar, een paar afdekkapjes en het knipperlicht van het rechter voorscherm. De remmen zitten vast en de distributieset moet vervangen worden vanwege het lange stil staan. Verder zijn er wat kleine roestplekjes, en hebben de onderkanten van de deuren wat aandacht nodig. De achterbumper heeft ook wat lakschade.
De vraagprijs is 1.950 euro, met 45 euro afleveringskosten. De eigenaar vertelde mij dat hij deze 110 en de Kalina 1119 op moet ruimen. Men mag dus bieden! Er zit flink onderhandelingsruimte in de prijzen van beide auto's gaf hij aan. Dus: wie wil er een opknap 110 1.5 of een nieuwe Kalina?

Het komt er dus op neer dat die 110 bij Lesscher rijp is voor de sloop, er zijn betere te koop voor dat geld.

appelmoes zei:
Het komt er dus op neer dat die 110 bij Lesscher rijp is voor de sloop, er zijn betere te koop voor dat geld.
Zo negatief is het nu ook weer niet. Ze willen dolgraag van die auto af. Dat zegt nota bene de eigenaar zelf. Gewoon een bod doen, en een paar honderd euro in het onderhoud investeren en je hebt een knappe 110 met 36.700 km op de teller. Qua roest gaat het echt maar om een paar piepkleine oppervlakkige plekjes. Verder is ie gewoon keihard. De bodem van de kofferbak zit onder de tectyl. Die rot je echt niet onder je kont weg.

Voor diegene die niet weet waar het om gaat:
02RNVN.jpg

Wie redt deze leuke 110?

Rijp voor de sloop was misschien een beetje kort door de bocht.
Motorisch is deze auto bijna gelijk aan de Samara, dus hier kan je zelf aan sleutelen.

De nieuwprijs van deze auto was destijds slechts €8.500!!
Zelfs als het onderhoud en de reparaties gedaan zijn, krijg je hem niet verkocht boven de €1000.-
Neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon een leuke en aparte auto is.

Het was leuk; rond de 3000 kilometer in zes dagen naar Slowakije, Tsjechië en terug. Net als elk ander merk heeft ook mijn Lada Priora zich goed gehouden en met dit soort afstanden merk je gewoon dat het ook een heerlijke reiswagen met prima stoelen is.

Leuk om te horen, ik ga denk ik deze zomer met de Samara 1100 naar Tsjechië en Polen, ik ben benieuwd... Tot nog toe is de auto probleemloos.

gister met onze kalina 1117 naar auobedrijf snippe geweest voor de eerste apk.
Onze kalina is in perfecte staat.het eige wat vervangen is dat is de achterdemper van de uitlaat.deze was lek.(uit voorraad leverbaar)
We zijn dan ook erg blij met de auto.
De kilometerstand is nu 50.500.

In mei werden 2 nieuwe Lada's ingeschreven in Belgie... dat maakt dus meteen 3 stuks in totaal voor 2014.

Een verrassend aantal voor de maand mei aangezien er sedert december geen enkel wagen meer bij de invoerder werd geleverd. De eerste Lada's 4x4 van dit jaar komen in de loop van de maand juni toe... wanneer er nog eens een berline (lees: waarschijnlijk een Priora) zal worden geleverd is niet geweten... erg toch he?! Je vraagt je af wat nog de reden is van Lada in Europa?
Deze info haalde ik van een frans forum waar ook in de invoerder of een medewerker vaak antwoord geeft.

Hoi. Ik zit al een tijdje te lurken op dit form. En sinds 5 minuten iets actiever.. Aangezien er hier een lada topic is zou ik jullie graag willen voorstellen aan mijn hobby lada 1200 combi. Ongeveer een jaar geleden geimporteerd vanuit Hongarije mbv van een handelaar in Dalfsen. De sovjet banaan.. :p

13984056510_cdbf028d7a_n.jpg

Nope. Dit was een foto van de Oosteuropa dag 2014 in het skodamuseum alwaar ik acte de presence heb gegeven..
voor meer foto's zie: https://www.flickr.com/photos/davydutchy/sets/72157644695699834

Oproep, ik heb een defect aan mijn Priora, de ruitenwisser motor achter is kapot. Ik ben op zoek naar iemand die mij de juiste, voor de 2172 kan leveren.( Anders klopt de slag niet) , Ik kan er wel aankomen maar ik heb verschillende prijzen gehoord. Ronell lada parts kan hem mij niet leveren gek genoeg. Voor de rest bevalt hij uitstekend. Ben er mee weggeweest alleen is dit defect opgetreden. Wie kan mij helpen en heeft goede connecties.

Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen.
Ik ben Dylan 19 jaar uit Emmen en heb net sinds een maandje mijn rijbewijs, nu zat ik erover te denken als eerste auto een lada te kopen. Ik heb alleen totaal geen verstand van techniek dus hebben jullie eventueel tips waar ik op kan letten? IK zou het liefst een Lada 112 willen omdat ik dat model altijd al mooi heb gevonden.

Mvg Dylan Selles

Hi Dylan,

Een gebruikte auto kopen is altijd een risico, of het nu een Lada is of niet. Ervaring met een 112 heb ik niet, mijn eerste en enige auto tot nu is een Lada Samara. De meeste Lada's hebben weinig kilometers gelopen en zijn vaak van oudere mensen geweest. Vaak hebben deze netjes bijgehouden wat en wanneer er aan de auto is gedaan. Zo'n onderhoudsgeschiedenis vertelt veel over de auto. Rijd verder een flink rondje, kijk even onder de auto of je roest ziet en controleer de motorruimte of er geen hele smerige plekken op het blok zitten die kunnen wijzen op een lekkage. Biedt vervolgens nog flink onder de vraagprijs en je kunt zomaar een tevreden Lada-rijder zijn.

Tip: Koop een handboek voor je auto, daar staat duidelijk in vermeld hoe je zelf bepaalde dingen kunt onderhouden.

Leuke Lada 112 op Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m838876976

Leuke Lada Samara Baltic op AW: https://www.autoweek.nl/occasion?id=62L3S&merk=Lada

En nog een 112: https://www.autoweek.nl/occasion?id=636LG&merk=Lada
Die laatste heeft echter een stuk plaatwerk in een afwijkende kleur lijkt het, plus dat ik persoonlijk de wat sportievere uitstraling van de eerste 112 leuker vind.

@ Hallo Dylan,

De 112 is een leuke auto die het eigenlijk altijd doet, er zijn net als bij elke auto ook aandachtspunten.

Ten eerste; betaal niet teveel, er is geen vraag naar deze auto's.
Zorg dat je geld over houdt voor reparaties want je krijgt waarschijnlijk geen garantie.
Let erop dat de auto stuurbekrachtiging heeft (ze sturen zwaar), dit was in het begin van de serie niet standaard.
De auto is geleverd met een 8 kleppen motor maar ook met een modernere 16 kleppen motor.

Kijk naar het expansie reservoir van de koelvloeistof, het Russische plastic krijgt snel last van haarscheurtjes.
Is de koelvloeistof schoon, de koppakking van deze motoren kan een probleem zijn.
Test vooral de elektrische ramen, die hebben vaak kuren.
Kijk wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen is.
Zit er een onderhoudsboekje bij de auto, veel Lada-rijders nemen het niet zo nauw met het onderhoud is mijn ervaring.

Terug
Bovenaan