Vr6 Liefhebbers pagina!

Dat is wel te doen, ik woon 135 km van Assen vandaan, 2 jaar terug met de A1GP op zondag ochtend de cruisecontrol op 145-155 km/h gezet ben je er in een 55min.;)
 
Cardozo! zei:
In november of december 1991 een nieuwe VR6 op kenteken zetten? Dan wacht je toch tot januari? Dat zal ook meteen de reden zijn denk ik. Een enkele dealer-demo; verder geen één.

Even opgezocht; ZY-64-KH was het kenteken van de VR6 in het AutoVisie jaarboek (1992). Maar zou natuurlijk een "fake" kenteken kunnen zijn.
 
ik ben net weer thuis van de dutch supercar challenge, wel een leuk dagje uit, ik heb 1 punt van kritiek: dat er geen video schermen zijn, als er op een ander gedeelte van de baan wat gebeurt, kun je het dus niet zien.
 
ZY-64-KH

ZT, ZV, ZX, en toen stopte het en ging men door met DB-BB. ZY is wel zeker een fake-kenteken.
 
@ m.h hmm das wel shit ja,
Waar woon je precies?
Emmer-Compasuum Weerdinge ? Weerdingen? Erm?
 
emmercompascuum. met de youngtimers race deed ook een trabant mee, die was wel erg langzaam. het zwaarste geluid kwam van de marcos van cor euser, wat buldert dat ding, en vlammen uit de uitlaten. en weer de mercedes SLR als safetycar. die kwam ik later op de snelweg tegen met groene kenteken platen.
 
Hallo, ik ben op zoek naar een motor (een VR6) het liefste eentje die kapot is het gaat mij alleen om de buitenkant

is hier iemand die nog een oude kapotte motor heeft te staan? en wil er graag af, ik wil hem graag overnemen.


mygolfgti@hotmail.com
 
een kapotte motor? en het gaat om de buitenkant?. ik heb liever dat mijn motor gewoon heel blijft.[en de rest van de auto ook]
 
ik heb het ook niet over dat ik zou willen dat je motor kapot gaat....... ik zoek gewoon een wrak met een vr6, of een losse vr6 motor, iig niet eentje die ooit weer zal gaan rijden
 
dan kun je beter een trap auto kopen.[of een nieuwe fiets] en als het wat mag kosten, een mooie/goede golf V6-4motion of een R32.
 
Wij hebben hier thuis een VW Sharan 2.8 V6 A/T gehad van 2001 wat een verschrikkelijk leuke auto was dat!
de auto zelf was niet zo heel spannend maar die motor:eek: wat een geluid kwam daar uit zo appart maar zo mooi.
helaas na de 2 ton gepasseerd te zijn verkocht ivm met aanschaf van een Nissan X-Trail 2.0 Dci....
nu heeft een maatje van mij een VW Golf IV 2.8 V6 4-motion met een kompressor dat ding is zo extreem snel echt heel leuk:D
 
een pluspunt van mijn golf is het geluid, hij klinkt nog beter dan de VR6. ik zag van de week nog een fimpje over een golf R32, die klinkt nog beter. hoeveel pk heeft die golf V6 met kompressor? er staat bij de VR6 speciallist een R 32 met 350 pk te koop, dat moet ook wel een erg snelle auto zijn.
 
Volgens mij heeft deze V6 270 of 280 pk;)
dat gaat dus al echt als de brandweer!
 
Dat gaat het skrs;)

@ GolfGTI

Heb je dan wel eens op de sloop gekeken? als je optijd bent kan er bij toeval een liggen:)
Of je moet uit allemaal wagens onderdelen slopen als je een Complete Vr6 wil.
 
Ik heb het een tijdje terug al opgenoemd en hier is de foto.
Foto-HWESQLIK-D.jpg
[/img]
De vermoedelijk oudste originele vr6 in Nederland!
 
Oke, dan hebben we hem eindelijk gevonden.;)

@Golf GTI

Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu bedoeld, maar er staan ook genoeg VR6-motoren op marktplaats of iets dergelijks.:)
 
@ GolfGti

Wat wil je ermee doen dan?
Rijden met hoop en dromen?
Vooruit komen zal je echt niet met gas geven lukken:)
Maar wat moet je met zoon kapotte motor gast?

@Stif

Nice;) k zat al te wachten op de foto, gaaf dat je waarschijnlijk de oudste hebt gevonden:p
 
Hallo,
zo te zien heb ik niet als enigste met een voorkeur voor vr6..
ik ben besmet met het vr6-virus.. en dit al 8,5 jaar..
de vr6 die ik sinds juni 2001 bezit is een 5-deurs, een syncro uitvoering, metallic zwart, bouwjaar´95.

de auto heb ik nagenoeg origineel gehouden(wat goed is, hoef je niet te veranderen), heb wel de koplampen vervangen door type4 uitvoering. verder heb ik de radio vervangen voor iets moderners.. cd ipv cassette en bluetooth met mobieltje(ivm de Koos Spee-brigades!!).
ik blijf het nog steeds een fijne wagen vinden.. alhoewel een R32(erbij) hoog op mijn verlanglijstje staat, er kunnen nl 2 wagens op de oprit..:)
 
een golf R32 lijkt mij ook wel leuk, maar mijn golf V6-4 motion rijdt ook goed, heeft ook nog niet zoveel km op de teller[+ - 80.000] , en is duur genoeg in gebruik.
 
Wat leuk een vr6 topic!

Ik heb mijn audi a3 1.6 zo juist verkocht en ben her en der aan het rond kijken naar iets anders, liefst iets snels.
Nu heb ik mooie A3's 1.8 Turbo zien staan, Golf IV V5, Golf IV GTI maar ook de Golf IV 2.8 V6 4motion...
Graag wil ik wat meer info over de auto/motor die er in ligt.

Is die betrouwbaar? wat doet het verbruik? enz.

Mensen met info/ervaring hierover, ik hoor het graag!

Groeten,
Joyrider
 
voordeel van de golf V6-4motion is: veel grip door de vierwiel aandrijving, en het geluid van de 6 cilinder motor[204 pk, 270 nm, 7.1 sec van 0 tot 100 km/uur, topsnelheid is 235 km/uur] een nadeel is meer gewicht door de vierwiel aandrijving[ 1382 kg voor de drie deurs] en het verbruik van de V6[vr6] is hoger dan van een 4 cilinder motor. gemiddeld volgens vw 1 op 9,2. volgens de boordcomputer zit ik gemiddeld tussen de 1 op tot 1 op 11, afhankelijk van de rij stijl. verder heb niet veel problemen met de auto gehad. de auto rijdt goed,is redelijk luxe en stukken beter/mooier afgewerkt dan de peugeot 206 GTI die ik voor de golf had.
 
Hallo iedereen,

M.H nog bedankt voor je info.
Ik ben vandaag proef wezen rijden in een V6 4motion, geweldige auto reed echt super!
Nette auto die erg strak in de lak staat, hij kwam uit duitsland met onderhoudsboekjes erbij, alleen maar longlife beurten gehad (115.000 op de teller nu) zn volgende beurt is bij 130.000 geloof ik.

Ik ben alles op een rijtje aan het zetten, verbruik? onderhoud?
Ik wil graag weten wat het me meer gaat kosten en of het het voor mij waard is...

De V6 rijd in ieder geval helemaal geweldig!

Groeten,
Joyrider
 
de kosten voor belasting en verzekering kun je van te voren uit rekenen. ik weet niet hoe oud als je bent, de verzekering kan erg duur worden als je nog geen 25 jaar oud bent en een sportieve auto wilt kopen. en wat betrefd de belasting, de golf is ongeveer een keer zo duur in de belasting als de peugeot 206 GTI die ik voor de golf had. wat het onderhoud betrefd, was de 206 GTI tot op heden duurder dan de golf.o.a. in 2 jaar tijd 3 keer de uitlaat door geroest. dat heb ik met de golf,s die ik heb gehad nog niet mee gemaakt. ik heb een paar problemen met de golf gehad, dat is onder garantie gemaakt. de temperatuur sensor ging stuk en het raam mechanisme van het rechterportier ging stuk.[vw kwaal]
. verder bevalt de auto goed. mijn collega en ik rijden voor het werk in een renault kangoo 1.5 diesel van de werkgever, dat is pas een zuipschuit. afgelopen week moesten wij behoorlijk ver weg, hengelo in gelderland, vlak bij zutpen. ongeveer 315 km per dag, wij kunnen nog geen 2 keer heen en terug op een volle tank. wij houden ons netjes aan de snelheid,120-130 op de snelweg[het is ook niet bepaald een snelle auto] ik denk dat mijn eigen auto , als ik netjes rij, op de snelweg niet meer verbruikt dan de kangoo. vindt ik wel slecht voor een diesel
 
Ik heb zelf een Kangoo 1.5 dci gehad en dat ding reed met plankgas op de snelweg toch best wel zuinig (1 op 13,5 ongeveer)
 
ik weet niet hoe groot de tank is[40 liter?]of hoeveel pk de motor heeft[niet veel],maar de motor heeft niet veel over,als je wilt inhalen moet je gewoon vol gas geven,anders kom je er niet voorbij. ik denk dat een sterkere motor zuiniger kan zijn, omdat die niet zo hard hoeft te werken.
 
ik kwam vanmiddag nog een golf R 32 tegen,wat een geluid zit er die auto, zelf,s bij lage snelheden,het was in de bebouwde kom.
 
Even een vraagje voor de VR6-specialisten: welke uitlaten horen standaard onder een Golf III VR6? Ik heb een discussie met een vriend van me, hij beweert dat ze standaard voorzien waren van kromme pijpjes (zoals de TDI), ik zeg dat het een dubbele rechte pijp is, die achteraan schuin afgesneden is.
Als ik deze foto bekijk, lijkt het mij dat ik gelijk heb. Wie weet het zeker?

Foto-HWESQLIK-D.jpg
 
wat ik nog wel weet, is dat van de 92 er vr6 de uitlaat dikker was dan die van de 95 er vr6 die ik heb gehad. en wat ik ook wel vreemd vond, is dat de snelheidsmeter in de 92 er vr6 tot 260 km ging en die van de 95 er vr6 tot 240 km.
 
De uitlaat van een Golf GTI had een lichte kromming erin, maar niet zoals die van de TDI.
De eerdere versie van de VR6 had een rechte uitlaat met grotere eindstukken.^
De VR6 Synchro had ook de GTI eindstukken erop.
De latere versie van de VR6 kreeg de uitlaat van de Golf GTI.

De GTI of VR6 heeft nooit de TDI uitlaat gehad.

Zowel de Golfjes GTI 16v en de VR6 tot 95 hadden 260 op de teller staan.
De latere versies tot 240.

Was ook best een appart gezicht de mijn 16v (1996) bijna de teller uitliep met 235 op de teller :)
 
was die GTI 16 V getuned? of de teller wijkt behoorlijk af,standaard heeft de GTI 16 V een topsnelheid van 215 km/uur. en 0 tot 100km/uur in 8,7 seconden. ik reed in duitsland met mijn 1e VR6 een keer met 240 km/uur op de teller,volgens vw heeft de VR6 een topsnelheid van 225 km/uur,dus de teller zou een afwijking van 10- 15 km hebben. 0-100 km in 7,8 seconden. de VR6 automaat was een stuk trager, 0- 100 km in 9 seconden en een topsnelheid van 220 km/uur. mijn V6-4 motion zou volgens vw voor 0- 100 km 7,1 seconden nodig hebben, en de topsnelheid is 235 km/uur. op you tube staat een filmpje van een V6-4 motion met 245 km/uur op de teller,dus een afwijking van een km of 10.
 
Jammer dat dit topic zo uit het zicht is verdwenen, het liep best aardig. Mijn neef heeft ondertussen een Golf VR6, ik heb al een aantal keer meegereden. Dat geluid is echt fenomenaal, en hij trekt aardig hard op! Ik hoop dat dit topic een beetje boven kan blijven, zal erg leuk zijn.

Kom maar op met VR6 verhalen!
 
Ik stond vanmorgen bij het stoplicht naast een VR6 die een halve liter olie in dampvorm achterliet toen-ie wegtrok. Stond de naam van een minder positief bekende autohandelaar op de kentekenrand.
 
Zozo, ik dacht meteen aan Jetcars.:) Vanmiddag met mijn neef in de VR6 een stukje 180 gereden op de a28, en aantal keer 0-zoveel gedaan, prachtig!:)
 
We dachten natuurlijk dat onderstaande één van de eerste originele NL vr6 was.
Foto-HWESQLIK-D.jpg
[/img]

Maar dit is ook een hele vroege.

Foto-CYANIC4M-D.jpg
[/img]
 
RT-NL-57 Een schitterende zwarte driedeurs golf drie vr6 van 05 '92 met import kenteken uit 1997.
Voor de liefhebbers die een lijst bijhouden, want ja ze dunnen pittig uit, kijk naar de golf 2 gti.
 
ik kan het me verbeelden, maar volgens mij hoor ik linksvoor een geluid wat niet van de banden komt bij mijn golf V6-4 motion[2002-85.000 km]. zou het een wiel lager kunnen zijn? onder het rijden verneem ik niets vreemd aan de auto.
 
Hi all,


Tijd om dit topic eens nieuw leven in te blazen, want de VR6 leeft nog steeds :)

Sinds een paar maand ben ik in het gelukkige bezit van een vrijwel compleet fabrieksoriginele Corrado 2.9 VR6 die ook van oorsprong in '94 in NL is afgeleverd. Alleen het uitlaatsysteem is helaas niet meer origineel, na slijtage vervangen voor een rvs uitvoering. Maar dat breien we ooit nog wel recht.

Een geweldige auto!! Slaapt binnen en komt af en toe eens lekker een uurtje buiten bij mooi weer.

Km-stand is hoog maar onderhoud is nooit op bezuinigd en de motor is 130.000km geleden vernieuwd (nieuw dus geen revisie) dus hij kan nog vele jaren mee zonder veel kosten hoop ik! Dit kwam doordat een koelslang geknapt is bij 240.000km, motor warmgelopen, na revisie bleef er een tik inzitten en toen is er een compleet nieuw blok in gegooid (ik wil niet weten wat dat koste o_O). Heb contact met de vorige eigenaren zodat ik alle historie exact weet (y)

Ik wil 'm de komende jaren beetje bij beetje opknappen (bijv de wielen eens opknappen) en voor z'n leeftijd ziet hij er trouwens sowieso voortreffelijk uit in mijn ogen. Het was overigens een lange zoektocht, in NL en DLD. Veel Corrado's hebben toch wel wat meegemaakt hoor, en zien er op foto's leuk uit maar van dichtbij veel plekjes, weggewerkte schade's, doorkomende roest, noem maar op. Om over het motorische deel maar te zwijgen maar dat zie je helaas aan de buitenkant niet. In ieder geval ben ik blij een net exemplaar te hebben gevonden!

Zie m'n profiel voor een paar plaatjes.
 
Terug
Bovenaan