Hi all,
Tijd om dit topic eens nieuw leven in te blazen, want de VR6 leeft nog steeds
Sinds een paar maand ben ik in het gelukkige bezit van een vrijwel compleet fabrieksoriginele Corrado 2.9 VR6 die ook van oorsprong in '94 in NL is afgeleverd. Alleen het uitlaatsysteem is helaas niet meer origineel, na slijtage vervangen voor een rvs uitvoering. Maar dat breien we ooit nog wel recht.
Een geweldige auto!! Slaapt binnen en komt af en toe eens lekker een uurtje buiten bij mooi weer.
Km-stand is hoog maar onderhoud is nooit op bezuinigd en de motor is 130.000km geleden vernieuwd (nieuw dus geen revisie) dus hij kan nog vele jaren mee zonder veel kosten hoop ik! Dit kwam doordat een koelslang geknapt is bij 240.000km, motor warmgelopen, na revisie bleef er een tik inzitten en toen is er een compleet nieuw blok in gegooid (ik wil niet weten wat dat koste

). Heb contact met de vorige eigenaren zodat ik alle historie exact weet
Ik wil 'm de komende jaren beetje bij beetje opknappen (bijv de wielen eens opknappen) en voor z'n leeftijd ziet hij er trouwens sowieso voortreffelijk uit in mijn ogen. Het was overigens een lange zoektocht, in NL en DLD. Veel Corrado's hebben toch wel wat meegemaakt hoor, en zien er op foto's leuk uit maar van dichtbij veel plekjes, weggewerkte schade's, doorkomende roest, noem maar op. Om over het motorische deel maar te zwijgen maar dat zie je helaas aan de buitenkant niet. In ieder geval ben ik blij een net exemplaar te hebben gevonden!
Zie m'n profiel voor een paar plaatjes.