A
Anoniem
Guest
929V6 zei:
Ach, met een paar weken is de nieuwe er. No worries
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
929V6 zei:
Rutger DC zei:Renault Nederland had de Mégane toch met een flink teruggesnoeid aanbod kunnen laten blijven
Rutger DC zei:O, nou ik weet niet welke uitvoeringen er nog op de laatste prijslijst stonden, in ieder geval had Renault die 10% van de Mégane-kopers zo kunnen blijven bedienen. De Scénic en Talisman trekken ondanks vechtprijzen ook nauwelijks kopers, maar die staan (nog) wel op de prijslijst.
Focus.de zei:Nach Daimler sortiert auch Volkswagen die Handschaltung aus. Bei Elektrofahrzeugen wird sie sowieso nicht benötigt, bei Benzin- und Dieselautos gibt es ab 2023 nur Automatikgetriebe. Passat und Tiguan machen den Anfang.
Das berichtet die Fachzeitschrift "Auto Motor & Sport". "Die 3. Generation des Tiguan, die 2023 auf den Markt kommt, wird nicht mehr mit Handschaltung angeboten. Damit entfällt auch das Kupplungspedal. Künftig will VW nur noch Automatikgetriebe anbieten", so die Zeitschrift. "Damit spart VW die Kosten für die Weiterentwicklung der traditionellen Getriebetechnik ein. Auch andere Modelle werden mit der nächsten Generation ohne Handschaltung angeboten", so die "Auto Motor & Sport" weiter. Beim Passat ist ebenfalls ab 2023 Schluss mit Schalten.
(..)
Moderator
929V6 zei:Wie weet kun je er volgend jaar met max. 45 km/h rondzoeven in een Citroën AMI of Opel Rocks-e...![]()
Durashift zei:Wellicht mag de Talisman hier in NL wel niet van de prijslijst door stalorders van de fabrikant?
Moderator
45 is net wat langzaam. Een Twizy zal wel voldoen, en is een stuk veiliger dan al die quads hier.929V6 zei:Wie weet kun je er volgend jaar met max. 45 km/h rondzoeven in een Citroën AMI of Opel Rocks-e...![]()
Rutger DC zei:Overigens zijn de Citroën C1 en Peugeot 108 alleen nog uit voorraad leverbaar. Van de eerste zijn er nog 228, van de laatste iets meer dan 260. Zodra de voorraad C1's, 108'en en Twingo's (circa 90) is uitgeput, kan er geen Franse A-segment hatchback met verbrandingsmotoren meer worden besteld.
C 190 AMG GT Coupé / niet meer bestelbaar
R 190 AMG GT Roadster / niet meer bestelbaar
W 453 smart EQ forfour / niet meer bestelbaar, productie stopt in december 2021.
https://mbpassion.de/2021/09/aktuelle-lieferzeiten-der-modelle-im-ueberblick/
Rutger DC zei:De Smart Forfour EQ is nog slechts uit voorraad leverbaar zie ik op de website, dus dat klopt dan wel. Ze gaan de deur uit met zesduizend euro korting! Prijs vanaf 18k.
(..)
Durashift zei:Stopt Renault dan ook met de elektrische Twingo?
J00P zei:Ook betekent het stoppen van de levering van een model in NL niet dat de productie stopt. De wereld is íets groter.
J00P zei:Durashift zei:Stopt Renault dan ook met de elektrische Twingo?
Uh, nee. Waarom trek je die conclusie. Een Forfour is geen Twingo... Je gaat wel heel kort door de bocht
(..).
MCW 84 zei:Renault Talisman staat niet meer op Renault.nl. Alleen uit voorraad.
MCW 84 zei:Ik vind het nog steeds een mooie en chique verschijning. Ik heb Passats altijd al wel mooi gevonden. Toen deze rondreed zag ik die altijd als een halve klasse hoger dan een vergelijkbare 626, Vectra, Avensis, Mondeo e.d. Kwam ook door het interieur
Moderator
MCW 84 zei:Ik vind het nog steeds een mooie en chique verschijning. Ik heb Passats altijd al wel mooi gevonden. Toen deze rondreed zag ik die altijd als een halve klasse hoger dan een vergelijkbare 626, Vectra, Avensis, Mondeo e.d. Kwam ook door het interieur