Kristian: Z4 Luchtmassameter of?

Handbak vind ik prima passen, mits je niet tergend vaak in de file staat of überhaupt veel moet rijden. Ik heb in veel verschillende auto's gereden maar ik kan maar niet wennen aan een automaat, hoe goed ze ook zijn. Ik vind het zo onnatuurlijk. Ik ben dan ook een controlfreak en ervaring met fijne handbakken (o.a Mazda) :T

Ik was ook ooit een voorstander van de handbak. Maar na mijn eerste BMW 520i E34 met automaat ben ik overstag gegaan. Ook al was de auto vrij traag met automaat, het reed toch wel fijn relaxed. Ik zou nu echt geen handbak meer willen….dat voelt voor mij juist onnatuurlijk: :).

Een Stelvio kan zeker op mijn lijstje. Beetje de CX-5 maar dan als rijdersauto met een moderne krachtige aandrijflijn. Zijn helaas ook nog wel prijzig.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Kristian2 zei:
Met twee kinderen en een caravan past zo’n CX-5 wel bij mijn burgerlijke bestaan :D
Maar inderdaad, de antieke automaat, korte stoelzittingen en de turboloze motor die net wat te hard moet werken doen hem voor mij weer de das om.
Handgeschakeld is prima en leuk in een Mazda 3 of MX-5, in een grote gezinsauto niet echt passend. Was ook een van de belangrijkste redenen waarom die prachtige Mazda 6 Signature na nog geen jaar het veld moest ruimen.

S-T-E-L-V-I-O

:p:)

MBdoubleyou zei:
Ik was ook ooit een voorstander van de handbak. Maar na mijn eerste BMW 520i E34 met automaat ben ik overstag gegaan. Ook al was de auto vrij traag met automaat, het reed toch wel fijn relaxed. Ik zou nu echt geen handbak meer willen….dat voelt voor mij juist onnatuurlijk: :).

Geldt ook voor mij, vroeger wou ik nooit een automaat hebben, nu heb ik een Mini Cooper S met automaat, en zou eigenlijks ook niet meer anders willen, al is het ook geen straf om soms nog in een auto met handbak te rijden.

Ik heb een paar automaten, waaronder de fameuze hp8 van ZF en diverse handgeschakelde BMW's. De hp8 is subliem, vooral in de file, maar verder is het beide lekker en hangt het voor mij van de auto af, wat past. Mijn cabrio bij oorbeeld is heerlijk relaxt met de automaat. Maar de wat sportievere auto's, die meegaan de Alpen in, die moeten een handbak hebben. Elk zijn smaak, natuurlijk. Ik denk dat handgeschakelde auto's over een poosje niet meer verkrijgbaar zijn...

JFR zei:
MBdoubleyou zei:

Geldt ook voor mij, vroeger wou ik nooit een automaat hebben, nu heb ik een Mini Cooper S met automaat, en zou eigenlijks ook niet meer anders willen, al is het ook geen straf om soms nog in een auto met handbak te rijden.

Nou, nog een die het komt bevestigen. Voordat ik de huidige lease Mégane bestelde heb ik nog nagevraagd of de GT er ook met handbak zou komen ipv EDC. Vooral met het idee, dan kan er minder aan kapot gaan en het is 'veiliger' met de sleurhut erachter omdat je dan zelf meer invloed hebt op de slip. Helaas, alleen met automaat.
Echter al snel is de automaat onderdeel geworden van de 'noodzakelijke musthaves' op een auto. Althans, als je er redelijk veel mee rijdt. Ik vind het nog steeds heerlijk om met de Clio wat korte afstanden te doen en dan wél te schakelen (na het eerst te vergeten bij de eerst rotonde), maar een volgende auto die als hoofdauto wordt ingezet zou hoe dan ook weer automaat moeten worden.

@uwbuurman
misschien wel de beste automaat op de markt, die hp8 van ZF (y)

adinsx zei:
JFR zei:
MBdoubleyou zei:

Nou, nog een die het komt bevestigen. Voordat ik de huidige lease Mégane bestelde heb ik nog nagevraagd of de GT er ook met handbak zou komen ipv EDC. Vooral met het idee, dan kan er minder aan kapot gaan en het is 'veiliger' met de sleurhut erachter omdat je dan zelf meer invloed hebt op de slip. Helaas, alleen met automaat.
Echter al snel is de automaat onderdeel geworden van de 'noodzakelijke musthaves' op een auto. Althans, als je er redelijk veel mee rijdt. Ik vind het nog steeds heerlijk om met de Clio wat korte afstanden te doen en dan wél te schakelen (na het eerst te vergeten bij de eerst rotonde), maar een volgende auto die als hoofdauto wordt ingezet zou hoe dan ook weer automaat moeten worden.

@uwbuurman
misschien wel de beste automaat op de markt, die hp8 van ZF (y)

Hier hetzelfde, eerst een 320 SLK automaat, dat beviel zo goed dat er ook een automaat als daily (A4) moest komen.
Toen mijn vrouw daar een paar keer in gereden had was het voor haar duidelijk dat haar T-Roc ook omgeruild moest worden voor een automaat.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/suzuki-is-meest-betrouwbare-automerk-in-nederland/?utm_source=nu&utm_medium=tekstlink&utm_term=byo&utm_campaign=redactioneel

Heb je t gezien? Plek 5? Precies jouw rijtje....

Nee, maar inderdaad BMW doet het evengoed als mijn vorige merken. In dat geval blijven we lekker BMW rijden. Sterker nog, net een mooie 435 eindemper via dit forum weten te bemachtigen. Iets voller uitlaatgeluid en mooi symmetrisch aan beide zijden een uitlaatpijpen. Komt geen wilde M-Performance achtste diffuser op maar gewoon een originele die ik dan wel in hoogglans zwart laat spuiten. Standaard donkergrijs vind ik een rare keuze van BMW.

Ik denk het ook wel. Sierstukken zijn chroom i.p.v. blackchrome die ik nu heb. Maar even zien wat beter gaat staan. Zijn eenvoudig te wisselen.
Staat mooi symmetrisch en net iets dikker.

04-FB7-F9-E-5-C23-4-BCD-9794-9-F6-EDAC2-EEE3.jpg

Ik stond nog naast zo'n 435, althans, ik herkende de uitlaatjes en het bleek een echte want nadat het stoplicht op groen ging zag ik vooral die uitlaatpijpjes steeds verder verdwijnen :D

Gaat netjes staan (y)

Hier de eerste ervaring met een automaat in 2005, daarna niets anders van DSG, de poeder koppeling van Fiat, de multitronic van Audi, de automaat met overdrive op de Avenger, de cvt op de Journey, de 8 bak op de V60 en de robotbak op de Punto en de C1, de bak van de CX-5, en uiteraard het mechanische geklap van de C3, ze hebben allemaal wat.

Voor ons niets anders meer.

Kristian2 zei:
Nee, maar inderdaad BMW doet het evengoed als mijn vorige merken. In dat geval blijven we lekker BMW rijden. Sterker nog, net een mooie 435 eindemper via dit forum weten te bemachtigen. Iets voller uitlaatgeluid en mooi symmetrisch aan beide zijden een uitlaatpijpen. Komt geen wilde M-Performance achtste diffuser op maar gewoon een originele die ik dan wel in hoogglans zwart laat spuiten. Standaard donkergrijs vind ik een rare keuze van BMW.

Gaaf!! Mooie upgrade. Zowel qua looks als geluid. Onder mijn 330i klonk hij érg lekker. Duidelijk meer geluid en body zonder asociaal te worden.

Mooie upgrade in aantocht (y) Het blijft een schitterende auto die mooi is uitgevoerd, dus deze lekker vertroetelen ipv een hoop geld bijleggen voor een andere kan ik wel begrijpen. Worden de voor- en achterbumper nog aangepakt ivm steenslag en beschadiging?

Thanks!
De achterbumper heb ik met een lakstift i.c.m. strakke afplaktape bijgewerkt. Valt niet/nauwelijks meer op. De voorbumper is me nog steeds een doorn in het oog qua steenslag en een slecht bijgewerkte spotrepair door de dealer.
Tot nu toe stel ik het iedere keer uit. Ben erg huiverig voor kleurverschil. Steenslag valt alleen op als je er een meter op staat. Een bumper met kleurverschil valt op 100 meter al op. En dan betaal je daar minimaal 600 euro voor… Zilvergrijs is een onvergeeflijke kleur wat dat betreft..
Maar waarschijnlijk ga ik na de winter wel een keer tot actie over.

Of je doet als Bofkont. 4x laten spuiten, steeds bij een ander en dan net als je zegt dat je tevreden bent, bij eindbesluit omruilen voor een andere in dezelfde kleur.

Gelukkig heb ik een vrouw die me dan tijdig tot de orde roept. Die snapt sowieso al niet dat de voorbumper vanwege wat steenslag gespoten moet worden. :D
Maar ze is inmiddels wel zo besmet dat ze aanslaat als ze een mooie BMW ziet rijden :D

Dit ziet er inderdaad erg mooi uit. Ik krijg het gevoel dat er helemaal niet gespoten gaat worden en dat er wat anders voor in de plaats komt.

Nee zo’n vaart zal het niet meteen lopen hoor. Ding zal binnen een paar dagen ook wel weg zijn en tot de kerst ook geen tijd om auto’s te bekijken. Bovendien net een uitlaat geregeld. Is me ook net iets te groot in dagelijks gebruik zo’n 5.

Huh die had je toch al eens eerder geplaatst of lijkt deze er als twee druppels water op. Dat was toch ook bij dezelfde garage.
Toen had je hem "afgeserveerd" omdat je een 5-serie te groot vond..:)

Uitlaten zijn een mooi upgrade trouwens!

Hij lijkt er inderdaad wel op en bij zelfde bedrijf.
Een 5 is inderdaad wel wat te groot.
Maar wel een prachtige auto voor minder geld dan een 3-serie van het huidige model. Die vind ik ook lang niet zo mooi.
Kijken blijft leuk.

Over smaak valt natuurlijk niet te discussiëren maar als het dan toch grijs-achtig moet zijn dan zou dit mijn keuze zijn (hoewel ik chroom prefereer staat dit ook erg goed)

hf0vivf.jpg

MCW 84 zei:
Total Loss zei:
Geen idee wat precies je zoekcriteria of voorkeuren zouden zijn maar dit is ook wel een erg dikke 5-serie (y)

Behalve de kleur en wielen. Interieur wel weer top.

Kleur van de auto zelf gaat best wel wat mij betreft maar de tint van de velgen klopt daar niet echt bij inderdaad, interieur is prachtig.

Komen weer prachtige 5-series voorbij. Zo is het zaadje snel geplant. Mijn vrouw is helaas/gelukkig geen fan van een 5-serie.
Vind dat Bluestone wat MCW laat zien ook een erg mooie kleur. Veel beter als Mineralgrau wat je veel ziet.
Beter om gaspedaal maar weer uit de favorietenbalk te verwijderen :D

Vanochtend met mijn zoontje de andere achterdemper en een bijpassend bumperstuk opgehaald. Demper werd me via een privebericht hier aangeboden. Aardige man en een echte BMW liefhebber met o.a. een hele mooie (bijna) nieuwe Z4 M40i. Het betere werk dus.

Ik kijk weleens naar de bodemrenovaties Stipt en zie daar glimmend gepoetste uitlaatsystemen. Heb me dus ook maar eens als Rick uitgeleefd. Nog niet fabrieksnieuw maar je kunt je tanden er al bijna in poetsen. Dasty, borsteltjes en de polijstmachine did the job.
Totaal onzinnig natuurlijk en straks alleen zichtbaar als het ding op de brug staat. Hopelijk gebeurt dat niet te vaak. :)

Maar goed, ik ken ook iemand die weleens de stoelen uit zijn auto haalt om nog grondiger te kunnen stofzuigen :D

Bumperstuk met twee uitsparingen is splinternieuw maar wordt nog hoogglans zwart gespoten. Heb nooit begrepen waarom dat standaard in antraciet is. Komt namelijk nergens terug op de auto.

Waarschijnlijk zet ik er nog twee nieuwe blackchrome-sierstukken op om het plaatje af te maken.
Ergens in januari maar eens alles (laten) monteren. Staat ie er straks weer een stukje dikker bij.

Kristian2 zei:
Vanochtend met mijn zoontje de andere achterdemper en een bijpassend bumperstuk opgehaald. Demper werd me via een privebericht hier aangeboden. Aardige man en een echte BMW liefhebber met o.a. een hele mooie (bijna) nieuwe Z4 M40i. Het betere werk dus.

Ik kijk weleens naar de bodemrenovaties Stipt en zie daar glimmend gepoetste uitlaatsystemen. Heb me dus ook maar eens als Rick uitgeleefd. Nog niet fabrieksnieuw maar je kunt je tanden er al bijna in poetsen. Dasty, borsteltjes en de polijstmachine did the job.
Totaal onzinnig natuurlijk en straks alleen zichtbaar als het ding op de brug staat. Hopelijk gebeurt dat niet te vaak. :)

Maar goed, ik ken ook iemand die weleens de stoelen uit zijn auto haalt om nog grondiger te kunnen stofzuigen :D

Bumperstuk met twee uitsparingen is splinternieuw maar wordt nog hoogglans zwart gespoten. Heb nooit begrepen waarom dat standaard in antraciet is. Komt namelijk nergens terug op de auto.

Waarschijnlijk zet ik er nog twee nieuwe blackchrome-sierstukken op om het plaatje af te maken.
Ergens in januari maar eens alles (laten) monteren. Staat ie er straks weer een stukje dikker bij.

Ziet er strak uit! Veel plezier met de uitlaat, ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als hij eronder zit!

Donderdag komt ie eronder. Sierstukken en diffuser hou ik nog even zoals ze zijn. Spuiter heeft het druk en met pekel op de weg verstandig om de sierstukken na de winter te vervangen. Kan ze er zelf makkelijk afschuiven heb ik al geprobeerd. Voor de feestdagen dus al klaar.
Koelslang wordt ook gelijk meegepakt.

Uitlaat zit eronder, maar het is helaas (nog) niet zoals ik het had gewild. 335i demper heeft een klep die elektronisch wordt aangestuurd. In Sport levert dat een sportiever/zwaarder geluid op. Op mijn 320i zit die aansturing niet en dus is de klep vastgelast in standje open.
Klinkt wat sportiever en zorgt ervoor dat uit beide pijpjes uitlaatgassen komen. Op zich mooi, maar hij bromt en resoneert ook in het interieur tussen de 1000 en 1500 tpm. Erg onprettig dus dat moet aangepast worden. Doet echt afbreuk aan de auto;
Hopelijk is dit verdwenen als de klep dicht of op een kiertje wordt gezet. Gaan ze na de feestdagen aanpassen. Mogen ze ook even kijken naar de uitlaatrubbers want die zitten ook wat strakker doordat deze demper een net iets andere pasvorm is. Zijn vast andere beugeltjes voor.
Mocht het nog steeds teveel brommen en resoneren dan gaat ie er gewoon weer onderuit. Ergens wel vreemd want het is gewoon een standaard demper en geen M-Performance.
Looks zijn ook nog even behelpen want had de zwarte eindstukken nog niet besteld. Misschien maar goed ook.
Jammer maar het is niet anders en Mary een beetje mazzel is het uiteindelijk wel goed.

Herkenbaar. Ooit een "sportpijp" onder één van m'n Nissans gemonteerd. 1 dag later weer een originele demper eronder. Ik werd knap moe van de dreun bij lagere toerentallen.

Dit is alleen slechts een standaard einddemper die normaal gesproken niet/nauwelijks meer geluid hoort te produceren. Ik hoop dus dat dit nog wel aangepast kan worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een 335i of 340i ook zo dreunt/resoneert.

Kristian2 zei:
Dit is alleen slechts een standaard einddemper die normaal gesproken niet/nauwelijks meer geluid hoort te produceren. Ik hoop dus dat dit nog wel aangepast kan worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een 335i of 340i ook zo dreunt/resoneert.

Dit herken ik ook totaal niet van de 330i.
Die maakte wel duidelijk meer geluid maar geen resonanties oid.

Ophangbeugels van einddemper zijn iets anders waardoor de demper wat meer onder spanning hangt. Dat zou weleens een oorzaak kunnen zijn.
330i heeft klepaansturing. Klep staat daar dus ook meestal dicht.
Klep dicht zetten en de juiste beugels gaan hopelijk helpen/.

Jammerlijk dat het nog niet helemaal naar je zin is!
Ik kan me voorstellen dat het karakter van zo'n 330i ook heel anders is richting de uitlaat.
Zal dat het verschil is resonanties e.d. niet kunnen verklaren?

Hopelijk is het met de klep dicht zetten opgelost!

Terug
Bovenaan