Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kristian zei:Mooie omgeving daar A3 White. Meestal staan we jaarlijks wel een paar dagen in de buurt van Buitenpost. Hoop echt dat er weer betere tijden aankomen. Rondje toeren en bbq is natuurlijk supergezellig.
@JFR, je hebt met je Mini al een BMW hé. Zelfde blok dat in mijn 320i ligt alleen klinkt ie bij jou wat leuker. Zonder gezin is zo’n Mini natuurlijk geweldig.
Kristian zei:Ach ja, je kunt er best pech mee hebben. Al vond ik mijn laatste Civic, de FK2 qua brouwkwaliteit ook niet geweldig hoor. En de witte Mazda 6 was ook niet geheel probleemloos. Japans zegt ook niet alles.
Lexarno zei:Mijn oom had een 116i met automaat, bouwjaar weet ik zo niet maar dat was huilen met de pet op. Hij mag graag 'premium' rijden maar heeft hem toch maar weggedaan na de zoveelste rekening. Ze rijden nu al enkele jaren Civic, probleemloos uiteraard.
uwbuurman zei:Lexarno zei:Mijn oom had een 116i met automaat, bouwjaar weet ik zo niet maar dat was huilen met de pet op. Hij mag graag 'premium' rijden maar heeft hem toch maar weggedaan na de zoveelste rekening. Ze rijden nu al enkele jaren Civic, probleemloos uiteraard.
Qua steekproef niet betrouwbaar te noemen, je kunt uiteraard goed ziek zijn van problemen met een auto, maar "een oom" of "laatst een buurman zijn achterneef", tja. Wat zecht dat over alle 1series? Of over alle motoren van die serie?
Kristian zei:Nee, hoor is echt een Uebler. X21s. Op de website van Uebler staat ook dat ze partner zijn van Volkswagen en BMW. Zou goed kunnen dat andere onderdelen door Thule gemaakt worden. Volgens mij is de elektrische trekhaak weer van Westfalia.
AsconaGT zei:ik had het daarboven al getypt, mijn broer rijd een 116i uit 2012, van 0 km tot inmiddels 180.000 km zijn er op een defecte bobine na nooit problemen geweest. Hij is juist heel erg tevreden over de auto. Dermate tevreden over zijn 116i BMW dat hij door gezinsuitbreiding nu ook kijkt naar een 3 serieAlleen loopt hij een beetje tegen het zelfde aan als ik; mooie luxe exemplaren zijn lastig te vinden en zeer prijzig. Hij heeft als eis adaptive cruise control, grote navi, sportstoelen, automaat, LED / Xenon en stoelverwarming. In diesel wel te vinden maar op benzine is het aanbod schaars.
Laatst zei ik hem al dat er gewoon een PSA blokje in zat, maar dat maakte hem niets uit, zolang het maar lekker rijd en betrouwbaar isen zo is het ook
Kristian zei:En nu gewoon een keer niet mijn verstand gevolgd en een BMW i.p.v. weer een Japanner. Tot nu toe denk ik, dit had ik veel eerder moeten doen. En stel er gaat eens een keer wat stuk, dan kan ik hem dat ook wel vergeven. Rijplezier maakt veel goed.
DagDromer zei:Vooral die adaptieve cruise zal de spoeling dun maken....
Eind vorig jaar (voor een medewerker) stad en land afgezocht naar een 320i (F31) met zelfde rijtje.... Een 318i gaf meer keuze, maar uiteindelijk de eisen iets aangepast, en de adaptieve cruise laten vervallen.
Joel 1987 zei:Gewone CC is niet aanwezig, dat vind ik dan wel weer irritant. Volgens mij hebben meer auto's dat.
PauseBreak zei:Er zit in mijn ervaring wel een vrij groot verschil tussen de wat meer mainstream merken en hun ADAS system en merken als VW/Audi/BMW/Mercedes. Het werkt gewoon allemaal iets beter en meer zoals je mag verwachten.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je zelf verwacht van dergelijke systemen, maar mijn ervaring met de systemen van Ford/Renault/PSA is dat het het rijden eerder vervelend maakt dan dat het je werk uit handen neemt. Terwijl je bij VW/Audi/BMW/Mercedes juist wel werk uit handen wordt genomen.
Bimmert zei:PauseBreak zei:Er zit in mijn ervaring wel een vrij groot verschil tussen de wat meer mainstream merken en hun ADAS system en merken als VW/Audi/BMW/Mercedes. Het werkt gewoon allemaal iets beter en meer zoals je mag verwachten.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je zelf verwacht van dergelijke systemen, maar mijn ervaring met de systemen van Ford/Renault/PSA is dat het het rijden eerder vervelend maakt dan dat het je werk uit handen neemt. Terwijl je bij VW/Audi/BMW/Mercedes juist wel werk uit handen wordt genomen.
Je snijdt hier een punt aan waar voor mijn idee te vaak aan voorbij wordt gegaan: de kwaliteit van de werking van systemen en ook opties. In tests wordt dan gezegd ' beide auto's hebben een HUD'. Punt. Maar er zit veel verschil in het plexiglas plaatje met beperkte functies van merk A en de superstrak en uitgebreid werkende HUD van merk B. Mijn idee is dat bij BMW de opties aan de prijs zijn maar van hoge kwaliteit. Geen half werk.
PauseBreak zei:Het betekent niet dat een Talisman een slechte auto is overigens, verre van, maar er zit echt nog wel veel en merkbaar verschil in de implementatie van dit soort systemen.
Het gaat eigenlijk om de verfijning van één en ander. Maar die verfijning heeft z'n prijs.
Vergelijk eens een BMW 3 (of ander 'premium' merk) met een Mazda 6 (om eens een hele goede D-segmenter te noemen) met een gelijkwaardige motor en uitrusting. Dan heb je het over vele duizenden Euro's. Dan kom je dus op het punt of je voor die kleine stap in verfijning zoveel extra geld over hebt. Dat is een persoonlijke keuze.
Ik heb zelf eigen ervaring met die verfijning (BMW als Audi) maar het is het mij niet meer waard.
Nu gekozen voor luxe, comfort en veiligheid en zodoende bij de Talisman uitgekomen. Is die echt verfijnd? Absoluut niet, niet van het niveau van een Mercedes of zo.
Maakt dat het een mindere auto? Nee, niet in mijn ogen.
Dit is natuurlijk een absoluut persoonlijke benadering en mening.
Joel 1987 zei:Maakt dat dan ook het verschil tussen een 'premium' merk en een 'niet-premium' merk?
Die termen worden soms te pas en te onpas gebruikt.
Wanneer is een merk 'premium' en hoe blijft een merk dat dan?
Eeuwige discussie misschien, maar ik stoor me er soms wel een beetje aan.
Joel 1987 zei:Maakt dat dan ook het verschil tussen een 'premium' merk en een 'niet-premium' merk?
Kristian zei:Eigenlijk heb ik maar heel weinig luxe nodig om te kunnen genieten van een auto.
stoor mij er juist aan als mensen echte premiummerken direct denken te kunnen vergelijken met een Kia bv. Maar een vergelijkbare BMW, Mercedes of Audi biedt veel meer opties, veel meer wielkeuze, kleuren lederen bekleding, sierstrips, aandrijflijnen etc.