Kristian: Z4 Luchtmassameter of?

Fotooooooos

fc_worthless.gif

Ik heb deze ontwikkelingen gevolgd zonder te reageren, maar nu hij er echt is kan ik wel eens iets achterlaten: Gefeliciteerd! Super dat je je nu wel helemaal je gevoel hebt laten spreken en bent gegaan voor wat je écht wil. Heel veel plezier ermee!

Mooi hoor, ik las iemand al een opmerking maken over eventueel zwarte spiegelkappen, dat lijkt me inderdaad wel wat, past mooi bij de zwarte sierlijsten en donkere ramen. Maar voor nu eerst maar eens lekker genieten, die ( kleine ) aanpassingen gaan er vanzelf wel komen gok ik zo.

Ik vind hem erg mooi. (y) Sportief, elegant en ingetogen zonder onopvallend te zijn. Eerlijk gezegd komen hier niet veel auto's voorbij die ik zelf graag zou willen hebben, maar zo'n 3-serie lijkt mij geweldig. Had ik het geld maar... :)

Niks gedrift hoor. Zal ik ook niet snel gaan doen. Wel een heerlijk stuk gereden met het gezin. Man man wat een auto zeg. Echt genieten. Ergens op de achtergrond een motor die in alle rust zijn werk doet en moeiteloos de auto op snelheid brengt. Fantastische stoelen en zitpositie. Alles klopt gewoon aan deze auto. Voelt ook ontzettend degelijk aan. Plastics in de Mazda waren toch een stuk dunner en krasgevoeliger. Plaatwerk strakker en een stuk dikker en als je een deur of motorkap dicht gooit klinkt dat ook als een kwaliteitsprodukt. Dikke bekleding in de prachtig afgewerkte kofferbak, sfeerverlichting in het interieur, de elektrische achterklep met het afzonderlijk te openen raam. Prachtig gewoon. Als je hem start ook een mooi zwaar geluid. Helemaal top!

Voelt nog niet als mijn/onze auto hoor. Een beetje 'boven je stand' gevoel terwijl een beetje aangeklede Skoda Kamiq al fors meer kost en deze ook geen cent meer heeft gekost als de Mazda hiervoor.
Kortom heel blij mee en zoals ik er nu over denk blijft deze nog vele jaren.

Boh mooie BMW Kristian! Ik lees altijd mee, maar reageer niet altijd.

Ik had wel het idee dat de nieuwe 6 het niet helemaal was, veel plezier met de 3er!

Kristian zei:
Niks gedrift hoor. Zal ik ook niet snel gaan doen. Wel een heerlijk stuk gereden met het gezin. Man man wat een auto zeg. Echt genieten. Ergens op de achtergrond een motor die in alle rust zijn werk doet en moeiteloos de auto op snelheid brengt. Fantastische stoelen en zitpositie. Alles klopt gewoon aan deze auto. Voelt ook ontzettend degelijk aan. Plastics in de Mazda waren toch een stuk dunner en krasgevoeliger. Plaatwerk strakker en een stuk dikker en als je een deur of motorkap dicht gooit klinkt dat ook als een kwaliteitsprodukt. Dikke bekleding in de prachtig afgewerkte kofferbak, sfeerverlichting in het interieur, de elektrische achterklep met het afzonderlijk te openen raam. Prachtig gewoon. Als je hem start ook een mooi zwaar geluid. Helemaal top!

Voelt nog niet als mijn/onze auto hoor. Een beetje 'boven je stand' gevoel terwijl een beetje aangeklede Skoda Kamiq al fors meer kost en deze ook geen cent meer heeft gekost als de Mazda hiervoor.
Kortom heel blij mee en zoals ik er nu over denk blijft deze nog vele jaren.

Goed beschreven, en met je caravan zal je merken hoe goed die aandrijflijn dat doet. Alle waar naar zijn geld, mensen die denken dat je voor 10k minder een auto krijgt die net zo goed of beter is hebben niet per se ongelijk, maar die hebben het over andere dingen. Qua rijden en hoe goed zo'n auto klopt is BMW echt een hoogvlieger.

Na velen jaren dromen is de BMW 3-serie er uiteindelijk toch gekomen! (lees openingspost)

Leuk om je "auto carrière" hier te volgen op het forum. Ik ken je van de Civics, Swift en Mazda's en nu kom je met deze dikke 3er op de proppen.

Zo te zien heb je nu een wagenpark voor het leven, en een mooi vrijstaand huis waar het gezin prima in kan wonen. Wat wil een mens nog meer?

Heel veel (rij-)plezier toegewenst!

PS: Wat heb je via de bekende BMW verkoper voor deze BMW neergelegd?

Inderdaad, in de openingspost werd de 3-serie al genoemd door mij. Nu 11 jaar later kan ik me geen beter wagenpark wensen. We wonen in een tweekapper en niet vrijstaand maar ook daarover niks te klagen. Ons eerste huis ook wat we 14 jaar geleden konden laten bouwen voor een prijs waar je in de randstad nog geen flatje voor hebt. Daardoor nu de mogelijkheid om wat meer aan een auto te kunnen besteden. Wat ook wel scheelt is dat ik mijn eigen auto steeds particulier heb verkocht. Scherp aankopen en voor een goede prijs verkopen houdt de afschrijving beperkt. Move heeft me uiteindelijk niet/nauwelijks wat gekost. Heb nu bovendien rondom nieuwe banden, een trekhaak en 2 jaar garantie.

De aanhouder wint! Gefeliciteerd met je fraaie, bijna nieuwe 3 Serie die mooier is dan zijn opvolger. Hopelijk brengt-ie precies het plezier wat je verwacht :).

MCDubbellU zei:
Wie weet over 5/6 jaar een 2e hands RWD Mazda6 ;)

96PNB1L.jpg

Dan heb je dus een auto met de technische layout van een BMW maar met een Mazda logo. Biedt een logo dan zoveel extra? Trouwens, eerst zien en dan geloven of dit wel komt. Over de Skyactiv X hoor ik ook niks.....Behalve af en toe een reclame op de radio..

Nette wagen hoor! Veel plezier ermee!
Al ben ik zelf niet zo kapot van de kleur maar das smaak. Ik heb het niet zo op zilver/zilvertinten.
Mijn pa had de versie voor de facelift. Ook met m pakket maar dan met de 316 met dubbele turbo. Dat reed al prima al hield het niet over. Wat ik nog wel weet is dat de 3-serie heel erg laag zat. Dat bevordert het contact met het wegdek maar zelf ik moest mijn best doen om uit te stappen en was ook een van de reden dat mijn pa ging overstappen naar wat hogers.

Maar ook hij wilde wat meer power en een automaat en is overgestapt naar een X1 met dezelfde motor bak combinatie als jij nu hebt. Dat rijdt echt voortreffelijk..erg vlot maar als je wilt ook heel beschaafd en heerlijke plofjes uit de uitlaat.

Gefeliciteerd! Fijn dat het een 320 is geworden en geen 318... had je toch spijt van gehad denk ik.

Voor de 3-serie vind ik zilvergrijs trouwens echt een prima kleur; vooral met dat zwartoptiek maakt het een mooi sportief geheel.
Velgen en spiegelkappen zouden een leuke upgrade zijn voor de toekomst... maar eerst maar gewoon eens lekker genieten!

Ben ff weggeweest maar alsnog een bimmert dus. Nette bak, zou de chromen nieren wel plaatsen. Begrijpelijk van de 6.

318i had me over het algemeen ook prima gepast. Ben nu nog vooral lekker aan het cruisen en dat wil met de 318i ook prima. Ga je er wat sportiever mee rijden dan is de zwaardere motor wel lekker.

Zilvergrijs staat echt goed vind ik hoor.
Inked20200505-113256-LI.jpg

Prachtige auto. Ik reed gisteren even in een 320d Touring met sportstoelen en dat zit ook echt fantastisch. Morgen een 440i Cabrio mee, nu al zin in.

rjthefrisian zei:
Maar ook hij wilde wat meer power en een automaat en is overgestapt naar een X1 met dezelfde motor bak combinatie als jij nu hebt.
Sorry voor het geneuzel maar de X1 heeft een andere bak, nl de Aisin achttraps automaat. De 3-serie heeft de ZF-bak.

Flink druk inderdaad. Gelukkig in het bos geen last van. Ook veel die vanaf hier de mountainbikeroute doen.
Binnenkort ook maar eens even weer een rondje doen.
Trekhaak stond na demonstratie nog uitgeklapt inderdaad. Ziet er niet uit dus heel blij dat ie met 1 druk op de knop verdwijnt achter de bumper.

DeeTwee zei:
rjthefrisian zei:
Maar ook hij wilde wat meer power en een automaat en is overgestapt naar een X1 met dezelfde motor bak combinatie als jij nu hebt.
Sorry voor het geneuzel maar de X1 heeft een andere bak, nl de Aisin achttraps automaat. De 3-serie heeft de ZF-bak.

En juist die laatste wil je :cool:

Zilver met de zon er op is mooier dan op een bewolkte dag (zoals wel meer lakken), maar ik denk dat hij i.r.l. beter overkomt dan op foto's. In ieder geval mooi om te zien dat je er van geniet. Nu nog je avatar aanpassen :)

Zilver is juist mooi als het gepoetst is, zie je mooi de lijnen van het koetswerk! En met wat zwarte details helemaal perfect(y)

Mooi bij zilver met zwarte details (speigelkappen, grille, shadowline details) zijm velgen in 2 tone. Deze bijvoorbeeld:

$_84.JPG

Dat is de combi die ik zelf ook heb. Goed gevulde wielkasten, remstof zie je pas na lange tijd en voldoende comfort.

Die lijken veel op de velgen op mijn auto, ik heb de 18" dubbelspaak jetblack styling 397, de velgen van de shadowline sport HE.

Dat zijn inderdaad schitterende velgen. Ga niet gelijk nieuwe wielen doen hoor, eerst genoeg geinvesteerd en genoeg om van te genieten.

Vandaag flink wat kilometers gemaakt en ben echt zeer onder de indruk van de aandrijflijn. Even de snelweg opdraaien gaat zo moeiteloos en vlot. Een mooie zware brom ergens ver achter het schutbord maakt duidelijk dat er een klein beetje inspanning gevraagd wordt. Eenmaal op snelheid hoor je de motor niet meer en is het op wat afrolgeluiden na heerlijk stil aan boord. Wat een verschil met de Mazda die je echt moest uitknijpen om vooruit te komen en waarbij de motor op snelheid ook altijd duidelijk hoorbaar was.

Het is natuurlijk de vraag of het net zo probleemloos zal zijn als een Mazda, maar als het om het rijden gaat ben ik heel erg tevreden met de Dreier.

Fijn he, je hoeft niet snel te rijden met een auto die vermogen heeft. Puur de wetenschap dat het kan is genoeg. Geeft zoveel rust want je kunt anticiperen op kleinere gaatjes in het verkeer en af en toe ff genieten van een echte duw in je rug van een auto die zogezegd "even zijn keel schraapt"

Nico GTR zei:
Fijn he, je hoeft niet snel te rijden met een auto die vermogen heeft. Puur de wetenschap dat het kan is genoeg. Geeft zoveel rust want je kunt anticiperen op kleinere gaatjes in het verkeer en af en toe ff genieten van een echte duw in je rug van een auto die zogezegd "even zijn keel schraapt"

Amen ;)

Kristian zei:
Vandaag flink wat kilometers gemaakt en ben echt zeer onder de indruk van de aandrijflijn. Even de snelweg opdraaien gaat zo moeiteloos en vlot. Een mooie zware brom ergens ver achter het schutbord maakt duidelijk dat er een klein beetje inspanning gevraagd wordt. Eenmaal op snelheid hoor je de motor niet meer en is het op wat afrolgeluiden na heerlijk stil aan boord. Wat een verschil met de Mazda die je echt moest uitknijpen om vooruit te komen en waarbij de motor op snelheid ook altijd duidelijk hoorbaar was.

Het is natuurlijk de vraag of het net zo probleemloos zal zijn als een Mazda, maar als het om het rijden gaat ben ik heel erg tevreden met de Dreier.

En lekker gewoon 1900 rpm bij 120 km/h (in die trant). Is ook erg lekker.

Dat is inderdaad heerlijk en draagt bij aan het comfort. Gaat allemaal zo makkelijk.

Dinsdag gaat ie voor de puntjes op de i even terug. Voorbumper heeft wat steenslag en beschadigingen, achterbumper een plekje ter hoogte van de trekhaak en een klein deukje in de deur.

Zwartchromen uitlaatsierstuk is flink verweerd en lak laat wat los. Auto heeft nog fabrieksgarantie dus wil eens vragen of dat onder garantie valt. Wil geen zeikerd zijn, maar hoort natuurlijk niet na nog geen 2 jaar.

Bumpers zullen ze waarschijnlijk met spotrepair doen, benieuwd of dat een beetje netjes wordt.

Puntjes op de i helaas nog niet tevreden over. Parkeerdeukje is eruit, maar de spotrepair op de achterbumper moet overgedaan worden en voorbumper hebben ze helemaal niet gedaan. Nieuw uitlaatsierstuk is wel besteld overigens. Dinsdag gaat ie voor een nieuwe poging.
Ik ben best kritisch, maar het moet gewoon helemaal goed. Van te voren is me ook verteld dat alle zichtbare schades worden weggewerkt. Nu is wel de vraag wat redelijk is m.b.t. steenslag hoor. Na twee jaar en 40.000 km is dat ook niet te voorkomen, zeker als er veel snelweg mee is gereden. Op twee plekken is er wel een flinke beschadiging die ik wel weggewerkt wil hebben. Geen idee of op meerdere plekken op een bumper een spotrepair doen netjes kan of dat de bumper beter helemaal gespoten kan worden dan.

Er is me toegezegd dat ze hun uiterste best zullen doen voor me dus ik ga er vanuit dat het goed gaat komen.
Het is natuurlijk wel een klein beetje balen, maar na een rondje rijden ben ik dat wel weer vergeten. Nog steeds erg onder de indruk van de rijkwaliteiten.

Deze update heb ik gemist. Mooie stap naar een prachtig uitgevoerde 320i. Gefeliciteerd. Dat zilvergrijs icm M-pakket vind ik erg mooi. Sportief en chique. Met zwart leer ook kids proof, wel zo relaxed. En die elektrische trekhaak is een mooie bonus.

En dat rijden: als je het eenmaal gewend bent, ben je verkocht. Zo ging het althans bij mij. Ik ben zelf ooit met BMW begonnen en heb tussendoor wat andere merken gehad, maar een BMW biedt mij toch wel het meest wat ik in een auto zoek. Met die 320I benzine heb je ook de goede motor. Zo’n 318i is ook niet verkeerd, maar de auto is er eigenlijk net te zwaar voor.

Geniet ervan!

Dank je! Genieten lukt bij deze auto ook heel goed. Op de herstelpuntjes aan de buitenkant na is het echt een fantastische auto waar je voor je plezier een rondje in gaat rijden.
Zowel relaxt cruisen als een sportief ritje is echt een feestje. Met het raampje op een kier hoor zelfs een prachtig donker uitlaatgeluid als je het gas intrapt. Geen 6 in lijn, maar toch gewoon lekker.
Tot nu toe maakt de auto alle verwachtingen meer dan waar. Uiteindelijk ook heel blij met de kleur i.c.m. Shadow-line.
paar nieuwe foto's om het topic even op te leuken. Complete detail-beurt staat nog op de planning binnenkort en ik hoop dat de bumpers straks ook weer net zo strak zijn als de rest van de auto.

20200518-173755.jpg

20200518-173819.jpg

20200518-173850.jpg

De teckel voelt zich ook thuis in de BMW
20200518-183036.jpg

Zoals al eerder aangegeven, echt een mooie wagen. Dan ben je er zo zuinig op (terecht), maar dan laat je een hond op de stoel zitten o_O?

Ja het rondje is de mislukte spotrepair. Niet blij mee maar het is gelukkig niet het plaatwerk en ze mogen het gewoon oplossen. Zal vast wel goedkomen.

Hond mocht bij uitzondering even plaatsnemen op 'mijn' stoel en ligt normaal gesproken op een kleedje op de achterbank tussen de kinderen in.
Gelukkig is het BMW interieur echt heel slijtvast qua materialen. Groot verschil met de Mazda's hiervoor.
Maar ben er zeker zuinig op.

Terug
Bovenaan