Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kristian zei:Niks gedrift hoor. Zal ik ook niet snel gaan doen. Wel een heerlijk stuk gereden met het gezin. Man man wat een auto zeg. Echt genieten. Ergens op de achtergrond een motor die in alle rust zijn werk doet en moeiteloos de auto op snelheid brengt. Fantastische stoelen en zitpositie. Alles klopt gewoon aan deze auto. Voelt ook ontzettend degelijk aan. Plastics in de Mazda waren toch een stuk dunner en krasgevoeliger. Plaatwerk strakker en een stuk dikker en als je een deur of motorkap dicht gooit klinkt dat ook als een kwaliteitsprodukt. Dikke bekleding in de prachtig afgewerkte kofferbak, sfeerverlichting in het interieur, de elektrische achterklep met het afzonderlijk te openen raam. Prachtig gewoon. Als je hem start ook een mooi zwaar geluid. Helemaal top!
Voelt nog niet als mijn/onze auto hoor. Een beetje 'boven je stand' gevoel terwijl een beetje aangeklede Skoda Kamiq al fors meer kost en deze ook geen cent meer heeft gekost als de Mazda hiervoor.
Kortom heel blij mee en zoals ik er nu over denk blijft deze nog vele jaren.
MCDubbellU zei:Wie weet over 5/6 jaar een 2e hands RWD Mazda6
![]()
rjthefrisian zei:316 met dubbele turbo.
Sorry voor het geneuzel maar de X1 heeft een andere bak, nl de Aisin achttraps automaat. De 3-serie heeft de ZF-bak.rjthefrisian zei:Maar ook hij wilde wat meer power en een automaat en is overgestapt naar een X1 met dezelfde motor bak combinatie als jij nu hebt.
DeeTwee zei:Sorry voor het geneuzel maar de X1 heeft een andere bak, nl de Aisin achttraps automaat. De 3-serie heeft de ZF-bak.rjthefrisian zei:Maar ook hij wilde wat meer power en een automaat en is overgestapt naar een X1 met dezelfde motor bak combinatie als jij nu hebt.
Nico GTR zei:Fijn he, je hoeft niet snel te rijden met een auto die vermogen heeft. Puur de wetenschap dat het kan is genoeg. Geeft zoveel rust want je kunt anticiperen op kleinere gaatjes in het verkeer en af en toe ff genieten van een echte duw in je rug van een auto die zogezegd "even zijn keel schraapt"
Kristian zei:Vandaag flink wat kilometers gemaakt en ben echt zeer onder de indruk van de aandrijflijn. Even de snelweg opdraaien gaat zo moeiteloos en vlot. Een mooie zware brom ergens ver achter het schutbord maakt duidelijk dat er een klein beetje inspanning gevraagd wordt. Eenmaal op snelheid hoor je de motor niet meer en is het op wat afrolgeluiden na heerlijk stil aan boord. Wat een verschil met de Mazda die je echt moest uitknijpen om vooruit te komen en waarbij de motor op snelheid ook altijd duidelijk hoorbaar was.
Het is natuurlijk de vraag of het net zo probleemloos zal zijn als een Mazda, maar als het om het rijden gaat ben ik heel erg tevreden met de Dreier.