Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Grappig zo in US-specs
volkswagen-kever-injectie-1302.jpg

1920x1080.webp

f5e02010-cbc8-4557-9352-c131e7a7ba29

Ik vind het sowieso gek dat zo’n Knalto nog de weg op mag met alle veiligheidseisen en normen van nu. Dunne deurtjes, bij een aanrijding van achter ga je zo bij de achterbank naar binnen. Dan 10x liever een Peugeot 107 of Toyota Aygo.

Laatst bewerkt:
Zou de Alto de laatste auto in Nederland zijn geweest met een handchoke? De concurrentie en ook de opvolger van Suzuki zelf was midden jaren 90 toch al allemaal wel overgestapt op injectie.

Je hebt de periode van de automatische choke natuurlijk ook nog gehad in het carburateur tijdperk. Eén keer gas intrappen voor de start en de choke was geactiveerd.

Je hebt de periode van de automatische choke natuurlijk ook nog gehad in het carburateur tijdperk. Eén keer gas intrappen voor de start en de choke was geactiveerd.
Dat hadden mijn kevers en karmann ghia ook. Helemaal ideaal was dat ook niet. Als je bij erg koud weer vrij snel na het starten en wegrijden moest stoppen bij een verkeerslicht dan voelde je de choke, veel te vroeg, uitgaan. Gevolg was dan dat de motor afsloeg. Altijd net op het moment dat het licht op groen sprong. :LOL:

Je moest in die tijd altijd wel een beetje gevoel ontwikkelen over hoe je auto te starten zonder hem te verzuipen.
Wat dat betreft is er een hoop verbeterd.

Zou de Alto de laatste auto in Nederland zijn geweest met een handchoke?
Nee, de Seat Marbella! Die is tot en met 1996 met handchoke geleverd. Een kunstig stukje techniek, want de carburateur had allerlei sensoren en een stappenmotortje om te kunnen samenwerken met de geregelde katalysator. Het systeem was in 1987 als optie al leverbaar (had mijn Marbella oorspronkelijk) maar is enorm gevoelig voor storingen...
Pas in 1997 kreeg de Marbella monopointinjectie.

1920x1080.webp

1920x1080.webp

volvo-850-2-5-luxury-line-automaat-airco-52-729-km.jpg

518d5585-ed2f-411c-90e4-b897c903c92f

Laatst bewerkt:
Leuk, die vroege Astra OPC. Hij is niet meer origineel (verlaagd, donkere koplampen en grille van de coupé) maar ik vind de aanpassingen geslaagd.

Leuk, die vroege Astra OPC. Hij is niet meer origineel (verlaagd, donkere koplampen en grille van de coupé) maar ik vind de aanpassingen geslaagd.
Mooie auto idd. En een Duitser. Weet dat velen gek zijn van origineel Nederlands, maar de Duitse import auto's zitten doorgaans veel beter in hun opties.

Uit de Ames-collectie:
volkswagen-golf-1-5-ls-automatic-1-5-ls-automatic.jpg

volkswagen-411.jpg

volkswagen-1600-l-ponton.jpg

1920x1080.webp

1920x1080.webp

Laatst bewerkt:
Zo'n Opel Astra OPC is erg gaaf, jammer dat ze van de huidige Astra niet meer een dergelijk model hebben.

Ik weet niet of ik zo’n Laguna II nu wel aan zou durven. De eerste bouwjaren hadden vaak elektronicaproblemen, intussen zijn ze (ruim) 20 jaar oud. Qua uiterlijk vind ik de Grand Tour nog steeds mooi, maar toch zou ik eerder in een Ford Mondeo stappen.

De Laguna II van 2001 en 2002 ga ik ook uit de weg, maar vanf 2003 werden ze aanmerkelijk beter. Bovenstaande is er een van na de facelift, dat zijn over het algemeen prima auto's. En ze rijden erg fijn vind ik.

Met deze neus kan je em zonder zorgen aanschaffen. Topauto. Ik had een techline 150 pk dci. Wat een fijne auto was dat. Sinds die facelift waren ze erg betrouwbaar, net als de Laguna 3 die erna kwam.

Mooie Ghia! Zelf zie ik de Scorpio het liefst in donkergroen of donkerblauw…
IMG-0740.jpg

En dan een andere Ford die je (tenminste ik wel) nog maar heel zelden ziet…
IMG-0741.jpg

Laatst bewerkt:
Wat een mooie Laguna! Inderdaad precies zoals je een jaar geleden zocht.

En die Galaxy: dan geef je €35 uit aan een advertentie en vertik je 1. de auto te wassen, 2. fatsoenlijke foto's te maken en 3. een beetje tekst in de advertentie te zetten.
Wat verwacht je dan dat er gebeurt? Wil je er geen energie in stoppen, lever 'm dan in bij de lokale sloper...

Terug
Bovenaan