Occasionwedstrijd #877: ...als het maar zwart is. Stemtijd!

rzasa

Kilometervreter
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


Welkom bij Occasionwedstrijd #876: ...als het maar zwart is

Zwart. Na grijs de meest verkochte kleur op een auto. Je wordt er niet vrolijk van als je de Nederlandse parkeerplaatsen bekijkt. We are a nation of undertakers, de beroemde blunder van Joop den Uijl, lijkt zomaar bewaarheid te zijn geworden. Maar, soms staat zwart verdraaide goed op een auto. Mijn Renault 21 was zwart, en ik vond het enorm fraai, deze speciaal door de eerste eigenaar bestelde kleur. En herinneren we ons niet allemaal de beroemde uitspraak van Henry Ford? "Je kunt hem bij ons in alle kleuren kopen, als het maar zwart is."

image1.jpg

De opdracht van deze week:
Zoek een zwarte auto. (geen two-tone)

Criteria:
- Budget: maximaal € 100.000,-
- Bouwjaar: 1900 - 2020
- Auto mag overal te koop staan
- Auto moet APK waardig zijn

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Bij het uitbrengen van een stem worden naam en inzending in de post vermeld. Dit vergemakkelijkt het stemmen tellen.
- Als er al een auto van een bepaald model van dezelfde generatie is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.
- Bij de organisatie van een nieuwe wedstrijd blijf je van de vaste spelregels af. Eventuele uitzonderingen daarop vermeld je bij de criteria.


Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 799
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
830: Gered van de sloophamer - MCW
831: Te laat! - 929V6
832: Een stuk of 60 paarden - j.ko
833: Buitenbeentjes - JOtter
834: D-Segment - Jp053
835: Automuseum Born - Dave R1517
836: De broertjes - Pink Panther
837: Onbekend, onbemind of gewoon vergeten? - 929V6
838: La Promenade des Anglais, 1964 - Rudyke
839: Busje komt zo - Joel 1987
840: Stickeren! - Zonder BMW met Skoda
841: Cabriolet - SVF
842: Stellantis - MCW
843: From geek to god - Banpei
844: Onwaarschijnlijke sleepwagens - Bobbeltje
845: Matching Colours 3.0 – JL86
846: "Parallel" Import - SVF
847: Koekblik - rzasa
848: Wedge - Jeroen W
849: We gaan voor goud, sorry, ik bedoel bruin - Jp053
850: December - Jp053
851 Oud en nieuw - JosUnimog
852: Wheeler Dealer - Dave R1517
853: Plastic Fantastic - Jeroen W
854: De kleine coupé - rzasa
855: De politiewagen - Tina Trucker
856: De gemiddelde occasionprijs - 929V6
857: Autotrek - JosUnimog
858: Echte winterse dagen - Guus Leferink
859: Renault - JOtter
860: Tips voor het aanschaffen van goedkope brikken in 2025 – Edwin81
861: De P.C. Hoofttractor – JosUnimog
862: Back to basics – JosUnimog
863: BMW - Pink Panther
864: de jaren 60: Sex, drugs and rock 'n' roll - Edwin81
865: “Mark 1” - Jay DoubleYou
866: Van Life - 929V6
867: De comfort-coupé - JosUnimog
868: Oranje Boven - Edwin81
869: 1 liter - Rudyke
870: Plus 2 liter - rzasa & Tina Trucker (ex aequo)
871: Dameskapper - Joel 1987
872: De sedan - vers gemaaid gras
873: Weekend Warrior! - Volt
874: De vijfpitter - Jeroen W
875: Kei-cars? Keigaaf! - Tina Trucker
876: Het zit van binnen - rzasa

Inzenden tot woensdag 02-07-2025 20:00 uur.
Stemmen tot vrijdag 04-07-2025 20:00 uur.
 
Laatst bewerkt:
BMW 326
Prijs€ 48.500
Bouwjaar1937
Kilometerstand89.287 km
BrandstofBenzine
TransmissieHandgeschakeld
Aantal versnellingen-
APK-
BTW autoNee, marge
KentekenBM-21-38
Datum deel 1-
Motorvermogen-
Aantal deuren4-deurs
Aantal zitplaatsen-
Aantal cilinders-
Cilinderinhoud-
Energielabel-
CarrosserieSedan
KleurZwart
Oorspronkelijke kleurZwart
bmw-3-serie-326-bmws-first-four-door-model-restored-and-overhauled-by-previous-owners-certified-by.jpg

bmw-3-serie-326-bmws-first-four-door-model-restored-and-overhauled-by-previous-owners-certified-by.jpg

bmw-3-serie-326-bmws-first-four-door-model-restored-and-overhauled-by-previous-owners-certified-by.jpg

bmw-3-serie-326-bmws-first-four-door-model-restored-and-overhauled-by-previous-owners-certified-by.jpg

bmw-3-serie-326-bmws-first-four-door-model-restored-and-overhauled-by-previous-owners-certified-by.jpg

Dit is een uitzonderlijke kans om een prachtig model van BMW’s rijke historie in handen te krijgen. Deze BMW 326, geleverd in 1937 aan Herr Glöckler in Frankfurt, is een interessante auto in de wereld van klassieke auto’s. Deze BMW werd door de vorige eigenaren gerestaureerd en is daarnaast gecertificeerd door BMW. De restauratie- en revisiewerkzaamheden werden gedocumenteerd met een uitgebreide fotoserie, samen met een schat aan aanvullende documentatie zoals originele brochures, facturen en interessante artikelen.

*Stijlvol en authentiek*
Deze BMW 326 is uitgevoerd in een aantrekkelijke kleurencombinatie die perfect past bij zijn klassieke pre-war uiterlijk. De carrosserie is netjes met een fraaie lak en chromen details. Het interieur is echt een waar genot om naar te kijken. Het gebruik van authentieke materialen, het onberispelijke instrumentarium en het stijlvolle stuurwiel brengen u direct terug naar 1937. Deze auto is eigenlijk een tijdmachine die de charme van een vervlogen tijdperk terugbrengt.

*Rijervaring van hoog niveau*
Rijden in deze BMW is een genot. De motor start soepel en draait stil, terwijl de versnellingsbak solide en betrouwbaar aanvoelt. De besturing en de zelfregelende hydraulische remmen zorgen voor een fijne en betrouwbare rijervaring. Dit voertuig herinnert ons eraan waarom de BMW 326 zo’n bijzonder model is—de eerste vierdeurs van BMW die technologische vooruitgang boekte voor het merk. Deze auto is een ideaal verzamelobject voor liefhebbers van klassieke auto’s of een aanvulling op een serieuze collectie.

*Een historische mijlpaal*
De BMW 326, geïntroduceerd in 1936, markeert een mijlpaal in de geschiedenis van BMW. Het was de eerste BMW met een ladderframe en torsievering, wat destijds baanbrekend was. De 1.971cc zescilindermotor met 50 pk, gekoppeld aan een vierversnellingsbak, zorgde voor goede prestaties. Met bijna 16.000 verkochte exemplaren tot aan het einde van de productie in 1941, was de 326 een groot succes en een van de meest invloedrijke modellen van BMW.

*Een uitzonderlijke kans*
Deze BMW 326 is een historisch belangrijke auto dat zeker thuishoort in menig collectie. Met zijn gedetailleerde documentatie en authentieke uitstraling biedt deze auto een unieke kans voor liefhebbers van klassieke BMW’s.
 
Laatst bewerkt:
Op een normale doorsnee auto vind ik zwart eigenlijk zelden mooi. Op een luxe topsedan icm mooie chroomaccenten kan het best heel fraai zijn. De fraaie velgen op dit exemplaar maken het totaalplaatje wat mij betreft helemaal af:

TOYOTA CENTURY





€ 53.476
Bouwjaar 1991
Kilometer(s) 70.000
 
Laatst bewerkt:
"Mijn" ID19P toch maar omgewisseld voor iets dat veel exclusiever is...

De Tomaso Pantera
Dit exemplaar uit 1973 staat te koop in de USA voor $ 89,900 (€ 76.200 plus of min een paar euro)
De foto's zijn niet erg fraai, helaas...

3f626dd3d60693ddbc936b0fcd447e21.jpg

4a296f0a37e2745cafa99c0bfef8bc76.jpg

4475d45009de8151e732d00df1f84245.jpg

ccdd2c82b51cbe760c47f2ebf82a983e.jpg

18e05ff4b1e61163aaef988e31d9f8f5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Austin FX4

€ 45.000
1961

Een waar icoon: de Austin London Cab. Samen met de rode dubbeldekkerbus waarschijnlijk de bekendste verschijning in de straten van Londen. De FX4 volgde de FX3 in 1958 op. Het model evolueerde in de loop der jaren tot de populairste versie.

1961-austin-fx4-68090edfd68ea.jpg


1961-austin-fx4-68090edfd274f.jpg


1961-austin-fx4-68090edfd2f90.jpg


1961-austin-fx4-68090edfd82f0.jpg


1961-austin-fx4-68090edfd409a.jpg
 
De Peugeots uit het art déco-tijdperk kunnen een zwarte lakkleur bijzonder goed hebben en de kleine 202 vormt daar geen uitzondering op:

Peugeot 202 1940 (klik!)

1940-peugeot-202-67326b4ca8cf7.jpg


1940-peugeot-202-67326b4dbb734.jpg


1940-peugeot-202-67326b4c73eac.jpg


1940-peugeot-202-67326b520788a.jpg


1940-peugeot-202-67326b4f01b9b.jpg


€ 20.000,-
 
Eén van de zeer weinige auto's die bijna zwart hóórt is deze Neder-Zweed. Volgens mij was het de introductie'kleur', met de kenmerkende rode bies. Zo'n Volvo 480 is eigenlijk heel Nederlands: ontwerp en ontwikkeling vonden plaats in Helmond, productie in Born. Maar hij was ook heel Europees, want het merk was Zweeds, de aandrijflijn en het platform Frans (Renault 9). Ik ben ooit vier jaar lang dagelijks gebruiker van zo'n 480 geweest, al was de mijne groen. Heerlijke auto, al was er altijd wel iets mee.

Ik had een hele late, van eind 1995. Dit is juist een hele vroege, uit 1986. En origineel Nederlands geleverd. Een plaatje!

Volvo 480 ES
1986 - 165.889 km - € 8.450


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


Te koop in Beek en Donk
 
Aangepast

Lancia Ypsilon​

1.2-16V elefantino rosso

Bouwjaar: 2 mei 2001
Kilometerstand: 96.396 km
Prijs: € 8.945
Apk: APK bij aflevering

Wat vertelt de aanbieder over deze auto?​

De Elefantino Rosso was in der tijd de mooiste uitvoering bij de Ypsilon. Maar kort verkocht ( 2000 en 2001 ) en het lijkt maar een klein verschil met de normale 1.1 maar het verschil voelde groot en was groot. De Rosso had de 1.2 16V motor zoals die ook in de Punto en Bravo geleverd werden en met deze motor voelde de Ypsilon compleet anders aan. Ook de versnellingsbak was van een ander type. Een perfect en straks schakelende bak met een perfect motor vermogen en een strak onderstel. Als je vroeger bij de Fiat - Alfa - Lancia dealer werkte en een Elefantino Rosso mee naar huis nam dan was dat een groot feest. Het interieur van deze uitvoering is volledig opgetrokken uit Alcantara (alsmede het dashboard ) en de donkergrijze velgen werden ook alleen op dit type geleverd.
Dit soort auto's komen we bijna niet meer tegen en al helemaal niet in deze staat. Deze kocht ik van een verzamelaar die er extreem zuinig op is geweest. Zowel het lakwerk als ook het interieur zijn perfect te noemen en ze rijdt geweldig. Een échte tijdmachine als je het mij vraagt. Misschien zelfs bijna zonde om weer in de verkoop te zetten want deze komen we niet meer tegen... Kijk voor meer dan 35 foto's in hoge resolutie op www.samvandalen.com
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
  • Lendesteunen (verstelbaar)
Exterieur
  • Kleur zwart
Meer informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Wielbasis: 238 cm
Interieurkleur: Donkergrijs
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

0-c1fafdee9ae0f0a74ad600f98d24d5bf.jpg

0-b46a9eca75a70b0a5a4cfe91e22dbf21.jpg

0-6f08e46af6566b71683efede4aecf03c.jpg

0-8f2964ba6c834f8453d3d523edbb7758.jpg

0-10105e79caae098d16e693089992f332.jpg

De advertentie
 
Ik neem aan dat deze niet goedgekeurd zou worden daar het dak niet zwart is: https://www.erclassics.com/ford-comete-by-facel-vega-1954-f1391/

Dus dan maar iets heel anders: in Duitsland hebben ze de Mercedes-Benz Adenauer, in Finland hebben we de Väyrynen.

2001 Mercedes-Benz E 55 AMG
€ 15.332









 
Laatst bewerkt:
Een zwarte auto. Dat kunnen er veel zijn. Maar er is er maar 1 het origineel, welke je in alle kleuren kon kopen, zolang het maar zwart was:

Ford Model T - 1926

Het Ford model T, (bijgenaamd T-Ford in Nederland en Tin Lizzie in de VS) van de Ford Motor Company werd gebouwd vanaf 27 september 1908 en was een van de eerste auto's die in massaproductie werd genomen (de eerste in massa geproduceerde auto was de Oldsmobile Curved Dash). Door de massaproductie en de verregaande versimpeling van het productieproces, waarbij elke werknemer slechts één handeling verrichtte, was de Tin Lizzie de goedkoopste auto op de markt op dat moment. De vierzitter open tourer kostte bij aanvang van de serieproductie 850 dollar. In 1913 was de prijs gezakt naar 550, in 1914 440, in 1920 300 en in 1924 nog 290 dollar. De Ford T was een betaalbare auto geworden.

In 1918 was de helft van alle auto's in de wereld een Ford T. De productie van de Ford T vond plaats tot aan de introductie van het vernieuwde A-model in 1927. In de periode tussen 1908 en 1927 werden er meer dan 15 miljoen van deze voertuigen verkocht.

Dit is dus een late. Staat reeds op Nederlands kenteken en is de jouwe voor € 26.000

ford-model-t-1926-t-ford-in-originele-nette-staat-nl-kenteken-rijklaar.jpg


ford-model-t-1926-t-ford-in-originele-nette-staat-nl-kenteken-rijklaar.jpg


ford-model-t-1926-t-ford-in-originele-nette-staat-nl-kenteken-rijklaar.jpg


ford-model-t-1926-t-ford-in-originele-nette-staat-nl-kenteken-rijklaar.jpg


ford-model-t-1926-t-ford-in-originele-nette-staat-nl-kenteken-rijklaar.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een zwarte auto. Dat kunnen er veel zijn. Maar er is er maar 1 het origineel, welke je in alle kleuren kon kopen, zolang het maar zwart was

Dat is een hardnekkig misverstand.
De T Ford was tot in 1914 in meerdere kleuren leverbaar en vanaf 1925 ook weer.

In de tussenliggende jaren was hij er inderdaad alleen in zwart. De reden zat in de massale productie aantallen: de zwarte lak was goedkoper, maar minstens zo belangrijk, hij droogde het snelste.

Er zijn meer mythes rond de T-Ford, zoals het verhaal dat leveranciers delen moesten aanleveren in kratten met bepaalde afmetingen. Zodat ze gebruikt kunnen worden als vloerplaat. Ook dat verhaal is nooit bewezen, wel is bekend dat Ford het herbruikt om onderdelen of zelfs „knock-down kits“ te versturen. En dat al het hout voor de miljoenen T-Fords door een eigen bedrijf verzaagd werd en Ford het zaagsel wederom gebruikt in houtskool briketten die bij Ford dealers te koop waren onder de Ford merknaam.
 
ALPINA B3 /C2 2.7

6c93b33e-b3d3-4859-88e4-6cac58548acc


d459c23d-5d60-4b33-b1e0-a45a3353751b


7e440ce0-8bd2-43a6-b387-22babc7c98da


d31f56c4-3de0-4efd-8fd9-d241e3a1ca68


d6668afd-480b-4e22-b483-64f0988cc418


Prijs € 53,990,00
Bouwjaar 1987

Während alle Welt vom M3 sprach, braute ALPINA im bayerischen Buchloe etwas ganz Eigenes zusammen:
Den C2 2.7 – ein E30, der mit 210 PS den etablierten Sportwagenherstellern der damaligen Zeit gehörig die Show stahl.

Und dieser hier? Ein extrem seltenes Coupé, Nummer 101 von nur 108 gebauten Fahrzeugen – insgesamt entstanden lediglich 159 Einheiten, bevor ALPINA auf den B3 umstieg. Wenn man „besonders“ sucht, dann ist man hier genau richtig.

Fakten für Sammler – und Genießer

Originalzustand mit schöner Historie

Erstauslieferung durch BMW Heidegger in die Schweiz

Seit 2004 in Deutschland – mit H-Kennzeichen

Wertgutachten mit Zustandsnote 2

TÜV gültig bis 09/2025

Neuer Zahnriemen & neue BatterieKein Tuning, kein Spoilerzirkus – dieser ALPINA ist eine ehrliche Zeitkapsel, wie man sie nur noch selten findet.

Innen:

ALPINA-Stoff-Sportsitze – griffig, authentisch, bequem

ALPINA-spezifische Instrumente & Dekorleisten

Schiebedach, Servolenkung, Zentralverriegelung, elektrische Fensterheber, ABS, Radio – alles, was in den 80ern High-End war

Man steigt ein – und ist sofort wieder dort: 1987, irgendwo auf einer Landstraße, Kassette im Radio, rechter Fuß auf Sendung.

Technik mit SubstanzUnter der Haube:

ein von ALPINA auf 2,7 Liter Hubraum vergrößerter Reihen-Sechszylinder, der 210 PS liefert – ohne Turbo, ohne Spielerei.
Nur pure Mechanik, Drehmoment und ein Sound, der die M-GmbH neidisch machen konnte.Damals bedeutete das:

0–100 km/h in ca. 6,7 Sekunden

Vmax knapp 230 km/h

Und ein Grinsen, das länger hält als ein 80er-Jahre-Haarschnitt.
 
LOTUS Esprit S2 "JPS"

1979, € 80.000

Model History: Lotus derived the Esprit from an Italdesign concept car presented in Turin in 1972, with a rear engine, steel beam chassis and polyester laminate body. Lotus assembled all the Esprit by hand, taking around 560 hours to do so. Over 80% of the parts were sourced from Lotus production. The S1 is powered by Lotus' 2-litre, 16-valve, 160bhp Type 907 engine, the first engine designed entirely by Lotus in 1972. For the S2, Lotus upgraded the engine by increasing its displacement to 2, 174cc, thus improving torque. In 1978, Team Lotus won the Formula 1 Constructors' World Championship and Drivers' World Championship with the Type 79 Formula 1 car driven by Mario Andretti. To celebrate this victory, a special edition of the Esprit S2 was produced. Using the black and gold colours of Lotus sponsor John Player Special, each model was numbered and Lotus had planned to produce one hundred for the UK market and a further one hundred for the rest of the world. In the end, 147 examples were produced: 94 reserved for the UK, 26 sold in the USA and 27 in the rest of the world. History of this Lotus Esprit Commemorative: Sold new in the UK in 1979, it was number 65, and remained there until 2013, when it was repatriated by its last owner in France. He then decided to fully restore it, respecting all the original codes and materials. The bodywork: The original polyester bodywork is very sound, with no corrosion or accidents, and in excellent condition. The door and bonnet days are excellent. The specific "John Player Special" colours are black and gold, a reminder of the F1 cars that won in 1978. It also has all its original gold lettering. Upholstery: Original new upholstery, with the same materials as the original. Leather dashboard. It has its original "Commemorative Model" plaque as well as its Mario Andretti 3-spoke steering wheel and ashtrays in each door. Engine: The 2L engine runs perfectly. Fully restored and tuned in 2020, it has covered only 100km since then. Matching number. Gearbox: Original 5-speed gearbox in excellent working order, gears shift well. Running gear: Fully restored in 2015, all parts epoxied. The rear axle is stable and handles very well. The chassis behaves perfectly. There is no play or noise. The suspension is perfect. Braking behaviour: Braking is perfect and in a straight line thanks to its disc brakes. Fully restored in 2015. Selling price: €80, 000
1979-lotus-esprit-67bee7eb5f222.jpg

1979-lotus-esprit-67bee7eaea2c2.jpg

1979-lotus-esprit-67bee7eb958fb.jpg
1979-lotus-esprit-67bee7ebf1c66.jpg
1979-lotus-esprit-67bee7ec59904.jpg
 
Zwarte auto's genoeg. Maar ik zocht een auto die zwart hoort . Zoals deze

Tatra 603
1974
1 590 000 Kč (€ 65.000)


Hier te koop!

Als deze wagen voor 1989 kwam voorrijden in Oost-Europa, had je een probleem. Het was zeker niet de auto voor de gewone man, wél voor de veiligheidsdiensten.
Ter compensatie werd destijds in Tsjechoslowakije (dat bestond toen nog) verteld dat de typeaanduiding betekende:
auto voor:
6 personen
waarvan 0 comfortabel zitten
en 3 moeten duwen.

Heb een mooier exemplaar gevonden. Budget genoeg dit keer!

e14-tatra-603-1974.jpg
e18-tatra-603-1974.jpg
e13-tatra-603-1974.jpg
e11-tatra-603-1974.jpg
e12-tatra-603-1974.jpg
 
Laatst bewerkt:
Degene die mijn avatar zien en herkennen, snappen dat het deze week maar 1 inzending kan zijn.

Ik bezat al weer heel wat jaartjes geleden een "brave" 1.8 van deze generatie in het zwart, mijn inzending wordt dit exemplaar:

Toyota Celica 2.0 GT Four

Mileage 158,000 km
First registration 11/1994
Price € 34,900

Voordat Subaru en Mitsubishi halverwege de jaren 90 de rally-ring met succes betraden, was er een ander Japans merk dat de rally-wereld domineerde. Verspreid over 3 generaties rijgen de Celica GT-Fours maar liefst 30 overwinningen aaneen. De Celica’s worden maar liefst viermaal wereldkampioen tussen 1990 en 1994. Alleen in 1991 mag de Toyota Celica zich geen wereldkampioen noemen.

Uiteraard krijgen de succesvolle Celica’s ook snelle straatvarianten. De ST165 GT-Four, ST185 GT-Four en de ST205 GT-Four krijgen allemaal een 3S-GTE turbomotor in het vooronder. De laatste generatie Celica ST205 GT-Four krijgt maar liefst 242 pk om op alle vier de wielen te verwerken. Genoeg om rond de 6 seconden naar de 100 te sprinten. Bij 245 km/h stopt de Celica met versnellen.

Een sportieve Japanse coupe zonder spoiler is hetzelfde als een patatje zonder mayonaise. Er is een lage spoiler verkrijgbaar, maar het meerendeel heeft voor de hoge spoiler gekozen. In de tussentijd zullen de meeste originele velgen elders in de wereld bivakkeren.

Slechts 2500 exemplaren hebben de fabriekspoorten van Toyota verlaten. Hiervan zijn er 300 naar Europa verscheept. De Toyota Celica ST205 GT-Four is dus veel exclusiever dan bijvoorbeeld een Ferrari F355. Wie deze week nog veilig door de sneeuw wilt ploeteren in de Celica GT-Four, van de ST205 staan er op het moment van schrijven 2 exemplaren te koop in Nederland. Wie €40.000 over heeft, kan zelfs een ST185 halen.

1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp
 
Honda S2000

1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


Honda S 2000 2.0i 16v VTEC AC​

Prijs € 28.950
Kilometerstand 140.000 km
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 10/1999
Brandstof Benzine
Vermogen kW (PK) 177 kW (241 PK)
Type verkoper Autobedrijf
Advertentie
 
De Maserati Shamal was het vlaggenschip van de grand tourer lijn van Maserati en werd in 1989 geïntroduceerd aan het publiek. In lijn met de Maserati traditie is de Shamal vernoemd naar een hete zomerwind die in grote gebieden van Mesopotamie waait. Maserati heeft de Shamal van 1990 tot 1996 geproduceerd en volgens de fabrieksgegevens zijn er slechts 369 exemplaren gebouwd. Met andere woorden een zeldzame vertoning op de weg.

Dit exemplaar werd in 1992 nieuw geregistreerd in Duitsland en er staan twee eigenaren vermeld op het kentekenbewijs. Zeldzame kleurencombinatie: zwart metallic met lichtgrijs leer. De Shamal is uitgerust met een Tubistyle roestvrijstalen sportuitlaatsysteem (compleet vanaf de turbo). Hij heeft 8 en 10x17 Azev-A velgen. De originele uitlaat en wielen zijn nog steeds aanwezig, evenals de gebruikershandleiding, het serviceboekje, gereedschap, pechlampje, enz. De waterpomp, distributieriem, koppelingsplaat en andere slijtagedelen zijn recent vervangen. De Shamal heeft in 2000 ook een caviteitsconservering ondergaan.

Met haar karakteristieke brede heupen en hoekige lijnen en de voor Maserati typerende turbo motorisatie destijds is de Shamal een statement in zowel optisch alsook rijtechnisch opzicht.

Met gepaste trots en net binnen budget presenteer ik derhalve graag deze (toekomstige) klassieker:

Maserati Shamal

04/1992
45.514km
€ 98.000

7fbdbe3c-ca20-465b-a74d-27d7da68f049


1fcde562-66d3-47ca-a636-fa311a84989c


48de7854-e7b6-4f04-af60-d2c5c38a1e2b


0c3ea524-420d-4634-8476-b49e76839eef


9791e147-ec33-4c38-88c0-e45a541b2809
 
Laatst bewerkt:
Rolls Royce Phantom 6.75 V12
€ 99.000 - 52.000 km - 2004

De Rolls Royce Phantom is een auto die allesbehalve onopvallend is. Met zijn enorme formaat en indrukwekkende vormgeving trekt hij vanzelf alle blikken. Daarom is zwart de ideale kleur: het geeft de Phantom een stijlvolle rust en verfijning die precies in balans is met zijn grandeur. Zwart verzacht de imposante proporties zonder afbreuk te doen aan zijn aanwezigheid. Het laat de auto spreken zonder te schreeuwen, en zorgt ervoor dat elke lijn en detail nog meer tot leven komt. Zo blijft de Phantom in zwart altijd elegant, krachtig en tijdloos – precies zoals hij bedoeld is.

1920x1080.webp

1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik geloof dat mijn inzendingen in de vorige wedstrijden niet allemaal even succesvol waren. Hopelijk scoort de "Il Mostro" die ik deze wedstrijd instuur weer een stuk beter.

In 1992 brachten Alfa Romeo en Zagato de Roadster Zagato (RZ) op de markt. Een cabrioletversie van de SZ. De RZ (met de naam "RZ" voor Roadster Zagato), werd geproduceerd van 1992 tot december 1994. Hoewel de RZ en de SZ er vrijwel identiek uitzagen, deelden de twee auto's geen carrosseriedelen, afgezien van de voorspatborden en de kofferbak. De RZ had een herziene bumper en dorpels voor een betere bodemvrijheid en de motorkap had niet langer de agressieve ribbels. Er waren drie standaardkleuren beschikbaar: zwart, geel en rood, waarbij zwart en geel populairder waren. Gele en rode auto's kregen een zwart lederen interieur en zwarte auto's bordeauxrood. Hoewel de interieurindeling vrijwel ongewijzigd was ten opzichte van de SZ, had de RZ een gelakte middenconsole die tussen de stoelen doorliep om de opbergruimte van het cabriodak te verbergen. Er waren 350 exemplaren gepland, maar de productie werd na 252 exemplaren stopgezet toen de Zagato-fabriek, die de auto's voor Alfa Romeo produceerde, failliet ging. Nog eens 32 auto's werden onder toezicht van de curatoren gebouwd voordat de productie eindigde bij 284 exemplaren. Drie van deze RZ's waren zilverkleurig met een bordeauxrood interieur en de laatste RZ was parelmoerwit geverfd.

De vraagprijzen voor een RZ lopen erg uiteen, maar dit exemplaar (nr. 026) past prima binnen het budget:

Alfa Romeo RZ

10/1994 - 190.548km - € 54.950

IMG_3586.jpg

IMG_3584.jpg

IMG_3588.jpg

IMG_3613.jpg

IMG_3601.jpg

Exclusief en uitzonderlijk

De Alfa Romeo RZ – Een auto voor individualisten met een passie voor hoogwaardig vakmanschap en uitzonderlijk design.

De SZ (Coupé) en RZ-series werden door Alfa Romeo geproduceerd als prestigemodellen na de overname van Fiat in 1986. Tussen 1989 en 1993 vervaardigde Zagato met veel precisie en vakmanschap ongeveer 1.036 exemplaren – een waar kleinschalig product voor kenners en liefhebbers. De open Alfa Romeo RZ, die slechts één jaar lang in een oplage van slechts 241 exemplaren werd geproduceerd, is een meesterwerk van uniek design. Met zijn wigvormige silhouet, opvallende drieogige koplampen en zelfverzekerde houding zet hij de norm.

Technisch gezien beschikt de RZ over een 3,0-liter motor uit de Alfa 75, een transaxle-ontwerp en een carrosserie van glasvezel op een stalen skelet – een combinatie die sportieve ambitie en racetraditie indrukwekkend weerspiegelt. Als je hem eenmaal op de weg hebt gezien, zul je zijn aanwezigheid nooit meer vergeten.

De huidige eigenaar, de heer S., werd 18 jaar geleden verliefd op de auto van een vriend toen hij hem bezocht. Zijn belofte om de auto te kopen bij een eventuele verkoop werd 13 jaar later ingelost. Sindsdien wordt de Alfa Romeo RZ met liefde verzorgd en regelmatig onderhouden door een Alfa-specialist in Hamburg.

Dit voertuig biedt een uitzonderlijk totaalpakket:

  • Originele aankoopfactuur
  • eerste kentekenbewijs met één eigenaar
  • origineel in leer gebonden logboek
  • Certificato Di Collaudo (voertuignummer) in leer
  • originele handbagage/reistas
  • Brochures
  • Handleidingen
  • originele Alfa RZ Paletto
Het aantoonbare, eerlijke kilometerrendement van circa 6.100 km per jaar is middels facturen gedocumenteerd en in de prijs verwerkt.

Volgens een recente taxatie uit juni 2025 heeft de Alfa Romeo RZ een cijfer 3+ en een marktwaarde van € 56.000,-.

Deze auto is een unieke kans voor liefhebbers die op zoek zijn naar iets bijzonders: een waar staaltje Italiaans autovakmanschap dat emoties oproept en boeit met zijn geschiedenis. Voor individualisten die uniciteit waarderen: grijp deze kans!
 
Op een rijtje:

D E N N I S - BMW 326

bmw-3-serie-326-bmws-first-four-door-model-restored-and-overhauled-by-previous-owners-certified-by.jpg


Jp053 - Fiat 127 Sport
1920x1080.webp


Jay DoubleYou - Toyota Crown Kombi
1920x1080.webp


SVF - Toyota Century
gen1200.jpg


Jeroen W - De Tomaso Pantera
3f626dd3d60693ddbc936b0fcd447e21.jpg


vers gemaaid gras - Austin FX4
1961-austin-fx4-68090edfd68ea.jpg


929V6 - Peugeot 202
1940-peugeot-202-67326b4ca8cf7.jpg


j.ko - Volvo 480 ES
1920x1080.webp


Mijn favoriet - Lancia Ypsilon
67a217ef1c9299c96e83063c_DSC03772.jpg


MCW 84 - Opel Astra GSi
iOm03xm.jpeg


Zadelsnuiver - Mercedes-Benz E 55 AMG
11747160210062152-7-W.webp


Pink Panther - Lexus LC 500 Cabriolet
6f67a355-85b6-4408-856c-c640ea1649eb


Frits79 - Chevrolet Corvette C3
0-1a68234031e8f3cbfa63e58659b868d1.jpg


rzasa - Saab 900 Coupé 2.0C
156260916


Rudyke - Fisker Karma
fisker-karma-2-0-ecosport-dutch-edition-1-eig-co2-47gr-nl-auto-nieuwstaat.jpg


Tina Trucker - Ford Model T
ford-model-t-1926-t-ford-in-originele-nette-staat-nl-kenteken-rijklaar.jpg


Zonder BMZW met Skoda - Alpina B3/C2 2.7

6c93b33e-b3d3-4859-88e4-6cac58548acc


Spekky - Lotus Esprit S2 JPS
1979-lotus-esprit-67bee7eb5f222.jpg


Dave R1517 - Venturi 200
V1.jpg


Harry Cabrio - Tatra 603
e14-tatra-603-1974.jpg


Edwin81 - Toyota Celica 2.0 GT Four
1920x1080.webp


Bobbeltje - Honda S2000
1980x960.webp


JosUnimog - Maserati Shamal
7fbdbe3c-ca20-465b-a74d-27d7da68f049


Geuzert - Rolls Royce Phantom 6.75 V12
1920x1080.webp


Blits 1994 - Alfa Romeo RZ
IMG_3586.jpg


Stemmen tot vrijdag 04-07-2025 20:00 uur.
 
1. j.ko - Volvo 480 ES - mijn absolute favoriet. Met een 480 begon mijn autocarriere (autorijles)
2. rzasa - Saab 900 Coupé 2.0C - deze staat bij mijn favorieten en wilde ik ook inzenden. Je was me alleen al voor.
3. Mijn favoriet - Lancia Ypsilon - ik hoef hier niet nog een keer te vertellen dat ik zwarte auto's niks vind, maar deze Y is wel mysterieus, chique en "donker" tegelijk.
 
Terug
Bovenaan