Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Niet overdreven duur ook die ES. Ik heb hem toevallig een keer gespot twee straten van waar ik woon. Echt EMW(alhalla)-materiaal! (y)

• Haha
Waarderingen: Stif
Niet overdreven duur ook die ES. Ik heb hem toevallig een keer gespot twee straten van waar ik woon. Echt EMW(alhalla)-materiaal! (y)
Ja heerlijk. Nog leuker dan de coupes van laatst vind ik omdat het zo'n vreemd model is. Is die gebaseerd op een ander (Europees) model?

Ja heerlijk. Nog leuker dan de coupes van laatst vind ik omdat het zo'n vreemd model is. Is die gebaseerd op een ander (Europees) model?
Nee, het was een puur Amerikaans model dat echter alleen in Europa als Chrysler ES is verkocht. In de VS was het de Dodge Shadow of Plymouth Sundance.

1920x1080.webp

oei...
1920x1080.webp

Die rode Kadett ziet er inderdaad mooi uit, maar je moet het maar willen met 54 pk in het hedendaagse verkeer.
Vond die motor al traag in de lichtere Corsa.

Ik heb ooit rijles gehad in een 1.2N op LPG, nog minder vermogen maar ik vond 'm niet te traag destijds. Invoegen op de snelweg ging prima, wel plankgas vanzelfsprekend.

Erg net exemplaar inderdaad.

Mooi die 2 Opels. Mooi ook om de vooruitgang te zien qua interieur. van grijs en rechthoekig in de Kadett, naar toch een stuk fraaier en ronder in de Astra. Beiden leuk als 'trip down memory lane'. Aan de prijs, maar denk dat ze allebei voor dit geld verkocht kunnen worden. Of toch kort erbij in de buurt.

Ik heb ooit rijles gehad in een 1.2N op LPG, nog minder vermogen maar ik vond 'm niet te traag destijds. Invoegen op de snelweg ging prima, wel plankgas vanzelfsprekend.

Erg net exemplaar inderdaad.
Ik had les in een Fiësta 1.8D, zelfs die was sneller.
En dan heb je een hoger gewicht en veel minder toeren.
Maar goed, die Kadett op de zondag op binnen weggetjes lijk me dan weer prima.

Sommige auto's blijven toch aparte (broodjes) krokante kroketten. Zullen nooit veel waard worden. En dat ervaar je ook met een Solara bijvoorbeeld. Standaard opmerkingen als ''die roestte al in de folder!'' zijn mij niet vreemd.

Sommige auto's blijven toch aparte (broodjes) krokante kroketten. Zullen nooit veel waard worden. En dat ervaar je ook met een Solara bijvoorbeeld. Standaard opmerkingen als ''die roestte al in de folder!'' zijn mij niet vreemd.
Die vind ik dan op de een of andere manier wel weer leuk.

opel-vectra-1-8i-gl-frisco-youngtimer-5deurs-143-000km-uniek-1992-zeer-nette-staat-inrui.jpg

mitsubishi-colt-1-3-gl-exe-uniek-mooi-121dkm-nap-oldtimer-lm.jpg

0-5b83927173eb5d19c79755aa6b173083.jpg

0-6eea6c3059d99bb12265f8a26d7d7baf.jpg

Een leuke vlagele Toyota Corona van de vijfde generatie.
Uit 1978, met LPG (zou ik er uithalen) voor de lieve som van € 14.500.
Wel lekker Amerikaanse neus en prachtige wieldoppen
toyota-corona-mkii-2000-de-luxe.jpg

toyota-corona-mkii-2000-de-luxe.jpg

Van hetzelfde merk en hetzelfde jaar een inmiddels zeldzame Tercel
Weinig charmant gefotografeerd, helaas. Vraagprijs € 6.250. Een van oorsprong uit België stammende auto.
toyota-tercel-deluxe-1-3-belastingvrij-zeldzaam.jpg

toyota-tercel-deluxe-1-3-belastingvrij-zeldzaam.jpg

renault-twingo.jpg

mitsubishi-sapporo-2-4i-2-4i.jpg

46c862f0-e02f-4380-94f7-41570cec0354

En nog een Twingo...
335dfd07-f78c-4280-8fae-27b01601c2b6_9c50ddd8-d699-4c6b-b4af-fb31933bea64.jpg

Laatst bewerkt:
Er wordt nu meer voor gevraagd dan de nieuw prijs. De huidige eigenaar heeft hem ook iets meer dan een jaar in het bezit.

De mintgroene heeft wel zijn dingetjes hoor. Zie een deukje, bekleding is minder...ik vind de 9500 een reëlere prijs dan die 4500 zogezegd. Benetton is ook de leukere uitvoering. Hoe dan ook gaat het hard met de Twingo prijzen!

Westlander Joop Stolze (80) heeft vierhonderd oldtimers in zijn bezit. Maar hij is begonnen aan een grootschalige verkoop, en schaft niets nieuws meer aan. 'Het is een keer mooi geweest.'
img0.JPG

Kerstshoppen kan hier : https://www.stolzeclassiccars.nl/

En op elk evenement waar je met dat ding verschijnt zal je hoongelach van de kenners ten deel vallen. Had dan de Nash in zijn oude glorie gerestaureerd...

Terug
Bovenaan