Af fabriek is mijn A8 voorzien van de pianolak ‘decorlijsten’. Keurig netjes… maar naar mijn smaak net iets te saai. Een mooie, donkere, grijze houtvariant zou mooi staan in de A8, maar bestaat niet. Alleen echte bruine houttinten, die ik echt niet wil. Dan resteert alleen nog als ‘OEM’ de carbon-inleg. Laat er dan toch net in de tijd dat ik hierover nadenk een set daarvan op Ebay Kleinanzeigen langskomen
De aankoop is een simpele stap. Het gemonteerd krijgen ervan, allerminst! Maar daarvoor is retrofit-koning Bas beschikbaar (AudiretrofitsNL). Deze monsterklus met hem afgesproken, samen met marginale klik-klak verzoekjes van de UK zonneklep zonder airbagsticker en twee zonnebrilhoudertjes in plaats van de handgrepen links/rechts.
Waar een A6 eenvoudig vier portierlijsten, één middenconsole-deel en één bekerhouderklepje heeft, bestaat de set voor een A8 uit:
- vier portierlijsten boven
- vier portierlijsten onder (langs de armsteunen/handgrepen)
- twee lijsten langs middenconsole voor
- twee lijsten op middenarmsteun achter
- twee lijsten op stoelleuningen
- groot dashboarddeel
- twee kleine dashboarddeeltjes
- drie afdekklepjes op de bewegende ventilatieroosters
… en dan zitten er bijna overal ook nog lampjes van QQ2 uitgebreid lichtpakket in.
Het was een spannende

en gezellige

dag knutselen door Bas! Met geweldig goede afloop: alles erin, alles werkt, niets rammelt

Alleen géén tijd meer gehad voor wat grotere vagcom wensen, zoals luchtvering verlagen en 'vehicle in motion' snelheidsbeperking van het scherm uitzetten. To be continued!
Stukje beeld bij de pianolak delen vooraf
De operatie
Bas in actie
Blik op eerste delen carbon ingebouwd
Blik op dashboard en voorportier - inclusief stuk onder de armsteun in de deur en strook langs de middenconsole:
En toen stond de A8 weer klaar voor vertrek!
Een andere mod van dit weekend zijn de S8 aluminium spiegelkappen. De scherpe spotters zagen het vast al op de foto's hierboven. Zoals te lezen in post #114 van 5 maart hiervoor, in eerste instantie verkeerd geleverd. Nu wél met de uitsparingen in de zijkant voor de assist-lampjes. Klein eigenwijs detail. Bij eerdere auto’s al vaak aan gedacht, nu maar eens een keer ook echt gedaan
Deze week komen er nog zilvergrijze gordels in. Daarna moment pakken om interieur onder handen te nemen. Dat was ik al van plan voor het leer. Na deze grote wisseltruc is het nog eens extra nodig om alle stof en vingerafdrukken overal weer weg te toveren!