AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Voorschot op iets heel moois
24
Yes! Het is altijd lastig om aan de hand van beroerd geshopte afbeeldingen een oordeel te vellen, maar het lijkt er sterk op dat Opel zojuist een van de sterren van de Autosalon van Parijs heeft onthuld. De Opel GTC Paris Concept bewijst maar weer eens dat Opels ontwerpafdeling z'n zaakjes momenteel uitstekend voor elkaar heeft. Gespierd en toch sierlijk, deze voorbode voor de nieuwe Astra OPC is een auto om zeer te begeren.
Temeer omdat ik altijd een zwak heb gehad voor de huidige Astra OPC. De auto was zeker niet perfect, maar de onbehouwenheid gaf 'm juist een ziel. De turbo knalde er lekker in en waar andere hot hatches steeds volwassener werden, was de Opel er eentje van het oude stempel. De hooligan tussen de zakenmensen in de skybox, zogezegd.
De 240 pk's waren bij de introductie extreem veel, maar Opel Astra OPC werd gedurende z'n carrière voorbijgestreefd door de Renault Mégane RS (250 pk), Volkswagen Scirocco R (265 pk) en de Ford Focus RS (305 pk). Opel meldt trots dat het gemiddeld verbruik daalt, maar tegelijkertijd ook dat de GTC Paris Concept 'erg veel vermogen' tot z'n beschikking krijgt (lees: rond de 300 pk). Ik heb er daarom alle vertrouwen in dat Volker Strycek z'n streken niet verloren heeft. In combinatie met het sperdifferentieel en de HiPerStrut voorwielophanging zou dit wel eens kunnen betekenen dat Opel mijn knaller voor 2011 op de planning heeft staan!
Temeer omdat ik altijd een zwak heb gehad voor de huidige Astra OPC. De auto was zeker niet perfect, maar de onbehouwenheid gaf 'm juist een ziel. De turbo knalde er lekker in en waar andere hot hatches steeds volwassener werden, was de Opel er eentje van het oude stempel. De hooligan tussen de zakenmensen in de skybox, zogezegd.
De 240 pk's waren bij de introductie extreem veel, maar Opel Astra OPC werd gedurende z'n carrière voorbijgestreefd door de Renault Mégane RS (250 pk), Volkswagen Scirocco R (265 pk) en de Ford Focus RS (305 pk). Opel meldt trots dat het gemiddeld verbruik daalt, maar tegelijkertijd ook dat de GTC Paris Concept 'erg veel vermogen' tot z'n beschikking krijgt (lees: rond de 300 pk). Ik heb er daarom alle vertrouwen in dat Volker Strycek z'n streken niet verloren heeft. In combinatie met het sperdifferentieel en de HiPerStrut voorwielophanging zou dit wel eens kunnen betekenen dat Opel mijn knaller voor 2011 op de planning heeft staan!
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas - Onwil en onvermogen, de EV in Californië is ook een klassenverhaal
Weblogs
Weblog Ken – In jouw auto zitten waarschijnlijk Belgische luidsprekers
Weblogs
Weblog Jan - De Golf van nu
Weblogs
Weblog Ken - Wallonië komt met aangepaste autobelasting die anti-SUV en anti-EV is
Weblogs