Toyota is opnieuw waardevolste automerk

BMW en Mercedes-Benz afgeweerd

Toyota Camry
Opnieuw is Toyota het waardevolste automerk ter wereld. Het Amerikaanse marktonderzoeksbureau Millward Brown schaalt de Japanse fabrikant op de Brandz Top 100-lijst hoger in dan BMW en Mercedes-Benz.

Net als vorig jaar mag Toyota zich weer het waardevolste automerk ter wereld noemen. Het merk blijkt met 28,7 miljard dollar op de Brandz Top 100 wel 3 procent minder kostbaar dan vorig jaar. De lijst is voor de twaalfde keer opgesteld en Toyota was al tien keer koploper bij de automerken. Dit jaar staat het op plek 30 van alle merken. De top 3 bestaat uit Google, Apple en Microsoft.

Op plek 35 is BMW automerk nummer 2, gevolgd door Mercedes-Benz (nr. 40), Ford (nr. 83), Honda (nr. 91) en Nissan (nr. 100). Het Amerikaanse Tesla is ten opzichte van twee jaar geleden twee plekken geklommen en is het achtste meest waardevolle automerk, maar dat levert geen plek in de Top 100 op. De waarde van een merk wordt bepaald aan de hand van meer dan twee miljoen interviews, aangevuld met data van Bloomberg en Kantar Worldpanel.

1. Toyota
2. BMW
3. Mercedes-Benz
4. Ford
5. Honda
6. Nissan
7. Audi
8. Tesla
9. Land Rover
10. Porsche

Lezersreacties (103)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.