AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Super-Auris: Toyota Blade Master G
Als je het over onderstuur-excessen hebt, denk je nou niet bepaald meteen aan het altijd zo verstandige Toyota. Toch heeft het merk in Japan nu een extreem potente versie van de Blade gelanceerd, het zustermodel van de Auris.
De Blade is net als de Auris een voorwielaandrijver, maar desondanks vinden de mannen van Toyota het geen probleem om een 3,5-liter V6 van Lexus in het vooronder te lepelen. Het gevolg is dat de Blade Master G, zoals de auto voluit heet, beschikking over een vermogen van maar liefst 280 pk en 345 Nm koppel heeft. Voor een onvervalst onderstuurfeestje ben je bij deze auto dus zeker aan het goede adres.
De Master G onderscheidt zich van gewone Blades door een wat dikker bespoilerde voorzijde en speciale 17 inch lichtmetalen wielen. Binnenin vallen de 'flippers' achter het stuur op, die bedoeld zijn om de zestrapsautomaat eventueel handmatig te bedienen.
Het teleurstellende nieuws voor de pk-hongerigen onder ons is dat de Auris niet een dergelijke versie in het programma krijgt. Liefhebbers van een compacte middenklasser met een zescilinder moeten zich dus voorlopig nog tot BMW of Volkswagen wenden. Helemaal niet zo'n ramp, want die kunnen hun kracht ongetwijfeld beter op het asfalt kwijt.
De Master G onderscheidt zich van gewone Blades door een wat dikker bespoilerde voorzijde en speciale 17 inch lichtmetalen wielen. Binnenin vallen de 'flippers' achter het stuur op, die bedoeld zijn om de zestrapsautomaat eventueel handmatig te bedienen.
Het teleurstellende nieuws voor de pk-hongerigen onder ons is dat de Auris niet een dergelijke versie in het programma krijgt. Liefhebbers van een compacte middenklasser met een zescilinder moeten zich dus voorlopig nog tot BMW of Volkswagen wenden. Helemaal niet zo'n ramp, want die kunnen hun kracht ongetwijfeld beter op het asfalt kwijt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkervaring
Praktijkervaring Toyota Auris Hybrid (2013-2019): eigenaren over zuinige familievriend
Op Zoek Naar
Deze (plug-in) hybride ex-bijtellingsknallers koop je voor 10.000 euro
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik: zo zuinig is de Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris 1.8 Hybrid - 2013 - 384.618 km - Klokje Rond
Occasiontest