AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nuon plaatst publieke laadpalen met uurtarief
Betalen voor bezet houden laadpaal
68
Nuon gaat in Noord-Brabant en Limburg een uurtarief rekenen voor het gebruik van publieke laadpalen.
Het energiebedrijf zal 22 cent per uur in rekening brengen. Een vast bedrag per uur moet er volgens Nuon voor zorgen dat laadpalen minder vaak onnodig bezet zijn. Dat meldt De Volkskrant.
Uit een eerder onderzoek van het bedrijf bleek dat betalen per uur de beschikbaarheid van laadpalen met 27 procent vergroot. Wanneer er een uurtarief wordt gerekend, staan elektrische auto's niet meer langer dan 24 uur aan een laadpaal. Nu gebeurt dat in 10 procent van de gevallen nog wel.
Het uurtarief blijft gelden wanneer de accu vol is. Je betaalt dus, ongeacht of je accu al vol zit, 22 cent per uur dat je de laadpaal bezet houdt. In totaal zullen 2.480 laadpalen worden geplaatst waar het uurtarief gerekend wordt.
Lees ook
Vergelijkende test
Nieuwkomer Toyota tegen oudgediende Simca: wie bouwde beste middenklasser begin jaren 70?
Autotest
Na val communisme was optimisme in Oost-Europa zo groot dat er een Tatra supercar werd gebouwd
Nieuws
Toen BMW nog gewoon vier jaar kon wachten met Touring van nieuwe 3-serie
Autotest
Test: KGM Musso - deze elektrische pick-up rijdt als een personenauto, beperkt laad- en trekvermogen
Nieuws