Citroën DS 6WR is speerpunt China-aanval

Citroën DS6 WR

Het zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn dat Citroën z'n pijlen op China heeft gericht, op jacht naar winstgevendheid. Deze DS 6WR is de auto die bij die groei een cruciale rol moet spelen.

De DS 6WR is de productieversie van de DS Wild Rubis Concept, een concept-car voor een SUV die vorig jaar in Sjanghai debuteerde. Alhoewel de auto specifiek voor China bedoeld is, is de DS 6WR gewoon in Frankrijk ontworpen.

De cross-over is 4,55 meter lang, 1,86 meter breed en 1,61 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,73 meter. Ter vergelijking: een Audi Q5 is 4,63 meter lang, 1,90 meter breed en 1,66 meter hoog. De wielbasis van die auto is 2,81 meter.

Het DS-sausje bestaat onder meer uit verchroomde dakrails, chique DS-logo's en 19-inch lichtmetaal. De grille en de 'DS Wings', die debuteerden op de DS 5LS. dragen ook het typische signatuur van het label. De dagrijverlichting met de vorm van een 'stemvork' onderscheidt de SUV van de rest van het verkeer.

Grip Control

De DS 6WR heeft in tegenstelling tot de concurrentie geen vierwielaandrijving. De voorwielaandrijving wordt echter bijgestaan door Grip Control, een elektrisch systeem dat moet zorgen voor grip op alle soorten ondergrond.

Onder de kap ligt sowieso een benzinemotor met een cilinderinhoud van 1,6 liter. De 1.6 e-THP is goed voor 160 pk, de 1.6 THP schopt het tot 200 pk.

De Citroën DS 6WR debuteert op Auto China 2014. De persdag van die show vindt op 20 april plaats in Peking.

PRIVATE LEASE Citroën

Lezersreacties (39)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.