Porsche Boxster vernieuwd

Porsche Boxster
Porsche's Boxster en Boxster S zijn klaar voor 2003. Naast lichte uiterlijke wijzigingen werden beide krachtbronnen verder verfijnd. Gevolg: sneller én zuiniger!
ign=center>

Porsche's Boxster en Boxster S zijn klaar voor 2003. Naast lichte uiterlijke wijzigingen werden beide krachtbronnen verder verfijnd. Gevolg: sneller én zuiniger!

Voor zijn de luchtinlaten sterker gewelfd, de spoiler daaronder is sterker geaccentueerd. Ook de achterspoiler werd opnieuw getekend en de achterzijde van de kap staat rechter dan voorheen; het is dus heus te zien dat we met een vernieuwde Boxster te maken hebben. Ook de hogere achterspatborden, het nieuwe uitlaateindstuk (ovaal voor de Boxster, dubbel voor de S) en de grijs-witte richtingaanwijzers in de achterlichten zijn nieuw.
De 2,7-litermotor van de Boxster levert voortaan 228 pk (was 220 pk), de 3,2-litermotor van de S 260 pk (was 252 pk). Het maximum koppel bedraagt respectievelijk 260 Nm bij 4.700 tpm en 310 Nm bij 4.600 tpm. Dat maakt beide iets sneller dan voorheen op de 0 tot 100-sprint. Zowel de Boxster als de Boxster S zijn met respectievelijk 6,4 en 5,7 seconden 0,2 seconden sneller geworden. Door de VarioCam-techniek, die een continue nokkenasverstelling mogelijk maakt, zijn de krachtbronnen zelfs ook nog iets zuiniger geworden.
Onderstel, remmen en het karakteristieke instrumentenpaneel van de Boxster zijn gelukkig niet gewijzigd.
Op 1 augustus begint de productie (in Finland) van de vernieuwde Boxster en Boxster S. Prijzen zijn nog niet bekend.
In AutoWeek 28 (verschijnt woensdag 3 juli) leest u hoe de nieuweling rijdt.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.