AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche 911: ombouwkit naar nieuw model
Voor bezitters van een Porsche 911 van de vorige generatie die nog druk sparen voor een exemplaar van het nieuwe model, heeft tuner Hamann een ombouwkit ontwikkeld. Zo kun je ook met je oudje weer fatsoenlijk voor de dag kan komen.
Voor bezitters van een Porsche 911 van de vorige generatie die nog druk sparen voor een exemplaar van het nieuwe model, heeft tuner Hamann een ombouwkit ontwikkeld. Zo kun je ook met je oudje weer fatsoenlijk voor de dag kan komen.
Toen de vorige generatie Porsche 911, ook wel 996 genoemd, in 1997 op de markt kwam, waren het vooral de koplampen die de wenkbrauwen deden fronsen. Al gauw werd de vergelijking gemaakt met de vorm van een gebakken ei.
De Duitse tuner Hamann, die goed kan meepraten over het aanpassen van Porsches, heeft voor de oude 911 een ombouwpakket ontwikkeld waarmee de auto kan worden omgetoverd in een nieuw model. Het pakket bestaat uit ronde 997-koplampen, een voorbumperspoiler en spatborden. De achterzijde blijft echter ongewijzigd. Volgens Hamann is het na de ombouw op het eerste gezicht niet te zien of er nou een 996 of een 997 staat.
Natuurlijk kan Hamann elke 911 geheel naar wens van de klant ombouwen. De tuner kan een 911 opvoeren tot maximaal 620 pk en een trekkracht van maximale 780 Nm. De topsnelheid is dan 350 km/u.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws
Porsche 911 GT3 RS houdt spoiler, maar krijgt ... turbo?
Nieuws