AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Connaught: hybride sportauto in 2007
Verkoop Syracuse start in april
Het kleine Britse Connaught laat de eerste officiële foto zien van de Type-D Syracuse. In april moet de auto in de verkoop gaan, in 2007 wordt deze Connaught Type-D de eerste hybride sportauto.
Het kleine Britse Connaught laat de eerste officiële foto zien van de Type-D Syracuse. In april moet de auto in de verkoop gaan, in 2007 wordt deze Connaught Type-D de eerste hybride sportauto.
Volgend jaar herrijst Connaught uit de as. Dan wordt het merk dat eerder bestond in de jaren '50 en '60 weer nieuw leven ingeblazen. Aanvankelijk was het de bedoeling de Type-D meteen als hybride te brengen, maar om de financiën daarvoor rond te krijgen, is besloten om de Connaught ook zónder elektromotor aan de man te brengen. Van die versie, die Syracuse is gedoopt, start de productie in april 2006. In het jaar daarna, zal de hybride volgen. De Type-D is voorzien van een geheel in eigen huis ontwikkelde supercharged V10-motor met een inhoud van 2,0-liter en een vermogen van 300 pk. De elektromotor die Connaught voor de Type-D voorziet, levert nog eens 162 pk extra op. Tot nu toe zijn voor de Type-D Syracuse twintig orders in de portefeuille.
Als de Type-D op zijn eigen benen staat, wil Connaught ook met een vierdeurs komen. Het chassis dat voor de Type-D is ontwikkeld, kan nog met tien centimeter worden verlengd. Die ruimte komt ten goede aan de overhang aan de achterzijde, wat meer bagageruimte oplevert.
Bij Connaught wordt de ontwikkeling gedaan door negentien mensen. Het merendeel daarvan is afkomstig bij Jaguar. In 2010 wil het merk 2.000 auto's per jaar bouwen. Dan is het, volgens eigen zeggen, de grootste fabrikant in Britse handen. Als Connaught per jaar 200 auto's bouwt, is het break even point van het bedrijf uit Daventry in North Hamptonshire bereikt. In 2010 moeten negen verschillende Connaught-varianten te koop zijn.
Plaats een reactie