Gereden: Porsche 911 Carrera GTS
Voor deze gelegenheid hebben we niet zomaar een versie van de 911 bij ons: de blauwe GTS is achterwielaangedreven en… heeft een handbak! De Nederlandse importeur wilde de dynamische kwaliteiten van de GTS extra benadrukken door ons een zo puur mogelijke versie toe te stoppen. Geen vierwielaandrijving, geen panoramadak, niet te veel opties buiten alle sportieve mogelijkheden: hier gaat het om rijden. We love it!
Zoveel gevoel, zoveel controle. Binnen een aantal bochten beseffen we weer hoe anders een handbak voelt, hoeveel meer je zelf de baas bent als er nooit de kans bestaat dat de automaat zich met de versnellingskeus bemoeit. Een PDK-automaat is zo goed dat je er van zijn levensdagen niet meer tegenop kunt schakelen, maar er is ook nog zoiets als rijplezier. En allemachtig, wat word je overstroomd met puurheid in deze 911. Eerst de motor: de 3.8 zescilinder boxer kennen we al uit de Carrera S, maar nu heeft hij 30 pk meer. Porsche heeft dat extra vermogen echter verstopt in de hoge toeren, zodat het voelt alsof de GTS bij 6.000 tpm nog een extra keer ademhaalt. Het geluid gaat tegen die tijd door je ziel. Het mooiste is als je in de derde of vierde versnelling kunt doortrekken en je je hele skelet voelt resoneren. Goddelijk.
Meer lezen over de Porsche 911 Carrera GTS, en hoe deze machtige Duitser het ervan af brengt tegenover de Mercedes-AMG GT S en de Jaguar F-Type R? Dat kan in de nieuwe GTO (1/2015), die nu verkrijgbaar is. Klik hier om de editie online te bestellen en gratis thuisbezorgd te krijgen!
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen