AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen e-load Up als Follow Me-auto
41
Het vliegveld van Hannover krijgt er wel een heel guitig aangeklede Volkswagen Up bij. De kleine kanariegele Duitser zal er worden ingezet als Follow Me-auto.
Volkswagen levert niet zomaar een Up af bij het vliegveld in Hannover, maar de geheel elektrische e-load Up die vorig jaar schitterde op de IAA in Frankfurt. De opvallende gele jas van de kleine Duitser is voor de gelegenheid voorzien van zwarte blokken. De e-load beschikt door onder meer het ontbreken van een achterbank over een bagageruimte van zo'n 1.000 liter.
Opvallend genoeg zal de e-load Up niet worden ingezet als klein bestelwagentje. Nee, dit promotiemodel krijgt de dankbare taak op zich om vliegtuigen na de landing naar hun 'parkeervak' te begeleiden. We hebben al even met een minder opvallende e-load Up kunnen rijden, hoe dat is bevallen lees je hier.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Knallen voor 13k met een Abarth 500 of Volkswagen Up GTI, of voor de helft met een Renault Twingo RS
Praktijkverbruik
Zo ver komen de elektrische Volkswagen Up, Skoda Citigo en Seat Mii in de praktijk
Nieuws
Volkswagen Up is terug met 20 pk
Nieuws
De EV's van 10 jaar terug kwamen gemiddeld 200 kilometer ver
Autotest