AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

H2 Mobility wil groter waterstofnetwerk Duitsland

Mercedes B-klasse F-Cell
De zes partners van H2 Mobility hebben hun actieplan af om het netwerk van waterstoftankstations in Duitsland uit te breiden. Voor 2023 moeten er zo'n 400 H2-tankstations zijn.

Momenteel kent Duitsland 15 tankstations waar waterstof gehaald kan worden. Daar moeten er vóór 2023 dus zo'n 385 bijkomen. De eerste 100 stations zijn voor de komende vier jaar gepland. Deze komen eerder om de elektrische auto's met een brandstofcel die rond 2015-2016 op de markt komen van fatsoenlijke tankmogelijkheden te voorzien.

Uiteindelijk moet er in de dichtstbevolkte gebieden langs de snelweg om de negentig kilometer een H2-tankstation aanwezig zijn. H2 Mobility gaat uit van een investering van zo'n 350 miljoen euro.

Onder andere Honda, BMW, Renault, General Motors, Hyundai en Mercedes-Benz zijn achter de schermen al druk in de weer met de eerste productieauto's met een brandstofcel. Omdat ook de autofabrikanten gebaat zijn bij een fatsoenlijke hoeveelheid waterstofstations gaat de joint-venture H2 Mobility nauw samenwerken met de auto-industrie.

Lezersreacties (23)

Reageren