Opel Adam met extra gat

Opel Adam spyshots
Opel Adam spyshotsOpel Adam spyshotsOpel Adam spyshotsOpel Adam spyshotsOpel Adam spyshotsOpel Adam spyshots
Onlangs kondigde Opel een nieuwe 1.0 driecilinder turbomotor aan, die zal debuteren in de Adam. De combinatie blijkt uitvoerig getest te worden, we spotten nu zelfs een gecamoufleerd prototype...

Op het eerste gezicht ziet het er wat vreemd uit: de auto die we al enige tijd kennen als Opel Adam, opnieuw voorzien van camouflagemateriaal. Op het eerste gezicht lijkt er bovendien weinig nieuws te bespeuren. Wie goed kijkt ziet echter toch iets bijzonders aan deze hippe oranje stadsrakker: achter de voorste kentekenplaat zit een extra luchtinlaat. Daar houdt het ook echt mee op, het aan de achterzijde aangebrachte plakplastic lijkt vooral bedoeld om ons om de tuin te leiden.

Een echte hot hatch lijkt de Adam met de nieuwe 'SIDI' gedoopte driepitter niet te worden, maar het blokje levert wel 15 pk meer vermogen dan de 100 pk sterke 1.4 die nu als topmotor fungeert. Die 1.4 weet de door het vermogen gewekte verwachtingen bovendien niet helemaal waar te maken, maar dat lijkt Opel door het moderne turboblokje te gaan oplossen. Het vermogen is in de nieuweling over een breed toerenbereik beschikbaar, dus we hopen op wat meer venijn dan in onze duurtester.

*UPDATE*

Afgaande op onderstaande lezersreacties en na wat denk- en speurwerk moeten we concluderen dat er inderdaad nog een tweede optie openstaat: die van een nog snellere Adam dan de nieuwe 1.0. De OPC-wielen zijn voorzien van vijf bevestigingsmoeren in plaats van vier, en de blauwe remklauwen doen ook wat wenkbrauwen fronsen. Een Adam OPC-achtige lijkt dus een reeële mogelijkheid, al hopen we in dat geval wel dat er nog meer uiterlijke wijzingen volgen dan alleen de extra 'brievenbus'. Hartelijk dank voor jullie oplettendheid!

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.