Dit is de BMW i3 in productieversie!

BMW i3
BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3
Ook een groot merk als BMW is het niet gelukt om hun nieuws tot de afgesproken embargodatum binnenskamers te houden. Maak kennis met de productieversie van de BMW i3!

Dit zijn voortijdig op internet belande foto's van de BMW i3 in z'n definitieve productietrim, op de kop getikt door de collega's van autoblog.nl. De afgelopen maanden hebben we de auto in diverse stadia van ontwikkeling rond zien rijden, telkens weer met wat minder afplaktape. Collega Cornelis Kit heeft al met de elektrische Beemer gereden maar het was niet de bedoeling dat het officiële beeldmateriaal nu al op internet zou belanden. Dat heeft BMW dus niet weten te voorkomen en dus kunnen we je bij deze vast een voorproefje geven op de fabrieksfoto's van BMW.

Een groot geheim was het uiterlijk natuurlijk niet meer, al had BMW zich tijdens onze kennismaking met de i3 vorige week nog behoorlijk met plakband uitgeleefd op voor-, zij- en (met name) achterkant. Nu al het tape verdwenen is, kunnen we de koets in z'n volle glorie bekijken en valt vooral de heftige knik bij de achterste zijruit op. Die was toto op heden nog afgeplakt en minder duidelijk zichtbaar.

Binnenin gaat het er redelijk minimalistisch aan toe, de belangrijkste functies zijn met ouderwetste knoppen te bedienen maar de rest stuur je aan via de grote iDrive-knop op de middentunnel. Geen ouderwetse klokkenwinkel meer voor de neus van de bestuurder maar een digitaal schermpje. Centraal op het dashboard prijkt een groter exemplaar waarmee je zo'n beetje alle (multimedia)functies bedient. Het dashboard is, behalve het display achter het stuur en de forse bedieninghendel rechts ervan, eigenlijk niet eens zo veel anders dan bij een 'gewone' BMW.

Binnenkort volgt dus het officiële beeldmateriaal van BMW zelf, wat de i3 allemaal kan en wat-ie kost, dat wisten we al. Hoe de auto rijdt, lees je hier.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (88)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.