Mercedes S-klasse houdt klein bovenstukje aan
We zien nu steeds meer van de lichtunits. Ook het interieur is geen verrassing meer: we zien een ruim opgezet dashboard met een groot display boven de middenconsole. Het instrumentenpaneel kent geen klassieke klokken, maar is digitaal.
Mercedes-Benz is het natuurlijk aan z'n stand verplicht om nieuwe veiligheidssystemen te laten debuteren in de S-klasse, traditioneel het vlaggenschip op veiligheids- en gadgetgebied. Ditmaal gaat het om een gordelairbag, een verbeterd PreSafe-systeem, Distronic Plus met stuurhulp, Brake Assist die rekening houdt met kruisend verkeer en Active Lane Keeping Assist.
Onder de kap gaat het er redelijk vertrouwd aan toe. We zijn inmiddels gewend aan een viercilinder instapdiesel met 204 pk, gevolgd door de zescilinder S 350 CDI met 265 pk. Op benzinegebied start het vermogensspectrum bij de 306 pk sterke S 350, gevolgd door de S 500 met 435 pk. Het AMG-feest start met de S 63 AMG De topversie wordt de S 65 AMG met een vermogen van 630 pk. Er komt ook weer een hybride versie, nieuw is echter de S-klasse plug-in hybride.
Het debuut van de nieuwe S-klasse vindt mogelijk al plaats in maart tijdens de Autosalon van Genève. Een debuut tijdens de Autoshow van Sjanghai in april is ook een goede optie, aangezien China een zeer belangrijke afzetmarkt voor de grote Benz wordt.