Volkswagen Up! 1.0 60pk BMT easy up! (2013)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Up! 1.0 60pk BMT easy up! |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 0 km |
Mijn eerste auto
Al jaren ben ik gek van auto's. Op mijn zestiende mijn scooterrijbewijs gehaald en na 2,5 jaar lang op een oranje Vespa rondgereden te hebben wilde ik deze winter niet meer op de scooter doorbrengen. Al maanden was ik op zoek naar een auto. Vond een Volvo 480 een gave auto voor weinig geld (Zit namelijk voor de tweede keer in mijn eindexamenjaar en moet het betalen van mijn bijbaan in de horeca.) Maar na vele discussies heeft mijn vader me van dit idee af gebracht. Duur in onderhoud en in rijden.
Uiteindelijk kwamen we op een Volkswagen Up! uit via Up4me. Een actie van de lokale volkswagen dealer van Mossel. Voor 99 euro per maand een splinternieuwe Up all-in. Dit was met 10.000 km en excl airco. Eigenlijk was de actie uitverkocht maar onverwachts kwamen er nog 2 auto's vrij. Mijn ouders hun gegevens opgestuurd (moest nml verplicht 6 schade vrije jaren hebben en een vast inkomen) kregen we het bericht dat ik de gelukkige eigenaar werd van een nieuwe Volkswagen Up!. Voor 135 euro per maand, de easy up (ik wilde een zwarte, airco en 15.000 km per jaar). Ik was door het dolle heen, ik kreeg een splinternieuwe auto!
Anderhalve week later stond hij onder een doek bij de dealer. De easy up. Een geweldige auto, maar wat ik wel mis: de centrale deurvergrendeling, daarnaast ook de afstand bediende deurvergrendeling, de lichtmetalen velgen, de middenarmsteun en de elektrische ramen. De Easy up is een geweldige auto maar ik had eigenlijk een High-up willen hebben, met mistlampen en een luxere afwerking. Ik klink erg decadent voor een 18-jarige maar ik werk er zelf heel hard voor (daarbij was ik de VW Polo uit 2013 van m'n moeder gewendt) Maar wat verwacht je voor 135 euro per maand, incl verzekering, onderhoud en wegenbelasting, ohja.. Hij is wel bestickerd, maar dat was voor mij geen probleem. Rij hem nu een week en vind hem fantastisch.
Het verbruik niet op gelet, ik ben een doorrijder en heb nu 350 met een halve tank gereden die je voor 50 euro helemaal vol gooit, goedkoper kan niet!
Tijdens het rijden hoor je het opspattende water erg goed in de wielkasten en het geluid van de audio boxen is niet om over naar huis te schrijven. Daarnaast mis je in de kofferbak het lichtje en het kofferdeksel is niet aan de klep verbonden. Laat hem vaak per ongeluk omhoog staan waardoor ik bij achteruit rijden niets zie, gevolg: uitstappen en die klep omlaag doen.
De auto heeft een stugge vering en op de snelweg gaat accelereren van 100 naar 120 niet al te snel.
Maar ach, over 2 jaar zien we wel weer verder, ik ga er heel veel plezier van hebben en geen ruzie meer met m'n broer over wie de Polo mee mag nemen!
UPDATE*
Inmiddels drie weken in het bezit van mijn UP. Het verbruik valt me erg tegen, fabrieksopgave ongeveer 1:22. De eerste tank heb ik 1:16 gereden. Op de snelweg gewoon 120 en af en toe een keer vlotjes optrekken bij het stoplicht. Had hem zuiniger verwacht. Ben inmiddels aan de tweede tank bezig, ga nu zo zuinig mogelijk proberen te rijden en kijken of het scheelt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.