Seat Mii 1.0 75pk Ecomotive Style Sport (2012)

autoreview

Seat Mii 1.0 75pk Ecomotive Style Sport (2012)

Signalement

UitvoeringMii 1.0 75pk Ecomotive Style Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst167.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

SEAT Mii Style Sport 75 pk

  • 115.000 km

Sinds 10 augustus 20112 eigenaar van een zwarte Seat Mii Style Sport 75pk.

Aangezien ik zo'n 75% op de snelweg zit, het Drive pakket erbij genomen, absolute aanrader. Ook het Soundpakket 2 met 6 speakers incl.tweeters en goede kickwoofers klinkt buitengewoon goed.
Bij veel snelweggebruik is de 75 pk uitvoering boven de 60 pk aan te raden.

Auto rijdt erg soepel en volwassen, goede wegligging dankzij sportief afgesteld onderstel en iets grotere 15 inch.velgen en 185/55 banden.

Portable systeem voegt ook écht iets toe, zowel Navigatie, telefoneren, bediening radio etc. werken prima en erg simpel.

Kofferbakruimte is meer dan groot genoeg voor de wekelijkse boodschappen en meerdere trolleys voor op vakantie.

Ook de Hillholder was een aangename verassing. (hellingproef is verleden tijd)
Starten moet je overigens wél met ingedrukte koppeling.

Verder nog absoluut niks te klagen. En aan aandacht geen gebrek, want er rijden er nog niet veel rond in het "wild".

En als ik dan toch minpunten moet noemen, zou ik zeggen de elektrische raambediening. Knopje voor de bijrijder ontbreekt en er zit geen automatische doordruk stand op zodat het raam in één keer sluit of opengaat.

Binnenkort ná het inrijden weer een update.

Na bijna 6 jaar en 115.000 km verder nog steeds uiterst tevreden met mijn Seat Mii. Tot op heden nog geen enkel deffect of probleem gehad. Geen knipperende motorstoringslampjes helemaal niks. Vorige week weer een beurt gehad, wederom geen bijzonderheden en in augustus weer een apk. Enige kleinighed is dat bij erg vochtig weer soms de multiriem kort piep stationair bij de koude start, irritant en dus naar laten kijken maar is nog prima en hoeft eigenlijk pas bij 230.000 km vervangen te worden. Let ook op bij snel afkoelen van de schijfremmen zijn bij mij krom door waarschijnlijk te snel auto wassen na een rit. Kun je gewoon mee rijden, doe ik al 40.000 km.

Afgelopen winter op skivakantie geweest, ging allemaal prima, Nokian winterbanden eronder, orginele Seat dakdragers en een flexibele handiholdall tas voor 2 ruime koffers op het dak en gaan. Auto doet het onder alle weersomstandigheden prima.

Inmiddels is onze zoon 5 jaar, kinderstoeltje gaat prima en ruimte genoeg.

Gezien de super ervaringen en nog steeds érg zuinig, 1 op 18/19 bij flink doorrijden veel snelweg 130 km. Rij je veel 80/100 wegen dan haal je zonder problemen de 1 op 21.
Ook verbruikt de 3 cilinder 75 pk motor geen druppel olie, ook niet na 115.000 km. Dat was bij mijn Seat Leon TFSI wel anders....

Kortom uiterst tevreden en dus lekker doorrijden richting de 150.000 km en verder...

3000 km Update Seat Mii 75 pk Style Sport

  • 3.500 km

Eerste 1000 km rustig ingereden, onder 4000 toeren gebleven en max. 120 km. Daarna rustig opgebouwd. Motor loopt érg soepel en rustig ook op de snelweg bij zo'n 130/140 km/ph. Niet te vergelijken met concurrenten.

Verbruik is ook zeer netjes te noemen, bij snelweggebruik 135km op de cruisecontrol is 1 op 19 makkelijk haalbaar, op 80/100 km wegen is 1 op 22 gewoon haalbaar en dan is mijn rijstijl alles behalve rustig te noemen.

Navigatie is érg precies en duidelijk.
Soundsysteem blijft verassend goed klinken, ook micro-SD card voor muziek en foto's werkt prima. Telefoon is makkelijk te koppelen en is duidelijk te verstaan via boxen.

Overigens verbruikt hij geen druppel olie, soms kan dit namelijk wel zijn de eerste paar duizend km.

Eigenlijk zijn er geen échte minpunten te noemen tot op heden, maargoed als er dan toch iets te klagen valt, is het de besmettelijke stoelbekleding, geen verlichting in de kofferbak (is trouwens makkelijk op te lossen met een magneet-led lampje) en de achterkant is bijzonder snel vies.

Als de winter is aangebroken wederom een update.

Het blijft m.i. de topper in het A-segment zeker qua binnenruimte,rijeigenschappen en zuinigheid.

update

  • 20.000 km

Nog steeds erg tevreden met mijn Seat Mii sport. Kleine beurt gehad bij 15.000 km verder geen bijzonderheden. Tot op heden probleemloze auto.
Topsnelheid was boven verwachting dik 180 km per uur op de duitse Autobahn. Helemaal afgeladen met bagage en 3 personen. Op naar de grote beurt bij de 30.000 km.

Overigens heb je achterin bij een Seat Mii of nieuwe Seat Leon nagenoeg evenveel ruimte voor een maxicosi of kinderstoel met ISOFIX.

Nog steeds erg tevreden !

  • 167.000 km

Daar zijn we nog een keer, inmiddels 167000 km gereden en nog steeds uiterst tevreden, meerdere keren naar Oostenrijk op ski vakantie geweest. Power genoeg volbeladen in de bergen.

Verder tot nu toe netjes alle kleine en grote beurten laten uitvoeren. Enige wat onlangs vervangen is was het achterklep knopje voor 90 euro gerepareerd, motortje etc was nog prima. Maargoed na 8 jaar mag er ook wel eens iets versleten zijn.

Spanrol inmiddels wel vervangen om het eerder genoemde piepen te verhelpen met succes. Kleine uitgave van rond de 80 euro. De complete distri riem hoeft pas rond de 230000 bij een Seat Mii overigens.

Verder draait het 75 pk motortje nog super, géén olieverbruik of bijgeluidjes. Op naar de 200000 km. Verbruik is ook nog steeds hetzelfde, bij rustig rijden tot 110 km per uur rond de 1 op 20. Bij veel snelwegkilometers en sportief rijden bij een snelheid van rond de 140 km per uur nog altijd 1 op 16.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.